Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   N-VA met twaalf vrachtwagens nep-geld naar Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=27424)

Bobke 7 januari 2005 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Om dan nog maar te zwijgen van die twaalf vrachtwagens vol verknoeid papier. Het is een regelrechte schande dat zoiets zelfs maar k�*n met het geld van de belastingbetaler!

Hetzelfde kan ook gezegd worden van alle folders, affiches tijdens de verkiezingen.

Vlaams-nationalist 7 januari 2005 23:20

Nogmaals, het was niet allemaal geld. Het was een paneel. Straf hè. :roll:

lustige lezer 7 januari 2005 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ja, maar men zegt natuurlijk niet dat vlaanderen die 10 miljard via het brussels gewest verkrijgt, dat zijn inkomens en vennootschapbelasting moeten delen op federaal niveau
een vlaming die in brussel werkt, zou in feite inkomensbelastingen moeten betalen aan het brussels gewest, he beste vriend
maar dat wordt uiteraard niet opgenomen in de berekeningen, die inkomensbelastingen worden als "vlaams" geklasseerd omdat de werknemer vlaams is, terwijl de internationale conventie het heeft dat inkomensbelasting betaald wordt op de plaats waar de arbeid verricht wordt, niet op de plaats waar de werknemer woont

tis daarmee dat ik zeg dat 9 miljard ongeveer het juiste bedrag is dat van VL naar Wallon gaat. Iedereen overdrijft wel een beetje om zijn gelijk te krijgen.
Maar wat op televies t ezien was, manman, ik had van dat project nooit gehoord. Maar die walen weten wel hun geld te verkwisten.

Hans1 7 januari 2005 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Nogmaals, het was niet allemaal geld. Het was een paneel. Straf hè. :roll:

Niet alleen racisten, maar dus ook nog bedriegers. 't Wordt erger en erger.

gm10 7 januari 2005 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
tis daarmee dat ik zeg dat 9 miljard ongeveer het juiste bedrag is dat van VL naar Wallon gaat. Iedereen overdrijft wel een beetje om zijn gelijk te krijgen.
Maar wat op televies t ezien was, manman, ik had van dat project nooit gehoord. Maar die walen weten wel hun geld te verkwisten.

stel (voor het gemak): een half miljoen vlamingen werkt in brussel
stel: elk betaalt 20.000 inkomensbelasting per jaar

dit is normaal een opbrengst voor het brusselse gewest (althans bij fiscale autonomie van de gewesten): 500.000 * 20.000

en dit is, uh oh, 10 miljard euro

ik moet altijd glimlachen als ik flaminganten om fiscale autonomie hoor roepen ;-)

lustige lezer 7 januari 2005 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
1500,00 Euro aan strapatsen of 11 mld aan sociale zekerheid, behoeftigen, zieke mensen, werklozen is idd het verschil tussen verspilling en goed besteed geld.

AHAHAHAAAAAA, hoeveel koste dat systeempje in dat Waals kanaaltje? Juist... ongelooflijk veel. En dat terwijl de scheepvaart in walonië op zijn gat ligt!

lustige lezer 7 januari 2005 23:52

Citaat:

Het is toch de eerste keer dat een federaal minister zwanger wordt tijdens haar mandaat? Ik ga akkoord dat dit weinig society-waarde heeft, maar ik kan me voorstellen dat vrouwen zich hierin interesseren, het is een vraagstuk dat ook hen overkomt: zwanger worden, carriere kiezen of ze proberen te combineren?

Zoiets is van maatschappelijk belang. Ik heb uiteraard de vlaamse media niet kunnen volgen in hun berichtgeving hierover, maar voor mij is dit genoeg om dit item bovenaan de nieuwsitems te zetten voor 1 dag.

Neen het is nieuwsonwaardig en verre van maatschappelijk belang. Kun je nooit je ongelijk toegeven, of die van je "helden".

lustige lezer 7 januari 2005 23:54

Citaat:

stel (voor het gemak): een half miljoen vlamingen werkt in brussel
stel: elk betaalt 20.000 inkomensbelasting per jaar

dit is normaal een opbrengst voor het brusselse gewest (althans bij fiscale autonomie van de gewesten): 500.000 * 20.000

en dit is, uh oh, 10 miljard euro

ik moet altijd glimlachen als ik flaminganten om fiscale autonomie hoor roepen ;-)

een half miljoen vlamingen die in Brussel werken? Laat me niet lachen...

gm10 7 januari 2005 23:57

Citaat:

een half miljoen vlamingen die in Brussel werken? Laat me niet lachen...

hoeveel dan?

gm10 7 januari 2005 23:58

Citaat:

Neen het is nieuwsonwaardig en verre van maatschappelijk belang. Kun je nooit je ongelijk toegeven, of die van je "helden".

