Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ze zullen hem niet temmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260037)

De gemuilkorfde 12 juli 2021 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725377)
VB TERMINOLOGIE :
Vrouwen : Aan de haard.
Allochtongen : Buiten
Andersdenkenden : Monddood maken.
Propere jobs : Enkel voor echte vlamingen.
Zieken : Uit de samenleving verwijderen wegens onrendabel.
Gehandicapten : Uit de samenleving verwijderen wegens onrendabel.

Allemaal heel proper hé ?

Lijkt mij eerder anti-VB propaganda.

Xenophon 12 juli 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725430)
Vrouwen : Aan de haard en al zeker niet in de politiek. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190529_04436394
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12...hvgentanalyse/

Allochtongen : Buiten : https://nl.wikipedia.org/wiki/70-pun...n_(Vlaams_Blok)

Andersdenkenden monddood maken : zie de reacties op dit forum !

Propere jobs : Enkel voor echte vlamingen. Herinner u "ze pakken onze jobs af"

Dus zo'n quatch is dat niet.
En als ik de idëen van Schild en Vrienden, omarmd en geassimileerd door het VB over fitheid en geschikheid lees, dan maak ik mij geen illusie over zieken en gehandicapten. De mening van Henri1 zal er niet ver naast zijn.

Hey, het was Belgie die gastarbeiders naar hier haalde om het vuile werk te doen.

WYSIWYG 12 juli 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725423)
Zullen we een discussie starten over het VNV (Staf De Clerq).
En in hoeverre de opvolgers van dit specifieke soort vlaams gedachtengoed ook vandaag nog leeft in de hoofden van sommige politici/partijen ?

Grow up, boy!
Blijven leven met een Leuvense stoof en een bouillotte in je bed is niet goed voor de gezondheid. Het verengt je geest naar het schijnt.8-)

De gemuilkorfde 12 juli 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9725380)
Gelukkig voor ons kunnen ze geen wapentraining meer krijgen van 'de Jürgen' :lol:

Maar factcheckers zullen erop uitkomen dat in het leger de Jürgen een Belgischd collaboratievlag op zijn uniform had prijken, zoals alle Belgische militairen natuurlijk.

Xenophon 12 juli 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725432)

Ja, sommigen zijn van hun eerste leugen niet gebarsten hier.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 11:49

Citaat:

En in hoeverre de opvolgers van dit specifieke soort vlaams gedachtengoed ook vandaag nog leeft in de hoofden van sommige politici/partijen ?

Maar dat is maar 70 of 80 jaar geleden?
Het moet toch mogelijk zijn om 1000 jaar terug te gaan in de tijd, en mensen van nu zwart te maken met wat er toen gebeurde?
Ik ben zeker dat u dat moet lukken.
Anders moet je maar inspiratie opdoen in uw eigen avatar.

De Rode Willem 12 juli 2021 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725432)

Neen hoor.
Dat noemen ze gewoon de realiteit.
Ik heb hiervoor een aantal harde bewijzen aangedragen dat het VB toch wel groepen omarmt die deze slagzinnen heel gewillig zijn.

Mocht het VB niet voor deze dingen staan, dan vraag ik mij af waarom bvb Schild en Vrienden (via Dries Van Langehove) zo dicht aan het hart van de partij wordt gedrukt ?

De Rode Willem 12 juli 2021 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9725433)
Hey, het was Belgie die gastarbeiders naar hier haalde om het vuile werk te doen.

Helemaal niet België
Het waren privé bedrijven die dat deden !
Even eerst alles natrekken voordat u beschuldigingen gaat uiten.

En zelfs nu zijn het bedrijven die in bvb Indië en Oekraïen gaan ronselen voor echt goede en goedkope IT'ers of ingenieurs.
België, Vlaanderen of Oost-Neeroeteren doet in deze niets.

De Rode Willem 12 juli 2021 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725435)
Grow up, boy!
Blijven leven met een Leuvense stoof en een bouillotte in je bed is niet goed voor de gezondheid.

