Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   N-VA zal volmachten Wilmès vermoedelijk niet verlengen in juni. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253018)

Garry 22 april 2020 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9303125)
N-VA zal volmachten Wilmès vermoedelijk niet verlengen in juni.

De politieke situatie loopt meer dan, de spuigaten uit?

(mocht het een dubbeldraadje zijn alvast mijn verontschuldigingen :oops:)

Ge moet u niet verontschuldigen, voor dergelijke onaanvaardbare toestand kunnen er niet genoeg draadjes voor opgestart worden.

Garry 22 april 2020 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9306505)
Ja, dat is een goede beschrijving. Hij voelt gewoon de 'honger' van BDW om federaal erbij te geraken en speelt daar op in.

Het is en blijft wel een destructieve manier om aan politiek te doen.
Michel heeft het beter aangepakt in zijn periode. Magnette kan dat blijkbaar niet.

Uw destructieve manier schuilt zich enkel en alleen in die staatsgreep die deze regering gevormd heeft. Maar zo ver had ge nog niet gedacht zeker. Van kortzichtigheid gesproken, dat kan tellen.

Garry 22 april 2020 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9306416)
die zit er vlak op

Hij is dan op zijn minst gezegd een verkozene. Dat kunt ge van de rest van die puiten niet zeggen.

Garry 22 april 2020 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9306405)
Magnette heeft bloed geroken.

Die laat nog liever Wilmes zitten dan NVA toe te laten.

Magnette mag achtereen president van zijn verarmde Wallonië. kan hij in 't zelfde bed slapen als Filip de clown.

Zipper 22 april 2020 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9306405)
Magnette heeft bloed geroken.

Die laat nog liever Wilmes zitten dan NVA toe te laten.

Hij kan beter zorgen dat Wallonië meer welvarend wordt, zonder nog maar eens te gaan bedelen bij de Vlamingen.

praha 22 april 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9306638)
Uw destructieve manier schuilt zich enkel en alleen in die staatsgreep die deze regering gevormd heeft. Maar zo ver had ge nog niet gedacht zeker. Van kortzichtigheid gesproken, dat kan tellen.

niet liegen Garry

praha 22 april 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9306639)
Hij is dan op zijn minst gezegd een verkozene. Dat kunt ge van de rest van die puiten niet zeggen.

Ook hier weer : niet liegen Garry

Vrijheideerst 22 april 2020 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9306641)
Magnette mag achtereen president van zijn verarmde Wallonië. kan hij in 't zelfde bed slapen als Filip de clown.

Ik moet het Belgische koningshuis niet, maar uwe clown heeft wel "gevochten" om er toch maar een paars-gele regering door te krijgen he man.

Everytime 22 april 2020 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9305953)
Herhaling: b. is geen land, het is een twee-land. Er zijn overduidelijk op heel veel vlakken, en vooral het politieke, twee nulmeridianen.

België is het officieel land waarin u en wij leven. U mag beschouwen wat u wil, het verandert niets van de officiële realiteit en de officiële realiteit telt veel meer dan de gevoeligheden van de mensen.

praha 22 april 2020 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9306676)
Ik moet het Belgische koningshuis niet, maar uwe clown heeft wel "gevochten" om er toch maar een paars-gele regering door te krijgen he man.

Ah en ik die dacht dat hij het over dien andere clown had ;-)

Garry 23 april 2020 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9306677)
België is het officieel land waarin u en wij leven. U mag beschouwen wat u wil, het verandert niets van de officiële realiteit en de officiële realiteit telt veel meer dan de gevoeligheden van de mensen.

Ik heb België niet nodig om te leven, België heeft ons nodig. Wij staan niet ten dienste van het land, het land staat ten dienste van ons.

DewareJakob 23 april 2020 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9306413)
Niet zeveren...he, ge zijt al net zoals Schoof

Als ge tezamen in een federale wilt stappen dan moet ge tot een consensus komen.
Een consensus is iets waar in alle partijen binnen een coalitie zich ergens moeten kunnen in vinden.
Dan helpt het niet dat er een partij afkomt dat de nulmeridiaan door hun Vlaams-nationalistisch gat loopt en dat daar naartoe moet gewerkt worden.

