Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De troon van Satan op water (oceaan) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238416)

Aton 30 april 2017 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8439615)
Waarom zou ik? Het is gewoon zo.
Jullie volgen de joodse kant van het verhaal en ik de Christelijke.
De Messias is Jezus. He is King of all kings.

Aan een dooie messias hadden de joden niet zoveel. Ik volg niet de joodse noch de christelijke versie. Enkel de geschiedkundige, en daar heb jij de ballen verstand van.

Gamla 30 april 2017 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8439640)
Aan een dooie messias hadden de joden niet zoveel. Ik volg niet de joodse noch de christelijke versie. Enkel de geschiedkundige, en daar heb jij de ballen verstand van.

Christus is Koning. Net zoals Lucifer wil je dat niet.
Je vindt jezelf heel wat.

Peche 30 april 2017 09:52

Jezus is toch opgestaan uit de doden?

Piero 30 april 2017 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439554)
Net voor de slag bij Wenen noemde een Franciscaan in een gebed moslims honden en varkens.
Het gebed bestaat nog. Alleen is dat gedeelte er uit gecensureerd.

Houden franciscanen niet van honden en varkens? En God, houdt hij ook niet van die dieren? Van welke dieren houdt God eigenlijk wel?

Piero 30 april 2017 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8439667)

Mooie uitdrukking is dat. Zou een arts het ook zo formuleren?

Gamla 30 april 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8439669)
Houden franciscanen niet van honden en varkens? En God, houdt hij ook niet van die dieren? Van welke dieren houdt God eigenlijk wel?

Het was een franciscaan die de waarheid zei toen dat nog toegelaten was.

Piero 30 april 2017 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8439615)
Waarom zou ik? Het is gewoon zo.
Jullie volgen de joodse kant van het verhaal en ik de Christelijke.
De Messias is Jezus. He is King of all kings.

En wat moet dat betekenen? Staan alle koningen in zijn dienst? En bij republieken, hoe werkt het daar dan?

Piero 30 april 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439678)
Het was een franciscaan die de waarheid zei toen dat nog toegelaten was.

Maar wat betekent het? Zijn varkens en honden door franciscanen en God en door jou vervloekt?

Aton 30 april 2017 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439655)
Christus is Koning. Net zoals Lucifer wil je dat niet.
Je vindt jezelf heel wat.

Laat je nakijken. Je mist een hoek naar mijn idee.

Gamla 30 april 2017 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8439714)
Laat je nakijken. Je mist een hoek naar mijn idee.

Tijdens het exorcisme van Anneliese Michel.
Miste ze ook een hoek?

https://www.youtube.com/watch?v=-4xiT67GrbY

Aton 30 april 2017 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439763)
Tijdens het exorcisme van Anneliese Michel.
Miste ze ook een hoek?

https://www.youtube.com/watch?v=-4xiT67GrbY

Ja, dat is duidelijk. Psychiatrische instellingen zitten daar vol van. Sta jij op de wachtlijst ?

Aton 30 april 2017 13:22

Citaat:

Nee hoor. Na een jaar werden zijn botten verzameld in een ossuarium zoals dat gebruikelijk was.
https://thehumanist.com/magazine/mar...and-his-family
http://www.dailymail.co.uk/sciencete...st-claims.html
http://www.jpost.com/Christian-News/...sed-son-396262
https://jamestabor.com/the-jesus-tom...idence-add-up/
https://www.nytimes.com/2015/04/05/w...ones.html?_r=0
http://www.simchajtv.com/jesus-tomb-...-of-jerusalem/

Voldoende of moet ik nog meer bronnen aangeven ?

Gamla 30 april 2017 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8439795)
Ja, dat is duidelijk. Psychiatrische instellingen zitten daar vol van. Sta jij op de wachtlijst ?

Ik denk dat je niet hebt geluisterd. Angsthaas.

geertvdb 30 april 2017 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439864)

-Maar we luisteren met veel aandacht naar u en uw hekserij verhaaltjes etc. En dat is amusant.

En niet waar natuurlijk.

Aton 30 april 2017 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439864)

Brrrrrr... wat eng al die spookverhalen. Weet je mama dat je op dit forum zit ?

Gamla 30 april 2017 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8439885)
Brrrrrr... wat eng al die spookverhalen. Weet je mama dat je op dit forum zit ?

De originele opnames worden in het Vaticaan bewaard.
Luister nog maar eens.

