Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De verkiezingen in Nederland staan voor de deur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=274375)

cato 25 oktober 2025 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10553231)
Tja, zolang je gelooft dat mensen PVV stemmen omdat er een paar Marokkanen of Antillianen naast de deur worden, zal je dat niet kunnen rijmen hé.

Maar grappig is het wel. :-D

Misschien zijn het de migranten die op de PVV stemmen?

Ook migranten stemmen PVV ,want ze komen uit Oost Europa zoals Bulgarije en Roemenië .
De rechtse partijen steunen de bedrijfstakken die alleen met lage lonen migranten een bestaan hebben.

Daarom rechtse partijen hebben de grote instroom veroorzaakt.
Links heeft het probleem dat ze te weinig eisen stellen aan de integratie van migranten.

Aboutaleb de linkse burgmeester van Rotterdam zei als je je niet wilt aanpassen aan de Nederlandse rechtstaat ,dan vertrek je maar..

Daarom veel meer eizen stellen aan migranten ,zoals de taal leren , de grondwet respecteren, geen islamitische scholen enz.
Links heeft deze problemen laten liggen en krijgt nu de rekening.

Eberhard Leclerc 25 oktober 2025 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10553218)
Tja... in de jaren 90 dacht links ook dat het succes van het VB samenging met een overvloed aan allochtonen. ...

Dat was ook in de eerste fase zo.

Denk aan de grote VB overwinningen in Borgerhout.
Nu zijn ze de grootste in de Westhoek.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10553218)

Jullie domme clichés en simplistische wereldbeelden zijn al zeer lang achterhaald en toch blijven jullie eraan vasthouden. Om dan van de ene verrassing in de andere verbijstering te blijven vallen bij de Brexit, de twee overwinningen van president Trump, de niet meer te stuiten opgang van de AfD in Duitsland, de aanstelling van Georgia Meloni tot Italiaanse premier en binnenkort misschien de verkiezing van Jordan Bardella tot Frans president. ...

Ik voel met niet aangesproken omdat ik totaal niet verbaasd ben of was, of verdrietig, over de electorale successen van populisten.

Zelf altijd de brexit gesteund bv. Eerder Trump dan Biden. Enz.

Ondertussen zijn de verschillen tussen populisten gigantisch.
Een Meloni die terecht inzet op massa-immigratie naar Italie om het land demografisch nog te redden en een Wilders die immigratie naar 0 wenst.

Het verschil in ons land tussen de PTB en het VB.

Wilders en de FVD. Rien ?* voir.

Enz

Eberhard Leclerc 25 oktober 2025 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10553231)
Tja, zolang je gelooft dat mensen PVV stemmen omdat er een paar Marokkanen of Antillianen naast de deur worden, zal je dat niet kunnen rijmen hé.
...

Het zijn de malcontenten, de verliezers van het globalisme die erop stemmen.

In de meeste landen is dat rond de 20 %.

Eberhard Leclerc 25 oktober 2025 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10553232)
De opengrenzen-illegalen-lobby, en bij uitbreiding alles wat roodlinks, groenlinks en vooral D66-links is.

In NL heeft "rechts" en "midden" altijd de politieke macht gehad.

Niet dat dat veel heeft uitgemaakt want overal in West Europa heb je dezelfde fenomenen.

Eberhard Leclerc 25 oktober 2025 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10553240)
Daarom rechtse partijen hebben de grote instroom veroorzaakt.

Nederland heeft niet zo'n grote instroom op West -Europees niveau.

Zwitserland, Zweden, Luxemburg (meer dan 50 % allochtoon) dat zijn pas immigratielanden.

cato 25 oktober 2025 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10553293)
Nederland heeft niet zo'n grote instroom op West -Europees niveau.

Zwitserland, Zweden, Luxemburg (meer dan 50 % allochtoon) dat zijn pas immigratielanden.

In Nederland maken de media er vreselijke grote problemen van.

Eberhard Leclerc 25 oktober 2025 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10553364)
In Nederland maken de media er vreselijke grote problemen van.

