Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hans Van Themsche vraagt vervroegde vrijlating aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253618)

Jan van den Berghe 26 mei 2020 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9342407)
Waarom zouden ze? Dat is een verzinsel van jezelf. Niemand zegt zoiets.

Hiermee geeft u aan dat de openingspost van deze draad geen enkele grond heeft.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9342409)
Gewoon lezen wat er staat Jan. Niks erbij verzinnen en daar dan over gaan zagen.

Ik lees wat er staat: HvtT heeft een misdaad begaan en dat is de schuld van het Vlaams Belang omdat familieleden van HvT hem binnen die context hebben opgevoed. HvT is dus onschuldig en de ware schuldigen moeten ergens anders gezocht. Dat is immers de boodschap van het eerste bericht van deze draad.

dpg 26 mei 2020 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342423)
Ik lees wat er staat: HvtT heeft een misdaad begaan en dat is de schuld van het Vlaams Belang omdat familieleden van HvT hem binnen die context hebben opgevoed. HvT is dus onschuldig en de ware schuldigen moeten ergens anders gezocht. Dat is immers de boodschap van het eerste bericht van deze draad.

Gewoon lezen wat er staat Jan, uw verzinsels bewaar je maar voor de zondagspreek.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9342426)
Gewoon lezen wat er staat Jan, uw verzinsels bewaar je maar voor de zondagspreek.

Het staat er: alles is de schuld van de moorddadige ideologie van het Vlaams Belang. Ik lees wat er staat. En nu jullie staan daar met de mond vol tanden, want dat praatje van jullie pakt nu eenmaal niet.

dpg 26 mei 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342429)
Het staat er: alles is de schuld van de moorddadige ideologie van het Vlaams Belang. Ik lees wat er staat. En nu jullie staan daar met de mond vol tanden, want dat praatje van jullie pakt nu eenmaal niet.

Neen, je denkt dat je dat doet.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9342444)
Neen, je denkt dat je dat doet.

Lees maar opnieuw

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9341837)
Nu het Vlaams Belang hoge toppen scheert is het goed te weten welke moordzuchtige ideologie achter deze partij schuilgaat.

Het Vlaams Belang heeft blijkbaar HvT voortgebracht. Dan is het logisch dat ook de schuldvraag anders bekeken wordt.

vlijmscherp 26 mei 2020 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342153)
Ieder jaar storten mijn vrouw en ik een substantieel bedrag dat ten goede komt aan mensen uit de Derde Wereld.

Dus, nu weer de vraag aan dalibor: hoeveel vluchtelingen heeft die al in zijn eigen huis opgenomen?

het equivalent is geld storten aan vluchtelingenorganisaties hier.

dpg 26 mei 2020 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342447)
Lees maar opnieuw

Het Vlaams Belang heeft blijkbaar HvT voortgebracht. Dan is het logisch dat ook de schuldvraag anders bekeken wordt.

Dat is uw logica, niemand anders heeft het daarover.

Pandareus 26 mei 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9342326)
Er is een verschil tussen verbanden leggen, en oorzakelijke verbanden leggen.
De openingspost, had zonder meer meer te doen met dat tweede.
En uiteraard is het uw goed recht om de verbanden te leggen/te zien die u wilt zien. Ik herinner me nog het verband met Alt-Right inzake het neerschieten van een bewaker. We weten intussen wel beter, wat betreft de beweegreden achter die moord. Een verband, zeker niet uit te sluiten. Oorzakelijk verband, langs geen kanten ...

Vlaams-Belang is niet anti-migrant. Waar blijft u dat toch halen. Vlaams-Belang is voorstander van een strenger (lees: correcter) migratiebeleid. Dat is iets helemaal anders dan anti-migrant zijn. Als u eerijk bent, dan weet u dat ook.

Schitterend nieuws !
Vraag even aan Philip DW dat hij dat nu publiek maakt en zijn verontschuldigingen komt aanbieden voor deze 'vergissing' die al sinds 1992 blijft voortbestaan. Als ik jou mag geloven is men eindelijk tot beter inzicht gekomen. Op 24 januari 2016 doolde hij nog, maar als jij gelijk hebt heeft hij nu de juiste weg gevonden. :-D

https://www.demorgen.be/nieuws/filip...raaf~bb8e903d/

Jan van den Berghe 26 mei 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9342458)
Dat is uw logica, niemand anders heeft het daarover.

Nochtans inherent aan de redenering die uit het beginbericht blijkt.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9342452)
het equivalent is geld storten aan vluchtelingenorganisaties hier.