Aton 30 april 2017 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8439891)
De originele opnames worden in het Vaticaan bewaard.
Luister nog maar eens.

Nou, daar zitten ze goed. :lol: Geen huistaken meer te doen ?

Elio di Supo 1 mei 2017 06:43

Citaat:

De grootmoeder van Roodkapje ook.

Aton 1 mei 2017 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8440149)
De grootmoeder van Roodkapje ook.

:lol:

Peche 1 mei 2017 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8439804)

Hiermee bevestig je alleen maar zijn bestaan.

Aton 1 mei 2017 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8440188)
Hiermee bevestig je alleen maar zijn bestaan.

En ook dat hij niet verrezen is. :-) En dat zijn zoon Jehuda bar Yeshua noemde, zijn geliefde discipel. :-)

Peche 1 mei 2017 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 8439679)
En wat moet dat betekenen? Staan alle koningen in zijn dienst? En bij republieken, hoe werkt het daar dan?

Ken uw nieuwe testament he Piero.

Jezus gaat terugkomen om de Armageddon uit te vechten en dan zal Jezus heersen over de aarde als Koning van één wereldregering.

There will be a new world order.

Elio di Supo 1 mei 2017 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8440208)

Jezus gaat terugkomen om de Armageddon uit te vechten en dan zal Jezus heersen over de aarde als Koning van één wereldregering.

Is dat voor of na Ragnarok?

Aton 1 mei 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8440208)

Waar haal je dit nu weer vandaan, en dan nog de lef hebben Piero zijn kennis in vraag te stellen !

Peche 2 mei 2017 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8440248)
Waar haal je dit nu weer vandaan, en dan nog de lef hebben Piero zijn kennis in vraag te stellen !

Van het nieuwe testament.

Jezus moest naar zijn Vader terugkeren om daar een Koninkrijk voor te bereiden voor ons. Dan komt hij terug om de Armageddon uit te vechten en te heersen als Koning op aarde onder één wereldregering.

Aton 2 mei 2017 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8440889)
Van het nieuwe testament.

Jezus moest naar zijn Vader terugkeren om daar een Koninkrijk voor te bereiden voor ons. Dan komt hij terug om de Armageddon uit te vechten en te heersen als Koning op aarde onder één wereldregering.

Nogmaals JG leerling, waar ergens staat dat in het N.T. ( auteur en versregel ).

Peche 2 mei 2017 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aton (Bericht 8440918)
Nogmaals JG leerling, waar ergens staat dat in het N.T. ( auteur en versregel ).

Openbaringen 11:15
En de zevende engel heeft gebazuind, en er geschiedden grote stemmen in den hemel, zeggende: De koninkrijken der wereld zijn geworden onzes Heeren en van Zijn Christus, en Hij zal als Koning heersen in alle eeuwigheid.

Maar houdt vooral mijn ander topic in de gaten. Ik ben nu bezig aan Jesaja. Die heeft dus duidelijk veel meer voorspelingen gedaan dan ik hier eerder getoond heb. Alsook Zacharia. Psalmen staan vol zangliederen over een Koning die zal komen heersen over iedereen. Een gezalfde die verlossing zal bieden aan al die voor hem en na hem zou leven.
Dan heb je nog de voorspellingen van Daniël.

Piero 2 mei 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8435713)
Wie is Satan?

... God besloot nu Satan te straffen voor zijn ongehoorzaamheid. Maar Satan vroeg God zijn straf uit te stellen tot aan het Einde der Tijden. Tegen dan, zei Satan, zou hij er in slagen de overgrote meerderheid van de mensen te doen afdwalen van het pad van God en tot zijn (Satan's) volgelingen te maken. God stond dit verzoek toe.

Even een kleine observatie. Satan is een van de goden die overal ter wereld aanbeden of vereerd worden. Hij is de God van wijsheid en dood. De aanbidding van de slang of draak vinden we bijvoorbeeld in China en bij de Azteken. In Egypte werd satan aanbeden als Seth, of Setu, de God van het dodenrijk. Seth heeft als taak een slang te vangen en te binden. Zo is er een merkwaardige overeenkomst tussen een passage uit het Egyptisch Dodenboek en Openbaring 20.
Above all, he must bind and conquer the serpent Apophis (Apap), as we read in the Book of The Dead (108, 4 and 5):