Is dat zoiets al wild worden voor iets uit 1302 en daar een feestdag rond bouwen ?
Er waren toen nog geen Leuvense stoven. En toch zijn er aftijdsen die nog met 1302 liggen rond te dollen.
Minder en minder, akkoord. Maar die zotheid is nog niet uit de Vlaamse koppen verdwenen.

De Rode Willem 12 juli 2021 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725443)
Maar dat is maar 70 of 80 jaar geleden?
Het moet toch mogelijk zijn om 1000 jaar terug te gaan in de tijd, en mensen van nu zwart te maken met wat er toen gebeurde?
Ik ben zeker dat u dat moet lukken.
Anders moet je maar inspiratie opdoen in uw eigen avatar.

1302 ?

WYSIWYG 12 juli 2021 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725449)
Helemaal niet België
Het waren privé bedrijven die dat deden !
Even eerst alles natrekken voordat u beschuldigingen gaat uiten.

En zelfs nu zijn het bedrijven die in bvb Indië en Oekraïen gaan ronselen voor echt goede en goedkope IT'ers of ingenieurs.
België, Vlaanderen of Oost-Neeroeteren doet in deze niets.

KLOPT.

Maar u vertelt niet het hele verhaal natuurlijk. Het waren Frannse privémaatschappijen. Die smolten in 1960 samen tot de private maatschappij Kempisch Steenkoolmijnen, de KS , die 30 jaar lang door de Belgische Staat werd gesubsidieerd. Laat het juist in die periode zijn dat de meeste 'gastarbeiders' naar België werden gehaald. Ook in de Waalse steenkoolmijnen trouwens die eerst door de Franstalige bourgeoisie (o.a Cockerill) werden uitgebaat tot ze verlies gingen lijden en dan door de Belgische staat kunstmatig in leven werden gehouden.

Besluit: u mag uw goede raad voor uzelf houden. 8-)

WYSIWYG 12 juli 2021 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725455)
1302 ?

476?

Skobelev 12 juli 2021 12:40

Citaat:

Dat staat u vrij, maak een draadje aan.

WYSIWYG 12 juli 2021 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725445)
Neen hoor.
Dat noemen ze gewoon de realiteit.
Ik heb hiervoor een aantal harde bewijzen aangedragen dat het VB toch wel groepen omarmt die deze slagzinnen heel gewillig zijn.

Mocht het VB niet voor deze dingen staan, dan vraag ik mij af waarom bvb Schild en Vrienden (via Dries Van Langehove) zo dicht aan het hart van de partij wordt gedrukt ?

Generalisatieziekte is bij Belgisch-nationalisten nog veel besmettelijke dan de delta-covid-variant, naar het schijnt. :roll:

Henri1 12 juli 2021 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725435)
Grow up, boy!
Blijven leven met een Leuvense stoof en een bouillotte in je bed is niet goed voor de gezondheid. Het verengt je geest naar het schijnt.8-)

Oude wijn in nieuwe vaten.

Zo wil het VB de vlaming een rad voor de ogen draaien. En het lukt hun nog ook.

WYSIWYG 12 juli 2021 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725538)
Oude wijn in nieuwe vaten.

Henri1 12 juli 2021 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725549)

Zeer inhoudelijk.

Echt WYSIWYG.

Zipper 12 juli 2021 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725551)
Zeer inhoudelijk.

Echt WYSIWYG.

Alleszins inhoudelijker dan jongeren die paintballen, gaan associëren met gewapende milities.

WYSIWYG 12 juli 2021 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725551)
Zeer inhoudelijk.

Echt WYSIWYG.

Ach, Henri Ials spokenjagen u boeit, ben ik de laatste om u tegen te houden, hoor.8-)
Pas wel op, want u kunt daarbij met uw broek aan een nagel blijven hangen. :-D

patrickve 12 juli 2021 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725538)

Welk rad ?

WYSIWYG 12 juli 2021 14:38

/

Henri1 12 juli 2021 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725620)
/

Klopt.

Pandareus 12 juli 2021 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725641)
Klopt.

:lol:

Boduo 12 juli 2021 15:36

Bij Vivaldi spreken ze niet over kibbelen maar over overleggen.
Dat overleggen is niet hetzelfde bij Bouchez als bij de anderen.

