Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Schuimende Anuna (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247966)

marie daenen 15 april 2019 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8991623)
100 % akkoord.
Nu is de toestand anders dan een halve eeuw geleden...
De verhoging v.d. temperatuur is onrustwekkend.
In die tijd bestond dat probleem niet.

Verdomme het begint al op het verstand van de mensen te werken... Hoe hoger de temperatuur, hoe dommer de mens...

Boduo 15 april 2019 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8991648)
Verdomme het begint al op het verstand van de mensen te werken... Hoe hoger de temperatuur, hoe dommer de mens...

Dat is toch al een tijdje bekend hoor !

maddox 15 april 2019 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8991758)
Dat is toch al een tijdje bekend hoor !

Damn, er wonen veel mensen in de Mojave woestijn dan.

Boduo 17 april 2019 18:56

belangrijk: gisteren kreeg Greta Thunberg in het EU parlement een staande ovatie.
Dat is niet weggelegd voor de eerste, de beste.

Eduard Khil 17 april 2019 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8993046)
belangrijk: gisteren kreeg Greta Thunberg in het EU parlement een staande ovatie.

maar ondertussen beslist het EU parlement niet wat bleitende Greta zou willen :lol:

Boduo 17 april 2019 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8993049)
maar ondertussen beslist het EU parlement niet wat bleitende Greta zou willen :lol:

Wat denk je van bleitende volwassen politici, sportmensen, enz...?
Wait & see.

:-P

Eduard Khil 17 april 2019 19:57

Greta doet huilie huilie, Anuna begint gecrispeert te reageren... Ze beseffen duidelijk dat hun momentum volledig aan het wegvallen is en dat ze het pleit aan het verliezen zijn. Ze worden gewoon opgeofferd als kanonnenvlees door hun sturende groene lobby :lol:

Eyjafjallajökull 17 april 2019 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8993070)
Greta doet huilie huilie, Anuna begint gecrispeert te reageren... Ze beseffen duidelijk dat hun momentum volledig aan het wegvallen is en dat ze het pleit aan het verliezen zijn. Ze worden gewoon opgeofferd als kanonnenvlees door hun sturende groene lobby :lol:

Morgen is het gelukkig weer klimaatbetoging :-D

Gipsy 17 april 2019 20:44

Citaat:

Ach het is een dwaze kut wiens naam niemand zich zal herinneren binnen 10 jaar. Opportuun infantilisme.

Eduard Khil 17 april 2019 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8993073)

en het wordt zeer mooi weer, dankzij de klimaatverandering :lol:

Boduo 17 april 2019 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8993093)
en het wordt zeer mooi weer, dankzij de klimaatverandering :lol:

De klimaatproblemen worden weer in de aandacht gebracht: dat is wat telt.

:-P

maddox 17 april 2019 21:11

Ik vraag me af welk gereedschap nodig is om de mensen ervan te doordringen dat het klimaat geen problemen heeft.

patrickve 17 april 2019 21:14

Citaat:

Oef, het klimaat is gered, dat parlement gaat direct de 10% uitstoot van de EU door 10 delen en de EU een economische dwerg maken, zodat het klimaatsprobleem met 8 jaar uitgesteld wordt.

Boduo 17 april 2019 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8993105)
Ik vraag me af welk gereedschap nodig is om de mensen ervan te doordringen dat het klimaat geen problemen heeft.

Het is overduidelijk: kijk & luister naar de media: de mensen geraken ervan doordrongen dat we moeten beseffen dat er duidelijke klimaatproblemen zijn.

patrickve 17 april 2019 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8993099)
De klimaatproblemen worden weer in de aandacht gebracht: dat is wat telt.

Goed voor de wapenindustrie. Hopelijk gaan de mensen beseffen welk volk ons dat allemaal aandoet.

patrickve 17 april 2019 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8993109)
Het is overduidelijk: kijk & luister naar de media: de mensen geraken ervan doordrongen dat we moeten beseffen dat er duidelijke klimaatproblemen zijn.

't wordt tijd dat we die die ons dat aandoen (ontwikkelingslanden) eens mores gaan leren.

