Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama luisterde Trump af voor de verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237657)

Hoomer 7 maart 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8399085)
Dat is niet bepaald een geheim, da's vrij algemeen geweten. Als je wil weten waar Trump zijn recentste beweringen en tweets vandaan komen, moet je gewoon even kijken wat er het uur of de uren voordien op Fox news gezegd is. In het geval van zijn 'what happened yesterday is Sweden' blunder heeft hij zelfs toegegeven dat hij het had over een reportage die hij de dag voordien op Fox gezien had. En ook nu weer wijst alles in die richting. Factcheck.org heeft zelfs een mooie opsomming gemaakt van waar Trump deze onzin precies vandaan gehaald heeft: http://www.factcheck.org/2017/03/exa...wiretap-claim/

Zelfs zijn eigen deputy perssecretaris heeft bevestigd dat hij het van het nieuws had. Haar exacte woorden: "Everybody acts like President Trump is the one that came up with this idea and just threw it out there. There are multiple news outlets that have reported this." Een claim die trouwens niet klopt, die laatste zin. En de grote baas van de FBI heeft de claim van Trump al onzin genoemd.

Dus wat die duim betreft, ik ben niet degene die de dingen zomaar verzint. Ik baseer me op betrouwbare bronnen, en analyse van wat we weten. Waar jij je op baseert, God mag het weten. Een naïef geloof in de The Orange One?

Dus uw bronnen zijn betrouwbaarder dan die van de machtigste man ter wereld? 8O :lol:

Tavek 7 maart 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399127)
Dus uw bronnen zijn betrouwbaarder dan die van de machtigste man ter wereld? 8O :lol:

Ja.

Hoomer 7 maart 2017 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8399131)
Ja.

Dus er is geen haar op uw hoofd dat de man die beschikt over het meest uitgebreide informatie netwerk ter wereld wel eens meer zou kunnen weten dan jullie? U denkt dus dat alle over Trump negatief berichtende websites juist zijn en alle websites die ook maar iets positief te melden hebben fout zijn?
Alles wat positief is over Trump is valse berichtgeving en alles wat negatief geladen is over Trump is de juiste info? Hoe blind van de haat kan men eigenlijk zijn? Is er nooit geen moment van twijfel, of blijf je keihard ontkennen dat Trump meer weet?

Gipsy 7 maart 2017 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8398859)
Trump zal pas afgezet worden als hij een militaire missie volledig de mist in laat gaan, en er body bags naar huis komen.

En dan NYT en CNN die berichten dat hij in Mar-a-lago zat te golfen ipv in de situation room in DC de boel mee op te volgen....

Dat is geen wettelijke reden om een Amerikaanse president af te zetten. Jullie blijven problemen hebben met een democratische uitslag. Ik heb alleen maar problemen met het protectionisme van Trump maar respecteer de uitslag. Tegen mijn goesting had ik liever het Clinton wijf gehad. MAAR IK RESPECTEER DE UITSLAG

dpg 7 maart 2017 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399159)
Dus er is geen haar op uw hoofd dat de man die beschikt over het meest uitgebreide informatie netwerk ter wereld wel eens meer zou kunnen weten dan jullie? U denkt dus dat alle over Trump negatief berichtende websites juist zijn en alle websites die ook maar iets positief te melden hebben fout zijn?
Alles wat positief is over Trump is valse berichtgeving en alles wat negatief geladen is over Trump is de juiste info? Hoe blind van de haat kan men eigenlijk zijn? Is er nooit geen moment van twijfel, of blijf je keihard ontkennen dat Trump meer weet?

Wat een fantasie heb je toch.

Hoomer 7 maart 2017 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8399164)
Wat een fantasie heb je toch.

Moet gij de peche niet wat gaan opjutten?
En u denkt dus dat Trump gewoon de pers moet raadplegen om te weten wat er zich afspeelt in de wereld? :roll:

dpg 7 maart 2017 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399170)
Moet gij de peche niet wat gaan opjutten?
En u denkt dus dat Trump gewoon de pers moet raadplegen om te weten wat er zich afspeelt in de wereld? :roll:

Je kan het fantaseren duidelijk niet laten.

Scorpio 7 maart 2017 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399127)

Degene die ik ter beschikking heb? Neen.

Degene die ik gebruik? Ja.

Heb je eigenlijk ook iets bij te dragen tot de draad, Hoomer? Een argument misschien? Een onderbouwde bron? Eender wat nuttigs?

Hoomer 7 maart 2017 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8399178)
Je kan het fantaseren duidelijk niet laten.

