Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat heeft deze generatie bijgedragen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260083)

TV-verslaafde 16 juli 2021 07:20

De pastoor komt voorbij.... :|

Beter niet meer teveel zeggen precies. Waarom werkt die firewall niet?

Alles is gezegd.

"Onbewust" verkloten veel mensen het zodat het achter hun ligt. Geen Zwijndrecht meer?

Tijd voor een pauze voor dit forum.

CUFI 16 juli 2021 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9728681)
Achterlijken kan men wijsmaken wat men wil.
Het geloof in een god heeft plaats gemaakt voor een geloof in democratie, al bestaat dat laatste aantoonbaar ook niet.

Men hoeft maar voldoende te herhalen dat iets veilig en effectief is; en die geloven dat.
Als er dan doden vallen, stigmatiseer de mensen die vragen stellen; en die schapen blaten dat dus gewoon na zonder 1x na te denken en kritisch puntjes te verbinden.

CUFI 16 juli 2021 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9728699)
Wat moet men bereiken ? Uw eigen plezier tijdens uw leven. Hebben ze fun gehad of niet tijdens hun levensjaren ?

Ja ik heb nu iets teveel om er om te geven.
Ik vraag mij dan af waarom mijn medemensen zo kalm blijven als overheden -megalomaner dan Hitler- pharmakia in hun kinderen willen spuiten.

CUFI 16 juli 2021 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9728015)
Zijn er dan nu meer verkrachtingen dan in jouw ingebeeld gouden verleden?
Wist je dat vroeger, toen alles zo goed was, verkrachting binnen het gezin toegelaten was? In België is dat pas sinds de jaren 1990 verboden.

Begrijp je waarom veel mensen er voor huiveren om terug te gaan naar de tijd van toen?

Ja er zijn nu meer dan toen.
Toen was het nieuws en als een 15 jarige meisje in een rivier werd getrokken een drama; nu volgt dat als bijkomend detail in het nieuws en is dat geen prioriteit. Zie de overstromingen van enkele dagen geleden.

Nu namen hier wekelijks groepsverkrachtigen plaats, enkel de kopschieters halen het nieuws. Zoals dat meisje dat zelfmoord pleegde maar al vele kreten had gelost die geen beleidsmaker wou horen.

De nazi zijn koorknapen vergeleken bij het dodental van deze democratie’

CUFI 16 juli 2021 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9727822)
Of toch maar in bepaalde mate.
Zelf heb ik er geen nodig om me dat duidelijk te maken.
Over andere punten cherrypick ik mij een stel normen en waarden bijeen uit verschillende overtuigingen (vb oa daoisme) en zelfbeschikingsrecht.

Ik denk dat het meestal voortkomt uit overcomplexiteit en incomptentie.
Ik zie in onze leiders niet echt meer de grote schurken die we doorheen de geschiedenis hebben gehad.

Oh, en dat gaat nog erger worden.
Anderzijds ben ik wel een voorstander van data. Hoe meer data, hoe een duidelijker beeld je kan vormen. En ge kunt dat anonimiseren als ge wilt.
Dat dat nu aangewend wordt om te bepalen welk grasmachien ge moet kopen op uw tijdlijn van 1 of ander social medianetwerk, past perfect in onze tijdsgeest, dat wel.

Ik heb geen probleem met mensen die de Bijbel lezen.
Zolang ze aanvaarden dat ik en velen dat niet meer geloven en daar niet gaan naar leven.
Da's iets persoonlijk.

BigData met een broer als nu is Gestapo 5.0
BigTech is de terrorist.

Universalia 16 juli 2021 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728783)
Men hoeft maar voldoende te herhalen dat iets veilig en effectief is; en die geloven dat.
Als er dan doden vallen, stigmatiseer de mensen die vragen stellen; en die schapen blaten dat dus gewoon na zonder 1x na te denken en kritisch puntjes te verbinden.

Zag ik schapen staan en ik dacht ...

Herr Flick 16 juli 2021 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9728727)
DAT zijn pas idioten geweest :-)

veel keuze hadden die sukkels niet he, ...

nauwelijks eten of onderwijs en als mijnheer van t kasteel goesting had om wat oorlogje te gaan spelen konden ze mee optrekken (in het beging van WO1 had de lokale lord of sir zijn eigen regiment) Ah en niet mee doen, bal door uwe kop.