Neen hoor, het is helemaal niet nieuws onwaardig. De situatie van VdB is een acuut probleem in de situatie voor zowel vrouwen als werkgevers. Hoe oud ben jij?

lustige lezer 8 januari 2005 00:22

22 wat heeft dat ermee te maken?

lustige lezer 8 januari 2005 00:24

Citaat:

hoeveel dan?

Ongeveer de helft. En dat samen met de Vlaamse brusselse rand.

gm10 8 januari 2005 00:34

Citaat:

22 wat heeft dat ermee te maken?

de laatste keer dat ik mezelf zoiets hoorde zeggen was ik ook op die leeftijd
ondertussen heb ik behalve rimpels ook meer financiele verplichtingen en is het niet zo evident dat mijn partner er zo maar even tussen uit knijpt om ne kleine te produceren
bovendien stelt zij zich de vraag wat een break van pakweg 18 maand voor gevolg zal hebben op haar toekomstige carriere
het geval VDB is wellicht niet enkel voor mij herkenbaar en interessant
denk nog eens aan mij binnen 10 jaar of zo!

gm10 8 januari 2005 00:35

Citaat:

Ongeveer de helft. En dat samen met de Vlaamse brusselse rand.

ok
hun belastingen liggen wellicht hoger dan 20.000 en ik negeerde ook de vennootschapsbelastingen
laten we zeggen dat brussel 7 a 8 miljard naar VL ziet vertrekken - akkoord?

Superbelg 8 januari 2005 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door korvo
Yeah right... Daar gaan we weer... Het aloude cliché waar het belgische establishment zich koortsachtig aan vastklampt... Er zijn NOOIT transfers geweest van Wallonië naar Vlaanderen. Punt. Ooit al gehoord van de studie van Prof. Hannes? Ah ja, da's waar ook: "... da's allemaal niet waar en gelogen en ne landverrader..." (of zoiets in de aard zal de repliek wel zijn :lol:)

Hannes is een leugenaar, net als de rest van de Vlaamse kliek.

daiwa 8 januari 2005 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg

als Hannes dit al moest zijn heeft hij dit zeker geleerd van opperleugenaar Verafstoot!!!!

instromaniac 8 januari 2005 01:40

Citaat:

ok
hun belastingen liggen wellicht hoger dan 20.000 en ik negeerde ook de vennootschapsbelastingen

Zijn we nu niet appelen en peren aan het vergelijken? Het punt is de besteding van dat geld, de transparantie van de geldstroom. Dat is het probleem met de transfers, die worden slecht besteed en leveren helemaal geen meerwaarde, noch voor Vlaanderen, noch voor Wallonië.

De stromen waar jij over spreekt zijn inderdaad ook niet helemaal correct. Maar waarvoor dienen die belastingen van de Vlamingen? Ze wonen toch in Vlaanderen, het is toch Vlaanderen die betaalt voor de zaken waar zij van genieten, en niet Brussel. Uiteraard is dat nie voor alles zo, en in dat geval moet er misschien wel een oplossing gezocht worden. Maar het is dus een enorm verschil met de transfers tussen VL en WA.

instromaniac 8 januari 2005 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg

:roll:
Jullie zijn echt onvoorstelbaar! Als iemand dan eens iets publiceert dat tegen jullie dogma's ingaat is het meteen iemand van de "Vlaamse kliek". En dan nog durven beschuldigen van leugens? Waarom niet eens zijn werk weerleggen? Of is dat te moeilijk voor iemand die op z'n weblog alleen maar haat kan uitspuwen en nogal een groot gebrek toont aan objectiviteit en nuancering.

Fieseler 8 januari 2005 02:12

Citaat:

ok

Als je daaruit wilt concluderen dat het nog zo dom niet is om een Brusselse onafhankelijkheid uit te roepen wil ik niet alleen tegen elke logische evidentie in met jou akkoord gaan maar wil ik er zelfs een lans voor breken om de andere Brusselaars te overtuigen van het feit dat ze echt beter af zijn zonder Vlaanderen.

