Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Europees Hof: Je mag een pedofiel geen pedofiel noemen. Dat kwetst! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=245710)

Skobelev 31 oktober 2018 07:30

Er was een tijd dat men mensen op een brandstapel zette, of vierendeelde. Toen viel dat onder de noemer "normaal", vandaag zou dat anders zijn. => Een vent van 50 met een 18 jarig meisje lijkt me vandaag niet echt de norm van wat als normaal wordt beschouwd, laat staan met een kind van 9.

TheFourHorsemen 31 oktober 2018 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8846041)
De vraag is hier of jouw redenering van toepassing is. Het enige dat we weten, is dat Mohammed met Aisha is getrouwd, zonder exact te weten hoe oud zij was. De traditionele leeftijd voor de consumptie is inderdaad 9 of 10 jaar, maar een aantal (meestal moderne) moslimgeleerden spreekt van 15 tot 19 jaar.

Zo'n situatie kan je dan ook moeilijk bestempelen als het 'woord van God', trouwens, de Koran zwijgt over de leeftijd, die wordt vermeld in een Hadith waarvan de authenticiteit in vraag wordt gesteld. Er is dus, in dit geval, geen reden om dit historisch te contextualiseren.

Dus ja, of huwelijken tussen 50-jarigen en 18- jarigen 'normaal' zijn, kan bekeken worden via de geschiedenis, in zoverre uiteraard het woord 'normaal' een duidelijke definitie krijgt.

Mijn redenering is inderdaad in de hypothese dat Aisha erg jong was.

marie daenen 31 oktober 2018 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8842614)
De uitspraken in de Koran dat Christus geen god was zijn kwetsend voor Christenen.

We moeten dus de Koran verbieden.

En iedereen die de Goddelijkheid van Christus ontkent beboeten.

2
dus moeten we de koran als boek verbieden... want het schoffeert de Christenen...

marie daenen 31 oktober 2018 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8841947)
Klopt volledig, maar ik vertrok vanuit de quote van DDD: "Wie weet hoe oud Aïsha werkelijk was mag het zeggen."

Dus: wat indien ze 15,16 of 17 was?
Is er dan nog steeds sprake van pedofilie?

We kunnen ons eerder afvragen of een man van 50 jaar die een meisje van heel jonge leeftijd huwt wel een profeet kan zijn die het woord van God ontvangen zou kunnen hebben???
Want ik denk om het woord van God te kunnen ontvangen dat je zelf een onberispelijke levenswijze en moraal moet hebben om zuiver genoeg te zijn om het woord van God te ontvangen... Elke ander, die zich daarop beroept, kan dan ook alleen maar een bedrieger zijn...
Ten andere hoe kan je als krijgsheer, wat hij toch gebleven is tot op het einde van zijn leven, je benoemen op het willen instellen van de vrede, of op het willen invoeren van een godsdienst van de vrede...
Wie wordt hier steeds opnieuw voor de gek gehouden???

Elio di Supo 31 oktober 2018 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846301)
Wie wordt hier steeds opnieuw voor de gek gehouden???

Wijlie

Anna List 31 oktober 2018 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8846041)
De vraag is hier of jouw redenering van toepassing is. Het enige dat we weten, is dat Mohammed met Aisha is getrouwd, zonder exact te weten hoe oud zij was. De traditionele leeftijd voor de consumptie is inderdaad 9 of 10 jaar, maar een aantal (meestal moderne) moslimgeleerden spreekt van 15 tot 19 jaar.

Zo'n situatie kan je dan ook moeilijk bestempelen als het 'woord van God', trouwens, de Koran zwijgt over de leeftijd, die wordt vermeld in een Hadith waarvan de authenticiteit in vraag wordt gesteld. Er is dus, in dit geval, geen reden om dit historisch te contextualiseren.

Dus ja, of huwelijken tussen 50-jarigen en 18- jarigen 'normaal' zijn, kan bekeken worden via de geschiedenis, in zoverre uiteraard het woord 'normaal' een duidelijke definitie krijgt.

andere bronnen spreken dan weer gehuwd op 6 jaar en geconsummeerd op 9 jaar wat de profeet gewoon pedoprofeet maakt, in alle culturen in alle eeuwen.
maar hé, we zijn moderne mensen, misschien had de profeet een jaar of 15 later wel een relatie a la Brusselmans en naaide hij Aischa wel achterwaarts in de poes tot groot plezier van allebei.

patrickve 31 oktober 2018 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8846021)
Dat vind ik een slecht argument.

