Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Theo Francken kreeg bezoek van de deurwaarder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235511)

SDX 2 november 2016 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 8279632)
Hij moet binnen de grenzen blijven die justitioneel zijn vastgelegd...

En die grenzen dateren niet van heden,noch van het recente verleden....

Dank u wel om te benadrukken dat het falend hedendaags beleid voor het grootste deel is terug te brengen op de voorgaande regeringen die het hebben nagelaten om de achterpoortjes in onze wetgeving degelijk te sluiten om dergelijke misbruiken te voorkomen...

Met de sossen niets dan slecht,inderdaad Rikske...voorbeelden genoeg...:roll:

In al die tijd dat ze nu mee 't beleid vormen hebben ze zelf nog geen manier (of tijd) gevonden om zelf die achterpoortjes hermetisch af te sluiten?

Wat zitten ze daar dan te doen, behalve hun maatpakken te verslijten?

de vuile muilekoek 2 november 2016 05:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8279551)
Francken kan zomaar even honderden miljoenen mensenlevens redden door hen een visum te geven, en voor vervoer en woonst te zorgen in ons land. En die negeert dat koudweg. Wat een onmens hé ?

Waar gaan ze dat geld blijven halen ....om zoiets ambitieus te verwezenlijken:roll: ook al hé..

Karel Martel B 2 november 2016 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279374)
Bij mijn weten heeft de dienst Vreemdelingen betwisting een positief advies gegeven over het uitreiken van een visum, maar is het ENKEL Theofiel die gaat dwars liggen

Advies. Zoek het woord op in een woordenboek.

Skobelev 2 november 2016 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8279476)
Onnozele prietpraat. Francken heeft de steun van alle democratische Vlaams-nationalisten. De groene en rode fascisten zijn de oorzaak van de ongebreidelde instroom van de vluchtelingen. Volgens jouw gedachtengang moeten Calvo en Kitir ontslag nemen. Ze moeten ook opdraaien voor de eventuele kosten.

Mijn gedachtengang heb je duidelijk niet begrepen.
We zullen zien....vandaag is het al 32000€, morgen en alle volgende dagen komt er 4000€ bij. Rechters die Alepponezen een dagelijkse Win for Life bezorgen. Op die manier gaan we binnen de volgende paar maanden, als land, bankroet. :cheer:

Pandareus 2 november 2016 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279486)
Gratuite uitspraak. Heel tendentieus trouwens (wie of wat zijn bijvoorbeeld "democratische Vlaams-nationalisten"?).

Dat is de partij die hem aan de deur heeft gezet omdat hij met de niet-democratische nationalisten een politiek akkoord wou opzetten. Als fan van de "godsvrede" wil hij dat principe wel verdedigen, maar niet al te fanatiek blijkbaar.

vrijzinnige 2 november 2016 09:13

[quote=SDX;8279646]In al die tijd dat ze nu mee 't beleid vormen hebben ze zelf nog geen manier (of tijd) gevonden om zelf die achterpoortjes hermetisch af te sluiten?

Wat zitten ze daar dan te doen, behalve hun maatpakken te verslijten?[/QUOTE]

Maar dat is niet van toepassing voor de voorzitter - burgemeester - schaduw premier ! Want....deze heeft of had zelfs de ambitie om de VN te hervormen !
Hij wilde zelfs Angela Merkel van haar bondskanselier troon stoten, en dit nadat deze van Duitsland het voorbeeld land maakte waar de voorzitter - burgemeester - schaduw premier naar op keek, en gebruikte om zijn toekomst beeld van Vlaanderen kracht bij te zetten.
:-) :-) :-)

robert t 2 november 2016 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279486)
Gratuite uitspraak.

Kan zijn. Maar je gebruikt die twee woorden net iets te veel. Het effect gaat dan verloren.
Citaat:

Heel tendentieus trouwens (wie of wat zijn bijvoorbeeld "democratische Vlaams-nationalisten"?).
Democratische Vlaams-nationalisten zijn mensen die via de verkiezingen willen hun steentje bijdragen aan de verwezenlijking van hun wens. Voor de één is dit het confederalisme, de andere ziet het ruimer en gaat voor de volledige onafhankelijkheid van onze regio. Op de barricaden gaan staan en de revolutie prediken zit er niet in. Geweld zit niet in ons dna.

