![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Voor occasiediesels maken ze geen plaats meer vrij op hun parking. Ze krijgen hun recente stockdiesels ook moeilijk kwijt. Dus trek uw plan bij een diesel. Mss is dit filmpje wat anders als gazettepraat: Citaat:
Maar volgens diverse media nog altijd niet. Met de coronacrisis is het nog erger, alhoewel deze groothandelaar de moed erin houdt...: (met dumpingkortingen?) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tesla kan blijkbaar beter tegen de pandemie dan de anderen. (best alles lezen)
Verkoopsmaand maart 2020. Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2020/04...arch-2020.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Personeel op tijdelijke werkloosheid, banken en leveranciers moesten uitstel op betaling slikken. Neen, de VAG bazen hebben weinig last van de diesels. |
Citaat:
en bij de 50.000 euro dat men mij gaat bevestigen dat wanneer ik die auto volgend jaar wil inruilen voor een Skoda Kodiaq ze die Superb niet meer gaan willen overnemen en er mijn plan ga moeten mee trekken ? Zelfs niet aan de door hun voorgestelde overnameprijs ?? Straf .....heel straf. De eerstvolgende keer ik voorbij een Skoda dealer kom ga ik dat eens vragen.:roll: |
Citaat:
Citaat:
Ik had als context een filmpje van 2018 bijgevoegd, wslk klik je dat sowieso niet aan: Citaat:
|
elke euro 6 diesel is al proper als het van betrouwbare producenten komt .....de simpelste test is je ogen gebruiken (kijk in uiteinde uitlaat )
|
Citaat:
Ik had het hier over. De verklaring waarom Tesla minder onderhevig was aan coronatoestanden. Al de rest is zever in pakskes. En RD gedrukt voor de mooie naam die je me gaf. |
Citaat:
Euronorm 6 a b en ook nog c : in de regel allemaal sjoemeldiesels, of ruim boven de NOx-norm. Bij euronorm 6 c met wat geluk en degelijk merk en model kun je zeker eronder zitten (indien adblue-inspuiting en reservoirinhoud voldoende). Die euronorm 6c (~1 jaar aangeboden) is wel niet de grootste hoop dat is euronorm 6b (>3 jaar aangeboden), bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm Vanaf euronorm 6d-Temp ben je pas 99,9% zeker. Bronnen ADAC , Duitse overheid, enzovoort. allemaal bronnen 2018, zelfs links van 2019. Kijk naar de blokjes euro 6 diesels wie er groen staat, geen enkele, een achttal die oranje hebben of (nipt) voldoende. Dat is hooguit 10%. Citaat:
Wil je het aantal miljoenen sjoemeldiesels weten wat er nog rondrijdt in Europa of beter in Duitsland? Daar kan ik nog officiele cijfers van terugvinden. |
Citaat:
Had ik iets weggelaten van de gequote tekst? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je eens eindelijk zeggen wat je concreet bedoelt? In begrijpbare taal. a.u.b. Waar juist zever ik erop los? :x Dit was mijn tekst (en nog wat over niet correcte cijfers) Tesla kan blijkbaar beter tegen de pandemie dan de anderen. (best alles lezen) Verkoopsmaand maart 2020. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit schreef ik: Tesla kan blijkbaar beter tegen de pandemie dan de anderen. (best alles lezen) Verkoopsmaand maart 2020. Waar zever ik erop los? Of was dit je post niet? Citaat:
|
Link zonder specifiek commentaar, want mensen met leesproblemen vinden mij toch maar een eroploszeveraar. :lol:
Nochtans had ik al in andere draden een paar maal geschreven dat Tesla contactvrij autos kon leveren, zelfs met filmpje van Tesla-store in de buurt van Gent. Citaat:
|
Citaat:
Tesla had gewoon een betere (op dat moment) manier van uitlevering. Ondertussen mogen de andere merken ook uitleveren en zal uw kromme redenering rechtgetrokken worden in absolute cijfers. |
Citaat:
Citaat:
Tesla levert desnoods in havengebied uit, en stelt een 5-tal tenten op een reuzeparking. Wat kan Tesla daar aan doen? Citaat:
Awel dat is straf séh. Schandaal. Citaat:
De absolute cijfers zijn er altijd geweest ook ruim voor de pandemie en erna ook (maar dat duurt nog wat). Uiteraard is het wegens de pandemie -die er nog niet was- dat de verkoopcijfers van ICE al dalen in 2019 en januari-februari 2020. :lol: https://www.hln.be/geld/economie/aut...uari~aad4cc6a/ |
Citaat:
Gij altijd met uw grafieken en cijfers ....Maggie de Block is uw patroonheilige zeker |
Citaat:
Dienen tijd van zichtbare dieselroetvlokken, zwartgeblakerde bumper of garage is al lang voorbij hé. Begrijp je die taal beter? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En Duitsland heeft het meeste belastingsgeld gespendeerd om die vuile diesels van de baan te krijgen, helaas sjoemelden de euronormen 6 a en b en grotendeels c, nog altijd. Pas vanaf euronorm 6d-Temp, pas verplicht op de markt vanaf september 2018, zijn ze ver onder de norm volgens RDE metingen. Bij Euro 6 a, b en c waren die RDE metingen er nog niet verplicht, ze konden dus nog verder sjoemelen, vele klanten zijn de dupe... |
Citaat:
|
Citaat:
65 % ![]() Empirisch bewijs is te lezen in het geciteerde van het Duits milieuministerie. Maar ik twijfel eraan of je wel begrijpend kunt lezen. Volgens de metingen bij echt rijden op de weg hebben de nieuwste dieselauto's met de Euro 6d-TEMP-emissienormen een aanzienlijk lagere stikstofoxide-emissie met gemiddeld 46 milligram per kilometer (mg NOx / km). Dit betekent dat ze aanzienlijk onder de nieuwe eisen voor metingen in de praktijk (RDE) liggen. Deze nieuwe dieselauto's maken momenteel ongeveer 5 procent van het wagenpark uit dieselauto's uit. Daarentegen bevestigt de nieuwe HBEFA nog oudere echte auto's met emissienormen tot Euro 6c, die de dieselautopopulatie domineren, nog hogere reële emissies dan voorheen. In de vorige versie van de HBEFA waren de NOx-emissies in reële bedrijfsomstandigheden voor Euro 5- en 6a / b / c-dieselauto's met een warme motor gemiddeld respectievelijk 906 en 507 mg NOx / km in de nieuwe versie gemiddeld 950 en 614 mg NOx / km. Ook hier zijn de reden voor de nieuwe waarden de meer realistische rekenmethodes. Ter vergelijking: de grenswaarden die bij typegoedkeuring in de meetcyclus van het laboratorium in acht moeten worden genomen, zijn 180 (Euro 5) en 80 (Euro 6a / b / c) mg NOx / km. |
Citaat:
|
Citaat:
(wacht ff ik zal de tekst in stukjes zetten) Volgens de metingen bij echt rijden op de weg hebben de nieuwste dieselauto's met de Euro 6d-TEMP-emissienormen een aanzienlijk lagere stikstofoxide-emissie met gemiddeld 46 milligram per kilometer (mg NOx / km). Dit betekent dat ze aanzienlijk onder de nieuwe eisen voor metingen in de praktijk (RDE) liggen. Deze nieuwe dieselauto's maken momenteel ongeveer 5 procent van het wagenpark uit dieselauto's uit. Daarentegen bevestigt de nieuwe HBEFA nog oudere echte auto's met emissienormen tot Euro 6c, die de dieselautopopulatie domineren, nog hogere reële emissies dan voorheen. In de vorige versie van de HBEFA waren de NOx-emissies in reële bedrijfsomstandigheden voor Euro 5- en 6a / b / c-dieselauto's met een warme motor gemiddeld respectievelijk 906 en 507 mg NOx / km in de nieuwe versie gemiddeld 950 en 614 mg NOx / km. Ook hier zijn de reden voor de nieuwe waarden de meer realistische rekenmethodes. Ter vergelijking: de grenswaarden die bij typegoedkeuring in de meetcyclus van het laboratorium in acht moeten worden genomen, zijn 180 (Euro 5) en 80 (Euro 6a / b / c) mg NOx / km. Dit grafiekje geeft de corrigerende cijfers in het blauwe balkje bij Euronorm 6 a,b,c. (het groene balkje is achterhaald) ![]() Euronorm 6d-Temp is nu eindelijk onder de opgelegde grens van 80 mg NOx/km. Dit moet je toch blij stemmen. :-) De respectievelijke grens van de euronormen staat in het rood balkje, wat er (ver) boven komt is eigenlijk onwettelijk. En zou van de baan gehaald moeten worden. USA en Canada heeft dat wel gedaan. |
Citaat:
Bwah, ik weet van mijn Skoda-dealer dat ze geen dieselwagens meer overnemen bij aankoop van een nieuwe wagen Dat ze bij geen enkele dealer nog interesse hebben in een diesel wrak van 14 jaar oud (noch een benzine) dat weet een klein kind of het moet een kind zijn dat nog nooit van LEZ heeft gehoord. En nog denk ik dat ze er U een habbekrats zullen voor geven want zij verkopen die dan wel door aan een opkoper voor het buitenland. Maar dat is niet wat jij schreef. Dat filmpje is een irrelevant Nederlands filmpje. En U had het over Uw Skoda dealer. Slechte verliezer ben jij. Heel slechte. |
Skoda koopt geen wagens terug.