Mohammed wordt geacht de boodschapper van God te zijn. Wat 'goed' is, zou daarbij los moeten staan van historische context. Anders maakt men de wil van god ondergeschikt aan maatschappelijke tendensen en dus aan de mens.

Wat goed is in de ogen van een god, hoort eeuwig en onveranderlijk te zijn.

Religieuze teksten waarvan men claimt dat ze de wil van god uitdrukken, zouden los van historische context moeten worden bekeken.

Als een god in het jaar 100 voor Christus (willekeurig jaar) geen probleem maakt van slavernij, zou hij dat vandaag ook niet mogen doen.

Als een god in het jaar 622 geen probleem maakte van trouwen met negenjarigen (er van uitgaande dat dit zo zou zijn), dan zou hij dat vandaag de dag ook niet mogen doen.

Iemand die het woord van god verkondigt zou immers moeten breken met de maatschappelijke gewoonten indien die gewoonten niet overeenstemmen met wat volgens een god 'goed' is.

'Interpreteren in historische context' en 'woord van god' sluiten elkaar uit.

Amen. Dat is trouwens de doodsteek voor bijna alle "geopenbaarde godsdiensten die men nadien gaat her-interpreteren".

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846297)
2
dus moeten we de koran als boek verbieden... want het schoffeert de Christenen...

En misschien bent u wel geschoffeerd door wat er in de bijbel staat. Dus, ook maar verbieden? En misschien is persoon X of Y wel geschoffeerd door dat in boek A of B staat? Dus, ook maar verbieden?

Verbied je een boek, dan staat de deur open naar nog meer verbod. In de wereld van ideeën bestrijd je het woord met het woord. Niet met de juridische arm van dwang en verbod.

Skobelev 31 oktober 2018 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846380)
En misschien bent u wel geschoffeerd door wat er in de bijbel staat. Dus, ook maar verbieden? En misschien is persoon X of Y wel geschoffeerd door dat in boek A of B staat? Dus, ook maar verbieden?

Verbied je een boek, dan staat de deur open naar nog meer verbod. In de wereld van ideeën bestrijd je het woord met het woord. Niet met de juridische arm van dwang en verbod.

Als dat sprookjesboek ook letterlijk gevolgd zou worden is het verbieden inderdaad de beste oplossing.

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8846474)
Als dat sprookjesboek ook letterlijk gevolgd zou worden is het verbieden inderdaad de beste oplossing.

Mooi dat u aangeeft dat er een verschil is tussen praktijk en tekst. Niet zo bij de koran. Of volgen moslims in België heel de koran letterlijk na?

marie daenen 31 oktober 2018 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846380)

Het gaat hier erom dat een bepaalde godsdienst, die intern al wat jij zegt niet aanvaardt, zichzelf opdringt onder de voorwendselen die zijzelf intern niet erkennen...

marie daenen 31 oktober 2018 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846479)
Mooi dat u aangeeft dat er een verschil is tussen praktijk en tekst. Niet zo bij de koran. Of volgen moslims in België heel de koran letterlijk na?

Roep je ons nu al uit tot de politie van de moslimpraktijken???
Ik moet er niets van hebben en ik weiger dat zij hun praktijken aan ons opdringen... Wij hebben die compleet niet nodig en te zien naar hun houding hebben wij er geen enkele les aan, laat staan verbetering... En voor de vrouwen staat zelfs het tegendeel centraal...

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846489)
Het gaat hier erom dat een bepaalde godsdienst, die intern al wat jij zegt niet aanvaardt, zichzelf opdringt onder de voorwendselen die zijzelf intern niet erkennen...

Ik stelde u al de vraag, maar u antwoordde niet: hoe dringt de islam zich aan u op?

Ik voel alleszins geen enkele dwang in mijn contacten met moslims. Wie me onder hen beter kent, weet dat ik christen ben. Ik heb nog nooit enige druk gevoeld om mij te bekeren. Zelfs niet bij een missiestandje in Leicester Square in Londen waar ik met die mensen in gesprek ging. Het was een vriendelijk en open gesprek.