Toch heb ik de indruk dat je mij door jouw vraag in een hoek tracht te duwen waar ik niet wil staan. M.a.w. wil je mij laten zeggen dat het VB geen democratische partij is. Ik zal dit nooit zeggen, je zou dit inmiddels moeten weten. Je bent de laatste tijd wat prikkelbaar, hetgeen misschien je oorlogstaal t.o.v. de N-VA verklaart.

Nog iets waarvoor je moet opletten. Superpanda valt je bij. De man die uitgerekend jouw partij wil vernietigen en dit in talloze berichten ook duidelijk zegt. Vermoedelijk is zijn afkeer voor mijn persoon op dit ogenblik nog groter dan de aversie die hij voor het VB heeft. Maar ik verwittig je, als de boer de passie preekt, boer let op je ganzen. Zijn sympathie is maar schijn. Voor je het beseft tracht hij jouw nek te breken. Een pitbull als hij laat nooit los. Je bent verwittigd.

Jan van den Berghe 2 november 2016 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8279746)
Kan zijn. Maar je gebruikt die twee woorden net iets te veel. Het effect gaat dan verloren.

Probeer eens vijf berichten te vinden waarin ik die twee woorden gebruik. Ik wens u alvast veel ijzer bij het opzoeken.

Of anders gezegd: voorzichtig zijn in het rondstrooien van allerlei beweringen. Ook hier.

Jan van den Berghe 2 november 2016 09:25

Citaat:

Democratische Vlaams-nationalisten zijn mensen die via de verkiezingen willen hun steentje bijdragen aan de verwezenlijking van hun wens.

Kortom, alle mensen die deelnemen aan het democratisch spel van verkiezingen en andere vormen van inspraak. En daar behoort ook de VB-kiezer toe.

marie daenen 2 november 2016 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8279646)
In al die tijd dat ze nu mee 't beleid vormen hebben ze zelf nog geen manier (of tijd) gevonden om zelf die achterpoortjes hermetisch af te sluiten?

Ha, ha, ha, ha, in twee jaar tijd zouden ze de hele vuile was van decennialange Belgische verwaarlozing en slecht bestuur hebben moeten rechttrekken...
Nog verder zouden ze op die twee jaar heel dat politiek benoemd personeel van vroeger hebben moeten uitkuisen???
Wat een onnozele praat we hier toch de hele dag moeten aanhoren...

Geef gewoon toe dat la Belgique een bananenkoninkrijk is en dat de minste verandering aan het bestaande systeem met alle geinstitutionaliseerde machten en middelen in dit onland worden tegengewerkt...

Daar is de ziekte van la Belgique; het Vlaamse realisme heeft altijd moeten wijken voor de fancofone hoogheidswaangedachten... Nous, nous, nous en nog eens nous... Verder zijn ze nooit gekomen...

Jan van den Berghe 2 november 2016 09:26

Citaat:

Toch heb ik de indruk dat je mij door jouw vraag in een hoek tracht te duwen waar ik niet wil staan. M.a.w. wil je mij laten zeggen dat het VB geen democratische partij is. Ik zal dit nooit zeggen, je zou dit inmiddels moeten weten. Je bent de laatste tijd wat prikkelbaar, hetgeen misschien je oorlogstaal t.o.v. de N-VA verklaart.

Oorlogstaal? Uw heel gedeeltelijk kijk op wat hier op dit forum allemaal wordt geplaatst, vormt niet de referentie. Al meermaals heb ik bepaalde uitspraken van BdW verdedigt. Ook de laatste tijd.

Jan van den Berghe 2 november 2016 09:27

Citaat:

Op de barricaden gaan staan en de revolutie prediken zit er niet in. Geweld zit niet in ons dna.

Welke Vlaams-nationalisten passen dan wel in dit plaatje?

Jan van den Berghe 2 november 2016 09:28

Citaat:

Nog iets waarvoor je moet opletten. Superpanda valt je bij. De man die uitgerekend jouw partij wil vernietigen en dit in talloze berichten ook duidelijk zegt. Vermoedelijk is zijn afkeer voor mijn persoon op dit ogenblik nog groter dan de aversie die hij voor het VB heeft. Maar ik verwittig je, als de boer de passie preekt, boer let op je ganzen. Zijn sympathie is maar schijn. Voor je het beseft tracht hij jouw nek te breken. Een pitbull als hij laat nooit los. Je bent verwittigd.

Dit forum gaat over standpunten, visies, politieke ideeën; niet over personen. Ik zie dan ook weinig waarde in beschouwingen zoals u er hier een ontwikkelt.

marie daenen 2 november 2016 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279758)
Welke Vlaams-nationalisten passen dan wel in dit plaatje?

