Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hard migratiebeleid + sociaal contract = recept voor paars-geel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250097)

fox 23 september 2019 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9119056)
De grote uitdaging die er ons rest is de immigrant naar het west-europese welvaartsniveau te trekken. Dat zal ze automatisch "besmetten" met, sorry dat ik het zeg, onze normen en waarden.

Een economische betere toestand van een immigrant zal er voor zorgen dat hij minder de criminaliteit ingaat, dat hij betere opleiding zal genieten, beter de taal zal beheersen, meer carrieremogelijkheden heeft, zich meer zal identificeren met het land waar hij verblijft.....kortom, het zal de integratie bevorderen.

Maar Vlaanderen loopt hopeloos achter op het gebied van tewerkstelling van allochtonen. Tja....

Een andere aanpak is vereist. Want degenen die hier al zijn, krijg je niet weg. Je kan de deur nog steeds zo hard dichtsmijten, aan de reeds aanwezige immigranten moet je ook werken.

Ah ja, het is weer onze schuld. Wij geven ze geen kansen genoeg. Dat moet je mij eigenlijk wel eens uitleggen. Een te hoge drempel naar ons onderwijs? Te duur, te elitair?

Een migrant zijn economische situatie kan enkel en alleen verbeteren als hij/zij de moeite doet om te integreren en de moeite doet om een gedegen opleiding te volgen. Jij draait de zaken om mijn beste. Jij stelt dat we ze moeten bepamperen en dat ze dan vanzelf wel zullen meedraaien in onze maatschappij. De geschiedenis leert ons echter dat niets minder waar is.

Xenophon 23 september 2019 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9120679)
Ah ja, het is weer onze schuld. Wij geven ze geen kansen genoeg. Dat moet je mij eigenlijk wel eens uitleggen. Een te hoge drempel naar ons onderwijs? Te duur, te elitair?

Een migrant zijn economische situatie kan enkel en alleen verbeteren als hij/zij de moeite doet om te integreren en de moeite doet om een gedegen opleiding te volgen. Jij draait de zaken om mijn beste. Jij stelt dat we ze moeten bepamperen en dat ze dan vanzelf wel zullen meedraaien in onze maatschappij. De geschiedenis leert ons echter dat niets minder waar is.

2

Men kan er bijna een regel over maken, men neme wat Tavek zegt en draait het volledig om, dan kom je in de buurt van de realiteit.

Anna List 23 september 2019 11:49

Citaat:

De grote uitdaging die er ons rest is de immigrant naar het west-europese welvaartsniveau te trekken. Dat zal ze automatisch "besmetten" met, sorry dat ik het zeg, onze normen en waarden.

Een economische betere toestand van een immigrant zal er voor zorgen dat hij minder de criminaliteit ingaat, dat hij betere opleiding zal genieten, beter de taal zal beheersen, meer carrieremogelijkheden heeft, zich meer zal identificeren met het land waar hij verblijft.....kortom, het zal de integratie bevorderen.

Maar Vlaanderen loopt hopeloos achter op het gebied van tewerkstelling van allochtonen. Tja....

Een andere aanpak is vereist. Want degenen die hier al zijn, krijg je niet weg. Je kan de deur nog steeds zo hard dichtsmijten, aan de reeds aanwezige immigranten moet je ook werken.

dat is de laatste 60 jaar duidelijk niet gelukt, waarom gaat dat nu wel lukken?

Xenophon 23 september 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9120685)
dat is de laatste 60 jaar duidelijk niet gelukt, waarom gaat dat nu wel lukken?

Die jonge gasten die denken dat ze de wereld gaan veranderen, herinner je je dat nog?

Anna List 23 september 2019 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9120688)
Die jonge gasten die denken dat ze de wereld gaan veranderen, herinner je je dat nog?

:cheer: Leeuwen in de Kamer!!! :cheer:

:|

Xenophon 23 september 2019 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9120693)
:cheer: Leeuwen in de Kamer!!! :cheer:

:|

Ja, :/

patrickve 23 september 2019 13:08

Citaat:

Dat is een theorie die fout is gebleken. Onze normen en waarden zijn niet noodzakelijk, noch automatisch, gekoppeld aan de materiele welvaart van onze wereld. En we merken dat trouwens bij veel extremisten. Veel moslim extremisten zijn economisch perfect geintegreerd. Zij leven in normale westerse welvaart. Maar zij werden niet "besmet".