Heeft zelfs niks met de Walen te maken...nva ligt mijlenver weg van de eventuele Vlaamse partners ook
Zelfs de meest verwante partij op het economische vlak deelt dat gezever niet

"Programma Open VLD niet compatibel met dat van N-VA"
Het programma van Open VLD is niet compatibel met dat van de N-VA, zegt Open VLD-staatssecretaris Maggie De Block in Le Soir. "De N-VA heeft bepaalde zaken uit ons programma overgenomen, maar wij willen geen confederaal model dat een echte splitsing beoogt."

Kan het nog duidelijker ?

Ik zever niet. Ik ken de geschiedenis van 'La Belziek' en ontken geen feiten door ze te vervangen door leugens.
Hopelijk zijt ge even consequent kritisch voor de Waalse en linkse partijen.

DewareJakob 23 april 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9306671)
niet liegen Garry

Het is Garry niet die liegt.

DewareJakob 23 april 2020 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9306943)
Ik heb België niet nodig om te leven, België heeft ons nodig. Wij staan niet ten dienste van het land, het land staat ten dienste van ons.

Idem.

Jay-P. 23 april 2020 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9306943)

Nooit gedacht dat GIJ zo ne patriot waart, Garry. Een braafke, gij.
Wat mij betreft kan Belgenland met al d'er regiokes -van Oostende tot Arlon- in den boom.

praha 23 april 2020 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9307090)
Het is Garry niet die liegt.

toch wel Jakob
Geen één van beide van zijn uitspraken kloppen met de realiteit.
Er is geen sprake van een staatsgreep ( meer dan de helft van het parlement gaf hun vertrouwen ) en er is ook geen sprake dat die personen niet door het volk zouden verkozen zijn.
Ge moet het daar natuurlijk niet mee eens zijn maar dan verwacht ik wel van jou dat ge het 't één en 't ander kunt aantonen

Pandareus 23 april 2020 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9307273)
toch wel Jakob
Geen één van beide van zijn uitspraken kloppen met de realiteit.
Er is geen sprake van een staatsgreep ( meer dan de helft van het parlement gaf hun vertrouwen ) en er is ook geen sprake dat die personen niet door het volk zouden verkozen zijn.
Ge moet het daar natuurlijk niet mee eens zijn maar dan verwacht ik wel van jou dat ge het 't één en 't ander kunt aantonen

Bij Blokkers mag je nooit verwachten dat de realiteit primeert boven een 'leuk' verhaal...

Another Jack 23 april 2020 12:38

Bellenblazer Ben wordt terecht, stevig aangepakt door Doorbraak:

"En dan is er bellenblazer Ben Weyts, de man die sneller ballonnetjes oplaat dan een egel ze zou kunnen doorprikken. Examens in de laatste week van juni, en deliberatie in de eerste week van juli, wat onze bijzonder hard werkende en gedreven leerkrachten een week vakantie zal kosten. Ik ben ervan overtuigd dat meer dan tachtig procent onder hen daar in principe zelfs geen enkel probleem mee heeft, en hun vakbonden dus ook niet. Maar niet op deze manier. Niet door hen te schofferen en hen de arm om te wringen door met dat idee meteen naar de pers te hollen. Mogen we hier uit afleiden dat in dat toekomstige onafhankelijke Vlaanderen het sociaal overleg tot het verleden zal behoren? Gelieve hierover dan nu duidelijkheid te verschaffen, zodat de mensen weten waarvoor ze stemmen."

Bron: Doorbraak.be

De schoofzak 23 april 2020 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 9306677)

Wat officieel is, daar kunt ge niet van eten of van drinken.

Another Jack 23 april 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9307321)
Wat officieel is, daar kunt ge niet van eten of van drinken.

Ge kunt er wel mee reizen, het containerpark binnen, uw loon/pensioen mee bekijken, een rijbewijs aanvragen, trouwen, een huis kopen, een lening aangaan, solliciteren voor een aantal jobs ...

Jay-P. 23 april 2020 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307326)
Ge kunt er wel mee reizen, het containerpark binnen, uw loon/pensioen mee bekijken, een rijbewijs aanvragen, trouwen, een huis kopen, een lening aangaan, solliciteren voor een aantal jobs ...