Hoe willen jullie toch dat er ooit een Vlaams samenwerkingsverband tot stand komt wanneer, waarschijnlijk aangespoord en opgejut door de Belgicisten met ons Vlaams journaille op de voorgrond, alle Vlaamslievende mensen de hele tijd een broederstrijd zitten uit te vechten...

VB, NVa en alle positieve Vlaamse krachten waar ze zitten, werk samen AUB. Dat we het niet eens zijn op alle punten en komma's is toch maar normaal... We zijn de dwaze francofonie nog niet en zelfs zij zijn het niet eens over alles en nog wat (zelfs Michel die het aangedurfd heeft in dat anti-Vlaams franstalig klimaat om met de NVa samen te werken, zie ik morgen Vlaanderen zonder de minste problemen een dolk in de rug steken als dat zijn zuiver frantalige partijbelangen behartigt) maar naar buiten streven ze wel, allemaal, ecolo, dat zich voor een meer Belgische partij wil uitgeven door zogezegd samen te werken met groen, niet minder, samen om de andere, de stoute Vlamingen af te maken...
En dat onder het mom om de franstalige belangen te beschermen en la Belgique is toch franstalig of niet soms???

De schoofzak 2 november 2016 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8279646)

Af en toe kan de vijand heel spitsvondig uit de hoek komen.

.

robert t 2 november 2016 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279753)
Kortom, alle mensen die deelnemen aan het democratisch spel van verkiezingen en andere vormen van inspraak. En daar behoort ook de VB-kiezer toe.

Heb ik dit betwist? Neen, ik heb het voldoende herhaald.

De schoofzak 2 november 2016 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8279765)
...

VB, NVa en alle positieve Vlaamse krachten waar ze zitten, werk samen AUB. Dat we het niet eens zijn op alle punten en komma's is toch maar normaal...
...

Positieve Vlaamse krachten, inderdaad.
Maar in de hogere kaders van het Blok, zitten er zo niet veel.

Bovendien zijn de verschillen meer dan alleen maar punten en komma's.

Bovendien doe ik geen zaken met criminelen. Als ik nog maar vermoed dat mijn fietsenhandelaar een drugsdealerke is, dan ben ik niet langer zijn klant.

Verder is het mijn overtuiging dat we vlugger aan Vlaamse onafhankelijkheid komen door net niet (teveel) samen te werken met het Blok. Zo trekken we kiezers aan voor de goede zaak, die we anders nooit zouden kunnen aantrekken.

Eén toegeving: mijn njet is niet eeuwig vaststaand. Als ze hun leven beteren, dan zal ook ik mijn houding aanpassen.
Niet dat mijn ene luizige stemmetje de doorslag zal geven; ik ben wel zot maar niet onnozel.

.

Vrijheideerst 2 november 2016 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8279621)
De teloorgang van de n-va pikt?
Goed zo

:rofl:

Gij steunt Carolien Copers en dat seutenadvocaatje zeker?

marie daenen 2 november 2016 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8279775)

Bovendien doe ik geen zaken met criminelen. Als ik nog maar vermoed dat mijn fietsenhandelaar een drugsdealerke is, dan ben ik niet langer zijn klant.

Verder is het mijn overtuiging dat we vlugger aan Vlaamse onafhankelijkheid komen door net niet (teveel) samen te werken met het Blok. Zo trekken we kiezers aan voor de goede zaak, die we anders nooit zouden kunnen aantrekken.

Eén toegeving: mijn njet is niet eeuwig vaststaand. Als ze hun leven beteren, dan zal ook ik mijn houding aanpassen.
Niet dat mijn ene luizige stemmetje de doorslag zal geven; ik ben wel zot maar niet onnozel.

.

Ik zou zeggen; regel die problemen de dag dat Vlaanderen eindelijk zijn rechtmatige rechten heeft, want het Vlaams Blok bestaat, met en/of zonder plus- en minpunten... Maar het grootste Blok in dit land is niet het Vlaams Blok maar is het franstalig Blok dat wat (anti-Vlaams) racisme en andere negatieve uitspattingen van het allerlaagste allooi betreft niet moet onderdoen voor het VB...
In tegendeel het VB kan nog heel veel leren van het franstalige Blok over dingen die totaal niet thuishoren in een democratie en in een gezonde samenleving... en toch is het FB erin geslaagd om de mensen te doen geloven dat het niet zij, maar de gedupeerden, hun tegenstanders zijn die hun FB fouten bezitten...

