![]() |
Citaat:
Als het toch allemaal niets voorstelt, dan mogen we ons toch de vraag stellen waarom toch maar weinig mensen voor het onderwijs kiezen. Als ik u mag geloven, zou dat een luxejob zijn waar je maar weinig voor moet doen, veel vakantie hebt en nauwelijks verplichtingen. En toch voelen maar weinigen zich geroepen... |
Citaat:
|
Citaat:
U heeft totaal geen benul van discussietaal. |
Hehe
|
Citaat:
Dat ze geen winst mogen uitkeren aan bestuurders is een heel ander verhaal, maar een vzw mag wel degelijk winst maken. Een vzw moet, als ze drank schenkt (café, kantine, cafetaria), en meer dan 80.000 euro inkomsten heeft, een BTW boekhouding houden. Verder moet de vzw een rechtspersonenbelasting indienen. En als ze in hoofdzaak winst maakt uit verhuur van gebouwen of patemonium, moet ze op de winst roerende voorheffing betalen (25%) dit is na aftrek van al de kosten die ze had om deze winst te genereren. Sommige kosten moeten in 3, 5, 10, 20, ... jaar afgetrokken worden, anderen in het lopende jaar. |
Citaat:
Ik ben er al een hele tijd uit maar de behaalde winsten moesten destijds toch integraal besteed worden aan het maatschappelijk doel. Sommige VZW's poogden daar destijds wel van af te wijken en van die gevoerde boekhouding moest men zich dikwijls niet teveel voorstellen. En in die kantines werd overdadig veel koffie geschonken die afkomstig was uit den Aldi of Lidl. Of ook uit de Macro. Whatever. VZW's hebben nooit mijn aandacht weerhouden. Meestal eindigde een grondig nazicht op gezeur allerhande. Want dat statutair maatschappelijk doel werd natuurlijk ook graag breed uitgesmeerd. :lol: Alleszins waren de controles die de rechtspersonen moesten boekhoudkundig nazien deze constructies liever kwijt dan rijk. :oops: |
Trôp is teveel.
Voor de zoveelste keer geraak ik een inbreng kwijt . Gateway-Time out. Ik weet niet of het de PC is die het laat afweten of de toegang tot het forum. Maar iets klopt er niet meer. Ik ben het beu dus. :evil: |
Citaat:
De overheid weet dat maar al te goed en daarom worden er geen pogingen ondernomen om het patrimonium over te brengen in overheidshanden. Dat zou gigantische kapitalen vergen, naast ook de verhoging van de onderhoudskosten. |
Citaat:
Als ik zie hoe weinig forummers het forum waarderen kan ik hem geen ongelijk geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
nu we kunnen nog voorbeelden geven voor minder tewerkstelling:
het onderwijs, waarom in het middelbaar onderwijs geen 20% elearning invoeren. Het kan maar winst opleveren, minder mobiliteit naar school, minder infrastructuur te onderhouden en te bouwen, en ondertussen leren omgaan met de digitale media ik moet zeggen, een elearning met eraan gekoppeld een ondervragingske, en je moet gegarandeerd opletten. |
Citaat:
2. Correct wetboek. De discussies die hieruit voortvloeien legt op zo goed als alle vlakken België lam met procedures die een half mensenleven aanslepen. |
Mincer, ik dacht eerst dat het de naam was van één van Santa's rendieren, maar het blijkt een vleesmolentje te zijn.
drastisch, maar efficient : :cheer: Mincer ambtenaren! :cheer: |
Citaat:
Er wordt hier bijna niks uitgediept ten gronde op dit forum. Bovendien had ik dit reeds door van in den beginne. Mogelijk is dit te wijten aan mijn beroepsmisvorming? Maar om in iedere topic te stoten op dat eeuwig gezeik van bijvoorbeeld Janneman heb ik noch tijd noch goesting. En als je bovendien dan nog probeert (probeert!!!!) om er iets van te maken met een inbreng dan zit je voor het scherm te wachten op het bericht ..... "Ga weg - Tijd verstreken". M.a.w. hoepel op! Bon. Ik heb geprobeerd om neutraal te blijven. Aan links of rechts heb ik geen boodschap. Ik heb van in den beginne gesteld dat ik mij aansluit bij de meerderheid en daarom "foert" op mijn stembrief schrijf. Ik vind dus van mezelf dat ik daardoor een democraat ben. Voila!!! Dat was het dus. Ik ga hier proberen te stoppen. Heb ik reeds tevergeefs dikwijls geprobeerd. Maar soms zijn de nonsens die ik lees zo groot dat ik het niet kan laten om te reageren. Ik hoop dat dit betert in de toekomst. :evil: Bedankt voor mogelijke bevestiging van mijn vermoeden Knuppel. :roll: |
Citaat:
Zeg ons misschien, in al uw wijsheid, waar de afkorting vzw voor staat, en dan vooral de betekenis van de laatste letter, die niet opgenomen is in de afkorting, maar wel in de juridische benaming van 't spel. Ik zal het zelf zeggen: vereniging zonder winstgevend D O E L . . |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
Vanzelfsprekend wordt de ganse operatie voorbereid met het motiveren van de eigenaren door minder subsidies te voorzien voor het kalotenonderwijs. Nu moet je niet bang worden. Zoals het nu gaat met de ontkerstening van het kalotenonderwijs, zal het waarschijnlijk niet zo hard gespeeld moeten worden. . |