Vwalla!
Probeer dat maar eens met je VB/ N-VA of ander Vloms gelul klantenkaart!

praha 23 april 2020 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9307087)
Ik zever niet.

'k vond van wel
Ge begon over Walen, water en wijn ...en 't ging over nva en hun bereidheid om tot een consensus te komen

Citaat:

Ik ken de geschiedenis van 'La Belziek' en ontken geen feiten door ze te vervangen door leugens.
Wie loog er ?

Citaat:

Hopelijk zijt ge even consequent kritisch voor de Waalse en linkse partijen.
Uiteraard
Maar 't ging niet zozeer over Walen en linkse partijen
't ging hier oven den nva en 't feit dat die denken dat de nulmeridiaan door hun gat dient te lopen.

praha 23 april 2020 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9307329)
Vwalla!
Probeer dat maar eens met je VB/ N-VA of ander Vloms gelul klantenkaart!

Die zijn dan misschien wel weer net eetbaar mits goed gekruid om het aangebrand smaakje wat te verdoezelen

De schoofzak 23 april 2020 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307326)

Met mijn opgedrongen status van b. non-nationaliteit kan ik inderdaad al die dingen, en bovendien ook nog:
- belastingen betalen. De hoogste bijna in Europa
- pensioen trekken. De laagste bijna in Europa.

Another Jack 23 april 2020 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9307466)
Met mijn opgedrongen status van b. non-nationaliteit kan ik inderdaad al die dingen, en bovendien ook nog:

Niks wordt u opgedrongen, Schoof.
Je moet gewoon tijdelijk een ander land vinden dat u als onderdaan wil hebben, in afwachting dat de Vlaamse republiek werkelijkheid wordt.

"Verlies door afstand te doen van de Belgische nationaliteit
Vanaf 18 jaar kan je vrijwillig afstand doen van de Belgische nationaliteit. Dat doe je door een verklaring af te leggen op de gemeente.
Je kan alleen afstand doen van de Belgische nationaliteit als je een andere nationaliteit hebt. Of als je een andere nationaliteit kan krijgen door de verklaring van afstand. Als bescherming tegen staatloosheid, geldt dat de afstand van de Belgische nationaliteit pas uitwerking heeft van zodra de andere nationaliteit verkregen is."
Bron: agii.be

praha 23 april 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307469)
Je moet gewoon tijdelijk een ander land vinden dat u als onderdaan wil hebben, in afwachting dat de Vlaamse republiek werkelijkheid wordt.

"Verlies door afstand te doen van de Belgische nationaliteit
Vanaf 18 jaar kan je vrijwillig afstand doen van de Belgische nationaliteit. Dat doe je door een verklaring af te leggen op de gemeente.
Je kan alleen afstand doen van de Belgische nationaliteit als je een andere nationaliteit hebt. Of als je een andere nationaliteit kan krijgen door de verklaring van afstand. Als bescherming tegen staatloosheid, geldt dat de afstand van de Belgische nationaliteit pas uitwerking heeft van zodra de andere nationaliteit verkregen is."
Bron: agii.be

:lol:

Misschien kan hij met terugwerkende kracht ervoor zorgen dat het land Vlaanderen zich over hem wilt ontfermen in 2019 :lol:

Het Oosten 23 april 2020 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9307466)

In Nederland moeten de pensioenen van ettelijke Nederlanders misschien worden verlaagd omdat door corona-crisis de particuliere pensioenkassen niet voldoende buffer meer kunnen maken.

In Denemarken hebben ze hoge pensioenen (en zeer hoge belastingen), maar de Deen heeft gemiddeld 400 keer meer persoonlijke schuld dan de Portugees. Dat zegt men er meestal niet bij. De persoonlijke schuld van Deen is een beetje te vergelijken op dit vlak met de persoonlijke hypotheekschuld van de Nederlanders.

En zo heeft ieder land wel wat. Het is maar hoe men het allemaal bekijkt.

praha 23 april 2020 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9307487)
In Nederland moeten de pensioenen van ettelijke Nederlanders misschien worden verlaagd omdat door corona-crisis de particuliere pensioenkassen niet voldoende buffer meer kunnen maken.