Boduo 17 april 2019 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8993112)
't wordt tijd dat we die die ons dat aandoen (ontwikkelingslanden) eens mores gaan leren.

Als iedereen voor z'n eigen deurtje veegt,...
In Londen zijn ze nu al 2 dagen bezig. De gele hesjes krijgen navolging maar voor het klimaat.

maddox 17 april 2019 22:50

Citaat:

Het klimaat heeft geen probleem, zelfs al duwen we 1000ppm CO2 in de lucht.

Dat de mensheid er problemen mee heeft, is een ander verhaal. Het klimaat is onverschillig.

patrickve 18 april 2019 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8993129)
Als iedereen voor z'n eigen deurtje veegt,...

Inderdaad. En als je vaststelt dat je voor je eigen deur veegt en daar al veel pluimen bij laat, terwijl anderen hoe langer hoe meer hun vuil op straat kieperen, dan ga je toch niet "nog harder vegen", maar die anderen aflappen ?

De ganse EU: 10% en dalend.

De rest van de wereld: stijgend.

Om "uw klimaat te redden" moet er tenminste 75% af in de komende decennia.

Is het echt redelijk om uzelf zeer te doen om die dalende 10% nog veel kleiner te krijgen om het geheel met 75% doen te dalen ?

Gelukkig dat ons onderwijs van slechte kwaliteit is en dat meiskes van 16 jaar nog niet slim genoeg zijn om dat soort rekensommetje te maken. Vandaar dat die klimaatspropaganda kan werken in de breinen van veel domme mensen. Moesten ze rekenkunde van de lagere school destijds onder de knie hebben, dan zouden ze direct wat geld storten op verenigingen die ontwikkelingslanden willen uitmoorden.

Lof der Zotheid 18 april 2019 08:21

Citaat:

Dus wel... :mrgreen:

Lof der Zotheid 18 april 2019 08:22

Citaat:

Naïeveling.

Anna List 18 april 2019 08:30

Citaat:

sinds wanneer 'de media' = 'de mensen' ?

wacht nog maar een dikke maand af.

ik hoor de laatste tijd bij 'de mensen' vooral : "en mij blauw betalen aan groene taksen zeker?!?"

Lof der Zotheid 18 april 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8993270)
sinds wanneer 'de media' = 'de mensen' ?

wacht nog maar een dikke maand af.

ik hoor de laatste tijd bij 'de mensen' vooral : "en mij blauw betalen aan groene taksen zeker?!?"

2

djimi 18 april 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8990658)
Vele decennia geleden?

School begon om 8u10
Pauze van 9u50 tot 10u00
Middagpauze van 11u40 tot 12u30
Pauze van 3u10 tot 3u20
Einde schooltijd 16u00

Dat waren iedere dag 8 lesuren, ook op woensdagmiddag!

Dit is amper 40 jaar geleden, 45 jaar geleden was er ook nog les op de zaterdagvoormiddag
.

Tja, als ik dan even nadenk over wat voor onnozelaars sindsdien aan 'postjes' en 'mandaten' zijn geraakt of wat voor debielen het ondertussen tot 'BV' of 'ster' hebben geschopt, durf ik er niet zomaar van uit te gaan dat zo'n onderwijs het geld, de moeite en de tijd die erin gestopt werden/worden ook écht waard is.

djimi 18 april 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8990694)
Zo was het toen ik naar de lagere ging : iedere dag een volledige dag school, behalve donderdagnamiddag.
Ik denk dat het net in het begin van mijn middelbare was dat de donderdag ook een volledige dag onderwijs werd maar woensdag- en zaterdagmiddag vrij, later is dan de zaterdag volledig vrij.
Overdreven zwaar?
Het onderwijs hier in België had een heel goede naam, het niveau lag hoog.
De laatste jaren is het schrikwekkend gedaald. Hoe zou dat nu komen, hé?

En dan slagen de 'Belgen' er met z'n allen samen toch nog in 'hun' land zo naar de kloten te helpen?

Het niveau zal dus waarschijnlijk niet hoog genoeg gelegen hebben, hé.

