Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rutten: ‘Francken zegt dat het gaat om één rotte appel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=246985)

Universalia 23 januari 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920506)
altijd maar weer die klassejustitie,
als gij of ik uw netwerk bloot legt, krijg je een boete wegens openbare zedenschennis.

Klassejustitie, euh ja ok. zelfs mijn alter ego die Sarcasmus kon er best om lachen.

Hoorzittingen over visa-affaire, maar aanwezigheid Francken onduidelijk.

Francken (die niet verplicht is om te gaan) bekijkt of een mogelijke getuigenis het gerechtelijk onderzoek zou kunnen hinderen. Daarover wil hij juridisch advies inwinnen.

Vrijheideerst 23 januari 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920506)
altijd maar weer die klassejustitie,
als gij of ik uw netwerk bloot legt, krijg je een boete wegens openbare zedenschennis.

En als Annick De Ridder dat nu eens zou doen?

vlijmscherp 23 januari 2019 08:48

Francken wil het blijkbaar niet snappen. Dat hij de humanitaire visa heeft uit afgeleverd is niemand tegen. Dat hij daarvoor verschillende kanalen heeft gebruikt, dat kan er ook nog mee door alhoewel je je daar al vatbaar maakt voor misbruik.

Maar dat zijn kabinet blijkbaar zonder veel controle die visa kon afleveren, dat is al iets anders. Dan geef je wel zeer veel vertrouwen in mensen en dat kan in je gezicht ontploffen. Zeker als dan blijkt dat 1 van die tussenpersonen misschien wel geld zou kunnen ontvangen hebben voor het afleveren van visa, moet je niet klagen dat iedereen je vel wilt.

patrickve 23 januari 2019 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8920539)
Francken wil het blijkbaar niet snappen. Dat hij de humanitaire visa heeft uit afgeleverd is niemand tegen. Dat hij daarvoor verschillende kanalen heeft gebruikt, dat kan er ook nog mee door alhoewel je je daar al vatbaar maakt voor misbruik.

Maar dat zijn kabinet blijkbaar zonder veel controle die visa kon afleveren, dat is al iets anders. Dan geef je wel zeer veel vertrouwen in mensen en dat kan in je gezicht ontploffen. Zeker als dan blijkt dat 1 van die tussenpersonen misschien wel geld zou kunnen ontvangen hebben voor het afleveren van visa, moet je niet klagen dat iedereen je vel wilt.

Maar kan men mij nu eens zeggen waarom dat een probleem is ? Behalve jaloers zijn op een handige jongen ?

vlijmscherp 23 januari 2019 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8920542)
Maar kan men mij nu eens zeggen waarom dat een probleem is ? Behalve jaloers zijn op een handige jongen ?

omdat het illegaal is.

Anna List 23 januari 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8920539)

ik neem aan dat de nadruk op het woord misschien ligt, in heel uw post.

Vrijheideerst 23 januari 2019 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920544)

Toch raar dat hij weer De Block zit aan te vallen.

Leren zwijgen, Theo. Ik weet dat je liever een ander soort dame aan je degen wenst te rijden (en dat ook regelmatig doet), maar constant in het verweer gaan is een teken van zwakte.

vlijmscherp 23 januari 2019 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920544)

ja, tuurlijk, er is nog niets bewezen. Maar door heel zijn werkwijze, het naïef vertrouwen in zijn kabinet en in al die tussenpersonen, is de kans groot dat er zoiets gebeurt.

Universalia 23 januari 2019 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8920542)

In K&K kon niemand de afbeelding waarderen maar ik denk dat het hier ook best van toepassing is.

Anna List 23 januari 2019 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8920550)
Toch raar dat hij weer De Block zit aan te vallen.

Leren zwijgen, Theo. Ik weet dat je liever een ander soort dame aan je degen wenst te rijden (en dat ook regelmatig doet), maar constant in het verweer gaan is een teken van zwakte.

da's toch geen aanval van Theo?!

pharma files in hln eens lezen mss.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rijf~a1d8dba2/

er is verdorie een hele trafiek van Vlamingen op gang gekomen die hun medicatie in NL moeten gaan halen om ze aan normale prijzen te kunnen kopen, vindt gij dat normaal mss?

