Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jozef Lamberts keihard voor Somers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258093)

Henri1 14 maart 2021 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9628406)
Heeft Hitler ooit iemand persoonlijk vergast?

Hij gaf de opdracht en ging regelmatig inspecties uitvoeren.

Xenophon 14 maart 2021 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9628432)
Hij gaf de opdracht en ging regelmatig inspecties uitvoeren.

Oh, vertel ons meer aub, dit is niet bekend in de geschiedenislessen.

Toon ons de opdracht die hij gaf.

Welke kampen heeft hij geïnspecteerd?

DucDEnghien 14 maart 2021 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628444)
Oh, vertel ons meer aub, dit is niet bekend in de geschiedenislessen.

Toon ons de opdracht die hij gaf.

Als Hitler de opdracht niet gegeven heeft, wie dan wel? De kampleiders hebben zelf het initiatief genomen omdat ze zich verveelden?

Xenophon 14 maart 2021 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9628453)
Als Hitler de opdracht niet gegeven heeft, wie dan wel? De kampleiders hebben zelf het initiatief genomen omdat ze zich verveelden?

Stel uw vragen aan de juiste persoon aub, in dit geval, den Henri.

Ik vroeg hem enkel, toon ons de opdracht- die Hitler volgens Henri heeft gegeven, en vertel ons wel kampen hij heeft geïnspecteerd?

DucDEnghien 14 maart 2021 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628456)

Ik vroeg hem enkel, toon ons de opdracht- die Hitler volgens Henri heeft gegeven, en vertel ons wel kampen hij heeft geïnspecteerd?

U bent hier de één van enigste, maar zoals de standaard holocaust ontkenners, die systematisch twijfelen dat Hitler die opdracht gegeven heeft.

Dadeemelee 14 maart 2021 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628456)

Al dat framen van Hitler, Leopold 2 en de top van het VB! Schandelijk!

Xenophon 14 maart 2021 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9628459)
U bent hier de één van enigste, maar zoals de standaard holocaust ontkenners, die systematisch twijfelen dat Hitler die opdracht gegeven heeft.

Ik vroeg Henri om ons de opdracht te tonen en te vertellen welke kampen Hitler geïnspecteerd had.

Of mogen we niet controleren of uw vriendje de waarheid spreekt?

Xenophon 14 maart 2021 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9628460)
Al dat framen van Hitler, Leopold 2 en de top van het VB! Schandelijk!

Niet zeveren, je weet goed genoeg dat er zo geen opdracht is en dat Hitler nooit een kamp bezocht heeft.

DucDEnghien 14 maart 2021 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628463)
Ik vroeg Henri om ons de opdracht te tonen en te vertellen welke kampen Hitler geïnspecteerd had.

Of mogen we niet controleren of uw vriendje de waarheid spreekt?

Albert Speer heeft getuigd dat Hitler die opdracht gegeven heeft. En hij was één van zijn naaste medewerkers.

Het Oosten 14 maart 2021 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628464)
Niet zeveren, je weet goed genoeg dat er zo geen opdracht is en dat Hitler nooit een kamp bezocht heeft.

Hitler niet, neen. Maar Himmler wel. En die briefde Hitler constant. Er was trouwens niets in het Reich dat gebeurde zonder toelating van Adolf Hitler. Kortom, al die vergassingen en gruweldaden in de kampen gebeurden met de toestemming van de führer.

Xenophon 14 maart 2021 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9628469)
Hitler niet, neen. Maar Himmler wel. En die briefde Hitler constant. Er was trouwens niets in het Reich dat gebeurde zonder toelating van Adolf Hitler. Kortom, al die vergassingen en gruweldaden in de kampen gebeurden met de toestemming van de führer.

Allemaal naast de kwestie, Henri zei dat er een opdracht was gegeven, toon ons die.

Verder, Hitler had de kampen geïnspecteerd, vertel ons welke en wanneer aub.

Het Oosten 14 maart 2021 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628473)
Allemaal naast de kwestie, Henri zei dat er een opdracht was gegeven, toon ons die.

Verder, Hitler had de kampen geïnspecteerd, vertel ons welke en wanneer aub.