[size=1]Het zal toch pas zijn na de Vlaamse onafhankelijkheid dat de Brusselaars de échte gevolgen zullen doorhebben.[/size]

stab 8 januari 2005 07:05

Goeie en nuttige actie van n-va.
Mag ik hen dan ook vragen de splitsing van de sociale zekerheid onverwijld op het forum te agenderen?

stijnVL 8 januari 2005 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik heb er een goed oog in.
Als de rechtbank even konsekwent de N-VA aanpakt als het Vlaamsblok destijds, dan hangen ze!
Tenslotte teren ze op het systematisch aanwakkeren van haatgevoelens, en het stigmatiseren van een bevolkingsgroep als profiteurs, luiaards en opeters van het kapitaal van de natie.
Wat het VB doet met allochtonen zou de N-VA ongestraft mee wegkomen omdat het 'maar de Walen zijn'?
Ik geef die mannen van de BuB een dikke kans...............

Laten we wel wezen SuperSt@@f; het dossier tegen het Vlaams Blok was behoorlijk wat ernstiger dan hetgeen uw filou Van Cauter en co aan bewijslast en een flinke brok fantasie ooit zullen kunnen vergaren tegen de N-VA.
De N-VA stigmatiseert onze Waalse vrienden niet als "criminelen" of "luierikken", ook niet als "profiteurs"; wel klagen ze een systeem aan dat onrechtvaardig is. Helemaal wat anders dan hetgeen waarvoor het Blok werd veroordeeld. De kans dat het CGKR tijd en geld zal steken in een procedure is volgens mij nihil :twisted:
Zelfs al zouden de juristen van het CGKR deze ondertussen al 2de klacht van de BUB ernstig nemen, dan nog zou het misschien even lang duren vooraleer het daadwerkelijk tot een proces komt als in het geval van het Blok.
En met een beetje pech overleeft België die termijn niet eens; of ook omgekeerd de N-VA ;-)

stab 8 januari 2005 13:42

Uiteraard gaat het n-va niet veroordeeld worden: ze zijn immers compleet ongevaarlijk voor het voortbestaan van monarchie of belgische staat.

Spolpoel 8 januari 2005 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab
Goeie en nuttige actie van n-va.
Mag ik hen dan ook vragen de splitsing van de sociale zekerheid onverwijld op het forum te agenderen?

En van de fiscaliteit !

Luddo 9 januari 2005 11:37

Ik kan fout zijn maar naar mijn bescheiden mening bedragen die jaarlijkse transfers 11.3 miljard BELGISCHE FRANK en geen Euro!
Over die 11,3 kan men discussiëren.
Als de NV-A spreekt over EURO dan is dat een grote blunder...mijn gedacht!

gm10 9 januari 2005 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Als je daaruit wilt concluderen dat het nog zo dom niet is om een Brusselse onafhankelijkheid uit te roepen wil ik niet alleen tegen elke logische evidentie in met jou akkoord gaan maar wil ik er zelfs een lans voor breken om de andere Brusselaars te overtuigen van het feit dat ze echt beter af zijn zonder Vlaanderen.

[size=1]Het zal toch pas zijn na de Vlaamse onafhankelijkheid dat de Brusselaars de échte gevolgen zullen doorhebben.[/size]

Fijn. We zullen zie hoe lang dat zelfvertrouwen intact blijft :-D.

Luddo 9 januari 2005 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik kan fout zijn maar naar mijn bescheiden mening bedragen die jaarlijkse transfers 11.3 miljard BELGISCHE FRANK en geen Euro!
Over die 11,3 kan men discussiëren.
Als de NV-A spreekt over EURO dan is dat een grote blunder...mijn gedacht!

Bij nader toezien zouden het toch Euro's zijn! Ik heb de transferts dus serieus ONDERschat... De Luddo biedt zijn excuses aan!8O

gm10 9 januari 2005 12:03

Citaat:

Bij nader toezien zouden het toch Euro's zijn! Ik heb de transferts dus serieus ONDERschat... De Luddo biedt zijn excuses aan!8O

Volgens de studie besteld door de vlaamse regering was het 6.6 miljard euro ;-).

Maar vreemd genoeg vermeldt men niet dat Vlaanderen meer dan dit bedrag zuiver uit het Brusselse gewest haalt (inkomensbelasting).

Supe®Staaf 9 januari 2005 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Laten we wel wezen SuperSt@@f; het dossier tegen het Vlaams Blok was behoorlijk wat ernstiger dan hetgeen uw filou Van Cauter en co aan bewijslast en een flinke brok fantasie ooit zullen kunnen vergaren tegen de N-VA.
De N-VA stigmatiseert onze Waalse vrienden niet als "criminelen" of "luierikken", ook niet als "profiteurs";

Lees eens tegoei alle bijdragen van N-VA'ersop dit forum.
't Is uiteraard geen officiële N-VA-spreekbuis, maar het toon t toch wat er in die kringen leeft......