Aan je reacties te zien verveel je je weer en probeer je mensen uit te lokken, helaas voor u heb ik vandaag geen zin om met de trolletjes te spelen. ;-)

Hoomer 7 maart 2017 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8399185)
Degene die ik ter beschikking heb? Neen.

Degene die ik gebruik? Ja.

Heb je eigenlijk ook iets bij te dragen tot de draad, Hoomer? Een argument misschien? Een onderbouwde bron? Eender wat nuttigs?

Nope niets bij te dragen alleen maar aan jullie haters een spiegeltje voor te houden. ;-)

dpg 7 maart 2017 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399186)
Aan je reacties te zien verveel je je weer en probeer je mensen uit te lokken, helaas voor u heb ik vandaag geen zin om met de trolletjes te spelen. ;-)

Maar wel genoeg zin om fantasiekes te posten.

Scorpio 7 maart 2017 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399187)
Nope niets bij te dragen alleen maar aan jullie haters een spiegeltje voor te houden. ;-)

En zelfs daar slaag je niet in. Triest, niet?

Nogmaals: ik ben niet degene die beweert dat hij zijn onzinnige uitspraken doet op basis van wat hij in de rechtse media vindt. Dat doet hij zelf (Zweden-uitspraak) en zijn woordvoerster (afluisterbeschuldiging).

Of denk jij nu daadwerkelijk dat als die beschuldigingen klopten, het Witte Huis niet al LANG met de bewijzen gekomen was? Maar we zien niks. Nada.

En we zullen ook niks zien.

dpg 7 maart 2017 17:58

Zijn machtige "bijna" alleswetende inlichtingendienst informeerde hem duidelijk weer eens slecht :roll: :roll:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170307_02767193

Citaat:

De Amerikaanse president Donald Trump heeft zijn voorganger Barack Obama aangevallen over de vrijlating van gevangenen uit het detentiekamp Guantanamo Bay. Dat deed hij in een tweet, waarin hij zich weliswaar bediende van enkele 'alternatieve feiten'.
Citaat:

De cijfers die Trump daarbij aanhaalt, blijken echter slechts gedeeltelijk correct. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben inderdaad gemeld dat 122 vrijgelaten mensen uit Guantanamo opnieuw door (terreur)milities zijn opgenomen. Maar van die 122 zijn er wel 113 vrijgelaten door George W. Bush, de Republikeinse voorganger van Obama.

Scorpio 7 maart 2017 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8399200)
Zijn machtige "bijna" alleswetende inlichtingendienst informeerde hem duidelijk weer eens slecht :roll: :roll:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170307_02767193

Hoe? Maar volgens Hoomer gebruikt Trump véél betere bronnen dan wij! Hoe kan zijn bewering dan fout zijn?

Neenee, die 113 die zogezegd door W zijn vrijgelaten, die zullen wel stiekem toch door Obama vrijgelaten zijn. Hij zal wel zijn teletijdsmachine gebruikt hebben, waar wij natuurlijk geen weet van hebben, maar de veel betere bronnen die Trump gebruikt natuurlijk wel...

dpg 7 maart 2017 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8399210)
Hoe? Maar volgens Hoomer gebruikt Trump véél betere bronnen dan wij! Hoe kan zijn bewering dan fout zijn?

Neenee, die 113 die zogezegd door W zijn vrijgelaten, die zullen wel stiekem toch door Obama vrijgelaten zijn. Hij zal wel zijn teletijdsmachine gebruikt hebben, waar wij natuurlijk geen weet van hebben, maar de veel betere bronnen die Trump gebruikt natuurlijk wel...

Gelukkig had hij niet veel tijd voor het forum vandaag.

parcifal 7 maart 2017 18:40

Citaat:

Hoe blind kan je eigenlijk zijn, Hoomer?
Is dat nodig om Trump-supporter te zijn of alleen maar een heel sterk pluspunt?

Diego Raga 7 maart 2017 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8398553)
In tegenstelling tot de beschuldigingen van Trump zijn de Russische contacten een absoluut feit gebleken.

Ik ben niet direct de grootste fan van Trump, maar er zijn nu eenmaal dingen die moeilijk kunnen genegeerd worden:

Former Director of National Intelligence (DNI) James Clapper: NO EVIDENCE OF TRUMP-RUSSIA COLLUSION TO MY KNOWLEDGE

https://www.liveleak.com/view?i=910_1488858214

parcifal 7 maart 2017 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8399270)
Ik ben niet direct de grootste fan van Trump, maar er zijn nu eenmaal dingen die moeilijk kunnen genegeerd worden:

Former Director of National Intelligence (DNI) James Clapper: NO EVIDENCE OF TRUMP-RUSSIA COLLUSION TO MY KNOWLEDGE

De clou zit hem hier in het woord 'collusion' natuurlijk : samenzweren, illegale afspraken maken.