The Paulus Experience 23 januari 2019 09:11

Het redden van christenen discours werpt nu natuurlik een ander beeld op de plotse anti moslim campagne van de N-VA.
Zij wouden hem toen al uit de wind zetten waarschijnlijk.

De schoofzak 23 januari 2019 09:17

Als je het hele plaatje bekijkt, en dan vooral de toestand waar die "christenen" leefden (ik bedoel: oorlogsgebied, geen overheid, geen ngo's, geen ambassade-tussenkomsten mogelijk ...),
en je 'vertrouwt' dan op organisaties in eigen land, dan lijkt me dat dik ok te zijn.

Geen enkele van die organisaties komt of kwam in beeld voor zaken waarvoor bijvoorbeeld sommige moskeeën wel in beeld kwamen.

Theo is zeer smerig aangepakt, en dat zal gewraakt worden, dubbel en dik.

Pandareus 23 januari 2019 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8920417)
kan je het niet even samenvatten in een zin of twee?

Het is maar voor mijn ADD, het is moeilijk om geconcentreerd te blijven.

:lol:

Pandareus 23 januari 2019 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8920426)
Heb dat wel meer bij uw posts, na een a twee zinnen geef ik het op en scroll ik verder.

Hey, even goei vrienden hoor.

:rofl::rofl::rofl:

The Paulus Experience 23 januari 2019 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8920571)
Als je het hele plaatje bekijkt, en dan vooral de toestand waar die "christenen" leefden (ik bedoel: oorlogsgebied, geen overheid, geen ngo's, geen ambassade-tussenkomsten mogelijk ...),
en je 'vertrouwt' dan op organisaties in eigen land, dan lijkt me dat dik ok te zijn.

Geen enkele van die organisaties komt of kwam in beeld voor zaken waarvoor bijvoorbeeld sommige moskeeën wel in beeld kwamen.

Ik denk dat dit de wraak is voor meer dan 10 jaar N-VA smerigheid naar anderen toe
En terecht

Bad Attila 23 januari 2019 09:25

Citaat:

Teootje maakt kennis met een concept waar de NVA blijkbaar een beetje last mee heeft: 'politieke verantwoordelijkheid'.

vlijmscherp 23 januari 2019 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920562)

er is verdorie een hele trafiek van Vlamingen op gang gekomen die hun medicatie in NL moeten gaan halen om ze aan normale prijzen te kunnen kopen, vindt gij dat normaal mss?

dat is niet normaal en moet onderzocht worden, maar waarom moet Francken daar opeens over twitteren?

Hij maakt zich gewoon belachelijk met zijn wild om zich heen schoppen.

Anna List 23 januari 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8920577)
Ik denk dat dit de wraak is voor meer dan 10 jaar N-VA smerigheid naar anderen toe
En terecht

mss bedoel je de 40 jaar 'alles is toegelaten smerigheden' naar alles wat ook maar enigszins Vlaamsgezind is ...

we zullen in mei wel zien wat het resultaat is.

verwacht jij voor mei eigenlijk nog nieuws vanuit justitie over deze zaak of de zaak Schild en Vrienden? want zover we nu weten, zijn dat juridisch gezien twee filterdunne lichtgewicht dossiertjes, niet?? :-D

Pandareus 23 januari 2019 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8920531)
En als Annick De Ridder dat nu eens zou doen?

Als die haar geval op tafel legt, dan gaat er klachtneerlegging volgen wegens schending van de openbare zeden & exhibitionisme.

Pandareus 23 januari 2019 09:32

Citaat:

Oorlogsgebied, geen overheid, geen ngo's zeg je ? Je weet toch dat Theo een contingent goeie christenen is gaan laten goedkeuren die al lang in Beirout zaten ? Is er oorlog in Libanon ? Is daar geen overheid ? Geen ngo's ?

En was het niet zo dat N-VA bij monde van de Grote Leider altijd pleit voor opvang van vluchtelingen in de regio zelf of de buurlanden ?

Is Libanon geen buurland meer ? Waarom dan deze mensen nog naar hier halen ?