Inderdaad. Als ik in Nederland kom hadden ze het twee jaar terug over stikstof en nu heeft iedereen het over "asiel" en over twee jaar is het weer iets anders onbenulligs.

cato 25 oktober 2025 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10553366)
Inderdaad. Als ik in Nederland kom hadden ze het twee jaar terug over stikstof en nu heeft iedereen het over "asiel" en over twee jaar is het weer iets anders onbenulligs.

Nederlandse politici en media komen niet verder dan dorpspolitiek .
Na de Paarse regeringen van Wim Kok, wordt Nederland al 25 jaar bestuurd door rechtse regeringen , eerst Balkenende , en daarna Rutte,
Door deze regeringen is alles naar de markt gegaan en heel veel overheidsvoorzieningen en zekerheden zijn afgebouwd .
Als toppunt kregen we de laatste paar jaar een droomregering van radicaal rechts , dat niets presteerde en alleen maar ruzie maakte.

En weer roepen de rechtse partijen en media over het gevaar van links.
Zijn de politici , mediafiguren en kiezers van deze partijen nu achterlijk
of zijn ze in de kerk geboren en weten ze niet beter?

Adam Smith 26 oktober 2025 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10553366)

Probleem voor Nederland is dat het ene probleem invloed heeft op het andere. Ons grootste probleem is de woningmarkt, stikstof belemmerde het bouwen, en zeker asiel-statushouders hebben voorrang op een woning.
Juist, omdat we door die onzin stikstof regels veel te weinig mochten bouwen, staan nu zoveel mensen op een wachtlijst, dat iedere voorrang voor een statushouder gaat schuren, u of uw kinderen wachten vaak al jarenlang.

Nee, het is niet onbenulligs, alles haakt helaas in elkaar.

cato 26 oktober 2025 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10553573)
Probleem voor Nederland is dat het ene probleem invloed heeft op het andere. Ons grootste probleem is de woningmarkt, stikstof belemmerde het bouwen, en zeker asiel-statushouders hebben voorrang op een woning.
Juist, omdat we door die onzin stikstof regels veel te weinig mochten bouwen, staan nu zoveel mensen op een wachtlijst, dat iedere voorrang voor een statushouder gaat schuren, u of uw kinderen wachten vaak al jarenlang.

Nee, het is niet onbenulligs, alles haakt helaas in elkaar.

Het stikstof probleem had al lang opgelost kunnen worden , maar de regering Schoof heeft er niets aan gedaan en alles voor zich uit geschoven.

Door de structuurplannen van de Provincies tot 2040 , mag er niet gebouwd worden in landelijke gebieden .
Deze plannen hadden al lang bijgesteld kunnen worden om een paar nieuwe steden te bouwen.

Door de bestemmingsplannen van Gemeenten , die bij iedere gemeente weer anders is , is er veel leegstand van grote gebouwen ,
die nog steeds leeg blijven staan omdat er geen bestemming is voor woningen.
Ook het splitsen en opbouwen is jaren lang niet mogelijk geweest door deze bestemmingsplannen

De woningbouw is door rechtse regeringen van de afgelopen 25 jaar overgelaten aan de markt ,zodat er gaan goedkopen woningen gebouwd zijn.
Woningbouwverenigingen gingen ook vermarkten.

Omdat alleenstaande ouderen die gingen samenwonen , dan geen alleenstaande AOW kregen ,lieten ze hun huizen leegstaan als woonadres.
Deze wet had al lang veranderd kunnen worden.

Kortom vooral de VVD heeft al die jaren niets aan deze belemmeringen gedaan en doet dat nu nog niet.
Met de VVD aan de macht, zullen er de komende jaren geen miljoen woningen bij komen
Kijk naar de cijfers van het CPB

Adam Smith 27 oktober 2025 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10553608)
Het stikstof probleem had al lang opgelost kunnen worden , maar de regering Schoof heeft er niets aan gedaan en alles voor zich uit geschoven.