Veel militaire kennis zat daar trouwens niet altijd in , in die lokale adel, behalve dan dat hier en daar eens een held met zijn mannen ging meevechten, als het niet toevallig tea time was.

gevolg in een klap een paar regimenten en dus alle gezonde mannen van het dorp / shire dood.

Toen zijn ze begonnen met die regimenten te mengen en te professionaliseren.

Aan de vooravond van WO 1 was het nog een grote amateuristische bende.

CUFI 16 juli 2021 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9728801)

Ik vind hongersnood en anarchie veroorzaakt door westerse interventie toch veel meer prioritair.

Herr Flick 16 juli 2021 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9728801)

ehe

mien de linkse trien is er eentje om in een kaderke omhoog te hangen.

Universalia 16 juli 2021 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9728812)
ehe

:rofl:

Knuts 16 juli 2021 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728795)
Ja er zijn nu meer dan toen.
Toen was het nieuws en als een 15 jarige meisje in een rivier werd getrokken een drama; nu volgt dat als bijkomend detail in het nieuws en is dat geen prioriteit. Zie de overstromingen van enkele dagen geleden.

Nu namen hier wekelijks groepsverkrachtigen plaats, enkel de kopschieters halen het nieuws. Zoals dat meisje dat zelfmoord pleegde maar al vele kreten had gelost die geen beleidsmaker wou horen.

Kan je dat ook staven met geloofwaardige statistieken?
Gisteren beweerde je dat criminaliteit sterk gestegen was, maar ik gaf je cijfers die het tegendeel bewezen. Daar ben je wijselijk niet op ingegaan.

Veel meer dan reactionaire stemmingmakerij doe je niet. "Vroeger was alles beter," en wanneer we je confronteren met wantoestanden uit dat gouden verleden, negeer je dat of wuif je het weg.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728795)
De nazi zijn koorknapen vergeleken bij het dodental van deze democratie’

Zal ik je een tip geven? Steeds naar de nazi's verwijzen maakt je noch stoer, noch overtuigend, noch geloofwaardig. Het is enkel belachelijk. Het toont wel dat jouw kennis van de geschiedenis heel beperkt is. Ik zou zeggen: lees eens een goed boek erover.

On topic: deze en vorige generaties hebben er oa toe bijgedragen dat vrouwen meer rechten hebben, al is het verre van perfect.
Ik ben alvast blij dat mijn dochters en ik leven in een tijd waar we ons niet meer moeten schikken naar wat de priester (of mollah, rabbijn, etc) uit een oude door mannen geschreven tekst afleidt.

patrickve 16 juli 2021 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 9728812)
ehe

Of aan een lantaarnpaal ? :-D

patrickve 16 juli 2021 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 9728856)
Ik ben alvast blij dat mijn dochters en ik leven in een tijd waar we ons niet meer moeten schikken naar wat de priester (of mollah, rabbijn, etc) uit een oude door mannen geschreven tekst afleidt.

Profiteer ervan, want binnenkort is het weer van dat he :-)

Herr Flick 16 juli 2021 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9728859)
Of aan een lantaarnpaal ? :-D

gewoon aan ne nagel in de muur, zo net hoog genoeg dat ze op de tippen van hun tenen nog net de grond raken.

CUFI 16 juli 2021 08:55

Citaat:

Gisteren beweerde je dat criminaliteit sterk gestegen was, maar ik gaf je cijfers die het tegendeel bewezen. Daar ben je wijselijk niet op ingegaan.

Veel meer dan reactionaire stemmingmakerij doe je niet. "Vroeger was alles beter," en wanneer we je confronteren met wantoestanden uit dat gouden verleden, negeer je dat of wuif je het weg.

Zal ik je een tip geven? Steeds naar de nazi's verwijzen maakt je noch stoer, noch overtuigend, noch geloofwaardig. Het is enkel belachelijk. Het toont wel dat jouw kennis van de geschiedenis heel beperkt is. Ik zou zeggen: lees eens een goed boek erover.