Citaat:
per leerling is het kalotenonderwijs het minst kostelijke van alle zuilen ... |
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
En vroeger lag dat zelfs nog lager! |
Citaat:
De meester geeft weer les aan de papschool. Officieel heeft hij wel gelijk. De overheid mag dit niet en ook dat niet. Maar de overheid (lees : sommige politiekers) heeft wel andere middelen om uw bezit waardeloos te maken zonder onteigeningen. Maar dat mag niet gezegd worden in de papschool. Bovendien zitten we weer ver naast het opzet van deze topic. Janneman heeft ons weer meegetroond naar het oerwoud en is nu aan het les geven over de bomen en de plantjes. Verdomd ik krijg de kriebels van die vent. En hij heeft nog andere trucjes achter de hand. Komt er een bijdrage over iets wat hem niet aanstaat dan scharrelt hij meestal een paar reacties bij mekaar en post een paar one-liners met onnozele truut. Hij weet ook dat de meeste forumbezoekers niet de moeite doen om een paar voorgaande inbrengen te lezen. En......dan zijn we weer vertrokken natuurlijk. Nieuw gezeur over onderwerpen waarin de Jan denkt les te kunnen geven. Verdorie; we zitten hier met een perpetum-mobile op dit forum. :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zou inderdaad mooi zijn en besparend. Maar..... het is een droom. Inmenging is er steeds. Ik heb "College" gevolgd (een paar jaar) en ben overgestapt naar een Atheneum. Het college was immers meer gericht op de elite. Maar bepaalde leraren in habijt konden hun handen niet thuishouden. Feitelijk was het dus geen overstappen maar een vluchten. Een feit was wel dat in het college beter onderwijs werd gegeven. Toch in de vakken waarmee men later in het leven iets kon aanvangen. In het Atheneum waren er echter leraars die van hun vak een hoofdvak maakten en die enorm veeleisend waren. (Geschiedenis-Aardrijkskunde enz.) Hun bekommernis was echter niet om ons een basis te geven. Hun bekommernis was vooral om ons niks waardevol mee te geven. En dan kwam je tot eigenaardige toestanden. Een leraar Frans die verhaaltjes vertelde en die ons de meeste examenvragen gaf want anders was de ganse klas gebuisd. En die leraar was heel onderlegd hoor. De inspecteurs die langs kwamen smeten telkens met bloemetjes maar geen enkele inspecteur heeft ons ooit getest op hetgeen wij kenden. Engels kende hetzelfde lot. Daar hadden wij ook een leraar die ze omwille van andere mankementen niet wilden in het vrije onderwijs. Duits werd ook stiefmoederlijk behandeld. Moet ik doorgaan? Ik kende dus bijna nik toen ik in het leven stapte. Op zeker ogenblik kreeg ik een collega binnen op de dienst. Een Waal die in het atheneum van Moucron (Moeskroen) had school gelopen. En het eerste wat die vent zei tegen mij was :"Nous n'avons pas eu la base!". Hij wist en besefte het dus ook. Zonder idiologische inmenging is dus een droom. Maak van die leraren dus geen goden. Wiens brood men eet....... :evil: |
d
u b b e l |
Citaat:
Maar winst maken kan er wel voor zorgen dat het doel bereikt wordt. Een klein voorbeeldje Oudervereniging Hupeldepup vzw heeft als doel in haar statuten staan: Doel: Het ondersteunen van schooluitstappen voor de leerlingen van de school ... Het ondersteunen van het onderhoud en / of nieuwbouw van klaslokalen van de school ... Het aanschaffen van didactische materialen voor school ... ... Het is nogal evident dat die vereniging winst moet maken om te kunnen ondersteunen. Zonder winst, geen ondersteuning. __________________ Ik sta midden op het veld en aanschouw het politieke spel van de losers! |
Citaat:
|
Citaat:
Wist ik ook weeral. Ik schreef het trouwens reeds. "De behaalde winst moet integraal gebruikt worden voor het in de statuten vermelde maatschappelijk doel." Maar ik ben toch uitzonderlijk eens op het forum geraakt met een inbreng waarin mijn bevindingen geuit werden. Maar wie zal het lezen? Allemaal moeite voor niks dus. :evil: |
Citaat:
Geen dank. |
Citaat:
Ik zit; meegelokt door de Jan; nog steeds in het oerwoud maar...ik heb geen goesting meer om een boom om te hakken. De topic ging over besparingen. Niet over een jeremiade hoe slecht of goed het in het onderwijs wel is of niet is. Maar hopelijk heeft de Jan ook eens iets aan een andere visie? Tenzij het hij het hier ook weer beter weet. :lol: |
Citaat:
Ik heb nog een voorstel om te besparen op ambtenaren. We stoppen met ze statutair te benoemen, het zijn voortaan gewoon bedienden zoals er zoveel zijn in de privé. Voordeel:
|
Citaat:
Of een bediende goedkoper is dan een vastbenoemde ambtenaar zal ook moeten blijken. Welke ambtenaar heeft een salariswagen? Een tankkaart? Een hospitalisatieverzekering? Een gsm? Bonussen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be