![]() |
Citaat:
Mensen die allerlei serieuze tegenslagen ondergaan, bv kanker, krijgen wél veel terug. |
Citaat:
De ene is bevoegdheid van de Gemeenschappen, de andere van de federale overheid. Sorry... |
Citaat:
Het is daar ook niet allemaal koek & ei maar toch, ze doen hun best met de middelen die ze hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Het enige verschil is degene die betaalt; punt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hunne hele werkstructuur is totaal verkeerd en kost emmers van geld en lost niets op... |
Citaat:
(probeert rustig te blijven...) Marie : zorg is 100% ten laste van wallonië zelf, ze KUNNEN helemaal geen rekening voor zorg doorsturen naar "de vlamingen". (wat overigens ook al een groteske bewering is, want je bedoelt : naar het federale niveau). Probeer misschien eerst eens te begrijpen hoe het land ineen zit, wie wat doet, wie waarvoor verantwoordelijk is, dat zou een bijzonder grote hulp zijn. Nu zit je anekdotes te vertellen, je legt de verantwoordelijkheid daarvoor bij het verkeerde niveau en je trekt bijgevolg (onvermijdelijk...) de foute conclusies. Know your stuff. |
Citaat:
Ik ken er één. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er blijft veel te veel plakken aan die organisaties van de zuilen. |
Citaat:
maar wel de nep-visie die (vooral) de PS daaromtrent hanteert. Ik had duidelijker moeten zijn, en vb. beginnen met een "I second you", een "2" dus. Weinig mensen beseffen, ivm de autoverzekering, dat hoe meer pk de motor van je auto kan leveren, hoe groter je verzekeringspremie is. Een voorzichtige chauffeur van een jaguar met heel vette motor, betaalt stukken van mensen, terwijl een bruut van een would be racer met een kleinere auto veel minder betaalt. (ook zo voor de verkeersbelasting. Ik rij met een 2.2 diesel, ik kan het weten. Nu, ik wist het op voorhand ...) |
Citaat:
Daarnaast is het enige wat de maatschappijen doen ivm jonge onervaren chauffeurs (dus met meer risico): hen weigeren. |
Citaat:
Francken en Jambon die eerst het Marrakech pact onderhandelen en goedkeuren en dan kazakkendaraaien. :? |
Citaat:
We weten het wel... Linksachters zijn witte raven... Achterlijke linksen zijn zwarte kraaien...:roll: |
Citaat:
De NVA heeft een show opgevoerd om de leegloop naar het VB tegen te gaan, en ze hebben verloren. En nu zitten we met de gebakken peren. |
Citaat:
En nemen we de pensioenen... Ik heb nu geen link naar internationale studies die het globaal van de sociale zekerheid omvatten, maar hetgeen ik in mijn hoofd heb, was toch telkens dat de kosten te hoog waren voor de baten. |
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04268832 https://doorbraak.be/marrakeshpact-i...-eu-commissie/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders had het treaty genoemd. Een verdrag is wel bindend en wordt beschouwd als international law. Een compact is dat duidelijk niet. Maargoed, laat u anders nog wat wijs gemaakt worden. De NVA heeft hier een forse kemel mee geschoten, en dat weten ze nu zelf ook. Het heeft hun 8 zetels gekost. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om dat in te zien, volstaat het om de inhoud te veranderen en te zien of je argumenten geldig blijven. Stel dat we morgen het Greta-Anuna compact van Buchenwald voorstellen, waarin staat dat genocide op andere ethnieen aangemoedigd dient te worden omwille van het klimaat. En we gebruiken identiek dezelfde kaders als die van het compact van Marrakesh. En nu zijn er partijen die zeggen dat ze met zo een compact niet akkoord zijn. Zou JIJ dan ook het argument aanvaarden dat het niet bindend is, en men zich daar dus niet druk over moet maken ? Citaat:
|
Op naar de orde van de dag, als NVA/SPA/VLD een werkelijkheid wordt (lol CD&V) en in Wallonie PS/MR de keuze wordt (met lange tanden bij de PS) zie ik niks in de weg liggen om ook federaal voor Geel-Paars te gaan.
Een van de grote redenen waarom er bij de PS nu gehuiverd wordt over NVA is omdat ze praten met het VB. Als dat gedaan is, en ze de liefde hebben verklaard aan de Vlaamse rooien, kan er veel snel veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Oh god, een sos als minister van innovatie...eindelijk weer deftige subsidies voor universiteiten ipv al die "free money" projecten voor bedrijven. |
Citaat:
Los daarvan, een regeerakkoord is juridisch niet bindend, ga je daarvan ook beweren dat het geen enkele invloed heeft en dus nutteloos is? Ik hoop van niet. Toch blijft het zo dat het niet bindend is, en dus ook niet afdwingbaar is, op juridisch vlak uiteraard. En een groot deel van het regeerakkoord zal dan ook dode letter blijven. Net als het pact. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien het allemaal niet bindend is, waarom er dan per se aan willen vasthouden? |
Citaat:
edit : ik vind dat n-va al bij al een goed parcours heeft gereden tijdens de legislatuur, na moeilijke startweken. Een Jan Jambon bv toonde zich als een bekwaam bestuurder en een sterke vice-premier. Maar de streek die zij op het einde probeerden te flikken met Charles Michel was crapuleus. |
Citaat:
Ten andere van in het begin werd gezegd dat justitie (zeker in ons land, wereldvreemd als ze is) het zou kunnen inroepen tegen de belangen van de bevolking in... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be