Het is een dwaze utopie, en trouwens een ongelofelijke pretentie, om te stellen dat materiele welvaart automatisch Westerse waarden doet aanvaarden. Het was de theorie van de domino van de Bush aanhangers destijds. Fallikant mislukt. Ik heb het nu niet direct ter beschikking, maar ik heb ooit eens een studie gelezen over die hypothese, dat materiele welvaart verondersteld was van westerse waarden doen aan te nemen, en dat dat absoluut niet lukt bij mensen die een andere cultuur hebben die ze waarderen. Het is perfect mogelijk om materiele welvaart te koppelen aan culturen en politieke visies die totaal niet "westers" zijn. Die twee hebben niet veel met elkaar te maken.

Kijk trouwens naar Saoudi Arabie: ze leven daar in een materiele welvaart zonder weerga, maar je kan moeilijk zeggen dat de westerse waarden daar hoogtij vieren he.

Anna List 23 september 2019 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9120775)
Dat is een theorie die fout is gebleken. Onze normen en waarden zijn niet noodzakelijk, noch automatisch, gekoppeld aan de materiele welvaart van onze wereld. En we merken dat trouwens bij veel extremisten. Veel moslim extremisten zijn economisch perfect geintegreerd. Zij leven in normale westerse welvaart. Maar zij werden niet "besmet".

Het is een dwaze utopie, en trouwens een ongelofelijke pretentie, om te stellen dat materiele welvaart automatisch Westerse waarden doet aanvaarden. Het was de theorie van de domino van de Bush aanhangers destijds. Fallikant mislukt. Ik heb het nu niet direct ter beschikking, maar ik heb ooit eens een studie gelezen over die hypothese, dat materiele welvaart verondersteld was van westerse waarden doen aan te nemen, en dat dat absoluut niet lukt bij mensen die een andere cultuur hebben die ze waarderen. Het is perfect mogelijk om materiele welvaart te koppelen aan culturen en politieke visies die totaal niet "westers" zijn. Die twee hebben niet veel met elkaar te maken.

Kijk trouwens naar Saoudi Arabie: ze leven daar in een materiele welvaart zonder weerga, maar je kan moeilijk zeggen dat de westerse waarden daar hoogtij vieren he.

ongelooflijke pretentie idd.

eigen gewaande linkse morele superieuriteit.

TheFourHorsemen 23 september 2019 13:55

Citaat:

Eigen verantwoordelijkheid blijft toch een vuil begrip hé.

Pandareus 23 september 2019 15:21

Professor Maddens reageert met een nogal scherpe column in Doorbraak.be op de aankondiging door Theo Francken deze morgen dat het confederalisme terug in de diepvries gaat.

Citaat:

En hoe zit het met het confederalisme, vroeg journalist Michaël Van Droogenbroeck aan Theo Francken (N-VA) in De Ochtend (23 september 2019). ‘Helaas, de puzzel ligt er niet,’ antwoordde Francken. ‘Er is geen tweederdemeerderheid met de PS en je zit met de extreme partijen. Die zijn groot geworden, maar spelen eigenlijk niet mee. Je kunt dat betreuren maar je moet spelen met de kaarten die je hebt.’

Is de N-VA uitgezeild?
Vooral dat laatste deed bij mij een onaangenaam belletje rinkelen. Is dat niet het vaatje waaruit de N-VA de voorbije vijf jaar tot vervelens toe heeft getapt ? Het vaatje van het pragmatisme? De voorbeelden zijn legio. Als ik wat grasduin op Doorbraak.be bots ik toevallig op de volgende tekst van Peter De Roover, gepubliceerd op 11 augustus van vorig jaar (2018): ‘Is de N-VA uitgezeild?’

De Roover reageert op de kritiek dat de federale regering met de N-VA ver onder de verwachtingen bleef. Vergeet toch niet, zegt hij, dat wij geen absolute meerderheid hebben in het parlement. In de politiek zit het resultaat altijd ergens tussen 0 en 100. ‘Ik ga er in het geval van deze regeringen (federaal of Vlaams) geen getal op kleven, maar dat wij de schuit een heel eind weg van de nul hebben kunnen duwen, staat buiten kijf. Dat we niet in de buurt van de honderd zullen binnenzeilen op het eind van de legislatuur, evenzeer.’