On topic: deze en vorige generaties hebben er oa toe bijgedragen dat vrouwen meer rechten hebben, al is het verre van perfect.

Neen want deze generatie politici doen er alles aan de statistieken te manipuleren en voor de realiteit te plaatsen.
Mij doet het er ook weinig toe onder welk systeem die mensen verkracht worden, het is geen welles nietes spelletje voor mij.
Het feit is dat dit systeem moedwillig genocidaal is en dat is voldoende om te weten. Bevoegdheden verrijkten zichzelf terwijl ze op volksgezondheid en burgerveiligheid bespaarde.

Ik verwijs hen niet naar de nazi, ik zeg dat deze democratie haar dodental hoger is dan de nazi. Deze generatie is dus erger dan de “wir haben das nicht gewusst” mensen, omdat deze generatie liever een verleden over het heden plakt en daardoor dus doet alsof haar neus bloedt. Toch bedankt voor uw tip, maar ik wil niet stoer doen en het boeit mij werkelijk geen hol wat mensen alhier over mij insinueren.

Het Verzet 16 juli 2021 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728894)
Neen want deze generatie politici doen er alles aan de statistieken te manipuleren en voor de realiteit te plaatsen.
Mij doet het er ook weinig toe onder welk systeem die mensen verkracht worden, het is geen welles nietes spelletje voor mij.
Het feit is dat dit systeem moedwillig genocidaal is en dat is voldoende om te weten. Bevoegdheden verrijkten zichzelf terwijl ze op volksgezondheid en burgerveiligheid bespaarde.

Ik verwijs hen niet naar de nazi, ik zeg dat deze democratie haar dodental hoger is dan de nazi. Deze generatie is dus erger dan de “wir haben das nicht gewusst” mensen, omdat deze generatie liever een verleden over het heden plakt en daardoor dus doet alsof haar neus bloedt. Toch bedankt voor uw tip, maar ik wil niet stoer doen en het boeit mij werkelijk geen hol wat mensen alhier over mij insinueren.

Een vraagske, moogt ge dan al de mensen die gered zijn door het zorgsysteem van deze democratie er van aftrekken?

CUFI 16 juli 2021 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9728915)
Een vraagske, moogt ge dan al de mensen die gered zijn door het zorgsysteem van deze democratie er van aftrekken?

Neen veel van die mensen zijn naar een zorgsysteem geterroriseerd door hun rechten systematisch te ontmantelen en dat te verkopen als -de nieuwe- normaal.
Misschien eerst wijzen naar beleid dat niet kan concurreren met loonslaaflanden en door die collaboratie niet eens een schadeclaim durft eisen als die een potentiële pandemie doodzwijgen.

Het Verzet 16 juli 2021 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728921)
Neen veel van die mensen zijn naar een zorgsysteem geterroriseerd door hun rechten systematisch te ontmantelen en dat te verkopen als -de nieuwe- normaal.
Misschien eerst wijzen naar beleid dat niet kan concurreren met loonslaaflanden en door die collaboratie niet eens een schadeclaim durft eisen als die een potentiële pandemie doodzwijgen.

Ok, bedankt.
Dus alle premisses en generalisaties zoals gij ze stelt aanvaarden, en daarop verder bouwen.
Check!

Vlad 16 juli 2021 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9728915)

Of de miljarden die het licht gezien hebben die anders het licht niet zouden gezien hebben (kindersterfte, massale hongersnoden, ...).

IJsboer 16 juli 2021 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727069)
En dan spreek ik niet op individueel gebied, maar in collectief.
Wat heeft deze democratie bereikt en welke vruchten oogsten nabestaanden daarvan?

Wel, de stille generatie (1930) hebben de boomers op de wereld gezet. Die hebben in de gouden jaren huizen gekocht met 1 inkomen + bijgeleend om de notaris te betalen. Huizen, gronden, ... vanalles kochten deze laaggeschoolde proletariërs. Nu dat alles op is en je 20% van uw woning zelf moet betalen, moeten hoogopgeleide jongeren eerst 15 jaar sparen voor ze nog maar een lening kunnen aangaan.