Ik ben benieuwd of dalibor dat doet.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9342461)
Schitterend nieuws !
Vraag even aan Philip DW dat hij dat nu publiek maakt en zijn verontschuldigingen komt aanbieden voor deze 'vergissing' die al sinds 1992 blijft voortbestaan. Als ik jou mag geloven is men eindelijk tot beter inzicht gekomen. Op 24 januari 2016 doolde hij nog, maar als jij gelijk hebt heeft hij nu de juiste weg gevonden. :-D

Nergens stelt FdW dat migratie geen waardevol element kan zijn (ik ben bijvoorbeeld deels van niet-Vlaamse afkomst). Wel moet er volgens hem paal en perk worden gesteld aan de toename van de moslims enerzijds en aan migratie waar niemand om gevraagd heeft.

Xenophon 26 mei 2020 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9342389)
Naar toestanden gaan zoals in Noord-Korea waar men families aanpakt, dat zijn uw verzinsels.

Het doet wat denken aan de tijd dat de boetes overgingen op de kinderen wanneer de incivieke ouders stierven.

Waarom zijn jullie tegenstanders van Belgie vroeg men dan heel verbaasd...

Xenophon 26 mei 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342467)
Nergens stelt FdW dat migratie geen waardevol element kan zijn (ik ben bijvoorbeeld deels van niet-Vlaamse afkomst). Wel moet er volgens hem paal en perk worden gesteld aan de toename van de moslims enerzijds en aan migratie waar niemand om gevraagd heeft.

Jan, je bent bezig tegen mensen die liever moslim-vreemdelingen hebben dan Vlamingen.

Ze begrijpen u niet, vanuit hun fanatisme.

Pandareus 26 mei 2020 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342154)
Pure leugen. Ik ken VB'er die gehuwd zijn met buitenlanders "met een kleurtje". En uiteindelijk draait het daar niet om, want wat een van de zaken uitmaakt die het Vlaams Belang aan de kaak stelt, is de losse immigratiepolitiek.

Indien men het Vlaams Belang wil treffen, kunnen de traditionele partijen dat moeiteloos doen: werk een streng en coherent asielbeleid uit.

Wat is het nu eigenlijk ? De ene Blokker zit hier maandenlang te beweren dat het niet over 'vreemdelingen' gaat maar over 'de islam'. Een andere spreekt over zijn eigen stad als 'Kinshasa aan de Dender' waar het probleem dus gewoon zwarten betreft, daar er geen verband is met islam. Jij beweert nu dat het probleem zich limiteert tot asiel, daar waar dat maar een kleine groep van de migranten betreft.

Rare jongens, die Blokkers...

dalibor 26 mei 2020 12:51

Ik kom wel later terug tot jullie het erover eens zijn wie het hier moet afbollen en of dat afbollen ondersteund moet worden met drukkingsmiddelen en dwang.

dalibor 26 mei 2020 12:56

de doorsnee moslim staat tot pakweg Bakrauoi zoals de doorsnee VB-stemmer staat tot Vanthemsche.

Als ik hier steevast hoor beweren dat elke moslim mee schuldig is aan de aanslagen omdat het één ideologie is, kan ik niet anders dan dezelfde redenering toe te passen inzake uiterst rechtse terreur.

Travis Bickle 26 mei 2020 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9342461)
Schitterend nieuws !

https://www.demorgen.be/nieuws/filip...raaf~bb8e903d/

U lijkt het 70-puntenplan door en door te kennen.

Op welke van die punten concentreert u zich specifiek om te stellen dat Vlaams-Belang (toen Vlaams-Blok) tegen 'migranten' is; en niet voor een strenger migratiebeleid?

Travis Bickle 26 mei 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9342476)
de doorsnee moslim staat tot pakweg Bakrauoi zoals de doorsnee VB-stemmer staat tot Vanthemsche.

Als ik hier steevast hoor beweren dat elke moslim mee schuldig is aan de aanslagen omdat het één ideologie is, kan ik niet anders dan dezelfde redenering toe te passen inzake uiterst rechtse terreur.

Dat is uiteraard onzin. En u moet mij maar eens zeggen wie dat daadwerkelijk zegt. Stellen dat daden van terrorisme doorgaans één op één verband houden met islam, is iets geheel anders dan stellen dat alle moslims terroristen zijn ...

daiwa 26 mei 2020 13:05

Citaat:

Met dit verschil dat er in het 70 puntenplan er geen enkele oproep tot geweld en moord staat terwijl het plan van de islam (koran) er boordevol van staat.