Alles wat zich in de kampen afspeelde, wist Hitler. Vaneiges. En vermits hij dit niet tegenhield en zelfs de razzia's tegen de joden altijd maar opvoerde, is het nogal evident dat hij akkoord was. Hjj gaf dus impliciet de toestemming tot massamoorden en geneeskundige experimenten op joods gevangenen, zigeuners, enz. Anders was het nooit gebeurd.

daiwa 14 maart 2021 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9628469)

Misdadiger tegen de mensheid Leopold II zal ook wel geweten wat ginder allemaal gebeurde en vermits hij niet ingreep dus ook met zijn toestemming.

Het Oosten 14 maart 2021 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9628483)
Misdadiger tegen de mensheid Leopold II zal ook wel geweten wat ginder allemaal gebeurde en vermits hij niet ingreep dus ook met zijn toestemming.

Dat weten we niet echt . Vermoedelijk wist hij wel iets. Maar wat fluisterden zijn raadgevers hem in? Dat blijft een open vraag. In ieder geval, het was LII die zelf het initiatief nam om een onderzoek te voeren naar misstoestanden. Het rapport van deze commissie was vernietigend voor het bestuur van Kongo Vrijstaat.

Hitler daarentegen wist wel degelijk wat er gebeurde in de kampen. Hij werd regelmatig ingelicht door Himmler 'onder vier ogen'. Niemand mocht aanwezig zijn. Er sijpelden natuurlijk toch details uit van deze kampmistoestanden. Al was het maar door de enkele ontsnapte gevangenen (wiens verhalen niet werden geloofd, want zulke gruweldaden konden gewoon niet waar zijn...), of door sommige kampbewakers die in een dronken bui hun mond voorbij praatten wanneer zij op verlof waren bij hen thuis. Ook zij konden op de duur mentaal de gruwelijke situatie in de kampen niet meer verwerken.

Der Wanderer 14 maart 2021 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9628497)
Dat weten we niet echt . Vermoedelijk wist hij wel iets. Maar wat fluisterden zijn raadgevers hem in? Dat blijft een open vraag. In ieder geval, het was LII die zelf het initiatief nam om een onderzoek te voeren naar misstoestanden. Het rapport van deze commissie was vernietigend voor het bestuur van Kongo Vrijstaat.

Hitler daarentegen wist wel degelijk wat er gebeurde in de kampen. Hij werd regelmatig ingelicht door Himmler 'onder vier ogen'. Niemand mocht aanwezig zijn. Er sijpelden natuurlijk toch details uit van deze kampmistoestanden. Al was het maar door de enkele ontsnapte gevangenen (wiens verhalen niet werden geloofd, want zulke gruweldaden konden gewoon niet waar zijn...), of door kampbewakers die in een dronken bui hun mond voorbij praatten wanneer zij op verlof waren bij hen thuis.

Je hebt nog steeds historici die betwijfelen dat Hitler op de hoogte was, zoals David Irving. Het lijkt me straf als bewering maar ik heb zijn boek erover (Hitler's War) niet gelezen, dus ik kan me er niet over uitspreken.

Tavek 14 maart 2021 19:08

Ik zie weer bordline negationisme in deze draad.

Van VB'ers. Het kan verkeren....toeval ? nah.

Gipsy 14 maart 2021 19:12

[

Xenophon 14 maart 2021 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9628497)

Hitler daarentegen wist wel degelijk wat er gebeurde in de kampen. Hij werd regelmatig ingelicht door Himmler 'onder vier ogen'. Niemand mocht aanwezig zijn. Er sijpelden natuurlijk toch details uit van deze kampmistoestanden. Al was het maar door de enkele ontsnapte gevangenen (wiens verhalen niet werden geloofd, want zulke gruweldaden konden gewoon niet waar zijn...), of door sommige kampbewakers die in een dronken bui hun mond voorbij praatten wanneer zij op verlof waren bij hen thuis. Ook zij konden op de duur mentaal de gruwelijke situatie in de kampen niet meer verwerken.

Inderdaad.

Leo2 heeft een onderzoek gedaan naar Leo2, conclusie, Leo2 bleek onschuldig.

Xenophon 14 maart 2021 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9628478)
Alles wat zich in de kampen afspeelde, wist Hitler. Vaneiges. En vermits hij dit niet tegenhield en zelfs de razzia's tegen de joden altijd maar opvoerde, is het nogal evident dat hij akkoord was. Hjj gaf dus impliciet de toestemming tot massamoorden en geneeskundige experimenten op joods gevangenen, zigeuners, enz. Anders was het nooit gebeurd.