Er zijn wel bewijzen van contacten en bepaalde elementen uit het Steele Report zijn onbetwistbaar correct, de echte smoking gun is echter voorlopig nog niet boven tafel gekomen, maar bestaat vermoedelijk wel.

Vandaag was Team Trump weer aan zet in hun strijd tegen de inlichtingendiensten via het Lekken van de CIa-codes via Wikileaks die niet meer dan een Doorgeefluik zijn voor Het Kremlin en Team Trump natuurlijk.
;-)
http://www.independent.co.uk/life-st...-a7616031.html

Citaat:

WikiLeaks publishes massive trove of CIA spying files in 'Vault 7' release
Julian Assange claims that documents are the most comprehensive CIA release ever and are far larger than the Snowden files
Dit is een media-oorlog die Trump nooit kan winnen.

Hoomer 7 maart 2017 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8399243)
Hoe blind kan je eigenlijk zijn, Hoomer?
Is dat nodig om Trump-supporter te zijn of alleen maar een heel sterk pluspunt?

Maar ik ben helemaal geen Trump supporter, het er mij alleen maar om te doen jullie er op te wijzen dat jullie je dag na dag hier zitten belachelijk te maken door het beter te willen weten dan de machtigste man op aarde, 't is al.

Diego Raga 7 maart 2017 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8399291)
De clou zit hem hier in het woord 'collusion' natuurlijk : samenzweren, illegale afspraken maken.

Er zijn wel bewijzen van contacten en bepaalde elementen uit het Steele Report zijn onbetwistbaar correct, de echte smoking gun is echter voorlopig nog niet boven tafel gekomen, maar bestaat vermoedelijk wel.

Vandaag was Team Trump weer aan zet in hun strijd tegen de inlichtingendiensten via het Lekken van de CIa-codes via Wikileaks die niet meer dan een Doorgeefluik zijn voor Het Kremlin en Team Trump natuurlijk.
;-)
http://www.independent.co.uk/life-st...-a7616031.html

Ok, we moeten dus nog even afwachten, tot de inhoud van dat rapport kan hard gemaakt worden.
Citaat:

Dit is een media-oorlog die Trump nooit kan winnen.
Zolang ie de meerderheid van de Amerikanen achter zich weet te houden, overleeft 'm z'n termijn wel. ;-)

Tavek 7 maart 2017 20:07

Citaat:

Euh, Trump heeft geen nood aan de CIA, de FBI, de NSA,....

Hij heeft the best intelligence, the greatest intelligence.

De CIA, FBI en NSA zijn volgens hem nazis.

Dus neen, Trump heeft geen uitgebreide netwerken, geen informatiedienst....hij heeft Breitbart, Fox en Lifegazette.

Scorpio 7 maart 2017 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399317)
Maar ik ben helemaal geen Trump supporter,

LOL! Tuurlijk.

Citaat:

het er mij alleen maar om te doen jullie er op te wijzen dat jullie je dag na dag hier zitten belachelijk te maken door het beter te willen weten dan de machtigste man op aarde, 't is al.
Tot op het moment dat Trump met bewijzen komt voor zijn beschuldiging ziet het er naar uit dat wij ons niet alleen niet belachelijk maken, maar ook gewoon gelijk hebben.

De klok tikt, en in ons voordeel.

Truder 8 maart 2017 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8398791)
grappig. Een van de eerste beleidsdaden van Obama toen hem net verkozen was, was het handtekenen van een executive order om Guantanamo te sluiten
Executive Order 13492
Het Amerikaanse congres heeft dat altijd tegengehouden omdat het vond dat staatsgevaarlijke terroristen niet op Amerikaans grondgebied thuishoorde.

Er is een verschil in het tekenen van een executive order en het uitvoeren ervan. Trump kan daar ondertussen van meespreken

Obama was dus gewoon slim genoeg om een executive order te tekenen, wetende dat het er toch niet doorkomt. Want hij had wel politieke ervaring, ervaring die Trump tot hiertoe mist. Dus ofwel is hij nog dommer dan Trump, of juist heel geslepen.

Hier doen politici ook soms voorstellen waarvan ze weten dat die nooit door het parlement geraken. Maar tegen hun achterban kunnen ze dan zeggen "kijk, ik heb het geprobeerd". En dat doen alle partijen.