Al lang opgelost is overdreven, maar er hadden wel stappen gezet kunnen worden. De regering Schoof had wel een aantal partijen, die in hun achterban relatief veel mensen hebben, die door maatregelen getroffen zouden worden. BBB heeft echter als een alchemist gepoogd om van een steen goud te maken.
Citaat:

Door de structuurplannen van de Provincies tot 2040 , mag er niet gebouwd worden in landelijke gebieden .
Deze plannen hadden al lang bijgesteld kunnen worden om een paar nieuwe steden te bouwen.

Ik ben akkoord met bijstellen, maar niet noodzakelijk met het bouwen van nieuwe steden. Ik ben er niet tegen, maar dat is voor mij niet heilig, als die woningen maar worden gerealiseerd.
Citaat:

Door de bestemmingsplannen van Gemeenten , die bij iedere gemeente weer anders is , is er veel leegstand van grote gebouwen ,
die nog steeds leeg blijven staan omdat er geen bestemming is voor woningen.
Ook het splitsen en opbouwen is jaren lang niet mogelijk geweest door deze bestemmingsplannen

Ik vind het een groot goed, dat onze gemeentes een bepaalde vrijheid hebben. Deze plannen worden vaak beïnvloed door Rijksbeleid. IMHO kan het Rijk bijsturen, maar niet aan het primaat van Gemeentes gaan tornen.
Citaat:

De woningbouw is door rechtse regeringen van de afgelopen 25 jaar overgelaten aan de markt ,zodat er gaan goedkopen woningen gebouwd zijn.
Woningbouwverenigingen gingen ook vermarkten.

Dat deel ik deels wel, men heeft uiteraard het meest winstgevende gebouwd. Als je dit wil veranderen door ze verplichtingen op te leggen, dan gaat er de vraag komen, wat blijft er over van de marktwerking daar.
Maar gezien de huidige situatie, niet enkel door hen veroorzaakt, zou op dit moment semi-overheid misschien beter zijn.
Citaat:

Omdat alleenstaande ouderen die gingen samenwonen , dan geen alleenstaande AOW kregen ,lieten ze hun huizen leegstaan als woonadres.
Deze wet had al lang veranderd kunnen worden.

Nou, dat zijn gewoon fraudeurs, die moet je niet belonen. Wel de leegstand aanpakken.
Citaat:

Kortom vooral de VVD heeft al die jaren niets aan deze belemmeringen gedaan en doet dat nu nog niet.
Met de VVD aan de macht, zullen er de komende jaren geen miljoen woningen bij komen
Kijk naar de cijfers van het CPB

Als de VVD al in een coalitie komt, dan is het waarschijnlijk de vierde partij in een coalitie met CDA, GL-PvdA en D66; GL-PvdA, CDA en D66: of misschien zelfs D66, CDA/GL-PvdA.

cato 27 oktober 2025 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10553292)
In NL heeft "rechts" en "midden" altijd de politieke macht gehad.

Niet dat dat veel heeft uitgemaakt want overal in West Europa heb je dezelfde fenomenen.

Niet in alle EU landen worden politici zo bedreigd door parlementsleden als in Nederland.
In Vlaanderen zie ik het VB niet doen , wat in Nederland de PVV doet.

citaat VK:

Twee Kamerleden van de PVV plaatsten met AI gemaakte beelden van Frans Timmermans op een populaire Facebookpagina die ze heimelijk beheren. Tientallen doodswensen richting de politicus zijn het gevolg. Een hoogleraar staatsrecht noemt het ‘een schandalig dieptepunt’.

Een doorsneestraat in het oude centrum van een Nederlandse stad. Twee agenten kijken grimmig, terwijl ze een man in pak tussen hen in meevoeren. Het is Frans Timmermans, leider van GroenLinks-PvdA. Zijn handen opzichtig geboeid voor zijn buik.

https://www.volkskrant.nl/politiek/t...ifte~b6958ea1/

cato 27 oktober 2025 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10553870)
Al lang opgelost is overdreven, maar er hadden wel stappen gezet kunnen worden. De regering Schoof had wel een aantal partijen, die in hun achterban relatief veel mensen hebben, die door maatregelen getroffen zouden worden. BBB heeft echter als een alchemist gepoogd om van een steen goud te maken.

Ik ben akkoord met bijstellen, maar niet noodzakelijk met het bouwen van nieuwe steden. Ik ben er niet tegen, maar dat is voor mij niet heilig, als die woningen maar worden gerealiseerd.