De N-VA in het algemeen en Peter De Roover in het bijzonder hebben zich de voorbije vijf jaar als geen ander bekwaamd in de kunst van het pragmatisme. Dit pragmatische vertoog kan gemakkelijk weer uit de kast gehaald worden om een coalitie met de PS verkocht te krijgen.
Nee, de N-VA heeft nog steeds geen absolute meerderheid in het parlement. Het aantal zetels is zelfs aanzienlijk geslonken. Dus moet de partij water bij de wijn doen. Dat is nu eenmaal het democratische spel. Hoe jammer men dat ook kan vinden, de PS is federaal incontournable. En het is onze schuld toch niet dat we voor het confederalisme alweer geen bondgenoten vinden… Spelen met de kaarten die je hebt, weet je wel.

Alternatief

Wat is overigens het alternatief ? Aan de kant blijven staan en de PS helemaal vrij spel geven in een paarsgroene regering, zonder Vlaamse meerderheid? Of, met de dood in het hart, toch een regering vormen met de PS en Vlaanderen voor het ergste behoeden?

Toegegeven, op de schaal van 0 tot 100 zal het beleid wat meer naar de nul verschuiven. Dat kan ook moeilijk anders nu de N-VA de verkiezingen heeft verloren. Maar we blijven wel duidelijk boven de nul. Want zie: er komt een heuse institutionele conferentie om te praten over een nieuwe staatshervorming vanaf 2024. En doordat wij opnieuw federaal onze verantwoordelijkheid hebben opgenomen zullen…. (vul hier de andere toegevingen in die de PS aan de N-VA zal doen).

Zou Peter De Roover dit discours al aan het inoefenen zijn? Zou hij zich al voorbereiden op wat hij als N-VA-fractieleider zal moeten zeggen tijdens het investituurdebat van een paars-gele regering ? Ik denk eigenlijk van niet. Ik vermoed dat ook hij gruwelt van een akkoord tussen de N-VA en de PS, zonder confederalisme. Net zoals de meeste N-VA-ers overigens.

Onverantwoordelijke N-VA gezocht

Dat de N-VA zich nu zo compromisbereid toont moet allicht vooral gezien worden tegen de achtergrond van het perceptiespel dat bezig is. Het vormen van een regering zonder Vlaamse meerderheid zal maar mogelijk zijn als men de schuld daarvoor op de ‘onverantwoordelijke’ N-VA kan steken. Net zoals dat in juli 2011 gebeurd is. De redelijkheid die de N-VA nu tentoonspreidt, onder andere bij monde van Francken, maakt het moeilijker voor de traditionele partijen om de zwarte piet naar de N-VA door te schuiven.

Op zich is er dus niet zoveel aan de hand. Geen paniek. Maar toch. Door de al bij al vrij korte geschiedenis van de N-VA heen, lopen twee rode draden: pragmatisme en onvoorspelbaarheid. Het kartel met CD&V in 2004, de bocht van Bracke, de extreme communautaire omerta onder Michel I, tot heel recent nog de fractievorming met de rabiate Catalonië-haters van Vox in het Europees Parlement…

Telkens weer denken veel flaminganten: dat zal de N-VA toch niet doen zeker?

En telkens weer komen ze bedrogen uit. Zal het nu weer zo zijn?

BART MADDENS
bron https://doorbraak.be/56522-2/

Politicoloog Maddens is duidelijk niet tevreden dat N-VA weer doet -voorspelbaar overigens- wat ze 5 jaar geleden ook heeft gedaan.

Arme Maddens...

Anna List 23 september 2019 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9120866)
Professor Maddens reageert met een nogal scherpe column in Doorbraak.be op de aankondiging door Theo Francken deze morgen dat het confederalisme terug in de diepvries gaat.

bron https://doorbraak.be/56522-2/

Politicoloog Maddens is duidelijk niet tevreden dat N-VA weer doet -voorspelbaar overigens- wat ze 5 jaar geleden ook heeft gedaan.

Arme Maddens...

Als dat gebeurt kan N-VA in 2024 met de traditionelen mee met de 10% grens gaan flirten.

En dan gaat VB over de 30%.

Tavek 23 september 2019 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9120775)

Die theorie is niet fout.

De hele essentie van de samenlevingsproblemen de dag van vandaag zijn niet van culturele aard, maar van ongelijkheid.