Je moet het maar doen; maar eeuwenlange indoctrinatie geeft je wel een duidelijk voordeel in het vertellen van de grootste nonsens... , cfr. de islamwereld.

Jan van den Berghe 2 november 2016 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8279765)
Hoe willen jullie toch dat er ooit een Vlaams samenwerkingsverband tot stand komt wanneer, waarschijnlijk aangespoord en opgejut door de Belgicisten met ons Vlaams journaille op de voorgrond, alle Vlaamslievende mensen de hele tijd een broederstrijd zitten uit te vechten...

VB, NVa en alle positieve Vlaamse krachten waar ze zitten, werk samen AUB. Dat we het niet eens zijn op alle punten en komma's is toch maar normaal... We zijn de dwaze francofonie nog niet en zelfs zij zijn het niet eens over alles en nog wat (zelfs Michel die het aangedurfd heeft in dat anti-Vlaams franstalig klimaat om met de NVa samen te werken, zie ik morgen Vlaanderen zonder de minste problemen een dolk in de rug steken als dat zijn zuiver frantalige partijbelangen behartigt) maar naar buiten streven ze wel, allemaal, ecolo, dat zich voor een meer Belgische partij wil uitgeven door zogezegd samen te werken met groen, niet minder, samen om de andere, de stoute Vlamingen af te maken...
En dat onder het mom om de franstalige belangen te beschermen en la Belgique is toch franstalig of niet soms???

Grote voorstander om over de partijgrenzen en ook de ideologische breuklijnen met elkaar samen te werken. Alleen stelt het mij niet hoopvol als ik een bepaalde partijvoorzitter hoor verklaren dat hij het als zijn persoonlijke missie ziet om "het Vlaams Belang uit te roken". Net zo wanneer mensen de Franstalige media navolgen en in het verlengde van "les partis démocrates" beginnen te spreken over "de democratische Vlaams-nationalisten".

Jan van den Berghe 2 november 2016 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 8279773)
Heb ik dit betwist? Neen, ik heb het voldoende herhaald.

Wie zijn dan wel die "niet-democratische Vlaams-nationalisten"? Kunt u daar eens een concreet voorbeeld van geven? Naam?

Jan van den Berghe 2 november 2016 13:54

Citaat:

.

Tot daar de bereidheid van mensen als schoofzak om het IJzertestament na te volgen. En daar maar gal spuwen richting naar de zogezegde "verzuurden"... terwijl men zelf getuigt van een manifeste onwil.

Xenophon 2 november 2016 13:57

Citaat:

...

...

Met de brouwer-harddrugdealer doe je wel zaken he schoof?

De schoofzak 2 november 2016 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279959)
Tot daar de bereidheid van mensen als schoofzak om het IJzertestament na te volgen. En daar maar gal spuwen richting naar de zogezegde "verzuurden"... terwijl men zelf getuigt van een manifeste onwil.

Ik vind net dat er op jouw ijzertestament veel roest zit.
Daarnaast sta ik maar voor de helft achter de avv vvk. De tweede helft ervan was maar een modegrill van de tijd toen de slangen nog appelen verkochten in het aards appelspijs.

.

De schoofzak 2 november 2016 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8279962)
Met de brouwer-harddrugdealer doe je wel zaken he schoof?

Iedereen heeft recht op een of enkele zwakke punten.

Jan van den Berghe 2 november 2016 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8280119)
Ik vind net dat er op jouw ijzertestament veel roest zit.

"Jouw"? Bij mijn weten verwijst de benaming IJzertestament vandaag de dag naar de diepe overtuiging die zich ontwikkelde onder de Vlaamse jongens aan de IJzer, nl. de drie pijlers "zelfbestuur, nooit meer oorlog en godsvrede".

Mag ik dan van u vragen waarom u meent dat er veel roest zit op die drie pijlers?

De schoofzak 2 november 2016 17:48

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8280125)
"Jouw"? Bij mijn weten verwijst de benaming IJzertestament vandaag de dag naar de diepe overtuiging die zich ontwikkelde onder de Vlaamse jongens aan de IJzer, nl. de drie pijlers "zelfbestuur, nooit meer oorlog en godsvrede".

Mag ik dan van u vragen waarom u meent dat er veel roest zit op die drie pijlers?

Bij jou moeten we er altijd drie tekeningen bijmaken hé.

Ik bedoelde in gewoon Vlaams "jouw interpretatie van ..."

post scrotum: wil je de groeten doen aan je dochters, en hen de foto bezorgen die ik van hen maakte onlangs:

.