Anna List 18 april 2019 09:53

Citaat:

heb je ook naar dat momentje in de media gekeken toen Calvo de salariswagen van Lieven Verstraete wilde afpakken? Toen klonk het toch al een beetje anders... :-P

djimi 18 april 2019 09:58

Citaat:

Ik heb het elders al vermeld:

in dat EU-parlement stonden (véél) TV-camera's opgesteld.

Als er géén TV-camera's hadden gestaan, was dat meisje waarschijnlijk niet eens binnengeraakt.

djimi 18 april 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8993184)
Het klimaat heeft geen probleem, zelfs al duwen we 1000ppm CO2 in de lucht.

Dat de mensheid er problemen mee heeft, is een ander verhaal. Het klimaat is onverschillig.

Inderdaad,

en 'de mensheid' heeft nog wel wat méér problemen dan enkel dat 'klimaat'.

Marie van de koster 18 april 2019 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8993073)

't Is vakantie. Hebben ze hun vrije dagen over voor het milieu? :-o

Marie van de koster 18 april 2019 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8993359)
En dan slagen de 'Belgen' er met z'n allen samen toch nog in 'hun' land zo naar de kloten te helpen?

Het niveau zal dus waarschijnlijk niet hoog genoeg gelegen hebben, hé.

Ja jongen, dat was voor immigratie, voor poco's, voor klimaatbetogers …

patrickve 18 april 2019 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8993356)
Tja, als ik dan even nadenk over wat voor onnozelaars sindsdien aan 'postjes' en 'mandaten' zijn geraakt of wat voor debielen het ondertussen tot 'BV' of 'ster' hebben geschopt, durf ik er niet zomaar van uit te gaan dat zo'n onderwijs het geld, de moeite en de tijd die erin gestopt werden/worden ook écht waard is.

Inderdaad. Het is een spijtige illusie dat "onderwijs" en bestuurlijke intelligentie, sociale en economische welvaart en dergelijke meer sterk gekoppeld zijn. Het is wel zo dat het een beetje gespeeld heeft, in de tweede helft van de 20ste eeuw. Die periode is nu achter ons. Het grootste deel van de geschiedenis heeft onderwijs niet geholpen, en voor het gros van de toekomst zal het niet helpen. Het was een merkwaardig fenomeen in de tweede helft van de 20ste eeuw, dat kennis opgedaan in onderwijs enig sociaal belang had. Is zo een beetje als "goed met zwaarden kunnen vechten". Dat is iets dat een wat langere periode in de geschiedenis belangrijk is geweest. Voor het uitvinden van het zwaard speelde dat geen rol, en na het uitvinden van vuurwapens, ook niet meer. Met onderwijs is dat van 't zelfde geweest.

Hoomer 19 april 2019 15:48

Citaat:

Nee dat is niet moeilijk als je volgende weet:

Voor iedereen die denkt dat Greta het allemaal zelf regelt: Haar begeleider Luisa Neubauer, werkt voor de organisatie one.org. Deze organisatie wordt gefinancierd door o.a. Bill and Melinda Gates, Bono, Open Society van George Soros. De elite zit hier dus achter.

https://twitter.com/MarnixRijpma/sta...456960/photo/3

Voltian 19 april 2019 16:13

Amaai, ze is nu al een stroman van Soros.

Als "the loony right" al met dat soort zever afkomt, dan zijt ge goed bezig denk ik! :-D

Hoomer 19 april 2019 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8994418)
Amaai, ze is nu al een stroman van Soros.

Als "the loony right" al met dat soort zever afkomt, dan zijt ge goed bezig denk ik! :-D

Het is allemaal de schuld van Trump zekers? ;-)

Voltian 19 april 2019 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8994425)
Het is allemaal de schuld van Trump zekers? ;-)

eh?

What's that got to do with the price of eggs? :?

Hoomer 19 april 2019 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8994426)
eh?

What's that got to do with the price of eggs? :?