Ik heb toevallig enkele rijke Arabische kenissen (ik heb een aantal maanden gewerkt voor een Arabisch bedrijf, interim, hier in Geleen). Deze mensen zijn zwaar moslim. Maar voor de rest: bijzonder goed opgeleid, perfect de Engelse taal machtig, goed gekleed, hoffelijk, respectvol en behandelen hun Belgische/Nederlandse medemens goed, en worden ook VEEL beter behandeld dan de straatmarokkaan.....

De driver achter de maatschappijproblemen met allochtonen is volgens mij niet cultuureel, maar eerder economisch.

Skobelev 23 september 2019 15:57

De driver achter de maatschappijproblemen met allochtonen is volgens mij niet cultuureel, maar eerder economisch.

Natuurlijk, het heeft niets maar dan ook niets met de islam te maken.

Rot toch op ventje.

patrickve 23 september 2019 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9120873)
Deze mensen zijn zwaar moslim. Maar voor de rest: bijzonder goed opgeleid, perfect de Engelse taal machtig, goed gekleed, hoffelijk, respectvol en behandelen hun Belgische/Nederlandse medemens goed, en worden ook VEEL beter behandeld dan de straatmarokkaan.....

Ge trapt er dus in he. Natuurlijk zijn die professioneel hoffelijk. En nu eens zien wat er gebeurt als hun dochter met een niet-moslim trouwt en haar hoofddoek over de haag gooit, om zich te integreren.

patrickve 23 september 2019 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9120873)

Stel dat het waar is (ik denk dus niet, toch niet met zekere culturen zoals de moslim cultuur), dan moeten we onmiddellijk ophouden met economisch minder gegoede allochtonen binnen te halen, en moeten we onmiddellijk alle minder gefortuneerde allochtonen die er al zijn, buitengooien he. Immers, volgens uw zeggen zorgen zij voor problemen.

Het is dus heel gemakkelijk: alle allochtonen die minder dan 3000 Euro in de maand verdienen, eruit. Probleem opgelost.

Bad Attila 23 september 2019 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9120928)
Stel dat het waar is (ik denk dus niet, toch niet met zekere culturen zoals de moslim cultuur), dan moeten we onmiddellijk ophouden met economisch minder gegoede allochtonen binnen te halen, en moeten we onmiddellijk alle minder gefortuneerde allochtonen die er al zijn, buitengooien he. Immers, volgens uw zeggen zorgen zij voor problemen.

Het is dus heel gemakkelijk: alle allochtonen die minder dan 3000 Euro in de maand verdienen, eruit. Probleem opgelost.

Probleem maar deels opgelost. De realiteit is immers dat ook autochtonen mannen tussen 18 en 25 in een moeilijke socio-economische een aanzienlijk (relatief uiteraard, net als voor de allochtonen) risico op problemen vertonen. Dus ook weg ermee, plz.

Boduo 23 september 2019 16:44

Citaat:

laat ons een beetje realistisch zijn: voor Belgie: meer dan 2000 €
Voor Frankrijk ???

patrickve 23 september 2019 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9120944)
laat ons een beetje realistisch zijn: voor Belgie: meer dan 2000 €
Voor Frankrijk ???

Ik wilde een beetje marge nemen om zeker te zijn :lol:

patrickve 23 september 2019 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9120936)
Probleem maar deels opgelost. De realiteit is immers dat ook autochtonen mannen tussen 18 en 25 in een moeilijke socio-economische een aanzienlijk (relatief uiteraard, net als voor de allochtonen) risico op problemen vertonen. Dus ook weg ermee, plz.

De bedoeling was niet om in het algemeen maatschappelijke problemen op te lossen. De bedoeling was om EXTRA problemen door allochtonen op te lossen.

Nu ben ik wel voor uw oplossing te vinden, maar je kan ze dan enkel maar naar de eeuwige jachtvelden sturen he. Waar zou je ze anders heen sturen ?

Maar inderdaad, je begint een beetje mijn universele manier om maatschappelijke problemen op te lossen, te ontwaren :-D

Xenophon 23 september 2019 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9120973)
De bedoeling was niet om in het algemeen maatschappelijke problemen op te lossen. De bedoeling was om EXTRA problemen door allochtonen op te lossen.

Neen, dat mag niet... :D

Bad Attila 23 september 2019 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9120973)

Wie zegt dat de allochtonen voor EXTRA problemen zorgen? M.a.w., wie zegt dat, indien zij weg zijn, zij niet vervangen zullen worden door autochtonen die vandaag de concurrentie niet aankunnen?