Ik vind het een groot goed, dat onze gemeentes een bepaalde vrijheid hebben. Deze plannen worden vaak beïnvloed door Rijksbeleid. IMHO kan het Rijk bijsturen, maar niet aan het primaat van Gemeentes gaan tornen.

Dat deel ik deels wel, men heeft uiteraard het meest winstgevende gebouwd. Als je dit wil veranderen door ze verplichtingen op te leggen, dan gaat er de vraag komen, wat blijft er over van de marktwerking daar.
Maar gezien de huidige situatie, niet enkel door hen veroorzaakt, zou op dit moment semi-overheid misschien beter zijn.

Nou, dat zijn gewoon fraudeurs, die moet je niet belonen. Wel de leegstand aanpakken.

Als de VVD al in een coalitie komt, dan is het waarschijnlijk de vierde partij in een coalitie met CDA, GL-PvdA en D66; GL-PvdA, CDA en D66: of misschien zelfs D66, CDA/GL-PvdA.

De VVD zegt dat ze beslist niet in een kabinet met GL-PvdA gaan
Dus als ze het wel doen dan is dat kiezersbedrog.

Een miljoen huizen bouwen de komende 10 jaar kun je niet realiseren binnen
de bestaande gemeente grenzen.
10 Nieuwe steden is misschien te veel , maar enkele nieuwe steden zijn wel nodig ,

* Zoals Flevostad tussen Almere en Amsterdam.

*De kassen in het Westland verhuizen naar Oost Europa en daar een nieuwe Westlandstad bouwen,

*Tata steel sluiten en daar een kleine stad Amsterdam aan Zee.

*Voor de kust van IJmuiden een eiland met een nieuwe airport en op het gebied van Schiphol een nieuwe stad.

Regeren is vooruitzien en woningen bouwen gaat jaren duren

Vlad 27 oktober 2025 15:35

Er komen twee partijen voor dieren op in Nederland ...

... door onenigheid over ....

... Gaza Gaza Gaza Gazaa Gazaaaaaaaaaaah ...

:|

Vette Pois(s)on 27 oktober 2025 16:22

mensen uit gaza beschouwen als dieren

foei

Vlad 27 oktober 2025 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10554047)
mensen uit gaza beschouwen als dieren

foei

alle mensen zijn dieren ;-)

Boduo 27 oktober 2025 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10554077)
alle mensen zijn dieren ;-)

Biologisch zijn mensen "rechtop gaande zoogdieren".
Er waren er altijd die een "dierlijk" gedrag hadden & er zullen altijd zo'n soort zijn.

Boduo 27 oktober 2025 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10553870)
...
...

Dat is in Belgie ook nodig !

Adam Smith 27 oktober 2025 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10553914)
De VVD zegt dat ze beslist niet in een kabinet met GL-PvdA gaan
Dus als ze het wel doen dan is dat kiezersbedrog.

Ik moet het nog zien. Ik zie het wel gebeuren, maar alleen na de traditionele dans van afwijzen, andere pistes proberen, om dan toch om wille van het landsbelang het uiteindelijk wel te doen. Wat ook een rol zal gaan spelen, is of Yesilgöz partijleider blijft of dat ze na de verkiezingsuitslag opstapt.

Citaat:

Een miljoen huizen bouwen de komende 10 jaar kun je niet realiseren binnen
de bestaande gemeente grenzen.
10 Nieuwe steden is misschien te veel , maar enkele nieuwe steden zijn wel nodig ,

Op de korte termijn lijkt mij woningen realiseren binnen bestaande gemeenten sneller.
Citaat:

* Zoals Flevostad tussen Almere en Amsterdam.

Zou kunnen, maar ligt dat dan nog wel in Flevoland? Verder ben ik nog sceptischer over hoe snel we vergunningen kunnen krijgen voor hele steden.
Citaat:

*De kassen in het Westland verhuizen naar Oost Europa en daar een nieuwe Westlandstad bouwen,

Kleinere maken is één ding, maar de kip met de gouden eieren totaal slachten lijkt mij onverstandig.
Citaat:

*Tata steel sluiten en daar een kleine stad Amsterdam aan Zee.