The Paulus Experience 23 januari 2019 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920585)
mss bedoel je de 40 jaar 'alles is toegelaten smerigheden' naar alles wat ook maar enigszins Vlaamsgezind is ...

we zullen in mei wel zien wat het resultaat is.

verwacht jij voor mei eigenlijk nog nieuws vanuit justitie over deze zaak of de zaak Schild en Vrienden? want zover we nu weten, zijn dat juridisch gezien twee filterdunne lichtgewicht dossiertjes, niet?? :-D

We kunnen in mei twee dingen zien:

1) het confederalisme gaat in de diepvries. Wat betekent lachen geblazen

2) de hele n-va gaat in de diepvries. Lachen geblazen

Of denk jij dat de N-VA 51 % gaat halen?
Dat zou inderdaad huilen met de pet op worden

Anna List 23 januari 2019 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8920591)

51% zal nog wat vroeg zijn ;-)

maar 30% en zowel regionaal als federaal incontournabel is niet zo onvoorstelbaar.

lachen geblazen idd.

zoals gezegd, we zullen zien in mei wie t laatst lacht hé. :-D

Pandareus 23 januari 2019 09:41

Citaat:

Vanmorgen op Radio 1 was Charles Michel schitterend. Hij had het over EDR als campagneleider van N-VA en vice versa. Hoe die twee elkaar een cadeau deden om het vijandbeeld terug boven te kunnen halen. Commedia dell'arte noemde hij het. :lol:
En dat we na mei 2 mogelijkheden hebben : ofwel de shutdown-formatie gesprekken met zowel N-VA als PS erbij die met zekerheid zeer lang gaan duren en zullen blokkeren op staatshervorming, ofwel een formatie van de redelijkheid om het economische werk voort te kunnen zetten.

Pandareus 23 januari 2019 09:43

Citaat:

Ik geef scenario 1 het meeste kans. BDW wil heus het federale niveau niet verliezen hoor, en weet wat hij daarvoor moet doen. Iemand die de communautaire valies al 1 keer naar de zolder heeft gebracht, kent de weg.

Anna List 23 januari 2019 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8920595)
Vanmorgen op Radio 1 was Charles Michel schitterend. Hij had het over EDR als campagneleider van N-VA en vice versa. Hoe die twee elkaar een cadeau deden om het vijandbeeld terug boven te kunnen halen. Commedia dell'arte noemde hij het. :lol:
En dat we na mei 2 mogelijkheden hebben : ofwel de shutdown-formatie gesprekken met zowel N-VA als PS erbij die met zekerheid zeer lang gaan duren en zullen blokkeren op staatshervorming, ofwel een formatie van de redelijkheid om het economische werk voort te kunnen zetten.

je beschrijft perfect Jambon I en Dewever I ... Paulus is al aan t lachen, neem ik aan.

Bad Attila 23 januari 2019 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920594)

maar 30% en zowel regionaal als federaal incontournabel is niet zo onvoorstelbaar.

lachen geblazen idd.

30% op federaal vlak lijkt mij nogal veel veel, hoor...

The Paulus Experience 23 januari 2019 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920597)
je beschrijft perfect Jambon I en Dewever I ... Paulus is al aan t lachen, neem ik aan.

Jambon I was toch lachen ja

Anna List 23 januari 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8920603)
Jambon I was toch lachen ja

:-)

Vrijheideerst 23 januari 2019 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920562)

Zeker niet. Toont nog maar eens aan wat een ziek land dit is.

Ik had het wel hier niet over, maar wel over de aanvallen tegen haar "beleid" sinds hij geen staatssecretaris meer is.

Anna List 23 januari 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8920605)

Ik had het wel hier niet over, maar wel over de aanvallen tegen haar "beleid" sinds hij geen staatssecretaris meer is.

tja, hij is gewoon parlementslid van de oppositie toch hé ??

ik snap je redenering niet hoor ...

Pandareus 23 januari 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920597)

Je weet dat ik totaal niet geloof op vlaams niveau in een coalitie zonder N-VA dus Dewever I is eigenlijk een zekerheid.