We zijn het er dus over eens, Henri nam een loopje met de waarheid.

Dadeemelee 14 maart 2021 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628514)
Inderdaad.

Neen, Leo2 heeft een onderzoek laten doen naar wantoestanden in Congo. Het bleek waar te zijn en Leo2 schrok daar zelf van en was er zelfs kwaad over.

Zijn fout is dat hij er achteraf niks aan gedaan heeft (omdat het hem geld zou kosten uiteraard).

Dadeemelee 14 maart 2021 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628516)
We zijn het er dus over eens, Henri nam een loopje met de waarheid.

In ieder geval bewijst het dat Zipper ongelijk heeft. Je moet niet zelf op homo’s kloppen om schuldig te zijn aan homofobie. ;-)

Xenophon 14 maart 2021 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9628519)
Neen, Leo2 heeft een onderzoek laten doen naar wantoestanden in Congo. Het bleek waar te zijn en Leo2 schrok daar zelf van en was er zelfs kwaad over.

Zijn fout is dat hij er achteraf niks aan gedaan heeft (omdat het hem geld zou kosten uiteraard).

Het is dus werkelijk zoals met Hitler gelopen? Hij, L2, wist er van en had dus impliciet de opdracht gegeven.

Xenophon 14 maart 2021 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9628520)
In ieder geval bewijst het dat Zipper ongelijk heeft. Je moet niet zelf op homo’s kloppen om schuldig te zijn aan homofobie. ;-)

Uiteraard niet, een fobie is een ziekte toestand.

Pandareus 14 maart 2021 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9628507)

Van VB'ers. Het kan verkeren....toeval ? nah.

:lol:

Zuiver toeval...

Het Oosten 14 maart 2021 19:57

Citaat:

Inderdaad.

Neen. U vertelt weer eens zo maar wat. LII zette een onderzoekscommissie op die bevestigde dat de zeer lamentabele toestand waarover er geruchten gingen in Kongo Vrijstaat een feit was.

patrickve 14 maart 2021 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9628502)
Je hebt nog steeds historici die betwijfelen dat Hitler op de hoogte was, zoals David Irving. Het lijkt me straf als bewering maar ik heb zijn boek erover (Hitler's War) niet gelezen, dus ik kan me er niet over uitspreken.

Men wil die mens echt tot de vloer afbreken he. Ontkennen van zijn levenswerk. Op den duur is dat niet schoon meer.

patrickve 14 maart 2021 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9628507)

Grove beledigingen aan het adres van de Fuhrer, ja ! :lol:

Straks gaan er nog zijn die gaan beweren dat Jezus nooit echt gesproken had over zijn Vader, en dat het zijn apostelen zijn die dat stiekem allemaal hebben zitten uitvinden.

Het Oosten 14 maart 2021 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9628521)
Het is dus werkelijk zoals met Hitler gelopen? Hij, L2, wist er van en had dus impliciet de opdracht gegeven.

Neen. U vertelt weer zomaar wat. Die onderzoekscommissie werd pas zeer laat opgezet. Toen de geruchtenstroom maar bleef aanhouden. In oktober 1905 was het eindrapport van die commissie Janssens klaar. De commissie had bijna een jaar in de Vrijstaat rondgezworven. Conclusie van de commissie was dat toestand in de Vrijstaat nog vele malen erger was dan dat de geruchten deden vermoeden.

Kongo Vrijstaat werd overgegeven aan de Belgische staat in november 1908. Nauwelijks drie jaar later.

edwin2 14 maart 2021 20:22

Citaat:

Inderdaad.

Wij van wc eend adviseren wc eend...:cheer::cheer::cheer:

daiwa 14 maart 2021 20:58

Citaat:

Inderdaad.

:lol:

dalibor 14 maart 2021 21:20

Zie ik de blokkers hier nu zelf de verantwoordelijkheid van het VB voor geweld teen homo's construeren? Ze plegen geen geweld, maar legitimeren het wel ...

Dadeemelee 14 maart 2021 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9628589)
Zie ik de blokkers hier nu zelf de verantwoordelijkheid van het VB voor geweld teen homo's construeren? Ze plegen geen geweld, maar legitimeren het wel ...