Oude patience-spelende ambtenaarkes kijken vanuit hun vrijstaande woning met twee auto's, dubbele garage, grote tuin en zwembad, voortuin met autooprit, lachend naar jonge managers die 80 uur per uur werken vanuit hun gehuurd 1-slaapkamer appartement.

Marie van de koster 16 juli 2021 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9728681)
Achterlijken kan men wijsmaken wat men wil.
Het geloof in een god heeft plaats gemaakt voor een geloof in democratie, al bestaat dat laatste aantoonbaar ook niet.

Noem de landen in de wereld waar echte democratie heerst. U zult niet ver komen, dat geloof is niet erg verspreid.

Het Verzet 16 juli 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9728965)
Wel, de stille generatie (1930) hebben de boomers op de wereld gezet. Die hebben in de gouden jaren huizen gekocht met 1 inkomen + bijgeleend om de notaris te betalen. Huizen, gronden, ... vanalles kochten deze laaggeschoolde proletariërs. Nu dat alles op is en je 20% van uw woning zelf moet betalen, moeten hoogopgeleide jongeren eerst 15 jaar sparen voor ze nog maar een lening kunnen aangaan.

Oude patience-spelende ambtenaarkes kijken vanuit hun vrijstaande woning met twee auto's, dubbele garage, grote tuin en zwembad, voortuin met autooprit, lachend naar jonge managers die 80 uur per uur werken vanuit hun gehuurd 1-slaapkamer appartement.

Ik denk dat het er wat van afhangt of het in zijn voordeel speelt of niet.
Zo zult ge de kindjes in Afrika die er zijn gekomen omdat mama en papa van de Heer geen condoom mochten gebruiken, maar het neit gehaald hebben, ook niet bij de slachtoffers van religie mogen tellen.
De babylijkjes die ze uit de beerputten van de nonnenkloosters gehaald hebben daar kunt ge nu wel moeilijk onderuit.

dalibor 16 juli 2021 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727074)
Alle volwassenen van deze tijd.

Alle volwassenen van deze tijd zijn samen 4 of 5 generaties.

Marie van de koster 16 juli 2021 10:46

Citaat:

Natuurlijk is de "goede" oude tijd grotendeels een fabeltje. Maar om te geloven dat deze tijd zoveel beter is, dat is ook geloven in een fabeltje. Ik ben heel blij dat ik geen jonge vrouw ben in deze tijd. Denk alleen aan de vunzigheden die op het internet passeren en waarvan ieder jong mens - meisje zowel als jongen - gemakkelijk slachtoffer wordt.
Ook is er een mentaliteitsverandering die ik heel ernstig vind.

CUFI 16 juli 2021 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9728987)
Natuurlijk is de "goede" oude tijd grotendeels een fabeltje. Maar om te geloven dat deze tijd zoveel beter is, dat is ook geloven in een fabeltje. Ik ben heel blij dat ik geen jonge vrouw ben in deze tijd. Denk alleen aan de vunzigheden die op het internet passeren en waarvan ieder jong mens - meisje zowel als jongen - gemakkelijk slachtoffer wordt.
Ook is er een mentaliteitsverandering die ik heel ernstig vind.

Ik weet 100% zeker dat het leven veel beter was voor technocraten de democratie gijzelde.
Ook was ons leven beter voor politici ons een vergrijzing aanpraatte en tijdens het automatiseren aan massale migratie deden.

Het is als de universele taal 1 + 1 = 2. Een plus een is altijd twee.

CUFI 16 juli 2021 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9728984)
Alle volwassenen van deze tijd zijn samen 4 of 5 generaties.

De generatie die haar traditionele normen ruilde voor dit gedrocht onder het mom van universele normen en waarden.

Het Verzet 16 juli 2021 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729009)
De generatie die haar traditionele normen ruilde voor dit gedrocht onder het mom van universele normen en waarden.

En iets specifieker?
Welk decennia of zo?

CUFI 16 juli 2021 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9728965)

En tegen hun kleinkinderen groot zijn, hebben ze alle rechten laten afpakken door de politiek omdat ze het de mensen van nu niet gunden terwijl er door wanbeleid meer werknemers dan werkgevers zijn gekomen.
Iedereen ambtenaar maken is hetzelfde als iedereen op een uitkering zetten. Tenzij ge ambtenaars via pestbeleid werkenden mensen boetes aansmeert en pesttaksen laat verzinnen.

