Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vader en zoon afgeranseld na brengen van alcohol naar pitazaak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243567)

Tavek 16 mei 2018 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717333)
Ge hebt maar twee zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren bent en de tweede dat je ooit zal sterven en van al de rest zul je nooit zeker van zijn.

Ga ik niet mee akkoord, maar er zijn wel meer dingen waar wij niet met elkaar akkoord over gaan dus dat is niks nieuws.

Je leven maak je zelf.

Tavek 16 mei 2018 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717330)
Ach de rechter kan ook oordelen dat het pure uitlokking was door daar met een werknemer die hen vriendelijk verzocht elders te gaan een vechtpartij te beginnen.

je weet wel aktie en reactie, als je boel zoekt, en rammel krijgt, moet je achteraf niet janken omdat de reactie niet proportioneel was, ook niet bij de rechter.

If you can stand the heat stay out of the kitchen & jage nicht was du nicht töten kannst.

De rechter heeft de wet te volgen. Dit komt niet voor assisen waar een volksjury kan gaan redeneren zoals u. De wet is duidelijk: proportioneel en onmiddelijk.

dpg 16 mei 2018 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8717339)
Ga ik niet mee akkoord, maar er zijn wel meer dingen waar wij niet met elkaar akkoord over gaan dus dat is niks nieuws.

Je leven maak je zelf.

Twee zekerheden, je komt er nog wel achter.

dpg 16 mei 2018 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8717345)
De rechter heeft de wet te volgen. Dit komt niet voor assisen waar een volksjury kan gaan redeneren zoals u. De wet is duidelijk: proportioneel en onmiddelijk.

De rechter doet de uitspraak naar eer en geweten, als het u niet aanstaat kan je in beroep gaan.

Uitspraken genoeg die wereldvreemd zijn.

dalibor 16 mei 2018 13:59

Of het nu alcohol is of geen alcohol. Op een terras van een horecazaak gaan zitten met uw eigen drank is een tikje sociaal onaangepast. Waren de banken midden op het plein of in het Centraal Station niet goed genoeg?

Tavek 16 mei 2018 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717353)
De rechter doet de uitspraak naar eer en geweten, als het u niet aanstaat kan je in beroep gaan.

Uitspraken genoeg die wereldvreemd zijn.

Dus jij claimt dat een rechter zomaar de wet (die vrij ondubbelzinnig is) langs zich neer kan leggen ?

Wat met marokkanen die niet in de zaak zaten en gewoon mee zijn gaan sjotten op die twee blanken die daar op de grond lagen "omdat ze graag eens wilden vechten" ?

Allez dan. Ik zal tegen de lokale cafe uitbater zeggen dat als er een fietser bij hem op het terras zijn bokes komt opeten dat hij die ook met zijn gans keukenpersoneel mag afrossen. Justitie dpg style.

andev 16 mei 2018 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8716648)
Hopelijk dat ze zich moeten gedragen in een handelszaak en niet denken dat ze koning klant zijn.

Zoals vreemd gespuis denken dat ze het hier voor het zeggen hebben en niets hen meer kan overkomen? Handelen als een bende laffe wilden.
Buiten met al dat vreemd schorremorrie dat enkel goed is om het ocmw uit te melken en te kweken als konijnen voor het kindergeld en de uitbreiding van de islam alhier.
En zeggen dat ze gewoon de tak afzagen waar ze op zitten, want wie zal hen verder kweken en van alles voorzien als de "autochtonen" hier zouden verdwenen zijn?

andev 16 mei 2018 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717297)
Dat dus.

Hoe het begonnen is, is nog altijd geen reden om daarna met tien man er op te gaan kloppen! Al zijn we dat zo gewoon aan het worden! Als bvb een politieman een vreemde snuiter nog maar aanspreekt staan er binnen de kortste keren een hele bende joelende idioten rond. Hoeveel keren al?
En waarom eigenlijk, dat gedrag? Zijn ze gefrustreerd omdat lomp, dom en nutteloos op straat rondhangen een uitlaatklep moet krijgen?

andev 16 mei 2018 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717309)
Bij hen die denken ze nooit nodig te hebben niet nee, spijtig genoeg blijft het bij dat denken.

Niemand kan zeker zijn nooit in de problemen te geraken en op te sociale zekerheid te moeten rekenen!
Het probleem is dat wij dat niet moeten uitdelen aan de rest van de wereldmiserie die tot hier komt gelopen! Ieder land mag eens wat meer verantwoordelijk worden voor z'n eigen burgers ipv ze te laten lopen naar andere landen.