Vandaag zijn in de Franse banlieues de Magrebijnen de baas, gisteren waren dat de Apaches. Maar steeds was er "iemand" om het probleem te veroorzaken.

Citaat:

Nu ben ik wel voor uw oplossing te vinden, maar je kan ze dan enkel maar naar de eeuwige jachtvelden sturen he. Waar zou je ze anders heen sturen ?
Sinds wanneer is dat jouw bekommernis? Buiten is buiten, en probleem opgelost.

Citaat:

Maar inderdaad, je begint een beetje mijn universele manier om maatschappelijke problemen op te lossen, te ontwaren :-D
Ik heb dat al heel lang geleden ontward, hoor. Maar zo indrukwekkend is het ook niet wegens te amateuristisch.

Tavek 23 september 2019 19:43

Citaat:

Cru gezegd lost dit alle immigratieproblemen voor een groot stuk op.

Enkel "gewenste economische migranten" binnenlaten. Op basis van inkomen en inkomenspotentieel (diplomas, vaardigheden).

Tavek 23 september 2019 19:44

En als de migranten weg zijn, zal ons eigen marginaal krapuul wel voor problemen zorgen. Zoveel is zeker.

Bob 23 september 2019 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9121160)
En als de migranten weg zijn, zal ons eigen marginaal krapuul wel voor problemen zorgen. Zoveel is zeker.

Dat zorgt nu ook voor problemen. Wel is het zo dat ze nu beide voor problemen zorgen, en spijtig genoeg is de tweede groep procentueel wel iets meer vertegenwoordigd.
Om het nog anders te zeggen. Waarom zorgen bvb de Noord-Afrikanen meer voor problemen en nemen ze minder deel aan het arbeidsproces dan de Oostblokkers, om van de Aziaten nog te zwijgen.

quercus 23 september 2019 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 9121198)
Dat zorgt nu ook voor problemen. Wel is het zo dat ze nu beide voor problemen zorgen, en spijtig genoeg is de tweede groep procentueel wel iets meer vertegenwoordigd.
Om het nog anders te zeggen. Waarom zorgen bvb de Noord-Afrikanen meer voor problemen en nemen ze minder deel aan het arbeidsproces dan de Oostblokkers, om van de Aziaten nog te zwijgen.

Gewoon omdat het moslims zijn, een andere reden is er niet. Aziaten hebben een totaal andere ingesteldheid. Zie China dat Rusland glansrijk voorbijsteekt. Zie Vietnam en het snelle tempo waarmee het zich hersteld heeft na de langdurige en uitputtende oorlog tegen de Amerikanen. Zie India dat evenzeer aan een snelle opmars is begonnen.

Skobelev 23 september 2019 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9121152)
Wie zegt dat de allochtonen voor EXTRA problemen zorgen? M.a.w., wie zegt dat, indien zij weg zijn, zij niet vervangen zullen worden door autochtonen die vandaag de concurrentie niet aankunnen?

Vandaag zijn in de Franse banlieues de Magrebijnen de baas, gisteren waren dat de Apaches. Maar steeds was er "iemand" om het probleem te veroorzaken.

Ik heb dat al heel lang geleden ontward, hoor. Maar zo indrukwekkend is het ook niet wegens te amateuristisch.

Kijk eens naar de populatie die in de gevangenis zit. 80%allochtonen?

Zipper 23 september 2019 20:53

Citaat:

Ik beperk mij tot de "Belgische banlieus" Brussel dus. Toen ik begon op stap te gaan, zo rond '82-'83, ging ik regelmatig in het putteke vd nacht te voet naar huis van de Beurs tot "Het Rad" in Anderlecht, dikwijls dan nog "goe zat", wat mij nog kwetsbaarder maakte. Daar gebeurde niks. Dat begon te veranderen vanaf '89-'90. Vandaag raad ik dat iedereen ten strengste af. En ja, het betreft hier vooral "Noord-Afrikaanse" buurten.

patrickve 24 september 2019 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9121158)
Cru gezegd lost dit alle immigratieproblemen voor een groot stuk op.

Enkel "gewenste economische migranten" binnenlaten. Op basis van inkomen en inkomenspotentieel (diplomas, vaardigheden).