Klein Licht 8 maart 2017 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8399170)

Lol

Nadat men u erop gewezen heeft dat zijn eigen woordvoerdster zegt "hij heeft dat niet zelf bedacht hé, de pers heeft hier ook over bericht"

morte-vivante 8 maart 2017 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8399692)
Obama was dus gewoon slim genoeg om een executive order te tekenen, wetende dat het er toch niet doorkomt. Want hij had wel politieke ervaring, ervaring die Trump tot hiertoe mist. Dus ofwel is hij nog dommer dan Trump, of juist heel geslepen.

Hier doen politici ook soms voorstellen waarvan ze weten dat die nooit door het parlement geraken. Maar tegen hun achterban kunnen ze dan zeggen "kijk, ik heb het geprobeerd". En dat doen alle partijen.

"Oei, dat wist ik niet . Bedankt. Ik ga in het vervolg even eerst checken of wat ik in het wilde weg wil neerpennen wel effectief een feit is"
was te moeilijk zeker

Klein Licht 8 maart 2017 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8399692)
Obama was dus gewoon slim genoeg om een executive order te tekenen, wetende dat het er toch niet doorkomt.

Losstaand van het feit dat Obama dus wel degelijk alles in zijn macht gedaan heeft om zijn belofte waar te maken:

Betekent dit dan dat u eerst gelogen had, of dat u van geen kanten wist waar u het over had?

Hoe veel keer moogt ge hier zo de mist in gaan voor ge de zotskap op moet zetten?

Hypochonder 14 maart 2017 08:13

Kronkeldekronkeldekronkel:

http://www.hln.be/hln/nl/39002/Donal...tterlijk.dhtml

Scorpio 14 maart 2017 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8404052)

LOL! Geweldig! Veelzeggend ook dat dat een volle WEEK na de beschuldiging van Trump het beste is waar ze mee voor de dag konden komen.

Benieuwd hoe de Trump-adepten hier deze gaan proberen te verdedigen. Mijn gok is dat we ze in dit draadje niet meer gaan zien, of het moet zijn om het onderwerp te proberen veranderen.

SDX 14 maart 2017 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8404052)

Want iedereen was er natuurlijk van overtuigd dat Trump lètterlijk bedoelde dat Obama in eigen persoon 'n microfoontje in z'n telefoon is komen plaatsen in de Trump Tower.

Scorpio 14 maart 2017 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8404351)
Want iedereen was er natuurlijk van overtuigd dat Trump lètterlijk bedoelde dat Obama in eigen persoon 'n microfoontje in z'n telefoon is komen plaatsen in de Trump Tower.

Da's het beste waar je mee voor de dag kon komen?

Komaan, SDX, je kan toch beter dan dat?

SDX 14 maart 2017 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8404359)
Da's het beste waar je mee voor de dag kon komen?

Komaan, SDX, je kan toch beter dan dat?

Jij ging er dus ook vanuit dat Obama persoonlijk Trump Tower binnensloop om Trump's tekefoon te tappen, en waarvoor nadere uitleg nodig was?

Wikileaks Vault 7, 8.000+ documenten, waarvan de autenticiteit niet betwist wordt. Maar Obama heeft dat niet geweten, was nergens van ol de hoogte, toch?

Tavek 14 maart 2017 16:27

Trump fanaten zijn toch echt helemaal blind geworden.

Scorpio 14 maart 2017 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8404430)
Jij ging er dus ook vanuit dat Obama persoonlijk Trump Tower binnensloop om Trump's tekefoon te tappen, en waarvoor nadere uitleg nodig was?

Tuurlijk niet, da's ook nooit de bewering geweest. En dat weet jij bijzonder goed.

Tegenvraag: ging jij er van uit dat toen Trump zei dat zijn telefoontjes door Obama (in opdracht van dus) in Trump Tower waren afgetapt tijdens de campagne, dat hij NIET bedoelde dat zijn telefoontjes in Trump Tower waren afgetapt in opdracht van Obama, of dat hij dat wél bedoelde?

Want Spicer zegt nu dat hij dat NIET bedoelde he.

Durf nu beweren dat jij dat ook dacht.

SDX 14 maart 2017 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8404488)
Tuurlijk niet, da's ook nooit de bewering geweest. En dat weet jij bijzonder goed.

Tegenvraag: ging jij er van uit dat toen Trump zei dat zijn telefoontjes door Obama (in opdracht van dus) in Trump Tower waren afgetapt tijdens de campagne, dat hij NIET bedoelde dat zijn telefoontjes in Trump Tower waren afgetapt in opdracht van Obama, of dat hij dat wél bedoelde?

Durf nu beweren dat jij dat ook dacht.

