![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Abortus heeft allerlei perverse neveneffecten. In de VS bijvoorbeeld zijn er bij blanke moeders 108 abortussen per 1000 geboortes. Bij zwarte moeders zijn er 500 (vijfhonderd) abortussen per 1000 geboortes. En waar liggen de meeste abortuscentra? Juist, in arme zwarte buurten. Het gevolg is dat abortus een soort perverse vorm van armoedebestrijding wordt. Het armoedeprobleem wordt "opgelost" door de armen langzaam maar zeker uit te roeien. |
Citaat:
Ja, in Polen ben ik vaak geweest omdat ik daar familie heb wonen. Dat was nog in de tijd van het communisme en van president Jaruselskie. En inderdaad de kerken zaten iedere zondag overvol en hun communistische leiders zaten vooraan. En in de namiddag was er buiten een kruisweg. Maar ook 'abortus' was toegelaten in die tijd. In mijn familie was dat schering en inslag. De vrouwen stonden daar in rijen aan te schuiven, aan de lopende band. 'Het was minder erg dan een tand te laten trekken', werd gerepliceerd. De mensen woonden op kleine appartementen in de koolmijnen-streek van Katowitse en elders en hadden met 2 kinderen de handen vol. In diezelfde tijd vertrok iedere week een bus vol vrouwen vanuit Brussel, de 314 naar Maasmechelen, hier de grens over, door Duitsland naar Polen, om een abortus te laten uitvoeren, want dat was goed koop en mocht toen nog niet in België. Pas toen het in Nederland was toegelaten, veranderde dat voor de Belgen. Maar nu is het ook in Polen aan 't veranderen. Spijtig dat ze de slip van de Amerikaan dragen en wapens toelaten naar Rusland gericht! Rusland is onze buur en heeft ook een christelijke traditie. Wat een soep! |
Citaat:
|
Citaat:
Net zoals het katholicisme. |
Citaat:
Er was geen honger en verwarming was er ook met kolen op de appartementen, nu nog geloof ik. En voor voedsel was het wel aanschuiven in de staatswinkels. Gelukkig is het nu beter, maar toch nog niet zoals bij ons. Maar inderdaad, op gebied van 'abortus' stonden ze verder dan wij, ook op gebied van gratis geneeskundige zorgen en gratis onderwijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar er waren wel veel jonge vrouwen die zich prostitueerden. Maar die gingen misschien ook geregeld naar de volle kerken .. ? . |
Citaat:
Stellen bvb dat men elk menselijk leven moet beschermen vanaf de conceptie is een dergelijk dogma, daar is geen rationele basis voor. |
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede is dit niet echt een rationele basis om te beslissen dat het kost wat kost moet beschermd worden. Waarom is dit zo? |
Citaat:
. |
Citaat:
Maar of dit een basis is om beschermd te worden ? Of dit doorslaggevend is in je leven ? Wat ik veel doorslaggevender vind, is dat de moeder baas is over haar buik. Zij zal, ingeval van bevalling, levenslang moeder van dat kind blijven. Afstaan of niet. . |
Zeg schoof, eerlijk nu....
Ben jij wat progressiever gegroeid dan eerder, of sta je een hypocriete show te geven? Ik zei het je al eens he: de conservatieve wijst de conservativiteit na. Gij hebt toch ook over alles zo'n ongezouten mening? En waar is de vrijheid van het individu dan te vinden als jij iets vindt dat niet kan? |
Citaat:
|
Citaat:
De mening waarin het individu vrij tot beslissen is. Enfin in een vrije maatschappij toch. Nu we hier over abortus praten is die foetus een komend individu. De opdrijving aan termijn leg je best in ervaren handen. Zij hebben een geldige mening. Of denk je dat dokters gevoelloos zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval , leg me dan maar eens uit hoe het komt dat het zo lang heeft geduurd eerdat de Kerk aanvaardde dat de aarde rond de zon draaide. Kerk en wetenschap stonden vaak haaks op mekaar. Dat kon ook niet anders. Zelfs u twijfelt nog altijd of de aarde al dan niet ouder is dan 5000 jaar... Hetzelfde geldt nog steeds voor de islam-landen. Islam, ook zo'n dogmatisch geloof. Weinig wetenschap in de Arabische landen in de loop van de eeuwen. Nu nog. En wat ze aan wetenschap hebben, hebben ze maar gecopieerd van het Westen. Het Westen dat pas wetenschappelijk op dreef is gekomen na de Verlichting. Een 'verlichtend' denken dus, los van het dogmatisch christelijk geloof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij leven seculair en die zijn loon mag is ingetrokken worden zekers? :p Verhoog er maar mijn dop mee haha 1500 in de maand is wel te doen... ik ga nu ook geen arm vragen he. |
Citaat:
Op deze manier kunt ge nooit de discussie winnen van JvdB, vooral omdat abortus u eigenlijk niet interesseert. Ge zijt hier enkel om op katholieken te slaan. Zoals elke thread die ge start: een stok zoeken om een hond te kunnen slaan. Nochtans is de abortus discussie simpel: De deontologische ethiek is tegen, de nuts ethiek is voor. |
[quote=Pandareus;7609459]Noch Leonard noch jouw 'god' hebben iets te zeggen in deze materie.
Citaat:
Zever , mens is een vrij wezen als het er op aan komt... geen land kan met zijn wet geen kerk ook niet, |
Citaat:
Verhoog er maar mijn dop mee haha 1500 in de maand is wel te doen... ik ga nu ook geen arm vragen he.[/quote] Léonard .. zou beter zwijgen zijn priesters verkrachten kinderen ....zijn woorden brengen geen raad, |
Citaat:
|
Citaat:
Wat moet ik mij hieronder voorstellen? Wie is trouwens "wij"? U? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus wat hij erover te zeggen heeft zou normaal gezien geen invloed mogen hebben, zoiets zou het nieuws nog niet mogen halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zonder camera's. En zijn gemeenschap mag ineens zijn loon betalen in de toekomst. Citaat:
In plaats van altijd zo bij anderen te kijken, handelt eens zoals Jezus zou doen, wat zou hij van het parlement zeggen? Betaal mij geld voor mijn voortbestaan? |
Citaat:
U bevestigt dus wat ik eerder al schreef. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be