Ge hebt mensen die werken en dus nog geen 10% daarvan maandelijks sparen.
Iemand die op een uitkering wel spaart en investeert, heeft later meer dan iemand die leefde naar de norm als een “moderne mens” in deze generatie.
Zo lopen er ook mensen met merkkledij maar krijgen ze aanmaningen omdat ze rekeningen uitstellen die kledij te kopen. What the heck?

CUFI 16 juli 2021 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9729016)
En iets specifieker?
Welk decennia of zo?

Het is volgens mij begonnen in de jaren 50 a 60.

Het Verzet 16 juli 2021 11:49

Citaat:

Volgens mij liggen de muren waar we nu tegenbotsen elders, namelijk de massaconsumptie.
Velen verwijzen naar Orwell's 1984, maar Brave New World staat volgens mij veel dichter bij de realiteit waarin we nu leven.
Ik zou u aanraden om Century of the Self van Adam Curtis eens te bekijken, 4-delige docureeks hier gratis te bekijken: https://thoughtmaybe.com/the-century-of-the-self/#top

Boduo 16 juli 2021 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9727074)
Alle volwassenen van deze tijd.

vanaf 21 t/m 110 ?

Boduo 16 juli 2021 14:30

Citaat:

In bijna alle generaties zijn er steeds minder mensen die willen of kunnen leven naar universele normen & waarden.
Het individualisme groeit van dag tot dag.
Anderzijds: de jaren leren je de dingen die de dagen niet weten (R. Emerson)

Zucht 16 juli 2021 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9728699)
Wat moet men bereiken ? Uw eigen plezier tijdens uw leven. Hebben ze fun gehad of niet tijdens hun levensjaren ?

Aha, een fan van het Boek Prediker (Ecclesiastes)
Ik heb altijd al vermoed dat jij je inspiratie in de Bijbel vond. ;-)

De schoofzak 16 juli 2021 16:12

Amai dat is hier een zaag- en klaagdraad geworden!

CUFI 16 juli 2021 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9729220)

En dan is mijn avondeten nog in de vuilbak beland.
Om grumpy van te worden....
Houd me tegen of kdoe een ongeluk.

Zucht 16 juli 2021 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9729220)

Ja, in mijn generatie was dit een zuig en kluifdraad geworden.

Maar de regressie is hard bezig.

Diego Raga 16 juli 2021 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9728980)
Noem de landen in de wereld waar echte democratie heerst. U zult niet ver komen, dat geloof is niet erg verspreid.

Wel, ik vermoed dat Zwitserland er het dichtste bij komt.
Van de westerse landen die zgn 'democratisch' zijn, hebben we het laatste jaar ondervonden dat ze dat niet zijn, ondanks dat het gros van de bevolkingen daar nog steeds in gelooft.
Dat bedoelde ik ermee.

Trouwens, het ziet er naar uit dat we nooit meer afgeraken van de dictatoriale regels, die het mombakkes vormen van 'maatregelen nemen om de volksgezondheid te beschermen', die trouwens nooit één seconde in gevaar is geweest.
De jaren '30 zijn terug en velen staan ervoor te juichen.

Knuts 17 juli 2021 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9728860)
Profiteer ervan, want binnenkort is het weer van dat he :-)

Zal ik zeker doen, bedankt voor de tip.

Knuts 17 juli 2021 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9728894)

Ah ja, de Trumpistische droom: feiten bestaan niet meer, het enige wat telt is wat je gelooft (of juister, wat één of andere propagandist je wijs heeft gemaakt).

Wel, dan is discussie nutteloos.
Ik heb geen zin, enkel wegens jouw hersenspinsels, teruggeknuppeld te worden naar 1950 of 1930.

Pandareus 17 juli 2021 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9729229)
En dan is mijn avondeten nog in de vuilbak beland.
Om grumpy van te worden....
Houd me tegen of kdoe een ongeluk.

Kap snel een paar glazen wodka naar binnen, dan ga je terug kalm worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be