Federaal hangt het maar van 1 punt af : wil n-va meeregeren dan zullen ze hun confederalisme van tijdens de campagne terug moeten laten vallen. Als ze dat willen doen maken ze een kans, anders uiteraard niet.

vlijmscherp 23 januari 2019 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920594)

lachen geblazen idd.

met 30% in Vlaanderen zijn ze zeker van de Vlaamse regering. Maar met 30% van de Nederlandstalige stemmen ben je in het federaal parlement niet incontournabel hoor.

Anna List 23 januari 2019 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8920615)
met 30% in Vlaanderen zijn ze zeker van de Vlaamse regering. Maar met 30% van de Nederlandstalige stemmen ben je in het federaal parlement niet incontournabel hoor.

alsof de andere partijen dan zullen staan springen voor een dubieus experiment met groen en een andere samenstelling dan de Vlaamse regering...

vlijmscherp 23 januari 2019 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8920605)

is daar bij de N-VA echt niemand die controle heeft over Francken?? Hij begint echt een mini-Trump te worden.

Dat gezegd zijnde, de communicatie van De Block alsof alles wat Francken heeft gedaan, niet goed was en dat er chaos heerst bij de asielopvang, begint me ook op de zenuwen te werken.
Hij heeft uiteindelijk haar beleid gewoon verder gezet (alleen wat meer staan roepen en twitteren), ze heeft er 4 jaar mee samengewerkt, nooit iets over gezegd en nu opeens alles afkraken, dat is ook niet slim.

Pandareus 23 januari 2019 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8920615)

Incontournabel zijn in het federaal parlement is een pipe dream.
Wel merk ik dat er meer en meer gezever rondvliegt over snelle regionale formaties, en dat die dan zouden de federale formatie willen 'beïnvloeden'. :lol:

vlijmscherp 23 januari 2019 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920622)
alsof de andere partijen dan zullen staan springen voor een dubieus experiment met groen en een andere samenstelling dan de Vlaamse regering...

waarom niet? Dat is nu ook al en De Wever zal als minister-president al veel minder zich kunnen moeien.

Anna List 23 januari 2019 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8920613)
Je weet dat ik totaal niet geloof op vlaams niveau in een coalitie zonder N-VA dus Dewever I is eigenlijk een zekerheid.

Federaal hangt het maar van 1 punt af : wil n-va meeregeren dan zullen ze hun confederalisme van tijdens de campagne terug moeten laten vallen. Als ze dat willen doen maken ze een kans, anders uiteraard niet.

als Dewever I er komt, dan stijgen de kansen van Jambon ook ... want hoedanook zullen Vlaamse partijen een spiegelende regering toch verkiezen boven andere experimenten met een Dewever die constant Vlaanderen kan profileren tov het federale ... dat zou pas de communautaire geest oproepen zijn anders.

Anna List 23 januari 2019 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8920633)
waarom niet? Dat is nu ook al en De Wever zal als minister-president al veel minder zich kunnen moeien.

uw analyse is in tegenspraak met de analyses van politieke analisten in de afgelopen dagen die meteen kans zagen voor BDWI om zich net meer Vlaams autonoom te profileren.

Pandareus 23 januari 2019 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8920622)

Een andere samenstelling dan de vlaamse regering is toch geen probleem ? Bij de vorige legislatuur was er aan franstalige kant ook een totaal verschil tussen regio en het federale.
Het is een goede zaak dat we in dit federale land -eindelijk- de dwang van homogene coalities hebben losgelaten.

Daarmee is overigens een belangrijk politiek chantagemiddel over zijn houdbaarheidsdatum geraakt.

Anna List 23 januari 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8920638)
Een andere samenstelling dan de vlaamse regering is toch geen probleem ? Bij de vorige legislatuur was er aan franstalige kant ook een totaal verschil tussen regio en het federale.
Het is een goede zaak dat we in dit federale land -eindelijk- de dwang van homogene coalities hebben losgelaten.

Daarmee is overigens een belangrijk politiek chantagemiddel over zijn houdbaarheidsdatum geraakt.

je schrijft dat makkelijk, maar OVLD werd er in de laatste Vl regering toch maar (onnodig) bij genomen, net omdat partijen huiverig staan tov wel in het ene niveau te zitten en niet in het andere ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be