WYSIWYG 12 juli 2021 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9725641)
Klopt.

U heeft de nagel herkend? Inderdaad die was in de muur geklopt. Belgisch-nationalisten zijn tot op een zeker - doch erg laag - niveau bij de pinken. :lol

Skobelev 12 juli 2021 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9725599)
Welk rad ?

Dat waar ze op braken. ;-)

Koenaard Depuydt 12 juli 2021 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9725098)
Neen. Willem van Gulik was een kleinzoon van Gwijde van Dampierre. Hij had veel geld uitgegeven aan allerlei oorlogen. Omdat hij geld geleend had bij zijn grootvader was hij plichtig.

Pajosje

Dit gegeven werd in het boek "De leeuw van Vlaanderen" ofte "De Slag der Gulden Sporen" (1838) vermeld.

Citaat:

Dat heeft niks te maken met de zever die gij hier aanhaalt.

De heer Koenaard Depuydt zevert niet en dient met "u" aangesproken te worden.

Citaat:

De Maaslanders hadden niks met Vlaanderen te maken. Willem van Gulik daarentegen wél.

De Maaslanders vochten aan Vlaamse zijde en werden daardoor als Vlamingen aangezien.

Wat nu als Limburg beschouwd wordt, heeft niets met het Hertogdom Limburg te maken (afgezien van enkele Voerdorpen). U zwijgt daarover in alle talen terwijl u ook de verschillende betekenissen van Vlaanderen nog steeds niet blijkt te snappen. De Walen noemen de Maaslanders al eeuwen "Vlamingen" (flamands).

Citaat:

Informeer u eens in plaats van die zever van Vlaams-Nationalisten na te praten.

De heer Koenaard Depuydt praat de Vlaamsgezinden niet na.

Na het lezen van al uw onzinnige afbraakberichten ware het beter dat u zelf wat meer diepgaand onderzoek zou verrichten.

Citaat:

BTW ik heb vandaag een honderdtal kilometer met de auto gereden en een 40 kilometer gefietst.
Wat heeft de Belasting op de Toegevoegde Waarde met dit onderwerp te maken?

Met Maaslandse groeten

Koenaard Depuydt 12 juli 2021 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9725105)
Waarschijnlijk verkeerd gereden en langs het gemeentehuis van Aubel naar huis gereden.:roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9725108)
Een Limburgs gemeentehuis. Meer ga ik niet schrijven.

Geachte heren

Het oorspronkelijk rein Dietse/Nederlandstalige Aubel maakte deel uit van het Hertogdom Limburg. Een eeuw geleden was de westzijde verwaalst en de oostzijde verhoogduitst.

https://www.dbnl.org/tekst/_ver02519...01_01_0010.php

Met Aubelse groeten

DucDEnghien 12 juli 2021 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725488)
KLOPT.

Maar u vertelt niet het hele verhaal natuurlijk. Het waren Frannse privémaatschappijen. Die smolten in 1960 samen tot de private maatschappij Kempisch Steenkoolmijnen, de KS , die 30 jaar lang door de Belgische Staat werd gesubsidieerd. Laat het juist in die periode zijn dat de meeste 'gastarbeiders' naar België werden gehaald. Ook in de Waalse steenkoolmijnen trouwens die eerst door de Franstalige bourgeoisie (o.a Cockerill) werden uitgebaat tot ze verlies gingen lijden en dan door de Belgische staat kunstmatig in leven werden gehouden.

Besluit: u mag uw goede raad voor uzelf houden. 8-)

De meeste Waalse steenkoolmijnen waren al lang gesloten toen de migratie uit de Magreb en Turkije begon. De eerste migratieakkoorden tussen België en Marokko en Turkije dateren beiden van 1964. De mijnen van Cockerill werden gesloten in de jaren 50.

Het Oosten 12 juli 2021 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9724872)
Collaboratievlaggen?
Neen, ik heb geen Belgische driekleur gezien.
Je doelt toch op de collaboratievlag van Leopold III, en Degrelle, vermoed ik?