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846492)
Roep je ons nu al uit tot de politie van de moslimpraktijken???
Ik moet er niets van hebben en ik weiger dat zij hun praktijken aan ons opdringen... Wij hebben die compleet niet nodig en te zien naar hun houding hebben wij er geen enkele les aan, laat staan verbetering... En voor de vrouwen staat zelfs het tegendeel centraal...

U antwoordt ook niet op die vraag. Wat zal er veranderen als we de koran verbieden? Verdwijnen de moslims dan uit België? Lossen ze in het niets op?

marie daenen 31 oktober 2018 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846494)
Ik stelde u al de vraag, maar u antwoordde niet: hoe dringt de islam zich aan u op?

Ik voel alleszins geen enkele dwang in mijn contacten met moslims. Wie me onder hen beter kent, weet dat ik christen ben. Ik heb nog nooit enige druk gevoeld om mij te bekeren. Zelfs niet bij een missiestandje in Leicester Square in Londen waar ik met die mensen in gesprek ging. Het was een vriendelijk en open gesprek.

Hun kopvod is al voldoende...

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846496)
Hun kopvod is al voldoende...

Dat ligt dan louter aan u. Aan niemand anders.

marie daenen 31 oktober 2018 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846495)
U antwoordt ook niet op die vraag. Wat zal er veranderen als we de koran verbieden? Verdwijnen de moslims dan uit België? Lossen ze in het niets op?

Wij verbieden de koran niet... Thuis doen de mensen wat ze willen; maar in het openbaar hebben ze zich aan hun nieuwe thuisland aan te passen...

marie daenen 31 oktober 2018 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846505)
Dat ligt dan louter aan u. Aan niemand anders.

Die vraag moet je stellen aan al de mensen die in een groeiende moslimomgeving leven en het is dan ook niet aan u om te stellen dat het hen niet stoort...

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846515)
Wij verbieden de koran niet... Thuis doen de mensen wat ze willen; maar in het openbaar hebben ze zich aan hun nieuwe thuisland aan te passen...

Ik ga even mee in uw redenering. Aan wie moeten ze zich dan aanpassen? Aan u of aan mij?

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8846517)
Die vraag moet je stellen aan al de mensen die in een groeiende moslimomgeving leven en het is dan ook niet aan u om te stellen dat het hen niet stoort...

Aan u dus ook niet.

Fijn dat u eindelijk tot dat besef komt.

Skobelev 31 oktober 2018 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846479)

We mogen niet veralgemenen maar de trend naar een striktere vorm van islam, conform aan hun koran, lijkt me meer en meer de richting welke islamieten gaan.

Jan van den Berghe 31 oktober 2018 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8846558)
We mogen niet veralgemenen maar de trend naar een striktere vorm van islam, conform aan hun koran, lijkt me meer en meer de richting welke islamieten gaan.

Waar u op wijst, zijn vaak zaken die niet te vinden zijn in de koran. Over hoofdbedekking is de koran niet echt duidelijk. Wel vinden wel heel duidelijke voorschriften in de hadiths, uitspraken van Mohammed die onder moslims grote waarde hebben.

In de Arabische wereld zie ik juist het omgekeerde van wat u beschrijft. Herinner u de Arabische Lente. Weg van de dictatuur, het verlangen naar meer vrijheid. Ook op religieus vlak. Zelfs in S-A komen er barsten in wat ooit onaantastbaar werd geacht.

patrickve 31 oktober 2018 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846567)
Herinner u de Arabische Lente. Weg van de dictatuur, het verlangen naar meer vrijheid. Ook op religieus vlak. Zelfs in S-A komen er barsten in wat ooit onaantastbaar werd geacht.

Euh, de Arabische lente was "weg met seculiere dictators, verlangen naar Sharia", he.

Ga het Egypte van voor en na de Arabische lente maar eens vergelijken op "seculier" vlak...

Boduo 31 oktober 2018 17:50

Zou die uitspraak v.h. Europees Hof iets te maken hebben met het feit dat De Profeet een pedofiel was ?

Ja_an 31 oktober 2018 17:53

Titel van dit topic is heel misleidend en toont aan dat de topicstarter geen idee heeft van waar het over gaat.