Voila. Er blijft niettemin een probleem met "hardnekkige culturen" maar dat zal inderdaad veel minder erg zijn als er enkel maar economisch waardevol volk mee leeft. Omdat het er minder zijn, ten eerste, en ten tweede omdat het domme-meute-effect veel minder werkt bij dat soort mensen.

patrickve 24 september 2019 06:34

Citaat:

Wie zegt dat de allochtonen voor EXTRA problemen zorgen?

:lol:

Kijk naar de percentages van die groep in gebruikers van sociale zekerheid, ziekenkas, gerecht en gevangenis wezen. Onze publieke infrastructuur is bijna monopolistisch gebruikt door die groep, kreunt eronder en gaat eraan stuk, in veel en veel grotere verhouding dan hun aanwezigheid in de bevolking.

patrickve 24 september 2019 06:35

Citaat:

Moest "buiten" "in de ruimte lanceren" zijn, was ik het met U eens. Maar op de eindige bol "aarde" is buiten bij ons, binnen bij een andere. Ge moet die zijn toelating hebben. Anders is het ambras.

Tenzij je bedoelde: in internationale wateren droppen. Maar dan vervuilen we de oceanen weer...

patrickve 24 september 2019 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9121160)

Uiteraard. Maar in beperkte mate, zoals al altijd het geval geweest is, en daarom hebben we sociale systemen, die daaraan aangepast waren.

In elke maatschappij is er een percentage inheems krapuul. Daarom richt men sociale systemen op. Die sociale systemen zijn capabel om die fractie op te vangen. Maar als ge er met camions bij gaat halen van elders, waar bovendien de bevolkingsaanwas zo groot is dat ook de productie van krapuul daar onbegrensd is, dan ontploft die fractie, en gaan uw sociale systemen daardoor gemonopoliseerd worden, die dat niet aankunnen.

Maw, allochtoon krapuul is misschien niet fundamenteel anders dan inheems krapuul, maar de bron ervan is zo goed als onbegrensd, en maakt dat de fractie krapuul dat gedragen moet worden door sociale systemen, te groot wordt.

Aangezien men toch kan zeggen dat eigen krapuul eerst komt, moeten we ons sociaal systeem behouden voor ons eigen krapuul (dat onvermijdelijk is, en nergens heen kan gestuurd worden). En moeten anderen maar HUN krapuul bijhouden.

Het is zoals afval he: wij hebben ons eigen afval waar we niet van af kunnen en daar zelf moeten voor zorgen om het te verwerken. Maar met camions afval van anderen importeren, is uiteraard voor problemen zorgen, en uw afvalverwerkend systeem overbelasten.

Bad Attila 24 september 2019 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9121202)
Kijk eens naar de populatie die in de gevangenis zit. 80%allochtonen?

Doe ze weg. Denk jij echt dat de cellen leeg zullen blijven?

Bad Attila 24 september 2019 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9121345)
Moest "buiten" "in de ruimte lanceren" zijn, was ik het met U eens. Maar op de eindige bol "aarde" is buiten bij ons, binnen bij een andere. Ge moet die zijn toelating hebben. Anders is het ambras.

Dat geldt eveneens voor allochtonen voor wie het land ook de toelating moet geven. Dus ja, je spreekt jezelf helemaal tegen, of liever, je toont duidelijk aan dat het jou helemaal niet gaat om het individu in de natuur maar over doodgewone ultra-nationalisme, al dan niet etnisch getint.

Onnuttigen en parasieten dienen buiten gesjot te worden, zonder pardon en wat er met hen gebeurt, s hun verantwoordelijkheid. Dat ze hun plan trekken als ze willen overleven.

Citaat:

Tenzij je bedoelde: in internationale wateren droppen. Maar dan vervuilen we de oceanen weer...
Ten eerste, wij hebben grenzen, dat volstaat. Wie terug probeert te komen, gewoon afknallen, en klaar is kees.
Wat de zee betreft, het gaat dan gewoon om natuurlijke biologische afval. Geen sprake van vervuiling, de vissen en de krabben zullen u wel dankbaar zijn.

Bad Attila 24 september 2019 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9121343)
:lol:

Kijk naar de percentages van die groep in gebruikers van sociale zekerheid, ziekenkas, gerecht en gevangenis wezen. Onze publieke infrastructuur is bijna monopolistisch gebruikt door die groep, kreunt eronder en gaat eraan stuk, in veel en veel grotere verhouding dan hun aanwezigheid in de bevolking.