Skobelev 26 mei 2020 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9342470)
Wat is het nu eigenlijk ? De ene Blokker zit hier maandenlang te beweren dat het niet over 'vreemdelingen' gaat maar over 'de islam'. Een andere spreekt over zijn eigen stad als 'Kinshasa aan de Dender' waar het probleem dus gewoon zwarten betreft, daar er geen verband is met islam. Jij beweert nu dat het probleem zich limiteert tot asiel, daar waar dat maar een kleine groep van de migranten betreft.

Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden? Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.

Travis Bickle 26 mei 2020 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9342499)
Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden?

Dat is het minste van mijn zorgen.

Citaat:

Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.

Ik ken heel wat moslims (de meeste moslims die ik ken trouwens) die helemaal niet voor overlast zorgen. Het is geen één op één relatie.

Mijns insziens, storen mensen zich vooral aan het gegeven dat je als racist wordt weggezet, als je aankaart dat wanneer in de grote steden 'weer eens' iemand met een mes zwaait, of wanneer ordediensten (brandweer, politie, ambulance) worden aangevallen, dit zo goed als altijd allochtonen zijn. Tot die vaststelling komen heeft immers niets met racisme te maken. Dat zijn gewoon feiten.

dalibor 26 mei 2020 13:33

Citaat:

Panda, je verplicht de autochtone bevolking om tussen de zwarte stedelijke immigranten te wonen. Hun wijken veranderen in Brusselse zwarte getto's. Verbaast het u dat die autochtonen dat niet zo leuk vinden? Als ze onder de negers willen wonen zullen ze wel naar Afrika verhuizen hoor. Je hoeft ze, vanuit uw ivoren toren, niet allemaal naar hier te halen. Hetzelfde voor islamieten maar daar krijg je er de extra criminaliteit gratis bovenop.

Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur. De taal moeten ze vaak nog leren, maar dat moet een Pool of een Portugees even goed. Wat ik dan eigenlijk hetgene dat de zaak zo problematisch maakt? Ook Vanthemsche vond dat. Hij zag op zijn tocht een Afrikaanse vrouw en knalde ze overhoop.

Het Verzet 26 mei 2020 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9342503)
Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur.

Misschien schrik dat die de bijbel ook verkeerd interpreteren . Daarin wordt ook regelmatig eens opgeroepen tot geweld.

Skobelev 26 mei 2020 13:43

Citaat:

Congolezen zijn haast altijd christenen. Qua levensbeschouwing sluiten die zeer goed aan bij de Vlaamse cultuur. De taal moeten ze vaak nog leren, maar dat moet een Pool of een Portugees even goed. Wat ik dan eigenlijk hetgene dat de zaak zo problematisch maakt? Ook Vanthemsche vond dat. Hij zag op zijn tocht een Afrikaanse vrouw en knalde ze overhoop.

Ga dat eens vragen aan wie er naast woont.

Skobelev 26 mei 2020 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9342502)
Dat is het minste van mijn zorgen.

Ik ken heel wat moslims (de meeste moslims die ik ken trouwens) die helemaal niet voor overlast zorgen. Het is geen één op één relatie.

Mijns insziens, storen mensen zich vooral aan het gegeven dat je als racist wordt weggezet, als je aankaart dat wanneer in de grote steden 'weer eens' iemand met een mes zwaait, of wanneer ordediensten (brandweer, politie, ambulance) worden aangevallen, dit zo goed als altijd allochtonen zijn. Tot die vaststelling komen heeft immers niets met racisme te maken. Dat zijn gewoon feiten.

Als je het niet moet ondergaan kan ik dat begrijpen. Ik kan u een paar verhalen van overlast vertellen, van vrienden die het moeten ondergaan, waar zelfs de grootste multikuller zijn haren van recht zouden komen.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9342470)

Waarom dan wel? Denkt iedere CD&V'er ook hetzelfde over alle onderwerpen?

Jan van den Berghe 26 mei 2020 13:50

Citaat:

U hoort dit steevast beweren...

U hoort toch wel stemmen, hoor.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 13:52

Citaat:

En? Ben ik ook schuldig omdat ik bijvoorbeeld de omvolking van bepaalde van onze steden met een kritisch oog bekijk?

Ik heb de indruk dat u bijzonder graag baadt in veralgemeningen en platitudes.

Jan van den Berghe 26 mei 2020 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9342506)
Misschien schrik dat die de bijbel ook verkeerd interpreteren . Daarin wordt ook regelmatig eens opgeroepen tot geweld.