Hoe, dat was jij toch die samen met nog een hoopje anderen Trump overlade met alle zonden van Israël. ;-) Wij wachten nog steeds op jullie mea culpa. ;-)

Voltian 19 april 2019 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8994442)
Hoe, dat was jij toch die samen met nog een hoopje anderen Trump overlade met alle zonden van Israël. ;-) Wij wachten nog steeds op jullie mea culpa. ;-)

Gij had het over Greta, waar good ol' evil Soros achter zou zitten.

Daar moet ik gewoon eens goed mee lachen. Soros is zowat de afvalbak van rechste samenzweringstheoriën. Waanzinnig interessant fenomeen.

Dus, als je het tegenwoordig, volgens The Loony Right, schopt tot handpop van Soros, dan hebt ge het gemaakt! :-D

Hoomer 19 april 2019 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8994445)
Gij had het over Greta, waar good ol' evil Soros achter zou zitten.

Daar moet ik gewoon eens goed mee lachen. Soros is zowat de afvalbak van rechste samenzweringstheoriën. Waanzinnig interessant fenomeen.

Dus, als je het tegenwoordig, volgens The Loony Right, schopt tot handpop van Soros, dan hebt ge het gemaakt! :-D

Wat begrijp je hier niet aan, kijk er zijn tot nader order geen Russen bij betrokken hoor.

[I]Haar begeleider Luisa Neubauer, werkt voor de organisatie one.org. Deze organisatie wordt gefinancierd door o.a. Bill and Melinda Gates, Bono, Open Society van George Soros[/i]

Wat probeer je daarvan te ontkennen, dat zijn gewoon bewezen feiten, die griet bestaat, die organisatie bestaat en die sponsoring ook, waar loopt het in uw gedachtegang ergens mis? :roll:

Voltian 19 april 2019 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8994456)
Wat begrijp je hier niet aan, kijk er zijn tot nader order geen Russen bij betrokken hoor.

[I]Haar begeleider Luisa Neubauer, werkt voor de organisatie one.org. Deze organisatie wordt gefinancierd door o.a. Bill and Melinda Gates, Bono, Open Society van George Soros[/i]

Wat probeer je daarvan te ontkennen, dat zijn gewoon bewezen feiten, die griet bestaat, die organisatie bestaat en die sponsoring ook, waar loopt het in uw gedachtegang ergens mis? :roll:

ah euhm...

Open Society is nogal groot. Ja zal wel voor elke NGO een of andere link met Open Society vinden... als ge maar diep genoeg graaft :)

Dat zou dan moeten aantonen dat de evil Elite (verpersoonlijkt door HET uithangbord bij uitstek: Soros) erachter zit. Met welk doel is allemaal niet duidelijk, maar evil is het zeker. Zoiets.

Ik vind dat gewoon grappig Hoomer. :-)

En die Soros-fixatie is ook zoiets frappant.

Bon, ik zal al maar zwijgen voor ik straks "ontmaskerd" wordt voor als Soros-betaalde trol (of zoiets)

En aja, ivm Trump: Sorry! (of zoiets?)

Fijn weekend man! x

Hoomer 19 april 2019 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8994473)
ah euhm...

Open Society is nogal groot. Ja zal wel voor elke NGO een of andere link met Open Society vinden... als ge maar diep genoeg graaft :)

Dat zou dan moeten aantonen dat de evil Elite (verpersoonlijkt door HET uithangbord bij uitstek: Soros) erachter zit. Met welk doel is allemaal niet duidelijk, maar evil is het zeker. Zoiets.

Ik vind dat gewoon grappig Hoomer. :-)

En die Soros-fixatie is ook zoiets frappant.

Bon, ik zal al maar zwijgen voor ik straks "ontmaskerd" wordt voor als Soros-betaalde trol (of zoiets)

En aja, ivm Trump: Sorry! (of zoiets?)

Fijn weekend man! x

Komaan wees eerlijk, de fixatie op Soros is een muggepiske tegenover hoe jullie tekeer gingen over de Russen. ;-) Plus die Greta haar begeleidster werkt effectief voor die organisatie. Ach ja, wat baten kaars en bril. ;-)

Prettig weekend 2. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be