Jan van den Berghe 16 mei 2018 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8717429)
Zoals vreemd gespuis denken dat ze het hier voor het zeggen hebben en niets hen meer kan overkomen? Handelen als een bende laffe wilden.
Buiten met al dat vreemd schorremorrie dat enkel goed is om het ocmw uit te melken en te kweken als konijnen voor het kindergeld en de uitbreiding van de islam alhier.
En zeggen dat ze gewoon de tak afzagen waar ze op zitten, want wie zal hen verder kweken en van alles voorzien als de "autochtonen" hier zouden verdwenen zijn?

Waaruit blijkt dat het hier om een conflict ging tussen autochtonen en allochtonen?

andev 16 mei 2018 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8717452)
Waaruit blijkt dat het hier om een conflict ging tussen autochtonen en allochtonen?

Heb ik het dan verkeerd begrepen: de twee dronkaards waren ook allochtonen die daarna door 10 allochtonen werden in elkaar geslagen? Sorry...

Diego Raga 16 mei 2018 15:55

Iemand die in die verloederde straat gaat pintelieren - met z'n zoon dan nog - heeft het nog steeds niet begrepen.
Hopelijk heeft den ouwe nu wat meer verstand gekregen.

Jan van den Berghe 16 mei 2018 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8717458)
Heb ik het dan verkeerd begrepen: de twee dronkaards waren ook allochtonen die daarna door 10 allochtonen werden in elkaar geslagen? Sorry...

Nogmaals, waar leest u in het bronartikel dat het gaat om dronken autochtonen die door allochtonen in elkaar worden geslagen?

Ik mag toch veronderstellen dat u iets gelezen hebt waarop uw conclusie gebaseerd is, nietwaar?!

dpg 16 mei 2018 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8717371)
Dus jij claimt dat een rechter zomaar de wet (die vrij ondubbelzinnig is) langs zich neer kan leggen ?

Wat met marokkanen die niet in de zaak zaten en gewoon mee zijn gaan sjotten op die twee blanken die daar op de grond lagen "omdat ze graag eens wilden vechten" ?

Allez dan. Ik zal tegen de lokale cafe uitbater zeggen dat als er een fietser bij hem op het terras zijn bokes komt opeten dat hij die ook met zijn gans keukenpersoneel mag afrossen. Justitie dpg style.

Ja een rechter kan iemand zelfs een belachelijke lage straf opleggen, of in feite zelfs geen straf indien voorwaardelijk enz

Zipper 16 mei 2018 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8717356)
Of het nu alcohol is of geen alcohol. Op een terras van een horecazaak gaan zitten met uw eigen drank is een tikje sociaal onaangepast. Waren de banken midden op het plein of in het Centraal Station niet goed genoeg?

en dus is een ferm pak slaag op zijn plaats ???

Demper 16 mei 2018 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8717519)

Alleen als de uitvoerders allochtonen zijn.

dpg 16 mei 2018 16:38

Citaat:

Ja, vast en zeker.

Wedden dat ze geen volgende keer daar gaan uitdagen ?

No Apologies 16 mei 2018 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8717356)
Of het nu alcohol is of geen alcohol. Op een terras van een horecazaak gaan zitten met uw eigen drank is een tikje sociaal onaangepast.

Dat is juist. Net zoals het sociaal onaangepast is geen hand te willen schudden als men je die reikt. Daar had je alvast minder last mee.

No Apologies 16 mei 2018 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717283)
En we zijn er, dankzij het misbruik van de allochtoon in de politiek zijt ge bescheten en moet ge hier uw gal komen spuwen.

Witmenskes zijn te dom om te snappen dat het misbruik van de allochtonen een glijmiddel is om hen onpopulaire maatregelen te doen slikken en als dank stemt den witmens voor nog meer glijmiddel.

Dat ik dat nog mag beleven. dpg, of all people, beschuldigt andere forummers ervan dat ze hun gal spuwen.

dalibor 16 mei 2018 17:03

Citaat:

Uiteraard niet. Al die omstaanders hadden er bovendien geen zaken mee. Een vechtpartij tussen twee partijen met losse handjes me dunkt.

Demper 16 mei 2018 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8717553)
Uiteraard niet. Al die omstaanders hadden er bovendien geen zaken mee. Een vechtpartij tussen twee partijen met losse handjes me dunkt.