Het arrest van het EHRM zegt enkel dat Oostenrijk niet te ver gaat wanneer het in casu iemand veroordeelt voor het beledigen van de profeet.

Het EHRM eist niet dat het beledigen van de profeet bestraft wordt.

Oostenrijk kan perfect zijn eigen wetgeving aanpassen en het beledigen van de profeet legaliseren. Het EHRM gaat er niet om kraaien.

Boduo 31 oktober 2018 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 8846771)
Titel van dit topic is heel misleidend en toont aan dat de topicstarter geen idee heeft van waar het over gaat.

Het arrest van het EHRM zegt enkel dat Oostenrijk niet te ver gaat wanneer het in casu iemand veroordeelt voor het beledigen van de profeet.

Het EHRM eist niet dat het beledigen van de profeet bestraft wordt.

Oostenrijk kan perfect zijn eigen wetgeving aanpassen en het beledigen van de profeet legaliseren. Het EHRM gaat er niet om kraaien.

Uw Jezuïetenpraat is gewoon misleidend & naast de kwestie.
Punt.

Ja_an 31 oktober 2018 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8846774)
Punt.

Punt.

Dat getuigt van heel wat openheid om bij te leren....

Ik heb gewoon de werking van het EVRM en de rol van het EHRM in een notendop uitgelegd.

Als u vooraf reeds uw conclusies hebt getrokken, vooraleer u ook maar een begrip hebt opgebouwd van het systeem van mensenrechtenbescherming waarin het EVRM voorziet, dan hebt u weinig te zoeken in een discussieforum.

Boduo 31 oktober 2018 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 8846777)
Punt.

Dat getuigt van heel wat openheid om bij te leren....

Ik heb gewoon de werking van het EVRM en de rol van het EHRM in een notendop uitgelegd.

Als u vooraf reeds uw conclusies hebt getrokken, vooraleer u ook maar een begrip hebt opgebouwd van het systeem van mensenrechtenbescherming waarin het EVRM voorziet, dan hebt u weinig te zoeken in een discussieforum.

Als u op de tip om "Continent zonder grens" te lezen zo reageert, hebt u hier NIETS te zoeken.
Eigenwijs ventje.

Ja_an 31 oktober 2018 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8846784)
Als u op de tip om "Continent zonder grens" te lezen zo reageert, hebt u hier NIETS te zoeken.
Eigenwijs ventje.

Nog steeds niets inhoudelijks te melden?

Skobelev 31 oktober 2018 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8846726)
Euh, de Arabische lente was "weg met seculiere dictators, verlangen naar Sharia", he.

Ga het Egypte van voor en na de Arabische lente maar eens vergelijken op "seculier" vlak...

2

Arabische lente? Eerder de Arabische winter. Terug 500 jaar achteruit, allah boven alles.

Jan van den Berghe 1 november 2018 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8846726)

Het leger is aan de macht in Egypte. Werd de sjaria door het leger dan ingevoerd?

Jan van den Berghe 1 november 2018 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8846774)
Punt.

Neen, hij heeft gelijk, want Oostenrijk heeft nu eenmaal een wetgeving over het beledigen van religieuze gevoelens die dateert uit een tijd dat er in geen kilometers moslims te bekennen waren in Europa.

Bad Attila 1 november 2018 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8846278)
Mijn redenering is inderdaad in de hypothese dat Aisha erg jong was.

Zelfs niet, de redenering rond "het Woord van God" kan enkel pertinent zijn voor die zaken waarover geen discussie mogelijk is.

Indien de Koran (of een 'authentieke' Hadith) zou vermelden dat Aisha écht zes jaar was, dan zou dat ook zo zijn, want 'Woord of God'. Maar het feit is dat die leeftijd niet vermeld staat, waardoor er discussie mogelijk is. En dus is het géén 'Woord van God'.

Meer niet, hoor. ;-)

patrickve 1 november 2018 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8847032)
Het leger is aan de macht in Egypte. Werd de sjaria door het leger dan ingevoerd?

Waarom dan atheisme strafbaar stellen ?

https://www.nytimes.com/2015/01/28/o...n-atheism.html

Dat zal het leger wel zijn zeker ?

marie daenen 1 november 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8846526)
Aan u dus ook niet.

Fijn dat u eindelijk tot dat besef komt.