"They use Set to circumvent it [the serpent]; they use him to throw an iron chain around its neck, to make it vomit all that it has swallowed."
In Openbaring 20 is het een engel die de slang boeide (met een ketting).
1Toen zag ik een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote ketting in zijn hand. 2En hij greep de draak, de oude slang dat is de Duivel, de Satan en hij boeide hem voor duizend jaren, 3en wierp hem in de afgrond, die hij grendelde en verzegelde boven zijn hoofd, opdat hij de volkeren niet meer zou verleiden voordat de duizend jaren voorbij waren. Daarna moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.
Zo borduurde de schrijver van de Openbaringen voort op de Egyptische mythologie. De overeenkomst gaat nog verder, want zoals de Egyptische slang 'alles wat hij verzwolgen heeft moet overgeven', zo gaat Openbaring 20 direct verder met de opstanding van de slachtoffers van de slang:
... Ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en het woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden en het merkteken niet hadden aangenomen op hun voorhoofd en hun hand. En zij werden weer levend en heersten met Christus, duizend jaren lang. 5De overige doden werden niet levend voordat de duizend jaren voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
Kijk, zo zit de Openbaring in elkaar. Knip- en plakwerk, jatwerk.

praha 3 mei 2017 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8439550)
Maar neen, gij gaat gewoon totaal niet in op wat ik schrijf.

net wel
Maar het bevalt U blijkbaar niet dat ik er op in ga.
Ik vroeg je wat een tekstje an sich waard is : geen antwoord
Ik vroeg je wat het waard is dat de inhoud of toch delen ervan ) door verscheidene personen zou geschreven zijn als men weet dat die personen zich over meerdere 100 jaren elkaar hebben geïnspireerd, vaak zelfs gekopieerd hebben van elkaar en dat zelfs een aantal personen ronduir verzonnen zijn: geen antwoord
Ik vroeg je hoe je kan uitmaken/toetsen of de voorspellingen uit die tekstjes ook uitgekomen zijn : geen antwoord

[quote]Doet het af als psuedo wetenschap. Maar dit is geloof praha, geen psuedowetenschap.[quote]
ooh maar zeg dat dan .. dan zijn we meteen uitgeklapt hé
Dat is zelfs geen discussie waard daar er niks te discussiëren valt.
Zolas ik je als eens eerder zie ... zet je geloof ergens onderaan ... het forum biedt ge die mogelijkheid

Citaat:

Jezus heeft ons gewaarschuwd en zijn profetieën zijn grotendeels uitgekomen.
neen of beter dat dien jij aan te tonen.
En je kan je niet beroepen op enkel de tekstjes die achteraf erover zijn opgesteld.

Citaat:

Jezus is voorspeld door tig profeten.
ook al niet... zelfs door geen enkele om precies te zijn

Citaat:

Het ging over het teken van het beest, dat negeer jij compleet zodat wij uiteindelijk ergens anders belanden. Ik ben dit gewoon zo moe aan jou praha, dat heeft niets met hypothekeren te maken.
Ook daar ben ik op ingegaan
En ook daar blijkt het antwoord ( dat het zuiver een zaak van numerologie blijkt en dan nog gezien vanuit een enge, niet vooraf bedoelde gematrie, interpretatie ) je niet te bevallen.
Ik kan het ook niet helpen dat ge uzelf niet wilt informeren

praha 3 mei 2017 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8439555)
Volgens Joden gaan de profetieën niet over Jezus neen. Maar volgens Christenen wel. Natuurlijk kan je daar eindeloos discussie over blijven voeren. en in een welles nietes spelletje belanden. Ik kan maar de passages uit de bijbel samenvatten in een topic waar de komst van Jezus voorspeld wordt.

ja juist... en net dat zou een belletje moeten dienen rinkelen... maar blijkbaar doet het dat niet

Citaat:

Er is maar één man die aan de beschrijving voldoet en dat is Jezus. Het is niet omdat Jesaja schreef dat de messias Imannuel zou noemen dat je je moet vastpinnen op de naam he.
Hoe kom je erbij ?
Zelfs al in de meest positieve benadering ( we vitten dus niet over details ed ) kan je onmogelijk claimen dat alleen JC daaraan zou voldoen.
Het is alleen maar in het kader van het christendom ( en dus met het dogma van JC dat tevens hun bestaansreden vormt ) dat dit zo is.
Niet moeilijk dat ze als sekte worden/werden bekeken.
Goe ... allez jou goe recht hé maar dan is het inderdaad enkel een geloof en eindigt elke verdere discussie

praha 3 mei 2017 22:36

Citaat:

alleen volgens de christenen ( klopt niet helemaal hoor... ik dacht zelfs de mohammedanen dat ook geloven maar eerder in de zin van het ten hemel varen ) is dat zo
Dus wederom blijft ge vastzitten in dat zelfbedruipend sektarisch geloof.

