![]() |
In het Vlaams Gewest zijn er vorig jaar nog 40.074 waterverbruikers bijgekomen.
|
Citaat:
Het kan niet zijn dat dit op twee maanden weg is. Citaat:
Citaat:
En geloof me vrij een extra taks op het leidingwater heffen, is goed voor de schatkist. En daar blijft het ook bij. Wat dat dieper boren betreft, dat is een keuze die men kan maken. Ik heb nog andere mogelijkheden gegeven op vraag van Jan. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom komt u in het journaal? |
Citaat:
Over het eerste: men werkt al vele tientallen jaren aan allerlei oplossingen. Denk maar aan het Sigmaplan dat niet alleen het gevaar op overstromingen moet bedwingen, maar er ook voor zorgt dat water langer wordt gehouden waardoor het in de grond kan insijpelen. In Vlaanderen is het al vele jaren verplicht een regenput te steken als je je woning grondig verbouwt of een nieuwe bouwt. In heel wat gemeenten zijn er richtlijnen over de te verharden oppervlakte. Enzovoort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik verzin dat niet: Dat het zowat heel februari regende als oude wijven, heeft ook voordelen. Voor het eerst sinds de grote droogte van 2018 zijn de grondwaterstanden op de meeste plaatsen in Vlaanderen weer op peil. Dat blijkt uit metingen van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). HLN |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens die regenputten dienden meer voor het afremmen van het water bij een hevig onweersbui, zodat de straten niet zouden onderlopen |
Citaat:
Je kan ook water halen dieper dan het grondwater. |
Citaat:
Er zijn amper echte warme dagen geweest, die het waterverbruik echt doen stijgen. Enkel het oppervlakte water is weg door de droge winden. Als we echt op 2 maanden het grondwaterpeil zo snel laten zakken door het verbruik, dan is alle vegetatie de volgende maanden kapot. Want geen enkele plant kan hier zo diep naar water. |
l
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dan begin je maar terug over die belastingen Ik vind dat het zogezegde over verbruik niet ten laste van de consument dient te komen Het enige dat aangepakt dient te worden is een betere watervoorziening. Zodat er geen over verbruik meer zou zijn. En daar heb ik op geantwoord met een paar voorbeelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is wat ik ook duidelijk probeer te maken. Hef maar gerust een taks, volgend jaar en het jaar daarop, komt men terug zagen dat er een watertekort is. |
Citaat:
Je kan de zee ook niet leeg trekken. |
Citaat:
Het komt er op aan nog veel mensen aan te zetten om hun toiletten op regenwater te zetten. In mijn ogen is trouwens te gek dat we drinkbaar water gebruiken om het toilet te spoelen. |
Ik heb u hier een antwoord op gegeven. Als het grondwaterpeil op twee maanden zo hard zakt door verbruik, gaan alle planten kapot binnen enkele maanden. Daar mag je mij aan houden, als dit niet zou zijn. Maar je zal van een kale reis terug komen. Daar moet je niet voor in het nieuws komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik begin zo stilaan te geloven dat u thuis een groot zwembad hebt en dat u daarom u zich wentelt in onzekere theorieën. |
Citaat:
Het ging over ofwel die taks, ofwel wat je kan doen om te zorgen dan er voldoende water uit de kraan blijft komen. |
Citaat:
Maar dat weegt niet op tegen het zakken van het grondwaterpeil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat moest vertellen aan de landen aan de middellandse zee lachen ze zich een breuk. |
Citaat:
Ik ga niet zeggen dat er veder ook nog niks is gedaan om het water beter op te vangen. Maar blijkbaar is het maar een druppel op een hete plaat. Die waterputten dienen (nogmaals) in de meeste gevallen om overstromingen in de straten tegen te gaan. |
Citaat:
En ja, ik ben benieuwd naar uw laatste alinea. Toon mij eens aan dat er in het gebied van het Middellandse Zee echt geen problemen zijn op vlak van waterwinning. |
Citaat:
Als eens gekeken hoeveel een gemiddeld gezin anders wegspoelt door het toilet? |
Citaat:
Dus men zal de vraag pas krijgen wanneer het niet anders kan. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg dat men eens goed zal lachen alles onze watervoorziening in het gedrang komt door het vullen van zwembadjes Dat is niet zeggen dat er daar geen problemen zijn hé :roll: |
Citaat:
Ik maak een vergelijking! Je pakt alles letterlijk op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be