In Denemarken hebben ze hoge pensioenen (en zeer hoge belastingen), maar de Deen heeft gemiddeld 400 keer meer persoonlijke schuld dan de Portugees. Dat zegt men er meestal niet bij. De persoonlijke schuld van Deen is een beetje te vergelijken op dit vlak met de persoonlijke hypotheekschuld van de Nederlanders.

En zo heeft ieder land wel wat. Het is maar hoe men het allemaal bekijkt.

jamaar daar wonen geen Walen hé om de schuld op te steken

Another Jack 23 april 2020 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9307479)

Misschien kan hij met terugwerkende kracht ervoor zorgen dat het land Vlaanderen zich over hem wilt ontfermen in 2019 :lol:

Kunnen we voor die mensen niet een soort 'pasjes' maken?
Misschien een idee voor een N-VA of VB campagne?
Ze weten nu al niet wat ze met al dat belastingsgeld moeten aanvangen...

praha 23 april 2020 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307554)
Kunnen we voor die mensen niet een soort 'pasjes' maken?
Misschien een idee voor een N-VA of VB campagne?
Ze weten nu al niet wat ze met al dat belastingsgeld moeten aanvangen...

Waarom geen embleem in ruil voor hun Belgisch paspoort opspelden ?
Een collaboratie Vlaams-leeuwke daar zijn ze toch trots op en dan kunnen we ze van ver zien afkomen als statelozen

Pandareus 23 april 2020 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9307479)

...en met terugwerkende kracht dat zinledige pensioen terugstorten ?

praha 23 april 2020 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9307562)
...en met terugwerkende kracht dat zinledige pensioen terugstorten ?

ah waarom ni...dat was toch peanuts
Hij verdient waarschijnlijk meer aan bijverdienste door partijfolderkes te nieten

Another Jack 23 april 2020 19:27

De dag dat de FOD Pensioenen de Schoof zijn ID vraagt omdat er iets mis is met de uitbetalingen, ge zoudt hem zien springen met zijn Belgische pas!

Pandareus 23 april 2020 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307564)
De dag dat de FOD Pensioenen de Schoof zijn ID vraagt omdat er iets mis is met de uitbetalingen, ge zoudt hem zien springen met zijn Belgische pas!

Dan gaat hij zelfs de Brabançonne zingen uit volle borst, desnoods voor het partij hoofdkwartier, en ondanks dat de collaboratievlag daar op het dak hangt.

Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.

Another Jack 23 april 2020 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9307570)
Dan gaat hij zelfs de Brabançonne zingen uit volle borst, desnoods voor het partij hoofdkwartier, en ondanks dat de collaboratievlag daar op het dak hangt.

Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.

(een hoop lol's)
lol lol lol
Met zijn Benidorm short, witte kousen & sandalen...

De schoofzak 24 april 2020 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307469)
Je moet gewoon
...

Ik moet gewoon niets, en ik doe lekker voort met wat ik plezant vind.

De schoofzak 24 april 2020 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9307564)

Ik heb aangename ervaring met de fod pensioenen.

Mijn allereerste pensioen, dat was wel spannend: gaat het uitbetaald worden op de juiste dag enz. , maar inderdaad: perfect.

Idem dito voor mijn heksie perfeksie.

En ik kreeg zelfs af en toe een opslag. Dank zij de tax-shift natuurlijk.

Another Jack 24 april 2020 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9308104)
Ik moet gewoon niets, en ik doe lekker voort met wat ik plezant vind.

Het was een suggestie... om uw blabla in daden om te zetten.

De schoofzak 24 april 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 9308128)
Het was een suggestie... om uw blabla in daden om te zetten.

Jouw suggestie wordt zoals de andere onmiddellijk verticaal geklasseerd: recht naar beneden in de papiermand.

Another Jack 24 april 2020 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9308165)
Jouw suggestie wordt zoals de andere onmiddellijk verticaal geklasseerd: recht naar beneden in de papiermand.

Jouw Belgische ID nog steeds niet hè?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be