![]() |
Citaat:
|
Beseffen we eigenlijk wel dat we hier spreken over kinderen uit families die al 3 tot 4 generaties in België wonen. En dan is een basiskennis van het Nederlands blijkbaar nog een probleem. Wat is er de voorbije vijftig jaar dan uitgespookt? Wat mij betreft zijn wij Vlamingen meer dan soepel genoeg geweest: de allochtonen moeten nu hun deel doen ofwel terugkeren naar hun land van oorsprong. Zo eenvoudig staan de zaken.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En, neen, dit gaat niet over twee Turkse leerlingen die aan bushalte met elkaar spreken. Wel wanneer er groepen binnen de school ontstaan louter op basis van taal. Dit is voor niemand goed. Niet voor de allochtonen die zich toch zouden moeten integreren (taalachterstand bevordert dit al zeker niet) en niet voor de autochtonen die zich uitgesloten zullen voelen. Bij die laatste is er immers geen wederkerigheid: de doorsnee Vlaamse leerling heeft meestal geen werkbare kennis van het Turks, omgekeerd wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er moet natuurlijk later wel iemand zijn die hun taal spreekt, om hen uit te leggen hoe ze het vuile werk moeten doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou iemand van een minderheidsgroep een hekel krijgen aan de lingua franca? Als de Turk in Gent naar het gemeentehuis moet, zal hij zich ook in het Nederlands moeten uitdrukken. Als we de deur openen in school, waarom dan niet in het gemeentehuis? Of in de rechtbank? Of bij de politie? |
Citaat:
|
Citaat:
Dus uw gewauwel over een afkeer krijgen van het Nederlands omdat ze in een Nederlandse school zouden verplicht zijn om Nederlands te praten op de speelplaats heeft niets en dan ook niets met een natuurlijk verloop te maken maar alles met de plaats die la Belgique het Nederlands opleg in anti-Vlaams racistisch Belgique... Elke vreemdeling, alvorens hij nog maar een woord Nederlands kent weet wat een 'sale flamin' is en dat voorzeker in Bruxelles en omgeving... Van zulke individuen die la Belgique in overvloed kweekt hebben de Vlamingen geen enkele les te krijgen over wat wel of niet toegelaten zou zijn en nog minder hebben zij van hen te horen te krijgen dat ze zogezegd de elementaire rechten van de niet-Nederlandstaligen zouden schenden... |
Citaat:
|
Citaat:
Als er 6 Nederlandstalige kinderen en 14 Franstalige kinderen spelen dan zullen ze elk hun eigen taal spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De eigen taal laten gebruiken zorgt voor segregatie op de speelplaats. Kinderen zullen dan echt helemaal enkel met hun eigen groep omgaan. Dan kan je evengoed integratie helemaal opgeven. |
Citaat:
Maar een zwart kindje dwingen met een blank kindje om te gaan zou dan wel mogen. Zo kennen we onze Vlaams-Nationalisten weer. |
Citaat:
Dadeemelee, aan uw intellectuele oneerlijkheid kennen we u weer... En, trouwens, als het om kleurtjes gaat, vind ik het normaal dat mensen ook op dat vlak met elkaar leren omgaan. Nog vragen? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb daar niets van doen mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is enkel mezelf en mijn standpunt. Ik kan niet spreken voor anderen. Totaal niet. Heb ik trouwens deelgenomen aan de discussie in die draad waarnaar u verwees? En meent u dat ik mij moet uitspreken over ieder punt dat hier op dit forum passeert? Maar goed, u hebt nu mijn mening vernomen: kleurtjes spelen geen rol. Is dit duidelijk? |
Citaat:
Dat een Vlaams kind naast een zwartje moest gaan zitten of dat een Vlaams kind het hele jaar door een taalkundig achtergebleven zwartje moest helpen... Het is niet de taak van om het even welke leerling om om het even welke andere leerling een heel jaar lang te onersteunen... Daarvoor is het onderwijzend personeel er, niet een ander kind dat zijn tijd nodig heeft om zelfs vooruit te komen... Samenwerking, oké, maar geen slavernij... |
Citaat:
|
Citaat:
U gaat uit van allerlei veronderstellingen. Intellectueel oneerlijk. |
Citaat:
Een groepje 10 jarige Marokkaanse kinderen hebben speeltijd. Die kinderen hun natuurlijke reaktie is dan volgens de Vlaams-Nationalisten op dit forum: we gaan nu Nederlands spreken, want dat is goed voor onze integratie in de Vlaamse gemeenschap. :crazyeye: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb jij je zoon of dochter van 10 al wijs weten te maken wat de Vlaamse Gemeenschap is? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be