Ik heb ooit 2 Skoda gehad om te werken en toen ik na een jaar of 2 keek om ze in te ruilen wilde niemand ze kopen Ook Skoda en vw niet. En dat waren benzine. Grootste brol ooit. Ik heb ze op het oud ijzer gedaan. |
Citaat:
|
Ik moet ook toegeven dat mijn beperkte ervaring met een VAG garage Mambo ongelijk geeft op de geld-genererende activiteiten.
Maar ook dat mijn ervaring met Skoda wagens minder dan "plezierig" was. |
Citaat:
Maar goed als niemand ze wil ga ik ze ook niet op de oprit laten staan. Oud ijzer dus. 2 pick ups met een hardtop. Gesloten bestelwagen dus. En het goede is ...ze zijn zeldzaam in aantal. Het slechte is...omdat niemand ze wil. Skoda is klote. Alles komt los. Zelfs mijn chassis kwam los door slechte las Ik ben zelf carrosserie geweest en dit heb ik nooit eerder gezien. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Maar Skoda dat eigenlijk voor 90% een VW is is een meer dan degelijke auto. En dat bewijzen ongeveer alle onderzoeken. Dus uw persoonlijke ervaring is niet echt representatief. https://www.autogids.be/merk--skoda/...oordeling.html http://www.autoplus.nu/merken/skoda/...wbare-automerk SKODA AUTO wordt in een recent onderzoek van de mondiaal vermaarde onderzoekers van JD Power onderscheiden als het meest betrouwbare automerk. Dat resultaat heeft JD Power UK gebaseerd op praktijkervaringen van de gebruikers van een één tot drie jaar oude SKODA. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180131_03331266 Bijlage 112488 Alle onderzoeken spreken U dik tegen. |
Citaat:
Opgekocht door vw. En vw koopt geen Skoda terug. Omdat het brol van Tsjechië is. Seat is Spaans. Opgekocht door vw Blijft Spaans. Audi is nsu. Was zo goed als failliet. Opgekocht door vw. Vw is Duits. Gefinancierd door Hitler. Doen het nog wel goed. En nu; alle merken ..seat, vw, Skoda en Audi.. hebben dezelfde onderdelen. Maar in verkoop...vergeet het maar. Behalve Audi en vw. |
Citaat:
-> is de reden waarom Audi en VW ineens gescheiden garages kregen ( dan konden ze verder via Audi ) maar door geldstraf en verlichte auto-onderdelen van Opel te moeten kopen konden ze het bankroet ontlopen |
Citaat:
Seat (-24,1%) en Skoda (-33,3%) hadden niet meer terugval in de verkoop dan VW (-34,7%) en Audi (-33,3%) tov 2019, dezelfde 5 maanden. Seat had het minste terugval van de 4. Skoda + Seat verkochten daar (lijst) tesamen ca. 17 % meer wagens dan Audi. ![]() https://www.kba.de/DE/Presse/Pressem...tml?nn=2562684 Om wat nog meer duiding te geven in de autoverkoop zet ik ff de 5 maanden tabel van 2018 (ook januari-mei) ![]() https://www.kba.de/DE/Presse/Pressem...tml?nn=2145958 VW + Audi : 419k naar 267k of -36,3 % na 2 jaar Skoda + Seat : 134,7k naar 99,3k of -26,3% na 2 jaar |
Vervolg... en qua wereldomzet is VW zeker nog tevreden over Skoda (en hun autofabriek buiten de EU).
Citaat:
|
Citaat:
En dat jij Skoda brol vindt mag gerust maar blijkbaar weerhoudt dat heel veel mensen niet om er één te willen ...Hun succes is een echt succesverhaal. En ja ik ken persoonlijk iemand die onlangs zijn Skoda Fabia heeft ingeruild voor een VW Golf. Overname ging heel vlot. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171010_03123214 |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171010_03123214 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be