Het is zuiver racisme.

Zipper 16 mei 2018 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8717553)

het waren "vier autochtone handjes" tegen "twintig islamitische handjes".

Dat is geen gewone vechtpartij meer, maar eerder een soort lynchpartij.

Waarschijnlijk zien zij het als een toepassing vd sharia.

Dadeemelee 16 mei 2018 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8717571)
het waren "vier autochtone handjes" tegen "twintig islamitische handjes".

Dat is geen gewone vechtpartij meer, maar eerder een soort lynchpartij.

Waarschijnlijk zien zij het als een toepassing vd sharia.

Op het filmpje is te zien dat het er 3 of 4 (personen) waren. In het begin is die ene zatlap gewoon tegen een 'islamiet' aan het stampen. En er is ook een 'islamiet' die de zaak komt sussen.

Al de rest staat als volmaakte witmensen te kijken :)

Tavek 16 mei 2018 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8717459)
Iemand die in die verloederde straat gaat pintelieren - met z'n zoon dan nog - heeft het nog steeds niet begrepen.
Hopelijk heeft den ouwe nu wat meer verstand gekregen.

No-go zones mogen niet bestaan. Als er een no go-zone bestaat is het tijd om razzia te houden en op gepaste termijn de wijk te slopen en te gentrificeren.

dalibor 16 mei 2018 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8717653)
No-go zones mogen niet bestaan. Als er een no go-zone bestaat is het tijd om razzia te houden en op gepaste termijn de wijk te slopen en te gentrificeren.

De Rooseveltplaats is geen no-go zone. Wie een pintje wil drinken kan er zowat overal terecht behalve in die ene pitatent.

hamac 16 mei 2018 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717330)
Ach de rechter kan ook oordelen dat het pure uitlokking was door daar met een werknemer die hen vriendelijk verzocht elders te gaan een vechtpartij te beginnen.

je weet wel aktie en reactie, als je boel zoekt, en rammel krijgt, moet je achteraf niet janken omdat de reactie niet proportioneel was, ook niet bij de rechter.

If you can stand the heat stay out of the kitchen & jage nicht was du nicht töten kannst.

Uw denkwijze is nog niet zo gek.
Ik veronderstel dat dit ook geldt wanneer witmenskes bruintjes die zich misdragen disproportioneel verbouwen?

Diego Raga 16 mei 2018 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8717653)

Die buurt is alvast (nog) geen no go-zone.
De Statiestraat, Breydelstraat, Gemeentestraat en de Anneesseensstraat (alwaar die pitazaak zich bevind) vormen samen een belangrijk horecadeel van het Statiekwartier, met tal van cafe’s, sexcinema’s en ’n paar voze afzuipkoten die voor ’n discotheek moeten doorgaan.
Na zonsondergang kan je daar idd beter wat op je hoede zijn, maar overdag kan je daar zonder problemen (zelfs met je gezin) doorstappen.

Nu, op het filmpje zie ik nog volop daglicht, wat betekent dat het nog vroeg op de avond is.
Als vader en zoon dán al goed zat zijn in dié buurt… en dán nog wat den onnozelaar gaan uithangen in een andere -alcoholvrije- zaak, dan zijn die kletsen gewoon een verdiend gevolg van hun eigen sociale stompzinnigheid (trouwens, ik vermoed dat vader&zoon evengoed wat slaag hadden gekregen, indien dat scenario zich zou afgespeeld hebben bij autochtone uitbaters).

Conclusie; hadden beide zuipschuiten nog het (restje) verstand gehad om rustig op te stappen zodra hen dat verzocht werd door de eigenaar van die zaak, dan hadden ze 2 minuten later samen nog ergens anders pinten kunnen gaan pakken, period.
Kortom, eigen schuld, dikke bult.

bembem 17 mei 2018 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8717866)
Die buurt is alvast (nog) geen no go-zone.
De Statiestraat, Breydelstraat, Gemeentestraat en de Anneesseensstraat (alwaar die pitazaak zich bevind) vormen samen een belangrijk horecadeel van het Statiekwartier, met tal van cafe’s, sexcinema’s en ’n paar voze afzuipkoten die voor ’n discotheek moeten doorgaan.
Na zonsondergang kan je daar idd beter wat op je hoede zijn, maar overdag kan je daar zonder problemen (zelfs met je gezin) doorstappen.