Dit is wat Sean Spicer gezegd heeft.

https://youtu.be/97vTCpWx97A

Hypochonder 14 maart 2017 17:52

Trump ging volgens sommigen toch keiharde bewijzen op tafel gooien die zijn criticasters definitief de mond zouden snoeren?

dpg 14 maart 2017 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8404589)
Trump ging volgens sommigen toch keiharde bewijzen op tafel gooien die zijn criticasters definitief de mond zouden snoeren?

Dat stond ook tussen aanhalingstekens

Scorpio 14 maart 2017 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8404584)
Dit is wat Sean Spicer gezegd heeft.

https://youtu.be/97vTCpWx97A

Ik herhaal dus mijn vraag: ging jij er van uit dat toen Trump zei dat zijn telefoontjes door Obama (in opdracht van dus) in Trump Tower waren afgetapt tijdens de campagne, dat hij NIET bedoelde dat zijn telefoontjes in Trump Tower waren afgetapt in opdracht van Obama, of dat hij dat wél bedoelde?

SDX 15 maart 2017 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8404630)
Ik herhaal dus mijn vraag: ging jij er van uit dat toen Trump zei dat zijn telefoontjes door Obama (in opdracht van dus) in Trump Tower waren afgetapt tijdens de campagne, dat hij NIET bedoelde dat zijn telefoontjes in Trump Tower waren afgetapt in opdracht van Obama, of dat hij dat wél bedoelde?

Was Sean Spicer (zelf) niet duidelijk genoeg?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 8404488)
...

Waar zegt hij wat jij beweert, dat hij d�*t niet bedoelde?

In de gazet??

Hij zegt duidelijk dat hij dat "wiretapping" niet lètterlijk" bedoelt, maw; dat Obama niet zélf Trump Tower ingeslopen is om eigenhandig z'n telefoon(s) te tappen.
De rest verzin jij en/of de gazet(ten).

praha 15 maart 2017 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 8404947)
Was Sean Spicer (zelf) niet duidelijk genoeg?

Waar zegt hij wat jij beweert, dat hij d�*t niet bedoelde?

In de gazet??

Hij zegt duidelijk dat hij dat "wiretapping" niet lètterlijk" bedoelt, maw; dat Obama niet zélf Trump Tower ingeslopen is om eigenhandig z'n telefoon(s) te tappen.
De rest verzin jij en/of de gazet(ten).

jamaar dat is algemeen geweten...
Als Obama iemand zou willen afluisteren dan heeft ie de gewoonte dat steeds zelf persoonlijk uit te voeren.

SDX 15 maart 2017 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8404953)
jamaar dat is algemeen geweten...
Als Obama iemand zou willen afluisteren dan heeft ie de gewoonte dat steeds zelf persoonlijk uit te voeren.

Citaat:

Since Trump’s series of tweets, there has been a lot of misinformation about the FISA court, and the threshold that is necessary to obtain a warrant from the court. Here’s what we know about Trump’s claims, and how that relates to the FISA courts.

On November 7, 2016, the day before the 2016 general election, HeatStreet released a bombshell report that a FISA warrant was issued for a server in Trump Tower.
EXCLUSIVE: FBI ‘Granted FISA Warrant’ Covering Trump Camp’s Ties To Russia
Citaat:

Two separate sources with links to the counter-intelligence community have confirmed to Heat Street that the FBI sought, and was granted, a FISA court warrant in October, giving counter-intelligence permission to examine the activities of ‘U.S. persons’ in Donald Trump’s campaign with ties to Russia.

Contrary to earlier reporting in the New York Times, which cited FBI sources as saying that the agency did not believe that the private server in Donald Trump’s Trump Tower which was connected to a Russian bank had any nefarious purpose, the FBI’s counter-intelligence arm, sources say, re-drew an earlier FISA court request around possible financial and banking offenses related to the server. The first request, which, sources say, named Trump, was denied back in June, but the second was drawn more narrowly and was granted in October after evidence was presented of a server, possibly related to the Trump campaign, and its alleged links to two banks; SVB Bank and Russia’s Alfa Bank. While the Times story speaks of metadata, sources suggest that a FISA warrant was granted to look at the full content of emails and other related documents that may concern US persons.
The idea that FISA could be used against political enemies always seemed far-fetched. Now it might not be.

...en zelfs al zou dit allemaal niet waar zijn, dan is nog maar net (niet algemeen) geweten dat er niet eens 'n FISA warrant (voor de NSA) nodig is om iemand te "Wire Tappen", dankzij Wikileaks Vault 7 met - om te beginnen - 8.761 documenten, welke praktijken de CIA er op na houdt.

...maar Obama was uiteraard niet op de hoogte van hetgeen er gebeurt onder zijn administratie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be