Echt? Waar roept Jezus op tot geweld?

Travis Bickle 26 mei 2020 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9342519)
Als je het niet moet ondergaan kan ik dat begrijpen. Ik kan u een paar verhalen van overlast vertellen, van vrienden die het moeten ondergaan, waar zelfs de grootste multikuller zijn haren van recht zouden komen.

Ik ken zeker voorvallen van allochtonen die zich niet gedragen. Evenveel ken ik er van hen die niet niet voor overlast zorgen. Het is zinloos om een hele groep een label op te plakken. Dat werkt niet.

De enige manier om daar mee om te gaan, is zoals Vlaams-Belang ook oppert, strengere straffen toe te kennen; en die ook effectief uit te voeren. Of dat nu gaat om witte, gele, roze, bruine of zwarte mensen. Het zal me worst wezen.

Skobelev 26 mei 2020 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9342525)
Ik ken zeker voorvallen van allochtonen die zich niet gedragen. Evenveel ken ik er van hen die niet niet voor overlast zorgen. Het is zinloos om een hele groep een label op te plakken. Dat werkt niet.

De enige manier om daar mee om te gaan, is zoals Vlaams-Belang ook oppert, strengere straffen toe te kennen; en die ook effectief uit te voeren. Of dat nu gaat om witte, gele, roze, bruine of zwarte mensen. Het zal me worst wezen.

Dat zou ten minste het signaal geven aan de rest van de bevolking dat hun samenlevingsprobleem ernstig wordt genomen. Wie er nu over klaagt is een racist.

Travis Bickle 26 mei 2020 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9342530)
Dat zou ten minste het signaal geven aan de rest van de bevolking dat hun samenlevingsprobleem ernstig wordt genomen. Wie er nu over klaagt is een racist.

Dat is wat ik ook aanklaag in één van de bovenstaande posts.

Het is niet omdat je vast kan stellen, dat veel van het soort 'baldadigheden' dat we zien in grootsteden, zoals iemand neersteken met een mes, het aanvallen van ordediensten, et cetera in verband kan worden gebracht met allochtonen, je daarom een racist bent.

Zipper 26 mei 2020 14:05

Citaat:

Het meest perverse van heel die toestand, zijn de politici die vanuit hun riante villa-wijken, ver weg van probleem-wijken, beslissen dat de lokale bevolking zich dient te schikken in die "nieuwe" situatie. Maar zelf hebben ze nog nooit zo'n probleembuurt van dichtbij gezien.

Travis Bickle 26 mei 2020 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9342539)
Het meest perverse van heel die toestand, zijn de politici die vanuit hun riante villa-wijken, ver weg van probleem-wijken, beslissen dat de lokale bevolking zich dient te schikken in die "nieuwe" situatie. Maar zelf hebben ze nog nooit zo'n probleembuurt van dichtbij gezien.

Valt wel iets over te zeggen natuurlijk. Echter blijf ik erbij dat de kern van het probleem niet zozeer moet gezocht worden bij: 'de moslims, de bruinen, de allochtonen, de si, de la, ...'

Het is de straffeloosheid. Wie kwaad wil doen, zal dat doen; en al helemaal als hij weet dat hij er amper voor gestraft gaat worden.

En let wel, ... wat betreft misdrijven kan je wel degelijk tot een paar conclusies komen. Veelalkan je het soort misdrijven zoals steekpartijen, onrust, rellen, ... zonder meer in verband brengen met allochtonen. Dat wel. Maar ik vind het dan weer pure larie om te stellen dat alle moslims, of alle allochtonen, of alle bruinen, ... in hetzelfde bedje ziek zijn.

Universalia 26 mei 2020 14:15

Citaat:

Ik ben vandaag nog eens in Antwerpen terecht gekomen na een helse rit vol afbakeningen en werken die ik tegengekomen ben.

Als je dat ziet in Antwerpen op huidig ogenblik dan kan je maar 1 vaststelling maken en die is: Ik ben vreemdeling in eigen stad/land. :roll:

Jan van den Berghe 26 mei 2020 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9342547)
En let wel, ... wat betreft misdrijven kan je wel degelijk tot een paar conclusies komen. Veelalkan je het soort misdrijven zoals steekpartijen, onrust, rellen, ... zonder meer in verband brengen met allochtonen. Dat wel. Maar ik vind het dan weer pure larie om te stellen dat alle moslims, of alle allochtonen, of alle bruinen, ... in hetzelfde bedje ziek zijn.