Peche 4 mei 2017 03:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8442473)
net wel
Maar het bevalt U blijkbaar niet dat ik er op in ga.
Ik vroeg je wat een tekstje an sich waard is : geen antwoord
Ik vroeg je wat het waard is dat de inhoud of toch delen ervan ) door verscheidene personen zou geschreven zijn als men weet dat die personen zich over meerdere 100 jaren elkaar hebben geïnspireerd, vaak zelfs gekopieerd hebben van elkaar en dat zelfs een aantal personen ronduir verzonnen zijn: geen antwoord
Ik vroeg je hoe je kan uitmaken/toetsen of de voorspellingen uit die tekstjes ook uitgekomen zijn : geen antwoord

Maar praha, ik ben begonnen bij de islam. Kom jij ertussen en we belanden helemaal ergens anders. Waarom is dat toch zo?
Ik dacht dat het retorische vragen waren.

De tekst is veel waard, deze is historisch erfgoed. De voorspellingen zijn voor U misschien niets waard. Maar dat is omdat je de moeite niet nam je te verdiepen. Als je de voorspellingen van Daniël zou lezen, zou je zien dat zijn voorspellingen wel uitgekomen zijn.

Citaat:

ooh maar zeg dat dan .. dan zijn we meteen uitgeklapt hé
Dat is zelfs geen discussie waard daar er niks te discussiëren valt.
Zolas ik je als eens eerder zie ... zet je geloof ergens onderaan ... het forum biedt ge die mogelijkheid
Wat bedoel je daar nu weer mee? Moet ik me op dit forum met andere zaken bezig houden dan religie?

Citaat:

neen of beter dat dien jij aan te tonen.
En je kan je niet beroepen op enkel de tekstjes die achteraf erover zijn opgesteld.
Ik kan eindeloos dingen aantonen en vice versa. Waar brengt ons dat uiteindelijk? Nergens. Wij kijken anders op de wereld praha.

Citaat:

Ook daar ben ik op ingegaan
En ook daar blijkt het antwoord ( dat het zuiver een zaak van numerologie blijkt en dan nog gezien vanuit een enge, niet vooraf bedoelde gematrie, interpretatie ) je niet te bevallen.
Ik kan het ook niet helpen dat ge uzelf niet wilt informeren
Waarom is 666 dan een heilig nummer in de islam?

Peche 4 mei 2017 03:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8442494)
alleen volgens de christenen ( klopt niet helemaal hoor... ik dacht zelfs de mohammedanen dat ook geloven maar eerder in de zin van het ten hemel varen ) is dat zo
Dus wederom blijft ge vastzitten in dat zelfbedruipend sektarisch geloof.

Ik zit niet vast. Ik ben zelfs helemaal geen goed christen, integendeel zelfs. Ik ben eerder gnostisch dan Christen. Ik heb mijn eigen relatie met Jezus zonder mij vast te zetten.

Peche 4 mei 2017 03:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8442479)
ja juist... en net dat zou een belletje moeten dienen rinkelen... maar blijkbaar doet het dat niet

Hoe kom je erbij ?
Zelfs al in de meest positieve benadering ( we vitten dus niet over details ed ) kan je onmogelijk claimen dat alleen JC daaraan zou voldoen.
Het is alleen maar in het kader van het christendom ( en dus met het dogma van JC dat tevens hun bestaansreden vormt ) dat dit zo is.
Niet moeilijk dat ze als sekte worden/werden bekeken.
Goe ... allez jou goe recht hé maar dan is het inderdaad enkel een geloof en eindigt elke verdere discussie

Zijn er dan anderen die aan de beschrijving voldoen?

praha 4 mei 2017 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8442554)
Maar praha, ik ben begonnen bij de islam. Kom jij ertussen en we belanden helemaal ergens anders. Waarom is dat toch zo?
Ik dacht dat het retorische vragen waren.

Hoe dat dat komt ?
Hebt ge dan niet gevolgd ?

