![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus als ik een auto koop ben ik een verkwister van geld en als ik er geen koop ben ik een groene ketter? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik werk al 4j tussen de 45 en de 50u per week. Resultaat? Na drie en half jaar werken kon ik samen met mijn partner een huis kopen. |
Citaat:
Je kan niet en zagen dat je minder wil werken en zagen dat je een huis wil kunnen kopen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn wel meer redenen waarom discotheek eigenaren hun zaak sluiten. Citaat:
Denkt u dat ik gegeten heb met 1 cheeseburger (zie het voor u, zo'n plat stukje sponsbrood met een verlept blaadje sla en iets wat ooit misschien vlees is geweest ertussen en industriekaas)? De laatste keer ik bij de Quick ben geweest was de rekening voor mezelf €23. Daar kan je al bijna een paardensteak bij De Kuiper voor eten, met echte frietjes en heerlijk simpele sla. Citaat:
Wat ik ook weet , als ik ooit het idee zou krijgen verhuurder te worden, dan bent u waarschijnlijk 1 van de huurders die ik niet aanvaard. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
In dezelfde periode zijn huizen gegaan van 45 000 tot 215 000 of 477% stijging. https://www.statista.com/statistics/...es-in-belgium/ https://www.google.com/publicdata/ex...se&hl=en&dl=en Dat de "vraag" is gestegen tov het aanbod is duidelijk, maar die "vraag" komt in absolute termen bijna uitsluitend van boomers die extra huisjes op krediet kopen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wilt gij mijn appartement kopen , dan huur ik het van u aan de gequote voorwaarde :-D :lol: |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het perfecte moment is wanneer banken u geld bovenop de lening geven, maar zover zijn we nog niet. Citaat:
Citaat:
Eneuh, zoals ik schreef, als ik ooit het idee zou krijgen verhuurder te worden, dan hoop ik dat mijn echtgenote me een ferme dreun van de deegrol verkoopt. |
Citaat:
De dictatuur was overigens al voorbereid in het Verdrag van Lissabon. Vastgoed wordt over een jaar zó onrendabel dat leegstand een betere optie zal zijn dan huurders in huis halen. Maar leegstand zal de overheid niet dulden. Nu, de heer K. Kodo heeft dat probleem gelukkig niet, wel een lapje grond en werktuigen om in eigen voedsel te voorzien. En dat wordt niet verhuurd! |
Citaat:
Ik veronderstel dat je nooit op school vraag/aanbod curves hebt leren tekenen in de economie les? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Daar zit eten en poetsen inbegrepen. Dus ja kom uw plichten na he? Verhuurders klagen altijd maar kopen steeds maar bij om te verhuren |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Mensen die nu vandaag op zoek zijn naar een woning, en die zouden binnen stappen in een woning "van 1990", krijgen krampen in hun maag.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als ge die lullen hun gezever wil door trekken dan moet iedere werkloze die van zijn stempelgeld niet op vakantie kan gaan gratis mogen verblijven op campings en hotels. En de garagist moet gratis het onderhoud doen van hun veel te dure auto Kleerwinkels en schoenwinkels moeten minstens de helft van de som laten vallen, alleen zij zelf, zij moeten niets. Ze kunnen dik mijne zak op blazen, betalen of er uit, simpel als dat. Verhuurders zijn geen OCMW hé , dat ze daar wat gaan bedelen voor extra geld voor hun huur te kunnen betalen. |
Citaat:
Je zult wel gespaard moeten hebben en, oeps! Je zult er toch naast pakken, want de euro moet nog zijn koopkracht verliezen; daar zorgt tante Christine wel voor. Kijk goed uit: de Duitsers hebben ze met het voorzitterschap van de EU gepaaid, zodat die een Fran?aise aan het hoofd van de ECB dulden. De hyperinflatie staat dus in de steigers. Jouw huisbaas gaat gegarandeerd voor de bijl, maar jou zullen ze ook pluimen. We leven nu eenmaal in een plutocratie, en als jij over de huisbazen moppert in plaats van over de EU, en als vele anderen zo denken, dan kunnen de plutocraten ons blijven bestelen en wordt Europa een ontwikkelingsregio, compleet met het passende soort bevolking. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wij kunnen echt zaken doen , dus hup hup , ik verkoop het aan u , en ik huur van u !! :lol: Citaat:
|
Citaat:
Als het zo gemakkelijk is om verhuurder / eigenaar te zijn, waarom is niet iedereen verhuurder / eigenaar? Juist... En u geeft zelf het antwoord onderstaand - zonder dat u het beseft. Citaat:
Misschien voor gewerkt? Juist... . |
Citaat:
Toen ik, jaren terug, met mijn vriendin ging samenwonen en alles was betaald hadden we nog 2500€ over op onze rekeningen. Vandaag hebben we, zonder hulp van ouders of familie, onze vrijstaande woning op een kleine hectare gebouwd en verhuren er. Denk je echt dat dat van niet te werken is gekomen? Heeft uw moeke geen visjes gebakken? |
Citaat:
Lukt je niet. Die hectare alleen kost u al 500-600k euro. |
Citaat:
|
Citaat:
Technische werkloosheid is a bitch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De mens verzorgt de koe voor haar melk, niet voor 't welzijn van de koe. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Huisbazen bouwen geen huizen, arbeiders bouwen huizen. Of misschien leeft u nog in boomerwereld waar het gemiddelde huis is op de handen gebouwd door grootvader zaliger. Klein vraagje voor u, als ik al de concerttickets opkoop met een computerprogramma en ze vervolgens doorverkoop aan woekerprijzen, telt dat voor u ook als hard werken? Ben ik dan een provider van bioscooptickets? |
Citaat:
Vooral grond is veel, veel duurder geworden. En voor jan modaal zo goed als onbereikbaar geworden. Of je moet van ma en pa een stevig pakket meekrijgen. Ik heb recent een architect een (ruw) plan laten maken met schatting, want we hadden een grond op oog en wilden budget weten. Ik viel van mijne stoel. We zijn gewoon blijven wonen waar we nu wonen en hebben verbouwd. 1) Een stuk grond vergelijkbaar met wat ik nu heb, op de rustige locatie waar ik nu woon, kost gemakkelijk 200k en meer. 2) Huizen bouwen is peperduur geworden. Beetje afgewerkt 2000 euro/m2. Als ge van basic houdt 1500euro/m2. Dan spreken we over 500-600k voor een huisje van 200 m2..... |
Citaat:
maar niet getreurd, er zijn regelmatig nog woningen te koop voor minder dan dat, inclusief de bouwgrond. Maar dan ben je in Henegouwen of in't midden van Limbabwe aan't kijken. Citaat:
Of was 30 jaar geleden het standaard van 20cm dikke isolatie te moeten steken, of een geforceerde ventilatie aan te leggen? Enig idee hoeveel er veranderd is kwa elektrische installatie? 30 jaar geleden kon je wegkomen met een zekeringkast met 6 automaten. Nu heb je al minstens 1 zekering per kamer nodig om te voldoen aan de moderne vereisten. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Och ja, dat gaat niet zo gemakkelijk meer. Vrienden en familie die komen helpen, oompje overheid komt wel langs met graaiende handen. Zijn woningen en bouwgrond duurder geworden door schaarste? Waarschijnlijk wel, met een aangroei van de Belgische bevolking van een stad per jaar. Of door overheidsingrijpen? De nieuwe normen maken de bouw ervan niet goedkoper. Bij elke verkoop van een bestaande woning graait die overheid vrolijk mee hoor. En de verkopers willen geen verlies maken, en iets is waard wat de gek ervoor geeft. Wil iemand de middelen niet vrijmaken voor een eigen woning, niemand die het verplicht nietwaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
20 en 25 jaar betaalde je minder voor een villa dan nu voor een piepklein rijhuisje dat op instorten staat.
Echt waar. |
Citaat:
Er zijn nieuwbouw appartementjes verkocht aan €120K (1 slaapkamer, geen garage, dat wel). Dan is dat appartementje afbetaald op 16 jaar als men €750 per maand afbetaald. Kies zelf. Kopen of huren. |
Citaat:
Anderzijds schijft u dat men dubbel moet werken voor hetzelfde huis. Staat u me toe dat ik u niet kan volgen wat uw standpunt tegenover verhuurders / eigenaars is. Zijn deze nu lui, of moeten ook zij dubbel zo veel werken? . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be