Nu, op het filmpje zie ik nog volop daglicht, wat betekent dat het nog vroeg op de avond is.
Als vader en zoon dán al goed zat zijn in dié buurt… en dán nog wat den onnozelaar gaan uithangen in een andere -alcoholvrije- zaak, dan zijn die kletsen gewoon een verdiend gevolg van hun eigen sociale stompzinnigheid (trouwens, ik vermoed dat vader&zoon evengoed wat slaag hadden gekregen, indien dat scenario zich zou afgespeeld hebben bij autochtone uitbaters).

Conclusie; hadden beide zuipschuiten nog het (restje) verstand gehad om rustig op te stappen zodra hen dat verzocht werd door de eigenaar van die zaak, dan hadden ze 2 minuten later samen nog ergens anders pinten kunnen gaan pakken, period.
Kortom, eigen schuld, dikke bult.

Je bent precies goed op de hoogte.

Nr.10 17 mei 2018 00:27

De verantwoordelijken moeten het land uitgezet worden. Omdat ze weigeren zich te integreren. Bart De Wever heeft de macht in Antwerpen. Dat hij het nu maar eens laat zien.

dpg 17 mei 2018 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8717832)
Ik veronderstel dat dit ook geldt wanneer witmenskes bruintjes die zich misdragen disproportioneel verbouwen?

In tegenstelling tot jullie kijk ik inderdaad niet naar welke kleur uitschot heeft.

No Apologies 17 mei 2018 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8717926)
In tegenstelling tot jullie kijk ik inderdaad niet naar welke kleur uitschot heeft.

Sta me toe daar eens ferm mee te lachen.

Vette Pois(s)on 17 mei 2018 08:42

Citaat:

inderdaad, ogen toe

hamac 17 mei 2018 09:26

Citaat:

Fair enough.

Maar of het idee van het recht op disproportionele wijze in eigen handen nemen nu moreel zoveel beter is dan bruintjes scheef bekijken, durf ik te betwijfelen.

dpg 17 mei 2018 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8718041)
Fair enough.

Maar of het idee van het recht op disproportionele wijze in eigen handen nemen nu moreel zoveel beter is dan bruintjes scheef bekijken, durf ik te betwijfelen.

Voor hetzelfde geld hebben die vader en zoon eerst de rest lastig gevallen met hun zat gedrag waarna de uitbater of werknemer zijn beklag ging doen met de vechtpartij tot gevolg wat de betrokkenheid van de anderen kan verklaren.

En moesten het er twee nie-van-hier geweest zijn die in een blanke gelegenheid rammel hadden gekregen dan had ik net hetzelfde gepost.

Als je boel zoekt en vind moet je achteraf niet komen janken over de reaktie die niet proportioneel was.

Lof der Zotheid 17 mei 2018 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8717832)

Nee, da's racisme. Foei!

Bobke 17 mei 2018 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8718073)
Voor hetzelfde geld hebben die vader en zoon eerst de rest lastig gevallen met hun zat gedrag waarna de uitbater of werknemer zijn beklag ging doen met de vechtpartij tot gevolg wat de betrokkenheid van de anderen kan verklaren.

En moesten het er twee nie-van-hier geweest zijn die in een blanke gelegenheid rammel hadden gekregen dan had ik net hetzelfde gepost.

Als je boel zoekt en vind moet je achteraf niet komen janken over de reaktie die niet proportioneel was.

Voor hetzelfde geld.
Maar dat kunnen we niet opmaken uit de openingspost, wel dat ze met 10 man op beginnen kloppen zijn.
Dus ik geloof niet dat ge hetzelfde zou gepost hebben als er twee nie-van-hier geweest zijn. Ik alvast niet.

dpg 17 mei 2018 11:11

De vader die een beenbreuk opliep volgens sceptr.net staat naast flupke zijn uitleg te doen op twitter, met een beenbreuk dus !!

No Apologies 17 mei 2018 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8718102)

Dus ik geloof niet dat ge hetzelfde zou gepost hebben als er twee nie-van-hier geweest zijn. Ik alvast niet.

Ik evenmin. Langs geen kanten.

Lof der Zotheid 17 mei 2018 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8718134)
De vader die een beenbreuk opliep volgens sceptr.net staat naast flupke zijn uitleg te doen op twitter, met een beenbreuk dus !!

Misschien staat hij met behulp van krukken? Heb de beelden niet gezien.

Tavek 17 mei 2018 20:49

Citaat:

Wiitttmaans

Wiiiiitttttmmaaans

(dpg die de duiven voedert)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be