![]() |
Citaat:
Rechtse stoere praat verkopen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
veel blabla daarover, dan weet ik t wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De overgang van de zinloosheid van het leven naar een discussie over gevechtssporten. Is dit ergens een illustratie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
spreek es af hé zeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar, we hadden het over Bemlala.
Ik had haar aangeraden van Miyamoto Musashi te lezen en de houten sabel ter hand te nemen. |
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=42 |
Citaat:
Ik wil haar graag helpen en gelukkig zien. |
Citaat:
hij was dertien jaar oud toen hij zijn eerste gevecht aanging tegen een samoerai. De Samoerai vocht met zijn stalen zwaard, Musashi gebruikte een houten oefenzwaard. Toen het gevecht over was lag de Samoerai dood op de grond en Musashi was zelfs niet buiten adem. |
Waar is Bemchen trouwens?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vrees dus dat je slecht geïnformeerd bent. Musashi heeft in zijn tijd tussen de zestig en zeventig duels, waarvan de meeste op leven en dood, uitgevochten. De meeste daarvan trouwens met een houten oefenzwaard. Mooi voorbeeld daarvan is het duel tegen Sasaki Kojiro. Op weg naar het duel in een boot sneed Musashi uit een roeispaan een houten zwaard dat net iets langer was dan dat van zijn tegenstrever. Ik hoef niet te vermelden zeker dat Kojiro dood achterbleef op het strand waar het duel uitgevochten werd. Musashi was niet alleen samoerai, hij was o.a. ook schilder - er hangen in verschillende Japanse musea meesterwerken van zijn hand, beeldhouwer, dichter, tuinarchitect en thee-ceremonie meester, en uiteindelijk ook, auteur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat ze in Egypte Pompeus zijn hoofd afkapten. Laat ons dan vanaf nu aannemen dat alles wat gedocumenteerd staat gelogen is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be