Het is echt poepsimpel: ik of jij zegt dat het VB niet verantwoordelijk is en zonder nadenken zeggen ze van de weeromstuit dat het niet waar is. :rofl:

lamenielachen 15 maart 2021 12:15

Citaat:

Waar staat geschreven dat het VB geweld tegen homo's legitimeert?
Wat Pier en Pol er van maken is hun zaak en wat men er van vindt ook maar niemand wordt aangemaand door wie dan ook om homo's op te jagen.
Wie orchestreert de BLM acties zoals nu weer in Luik?
Het zijn individuen die dergelijke wantoestanden creëren en er vooral aan meedoen.
En nu eens niet gezeverd, het VB "mag" niet regeren maar krijgt van al het negatieve wat hier gebeurd en dat is nogal wat wel de schuld ....
Hoe kortzichtigheid rede verlamt.

dalibor 15 maart 2021 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9629000)
Waar staat geschreven dat het VB geweld tegen homo's legitimeert?
Wat Pier en Pol er van maken is hun zaak en wat men er van vindt ook maar niemand wordt aangemaand door wie dan ook om homo's op te jagen.
Wie orchestreert de BLM acties zoals nu weer in Luik?
Het zijn individuen die dergelijke wantoestanden creëren en er vooral aan meedoen.
En nu eens niet gezeverd, het VB "mag" niet regeren maar krijgt van al het negatieve wat hier gebeurd en dat is nogal wat wel de schuld ....
Hoe kortzichtigheid rede verlamt.

Zoals Zeno elders zeer goed uitlegt: als je een discours voert dat een bepaalde groep minderwaardig is, zal dat mensen ertoe brengen net die groep te kiezen als mispunt van minachting, spot en ook geweld.

Zipper 15 maart 2021 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9629025)
Zoals Zeno elders zeer goed uitlegt: als je een discours voert dat een bepaalde groep minderwaardig is, zal dat mensen ertoe brengen net die groep te kiezen als mispunt van minachting, spot en ook geweld.

Ah ok, het is de schuld vh VB dat islamieten holebi's molesteren en in mekaar slaan ??????????

dalibor 15 maart 2021 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9629027)
Ah ok, het is de schuld vh VB dat islamieten holebi's molesteren en in mekaar slaan ??????????

Het is de schuld van iedereen die dergelijk discours voert. En nogmaals: dergelijk discours en het geweld dat eruit voortvloeit heeft helaas een veel breder draagvlak dan dat in de islamitische bevolking.

(en dan is het nu aan Richard Wagner om me te verwijten dat ik in herhaling val).

Zipper 15 maart 2021 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9629032)
Het is de schuld van iedereen die dergelijk discours voert. En nogmaals: dergelijk discours en het geweld dat eruit voortvloeit heeft helaas een veel breder draagvlak dan dat in de islamitische bevolking.

(en dan is het nu aan Richard Wagner om me te verwijten dat ik in herhaling val).

maar over dat islamitisch fysiek geweld ten aanzien van holebi's, rep je nooit een woord. Van die soort zie je blijkbaar alles door de vingers.

Knuppel 15 maart 2021 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9629032)

Bron?

Knuppel 15 maart 2021 13:15

Citaat:

Heb je ook een bron waaruit blijkt dat "blokkers" homofoob geweld legitimeren?

Mij lijkt het net andersom. Het totale gebrek aan enige veroordeling, zelfs ERKENNING van homofoon geweld gepleegd door moslims spreekt boekdelen.

Tavek 15 maart 2021 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9629053)
Heb je ook een bron waaruit blijkt dat "blokkers" homofoob geweld legitimeren?

Mij lijkt het net andersom. Het totale gebrek aan enige veroordeling, zelfs ERKENNING van homofoon geweld gepleegd door moslims spreekt boekdelen.

"jeanetten dansend op een strontkar" is nu ook niet echt de praat die een beschermer van de holebi rechten kan worden toegeschreven hé Knuppel.

En hij is zeker niet alleen met dat soort uitspraken. Wat Tom Van Grieken deze ochtend op Radio 1 heeft zitten uitkramen ("transgenderwaanzin") past in datzelfde straatje. Het VB is nu eenmaal de meest moslim fundamentalistische partij minus de koran.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be