De schoofzak 2 november 2016 17:52

Titel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161102_02551688
link: Francken: ‘Ze hebben mijn meubels meegenomen’

Beetje humor in de politiek ...

.

Jan van den Berghe 2 november 2016 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8280129)

U blijft weer eens volledig op de vlakte en durft niet naar een inhoudelijk aspect gaan. Of kunt u eens uitleggen wat "mijn interpretatie van..." wel zou mogen zijn. Hoe zie ik volgens u dan wel "zelfbestuur, nooit meer oorlog en godsvrede"?

quercus 2 november 2016 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8280129)

post scrotum: wil je de groeten doen aan je dochters, en hen de foto bezorgen die ik van hen maakte onlangs:

Héé!!!Oude thema's uit de kunst keren terug. De dansende gratiën!
Maar die van Botticelli zijn wel een stuk slanker.

Pandareus 2 november 2016 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8279959)

Het ijzertestament uitvoeren, moet dat dan gebeuren in samenwerking met racisten en met de erfopvolgers van het gedachtengoed van collaborateurs als cyriel verschaeve ?
Ik zal nooit een fan van BDW worden, maar voor één zaak respecteer ik hem : jaren geleden zei hij dat hij het vlaams nationalisme een democratisch gelaat wou geven. En daarin heeft hij en zijn partij woord gehouden. Dat de maden proberen aan te klampen en mee te vreten om zelf te overleven is iets dat hij consequent heeft afgewezen en blijft afwijzen.

Eggy 2 november 2016 18:22

De advocate van de Syrische familie verwijt Francken dat hij hiermee de illegale mensenhandel in de hand werkt.
De advocate van de Syrische familie wordt betaald door de Syrische familie om hetzelfde doel te behalen. Zij is dan evenzeer actief in de mensenhandel.
Ik zou ook niet blij zijn met de concurrentie...

Pandareus 2 november 2016 18:40

Theo Francken heeft gelijk in dit dispuut. Die advocate maakt een parodie van de wetgeving en misbruikt ze. Door keihard in de aanval te gaan en een vonnis uit te lokken heeft zij de bovenhand gekregen in dit dispuut, maar de toekomstige gevolgen van dit vonnis overstijgen die syrische familie.
Humanitaire visa �* la carte, om vluchtelingenconventies te kunnen omzeilen, veel gekker moet het toch echt niet worden...
Francken moet zijn standpunt behouden. Los van alle gevolgen.

Jan van den Berghe 2 november 2016 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8280156)
Het ijzertestament uitvoeren, moet dat dan gebeuren in samenwerking met racisten en met de erfopvolgers van het gedachtengoed van collaborateurs als cyriel verschaeve ?

Wie mogen dat dan wel zijn? Enkele verdwaalde individuen die misschien bij Voorpost rondlopen?

Max van Dietschland 2 november 2016 23:05

Het moet gezegd, Theo Francken is goed bezig in deze zaak.

fred vanhove 2 november 2016 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8280121)

Iedereen ? Ook uw fietsenhandelaar ?

subocaj 3 november 2016 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8280121)

Oei, geef je hiermee aan dat de Vlaamse leeuw een donker zwak punt is?;-)

Jay-P. 3 november 2016 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8280138)
U blijft weer eens volledig op de vlakte en durft niet naar een inhoudelijk aspect gaan. Of kunt u eens uitleggen wat "mijn interpretatie van..." wel zou mogen zijn. Hoe zie ik volgens u dan wel "zelfbestuur, nooit meer oorlog en godsvrede"?

Zelfbestuur: een Tesla/goegel autoke.
nooit meer oorlog: alleen een mitraillette in 't Draakske.
Godsvrede: de Wachttoren gaan uitdelen.

Et voila.

reservespeler 3 november 2016 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8280336)
Oei, geef je hiermee aan dat de Vlaamse leeuw een donker zwak punt is?;-)

Wel lekker hoor, ik drink dat één keer per jaar bij een heel speciale gelegenheid.

de vuile muilekoek 3 november 2016 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 8280281)
Het moet gezegd, Theo Francken is goed bezig in deze zaak.

Ja , zijn woorden klonken deze keer in de oren ; "er zijn nog nooit zoveel vluchtelingen geweest van over al ter wereld heden daags ", dat zijn echt teveel mensen " (om te blijven opvangen )... goed dat wilde ik eens horen uit zijn mond. Hou uw been stijf meneer Franken en plooi niet , grenzen zijn nodig om geen chaos te verkrijgen inderdaad.8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be