Citaat:

wel klagen ze een systeem aan dat onrechtvaardig is.
Komkom!
Die klassieke truuk daar trapt een rechter niet in.
'Het systeem' bestaat niet.
't Zijn toch de mensen die al dan neit terecht beschuldigd worden dat ze het systeem misbruiken. En daar zit nu net de lariekoek. Misschien kan je scheefgetrokken verhoudingen waarnemen als je het volgens taal of andere imaginaire breuklijnen en volgens bepaalde geografische indelingen bekijkt, maar individueel maakt dat geen zak uit. Individueel krijgt de Waalse werkloze evenveel als de Vlaamse, en betaatlt de Waalse lontrekkende evenveel als de Vlaamse. Het volstaat om de loonbriefjes naast mekaar te leggen. In WalloniË gelden toch geen andere barema's of belastingsschalen, niet?

Citaat:

Helemaal wat anders dan hetgeen waarvoor het Blok werd veroordeeld. De kans dat het CGKR tijd en geld zal steken in een procedure is volgens mij nihil :twisted:
Zitten er daar genoeg CD&V'ers om de N-VA rugdekking te geven?

Citaat:

Zelfs al zouden de juristen van het CGKR deze ondertussen al 2de klacht van de BUB ernstig nemen, dan nog zou het misschien even lang duren vooraleer het daadwerkelijk tot een proces komt als in het geval van het Blok.
En met een beetje pech overleeft België die termijn niet eens; of ook omgekeerd de N-VA ;-)
Doe mij 1000 Euro op de laatste optie......;-)

snoodaard 12 januari 2005 20:01

Citaat:

vind je? had men briefjes van 500 euro gebruikt, dan had men wellicht maar 1 kamion nodig
maar ja, met het geld van belastingsbetaler kan je natuurlijk beter 11 extra camions huren, ze verdienen niet beter

Briefjes van 5,stel je voor een colonne van 120 vrachtwagens.

snoodaard 12 januari 2005 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Je vraagt hen te veel.........:lol: 8)

Voor het belziekske...nikske

Kim 12 januari 2005 22:18

Citaat:

En waarop is dat "nader toezien" gebaseerd?

zorroaster 13 januari 2005 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En waarop is dat "nader toezien" gebaseerd?

Abafim, de rekenkundige dienst van de Vlaamse regering.

Luddo heeft volgens mij de overgang van frank naar euro nog niet helemaal verteerd. ;-) Nochtans, voor die overgang werd er altijd gerefereerd naar een bedrag rond de 400 miljard frank. Reken dat eens uit in euro's en op hoeveel kom je dan uit?

gm10 13 januari 2005 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Luddo heeft volgens mij de overgang van frank naar euro nog niet helemaal verteerd. ;-) Nochtans, voor die overgang werd er altijd gerefereerd naar een bedrag rond de 400 miljard frank. Reken dat eens uit in euro's en op hoeveel kom je dan uit?

die had het toch over 8 miljard?

Luddo 13 januari 2005 18:02

Citaat:

Zorroaster, de Luddo had het moeten weten maar soms slaat Alzheimer toe en dan krijg je zoiets voor! Eén miljard vind ik al vreselijk veel... ;-)

zorroaster 14 januari 2005 00:12

Citaat:

die had het toch over 8 miljard?

Maar geeft aan dat ze daar bv. de afbetaling van de staatsschuld niet bij heeft gerekend. En dan kom je uit op 11,3 miljard.

Blijven er trouwens nog enkele posten onberekend: Transfers via de Europese cohesiefondsen bv...

gm10 14 januari 2005 00:21

Citaat:

Maar geeft aan dat ze daar bv. de afbetaling van de staatsschuld niet bij heeft gerekend. En dan kom je uit op 11,3 miljard.

Ik denk dat enkel de wever dit aangeeft.

Luddo 14 januari 2005 00:37

Hoe scherper de reactie hoe zwaarder de boodschap is aangekomen!;-)

giserke 14 januari 2005 01:07

Citaat:

Ik denk dat enkel de wever dit aangeeft.

neen, ook het europees rekenhof en de KBC.

Kim 14 januari 2005 07:30

Waarom circuleren er dan zoveel verschillende bedragen als het volgens Dewever toch allemaal zo duidelijk is?

gm10 14 januari 2005 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
neen, ook het europees rekenhof en de KBC.

dus niet Abafim, wat ik zelf zei

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be