Neen, u komt spreekt over de huidige toestand, daar waar de moslims nog een uitzondering zijn, tegenover een toestand zoals al op vele plaatsen waar de moslimgemeenschap heel sterk groeit en het is daar dat u uw vragen moet stellen...
Hoe komt het dat moslima die decennialang geen hoofddoek opzetten in zulke omgevingen opeens wel een hoofddoek opzetten???
Kunt u mij daar op antwoorden???

marie daenen 1 november 2018 11:23

Citaat:

Waar u op wijst, zijn vaak zaken die niet te vinden zijn in de koran. Over hoofdbedekking is de koran niet echt duidelijk. Wel vinden wel heel duidelijke voorschriften in de hadiths, uitspraken van Mohammed die onder moslims grote waarde hebben.

In de Arabische wereld zie ik juist het omgekeerde van wat u beschrijft. Herinner u de Arabische Lente. Weg van de dictatuur, het verlangen naar meer vrijheid. Ook op religieus vlak. Zelfs in S-A komen er barsten in wat ooit onaantastbaar werd geacht.

Hoe optimistisch bent u... Ondertussen kennen we wel IS en Dahesh en dat die terug willen naar het verleden, met de wapens in de hand, is wel overduidelijk...
Maar ja, u veegt dat onder de mat...
U kijkt enkel naar wat u wil kijken en wat in uw eigen plaatje past...

De maatschappij die u voorstelt is niet de eerste maatschappij die verdraagzaamheid predikte tot het te laat was en dan alle wapens om tegen de onverdraagzaamheid op een beschaafde manier te reageren uit handen heeft gegeven en in de onverdraagzaamheid die ze ervoor steeds weer geminimaliseerd heeft zit ondergedompeld...

Na WOII zijn hier wetten opgemaakt om nooit meer in zulke onmenselijke toestanden terecht te komen...
En wat zien we, het eerste wat onze poco's doen, is die wetten ondergraven en/of afschaffen...
Als dat niet overduidelijk maakt aan welke gevaren zij de maatschappij opnieuw blootstellen dan betekent dat dat u niets van het verleden geleerd heeft en dat u enkel in uw persoonlijke kleine ervaringswereld blijft ronddwalen en die bekrompen ervaringswereld als de enige werkelijkheid blijft zien...
Maak je geen zorgen, ik heb en ik zal geen enkel probleem hebben om met mijn medemens, om het even wie, zelfs franstaligen, zelfs moslims, om te gaan en ik bewijs dat dagelijks, maar daarom blijf ik niet weigeren om de werkelijke gevaren die een maatschappij ondermijnen te zien en aan te klagen...

TREBRON 1 november 2018 11:58

Citaat:

In onze buurt stel ik het tegenovergestelde vast. Hoe langer hoe meer vrouwen kleden zich in het lang zwart. De mannen die ik verleden jaar nog gezien heb in lange broek en vest dragen nu meer en meer djellabahs. De kinderen gaan nog niet naar school in lange jurk maar als ze na schooltijd op straat komen zijn velen traditioneel gekleed. Jonge meisjes zie je bijna nooit meer buiten, raar of zelden zie je er, altijd met 2 of drie in het lang, op een loopje rap rap de winkel binnen en buiten met hun hoofdjes naar beneden. Laatste zomer liepen voor het eerst verschillende jonge mannen in fel gekleurde lange jurken aan het Strand van het Bloso domein. De enige Belgische tint waren de blonde dellen die blijkbaar blij waren met de aandacht die ze van zo een groepje kregen.
Zou het kunnen dat de moslims die de strenge Islam willen beleven de verandering in hun land niet meer konden aanzien en daarom naar hier gekomen zijn?

Universalia 4 november 2018 22:14

Senatoren willen chemische castratie van pedofielen om Russische kinderen te beschermen.

Citaat:

De Russische Federatieraad overweegt het promoten van seksuele aantrekkingskracht tot minderjarigen strafbaar te stellen en gedwongen chemische castratie te introduceren, naast andere acties om pedofilie te tackelen.

Goed plan of niet? :|

Skobelev 5 november 2018 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8849877)

Waarom chemisch?

Universalia 5 november 2018 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8850018)
Waarom chemisch?

Dat klinkt misschien wat 'vriendelijker?'

Geen idee van. :-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be