Links is bang voor een doorgedreven analyse van de criminaliteitscijfers. Wie herinnert zich niet de heisa die ontstond toen de Nederlandse Van San hier een rapport uitbracht waaruit bleek dat bepaalde allochtonen groepen toch wel heel sterk oververtegenwoordigd waren in de criminaliteitscijfers. Het rapport belandde aanvankelijk in een of ander schuif. Toen het uitkwam, mocht het aanvankelijk niet in zijn integraliteit naar buiten gebracht worden. Via via heb ik toen een kopie kunnen bemachtigen van de volledige studie. Onmiskenbaar slechts voor alwie meent dat er geen problemen verbonden zijn aan de instroom uit bepaalde landen...

Zipper 26 mei 2020 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9342547)
Valt wel iets over te zeggen natuurlijk. Echter blijf ik erbij dat de kern van het probleem niet zozeer moet gezocht worden bij: 'de moslims, de bruinen, de allochtonen, de si, de la, ...'

Het is de straffeloosheid.
Wie kwaad wil doen, zal dat doen; en al helemaal als hij weet dat hij er amper voor gestraft gaat worden.

Ik heb er nog tussen gewoond in Anderlecht, St Joost en Molenbeek. Het gaat niet enkel over al dan niet gestrafte misdaad, maar ook betreffende gewone irritante overlast eigen aan hun levensstijl. Ik heb ramadans meegemaakt waar de buren bijna elke dag kabaal maakten tot 02h00 s'nachts. En bij de kleinste opmerking was ik al de racist die niks kon verdragen.
Allemaal leuk hoor, vooral wanneer je om 05h00 uit uwe nest moogt om de vroege gaan te doen :roll:
En dan heb ik het nog niet gehad over de leuke buren die een schaap slachtten in hun badkuip en zo drie verdiepen met verstopte afvoer zaten.
Och, ik zou er een boek kunnen over schrijven :?

Travis Bickle 26 mei 2020 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9342554)
Ik heb er nog tussen gewoond in Anderlecht, St Joost en Molenbeek. Het gaat niet enkel over al dan niet gestrafte misdaad, maar ook betreffende gewone irritante overlast eigen aan hun levensstijl. Ik heb ramadans meegemaakt waar de buren bijna elke dag kabaal maakten tot 02h00 s'nachts. En bij de kleinste opmerking was ik al de racist die niks kon verdragen.
Allemaal leuk hoor, vooral wanneer je om 05h00 uit uwe nest moogt om de vroege gaan te doen :roll:
En dan heb ik het nog niet gehad over de leuke buren die een schaap slachtten in hun badkuip en zo drie verdiepen met verstopte afvoer zaten.
Och, ik zou er een boek kunnen over schrijven :?

Dat lijken me overtredingen van de wet. Als daar dan gepast gevolg zou worden aan gegeven, dan zouden dit soort problemen zich minder (of niet) stellen.

Maar het is net omdat het niet wordt bestraft (veelal omdat er religieuze verbanden te trekken zijn), dat die mensen er gewoon mee doorgaan. Want: ze worden toch niet bestraft.

dpg 26 mei 2020 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9342551)
Links is bang voor een doorgedreven analyse van de criminaliteitscijfers. Wie herinnert zich niet de heisa die ontstond toen de Nederlandse Van San hier een rapport uitbracht waaruit bleek dat bepaalde allochtonen groepen toch wel heel sterk oververtegenwoordigd waren in de criminaliteitscijfers. Het rapport belandde aanvankelijk in een of ander schuif. Toen het uitkwam, mocht het aanvankelijk niet in zijn integraliteit naar buiten gebracht worden. Via via heb ik toen een kopie kunnen bemachtigen van de volledige studie. Onmiskenbaar slechts voor alwie meent dat er geen problemen verbonden zijn aan de instroom uit bepaalde landen...

Dat rapport kon je gewoon downloaden.

En het begon met

Citaat:

Hoofdstuk 1: Allochtone jongeren in België

1. Inleiding
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat de overgrote meerderheid van de allochtone jeugd in België niet of nauwelijks problemen oplevert. Bovendien horen veel van de problemen die zich voordoen met jongeren bij het 'normale' opgroeien. Het is daarom van belang om het vraagstuk van de allochtone jeugdcriminaliteit niet groter te maken dan het is. Naast het feit dat slechts een klein deel van de allochtone jeugd delicten pleegt, is jeugdcriminaliteit in het algemeen - en allochtone jeugdcriminaliteit in het bijzonder - vooral een probleem van jongens. Het is een bekend gegeven dat meisjes op dit terrein ver achterblijven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be