In mijn gemeente hangen er nog steeds meer Belgische vlaggen uit de tijd van het E.K. uit dan de enkele zwarte collaboratievlaggen. Blijkbaar zien de mensen de Belgische vlag graag. Anders was die al lang weg.

Xenophon 12 juli 2021 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9725743)
In mijn gemeente hangen er nog steeds meer Belgische vlaggen uit de tijd van het E.K. uit dan de enkele zwarte collaboratievlaggen. Blijkbaar zien de mensen de Belgische vlag graag. Anders was die al lang weg.

Hoeveel Belgische vlaggen hangen er precies uit?
U weet dat, want u weet dat het aantal Belgische vlaggen groter is dan de Vlaamse vlaggen, ja?

DucDEnghien 12 juli 2021 19:12

Blijkbaar beperkt de Vlaamse onafhankelijkheid zich tot vlaggen tellen en een vlaggen fixatie.

Everytime 12 juli 2021 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725409)
Wat is er mis met je Vlaming te voelen binnen België ?
Waarom kunnen alleen separatistische waanzindenkers echte Vlamingen zijn ?
Moeten wij dat "vlaming zijn" echt alleen maar associeren met racistische secessie dromers ?
"Vlaming zijn" is wel iets meer dan die politieke maloten voorstellen.

Vlamingen staan open in de wereld, werken hard en hebben een groot mimetisch inlevingsvermogen zodat ze het overal ter wereld kunnen waarmaken. Het is erg dat het begrip "Vlaming zijn" wordt verengt tot een zootje engerlingen die niet mee kunnen met de moderne tijden en hun heimwee uiten in het blijven hangen in 1302.

2

WYSIWYG 12 juli 2021 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725757)
Blijkbaar beperkt de Vlaamse onafhankelijkheid zich tot vlaggen tellen en een vlaggen fixatie.

We gaan de Belgische vodden tellen op 21 juli. Da beperkt het Belgisch-nationalisme zich tot vodden tellen

De gemuilkorfde 12 juli 2021 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9725757)

Dat is iets dat ik nu net bij de belgicisten hier gezien heb.
Ik heb niets geteld, het viel mij gewoon op dat ik geen enkele officiële Vlaamse vlag met rode klauwen gezien heb.
Vanavond trouwens nog altijd wat leeuwenvlaggen gezien, nog altijd, zonder rode klauwen.
Belgische vlaggen kon ik nergens zien.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725215)
Dat doet er geen bal toe....
De boodschap is dat de zogenaamde "Vlaemschgezindheid" baadt in een sfeer van uiterst rechts en militie-achtige toestanden.
Zum Kotzen.

De boodschap is inderdaad zum kotzen, omdat het een grove leugen is.
Een spelletje paintball dat afgedaan wordt als een extreem rechtse militie, sommigen zijn het gewoon van te liegen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9725215)
Wie wil nu een vod buitenhangen om zijn sympathie met zulke toestanden te uiten ?
Inderdaad minder en minder mensen.

U stelt de vraag, en geeft direct zelf het foute antwoord.
Ik zag meer Vlaamse dan Belgische vlaggen.

DucDEnghien 12 juli 2021 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG (Bericht 9725771)
We gaan de Belgische vodden tellen op 21 juli. Da beperkt het Belgisch-nationalisme zich tot vodden tellen

U gaat niets doen. Dat is het net.

DucDEnghien 12 juli 2021 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9725774)
Dat is iets dat ik nu net bij de belgicisten hier gezien heb.
Ik heb niets geteld, het viel mij gewoon op dat ik geen enkele officiële Vlaamse vlag met rode klauwen gezien heb.
Vanavond trouwens nog altijd wat leeuwenvlaggen gezien, nog altijd, zonder rode klauwen.
Belgische vlaggen kon ik nergens zien.

Fantastische hobby dat u hebt. Vlaggen tellen.

De gemuilkorfde 12 juli 2021 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9725743)

In uw gemeente leven ze waarschijnlijk allemaal nog in de Tweede Wereldoorlog, als u zich zo representatief acht voor de rest van 'uw' gemeente.

Weyland 12 juli 2021 19:49

Mensen hangen de vlag uit die ze willen. Ik hang er geen enkele uit. Anderen doen maar. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be