![]() |
Citaat:
|
Mocht die winkel gewoon de taalwetgeving naleven, zou er natuurlijk geen probleem zijn.
Maar ergens bestaat de overtuiging dat wie over wat meer middelen beschikt, daar immuun tegen is. |
Citaat:
Hij heeft net zijn frigo-box verkocht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De akties van Flor Grammens waren er op gericht van de taalwetten te doen naleven - niets meer en niets minder - en aldus wist hij enige (morele) legitimiteit af te dwingen. De vraag is natuurlijk of Lidl de taalwetten overtreedt. Ik vrees dus van niet. En dat in tegenstelling tot Quebec. We zouden best voorbeeld kunnen nemen aan de Francité ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Lidl Rue du Parc Industriel 10A, Marche-en-Famenne Een review schrijven 4,11.007 reviews Jo Lo Local Guide·165 reviews·307 foto's een maand geleden Niet vriendelijk personeel tegen vlamingen jammer" Elsbeth De Bruijn 1 review 3 jaar geleden Ze praten alleen maar Frans en dat versta ik niet Dus ik denk niet dat we daar veel Nederlandstalige reclame zullen zien en dat is normaal .Hier kan de Lidl van Knokke nog iets van leren. |
Citaat:
Ze hebben hun lesje geleerd. |
Citaat:
En, de al bestaande taalwetten werden er niet toegepast, vroeger niet en nu niet. 1830 vormde inderdaad een belangrijk kantelpunt in de geschiedenis van Brussel. Meer nog, had het VKN blijven bestaan dan zou Brussel nu aan het oprukken zijn naar anderhalf miljoen.... Nederlandstaligen. En laat dit voor mij als revanchist nu net een der ankerpunten zijn voor mijn Grootnederlandsime.:evil: |
Citaat:
De Vlaamse taalextremisten op dit forum kennen niet eens hun eigen taalwetgeving. ![]() |
Citaat:
|
Hegel: „Das Wahre ist das Ganze“
Citaat:
Hij was ook een VU-er en dat was echt wel een linkse partij. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat we wel weten is dat zijn ouders in een concentratiekamp zaten... |
Citaat:
Wat ik eens meemaakte op een bepaalde Vlaamse actie: een oude toeter uit de onderwijswereld verbeterde me toen ik iets zei over mijn t-shirt. Hij zei dat dat een t-truitje was. We hebben daar toen zo hard mee gelachen, dat hij dat geen tweede keer meer probeerde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er moet toch écht iets fout gelopen zijn in ons onderwijssysteem... :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Wat het noordelijke landsgedeelte betreft kwam - dixit Lode Wils, een voor u toch wel onverdachte bron - de taalpoltiek van Willem II, zelfs in de vermilderde vorm overeen met de taalwetten die ontstonden in de jaren 1930. We verloren dus zomaar eventjes een ganse eeuw ! In Brussel werden bovendien de Nederlandstalige scholen die Willen oprichtte terstond gesloten als een soort van politieke wraak. En dat is iets wat echt wel kan tellen, want het waren nu net de Franstalige scholen die de grote motor vormden in de verfransingsmachine. Vroeger en ook nu nog ! Dat de oprichting van de Belgische staat 1 der belangrijkste kantelpunten vormde in de verfransingsgeschiedenis van Brussel wordt trouwens gesteld in het Franstalige Wikilemma omtrent de verfransing van Brussel; toch ook wel een onverdachte bron zou ik zeggen. |
Citaat:
Als er morgen op de Keyserlei van Aantwaarpe een parfumwinkel wil een zaak openen met enkel franstalig personeel kan dat, is dat legaal, en kan niemand daar iets aan doen. Of het intelligent & gewenst is, is een heel andere vraag. Maar legaal ? Uiteraard is dat legaal. Net zoals een winkel met Poolse specialiteiten gerust een winkel mag openen met personeel dat enkel Pools praat. Of het een goed business model is, is een andere vraag natuurlijk. |
Citaat:
Moeten we tevreden zijn met die bestaande taalpolitiek, of zouden we niet beter voorbeeld nemen aan de taalwetgeving van Quebec. Daar krijgen handelaars die opschriften in het Engels gebruiken een boete.... Citaat:
Maar terzake: Onze gewesten hebben al een behoorlijk stuk autonomie ! En wat doet het Vlaamse Gewest met die bevoegdheiden ? Is het Vlaamse gewest niet bevoegd om een taalwetgeving in voege te brengen naar het voorbeeld van Quebec ? En vooral: wat doet de Vlaamse Gemeenschap voor de hervernederlandsing van Brussel ? |
Citaat:
Hier kan een restaurant "Kok sur Mer" heten, volgens een Frans type wetgeving zou dat "Den Haan aan Zee" worden. Ook in Quebec bewandelt men dit zelfde paadje. Maar ja de Vlamingen worden als "Boches du Nord" geboren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets dat alleszins zou moeten in de eindtermen vervat zijn. Ik weet niet of dat zo is. Ik zal net zoals Jef Elbers een eenmansaktie moeten op touw zetten ! https://forum.politics.be/showthread.php?t=173804 Citaat:
Citaat:
Wat is er trouwens T aan zo een shirt ? Ik houd het liever bij een onderhemdje. |
Citaat:
Heb je bijkomende informatie nodig om een oordeel te vormen over iemand als men je inlicht dat betrokkene een pedofiel is ? Waarom zou dat anders zijn voor iemand die neo-nazi en racist is ? |
Citaat:
Hoe meer direct kan de link zijn naar het VNV ? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Cry-baby Weyts is minister van onderwijs voor Vlaanderen, maar zijn realisaties inzake capaciteitsuitbreiding van het nederlandstalig onderwijs in de rand zijn ondermaats tot zelfs onbestaand. En dat terwijl zelfs een mongool moet begrijpen dat onderwijs de ENIGE manier is om een (volgende) generatie te vernederlandsen. Dat verloopt via onderwijs, dus via de kinderen. Lukt men er niet in die in nederlandstalig onderwijs te integreren, zit je gewoon mee te werken aan de verfransing. |
Citaat:
Het omgekeerde bestaat ook, mensen die in een pro-nazi nest geboren zijn en zich later doen opmerken door anti-vlaamsheid. |
Citaat:
En of zijn ouders nu in een concentratiekamp gezeten hebben of niet, doet er niet veel toe. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be