Ik wil wel kijken naar de percentages, maar bij mijn weten bestaan die niet. En indien ze bestaan, zullen zij niet dezelfde definities hanteren als jij, waardoor ze voor jou onbruikbaar zijn.

Btw, wat bedoel je met ‘publieke infrastructuur’? Want behalve in een aantal buurten in een aantal steden, zie ik toch geen ‘bijna monopolistisch gebruik’ van pakweg wegen en straten, hoor. Of het moet zijn dat de problemen rond mobiliteit in Antwerpen de schuld zijn van de Marokkanen in Borgerhout.

Nietzsche 24 september 2019 07:10

Het fascinerende aan dit soort topics is dat het een spiegelbeeld is van de werkelijkheid. Daar waar het over immigratie gaat, komen naïef-links en dom-rechts om hun mening te ventileren.

Het redelijke midden zwijgt en kijkt met dedain naar de 'discussie'..

Skobelev 24 september 2019 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9121350)
Doe ze weg. Denk jij echt dat de cellen leeg zullen blijven?

Dat hoeft ook niet.
Dan zou er in elk geval meer plaats zijn voor diegenen die ze nu noodgedwongen weer moeten loslaten op de bevolking.

Skobelev 24 september 2019 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 9121363)
Het fascinerende aan dit soort topics is dat het een spiegelbeeld is van de werkelijkheid. Daar waar het over immigratie gaat, komen naïef-links en dom-rechts om hun mening te ventileren.

Het redelijke midden zwijgt en kijkt met dedain naar de 'discussie'..

Het "redelijke midden" zwijgt omdat het al evenmin met oplossingen komt aandraven en het boeltje maar verder laat verzieken en naar extremen laat evolueren?

Bad Attila 24 september 2019 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9121364)
Dat hoeft ook niet.
Dan zou er in elk geval meer plaats zijn voor diegenen die ze nu noodgedwongen weer moeten loslaten op de bevolking.

Bouw 10 of 20 gevangenis bij, en je hebt hetzelfde resultaat, hoor.

Skobelev 24 september 2019 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9121376)
Bouw 10 of 20 gevangenis bij, en je hebt hetzelfde resultaat, hoor.

Waar gaan we dat geld vandaan halen? Heb je het nog niet gemerkt dat het geld in dit land meer dan op is?

Pandareus 24 september 2019 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9121348)
Uiteraard. Maar in beperkte mate, zoals al altijd het geval geweest is, en daarom hebben we sociale systemen, die daaraan aangepast waren.

In elke maatschappij is er een percentage inheems krapuul. Daarom richt men sociale systemen op. Die sociale systemen zijn capabel om die fractie op te vangen. Maar als ge er met camions bij gaat halen van elders, waar bovendien de bevolkingsaanwas zo groot is dat ook de productie van krapuul daar onbegrensd is, dan ontploft die fractie, en gaan uw sociale systemen daardoor gemonopoliseerd worden, die dat niet aankunnen.

Toegang tot sociale voorzieningen en sociale zekerheid is inderdaad een cruciaal vraagstuk in elk migratie debat. Daar is vroeger veel te licht en veel te laks naar gekeken.

Citaat:

Maw, allochtoon krapuul is misschien niet fundamenteel anders dan inheems krapuul, maar de bron ervan is zo goed als onbegrensd, en maakt dat de fractie krapuul dat gedragen moet worden door sociale systemen, te groot wordt.

Aangezien men toch kan zeggen dat eigen krapuul eerst komt, moeten we ons sociaal systeem behouden voor ons eigen krapuul
Dat is het partijstandpunt van het Vlaams Blok en tevens hun belangrijkste verkiezingsslogan : "eigen Dop eerst" :lol:

Citaat:

(dat onvermijdelijk is, en nergens heen kan gestuurd worden). En moeten anderen maar HUN krapuul bijhouden.

Het is zoals afval he: wij hebben ons eigen afval waar we niet van af kunnen en daar zelf moeten voor zorgen om het te verwerken. Maar met camions afval van anderen importeren, is uiteraard voor problemen zorgen, en uw afvalverwerkend systeem overbelasten.
Wij kunnen ons krapuul inderdaad niet buiten gooien, ook Blokkers hebben dezelfde bescherming als alle andere Belgen.

Maar je suggestie om ons eigen afval te verwerken is wel zeer interessant : recyclage via een grote Soylent Green fabriek ?
Of vergisting, om zo methaan aan te maken ?
Of drogen, vermalen en pelletiseren ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be