Jouw argumentatie was er eentje dat 666 evil moest zijn ( en dus de islam ) omdat de bijbel dat zo zegt.
Ik heb daarop gerepliceerd dat die 666 enkel evil was omdat de bijbel dat zo zegt en dat dan nog in de context van de destijds bedoelde gematrie.
Ge zit er dus tweemaal naast met andere woorden tenzij...
en dan ben jij verder beginnen leuteren over de onfeilbaarheid van den bijbel ed
Dat is dus waarom we nu hier terecht gekomen zijn.. niks anders

Citaat:

De tekst is veel waard, deze is historisch erfgoed. De voorspellingen zijn voor U misschien niets waard. Maar dat is omdat je de moeite niet nam je te verdiepen. Als je de voorspellingen van Daniël zou lezen, zou je zien dat zijn voorspellingen wel uitgekomen zijn.
De tekst is voor U misschien véél waard... niet méér dan dat

Citaat:

Wat bedoel je daar nu weer mee? Moet ik me op dit forum met andere zaken bezig houden dan religie?
Dat dit een discussie-forum is... dus dan laat je op z'n minst de openingspiste tot een discussie bestaan.
Als gij zegt : het is zo omdat het zo is ( want dat geloof ik ) en we gaan enkel daarover klappen dan valt er niks te discussieren

Citaat:

Ik kan eindeloos dingen aantonen en vice versa. Waar brengt ons dat uiteindelijk? Nergens. Wij kijken anders op de wereld praha.
Het hoeft zelfs niet eindeloos te zijn... begin misschien al met één ding van al je beweringen.
Dit heeft niks met een 'andere' kijk op de wereld te maken tenzij jouw 'andere' kijk er eentje is waar het woordje aantonen geheel een andere betekenis kent : ik geloof dat het zo is dus is het zo

Citaat:

Waarom is 666 dan een heilig nummer in de islam?
Het waren tot het christendom bekeerde islamieten die geen 666 zagen staan maar iets wat ze meenden te herkennen.
Nogal wiedes daar 666 in geschreven tekst stond ( ik heb je de uitleg al gegeven waarom ) en enkel het middelste stukje (Xi) heeft een zekere gelijkenis.
Er is zelfs enige twijfel of het überhaupt oorspronkelijk over 666 ging en niet 616.

praha 4 mei 2017 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8442555)
Ik zit niet vast. Ik ben zelfs helemaal geen goed christen, integendeel zelfs. Ik ben eerder gnostisch dan Christen. Ik heb mijn eigen relatie met Jezus zonder mij vast te zetten.

Dan zou ge uw niet vastpinnen op letterlijke stukjes tekst en er 100% waarheid aan verlenen.

praha 4 mei 2017 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8442556)
Zijn er dan anderen die aan de beschrijving voldoen?

zeg ! Zie boven hé

1) Het is enkel in het dogma van het christendom dat JC daaraan zou voldoen en niemand anders
2) Buiten het dogma van het christendom voldoet niemand aan die beschrijving
3) Wat meteen ook geen probleem is daar het niemands visie buiten die van het christendom is betreffende de messias
4) Derhalve recupereert ( kaapt zelfs ) het christendom de beschrijving van het OT waarop ze zelfs zeggen zich te berusten

Nu ik het opmerk... blijkbaar iets eigen aan christenen : begrippen stelen en er een eigen gelinkte betekenis aan geven en ze vervolgens in een discussie gooien

Peche 5 mei 2017 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8443127)
Dan zou ge uw niet vastpinnen op letterlijke stukjes tekst en er 100% waarheid aan verlenen.

Waar dicht ik daar 100% waarheid aan?
Ik probeer het uit te filteren tot mijn waarheid.

Peche 5 mei 2017 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8443131)
zeg ! Zie boven hé

1) Het is enkel in het dogma van het christendom dat JC daaraan zou voldoen en niemand anders
2) Buiten het dogma van het christendom voldoet niemand aan die beschrijving
3) Wat meteen ook geen probleem is daar het niemands visie buiten die van het christendom is betreffende de messias
4) Derhalve recupereert ( kaapt zelfs ) het christendom de beschrijving van het OT waarop ze zelfs zeggen zich te berusten

Nu ik het opmerk... blijkbaar iets eigen aan christenen : begrippen stelen en er een eigen gelinkte betekenis aan geven en ze vervolgens in een discussie gooien

Wat zie boven? Ik zie geen namen.
Dus wie op de spirituele/religieuze supermarkt voldoet aan de beschrijving messias naast Jezus?

Aton 5 mei 2017 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8443159)
Waar dicht ik daar 100% waarheid aan?
Ik probeer het uit te filteren tot mijn waarheid.

Jouw waarheid is waardeloos. Lees je eerst eens beter in.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be