Tata steel sluiten zou juist getuigen van niet vooruit kijken en geen begrip hebben voor de veranderende wereld om ons heen. Het zou een grove fout zijn, om ons voor ons staal volledig over te leveren aan China, de VS en staal uit India. Niet alleen Nederland, maar heel Europa zal een deel van de productie van deze oude, maar ook nieuwe halffabricaten in eigen hand moeten houden.
Citaat:

*Voor de kust van IJmuiden een eiland met een nieuwe airport en op het gebied van Schiphol een nieuwe stad.

Dit is eigenlijk al een oud plan, die zeker al wat decennnia bestaat.
Citaat:

Regeren is vooruitzien en woningen bouwen gaat jaren duren

Het gaat sowieso jaren duren en daarom zou ik op meerdere paarden wedden.

cato 27 oktober 2025 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10554133)
Ik moet het nog zien. Ik zie het wel gebeuren, maar alleen na de traditionele dans van afwijzen, andere pistes proberen, om dan toch om wille van het landsbelang het uiteindelijk wel te doen. Wat ook een rol zal gaan spelen, is of Yesilgöz partijleider blijft of dat ze na de verkiezingsuitslag opstapt.

Op de korte termijn lijkt mij woningen realiseren binnen bestaande gemeenten sneller.

Zou kunnen, maar ligt dat dan nog wel in Flevoland? Verder ben ik nog sceptischer over hoe snel we vergunningen kunnen krijgen voor hele steden.

Kleinere maken is één ding, maar de kip met de gouden eieren totaal slachten lijkt mij onverstandig.

Tata steel sluiten zou juist getuigen van niet vooruit kijken en geen begrip hebben voor de veranderende wereld om ons heen. Het zou een grove fout zijn, om ons voor ons staal volledig over te leveren aan China, de VS en staal uit India. Niet alleen Nederland, maar heel Europa zal een deel van de productie van deze oude, maar ook nieuwe halffabricaten in eigen hand moeten houden.

Dit is eigenlijk al een oud plan, die zeker al wat decennnia bestaat.

Het gaat sowieso jaren duren en daarom zou ik op meerdere paarden wedden.

Een miljoen woningen bouwen gaat zeker nog jaren duren.

Het kip met gouden eieren hier houden, betekent wel veel lage lonen migranten in Nederland.

Europa heeft al genoeg staalfabrieken op plaatsen waar er niet zo veel mensen ziek van worden.

De VVD heeft de afgelopen paar jaar bewezen dat ze PVV light is geworden.
Deze partij staat achter de genocide van Israel.

Als het om economie gaat is de VVD conservatieve partij voor de oude economie

Yesligoz is meer een ratelaar van het zelfde deuntje dan een politiek leider.
Ze is beter voor de oppositie dan voor het besturen van het land.

Misschien na het weigeren van de VVD om mee te regeren, omdat dit kiezersbedrog is ,
kunnen er een paar VVD ministers toetreden tot een kabinet CDA=D66=GL-PvdA , zoals vroeger Burger dat heeft gepresteerd.

Adam Smith 28 oktober 2025 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10554146)
Een miljoen woningen bouwen gaat zeker nog jaren duren.

Eens, daarom meerdere paden bewandelen.
Citaat:

Het kip met gouden eieren hier houden, betekent wel veel lage lonen migranten in Nederland.

Dit is volgens mij niet de grootste veroorzaker van die migranten, de logistieke blokkendozen lijken mij erger, maar in tegenstelling tot het Westland is dit minder uniek 'Nederlands'.
Citaat:

Europa heeft al genoeg staalfabrieken op plaatsen waar er niet zo veel mensen ziek van worden.

Zoiets strategisch opgeven lijkt mij als Nederlander voor Nederland een grote vergissing.
Citaat:

De VVD heeft de afgelopen paar jaar bewezen dat ze PVV light is geworden.
Deze partij staat achter de genocide van Israel.

Ik ben het met u eens dat de VVD zichzelf verneukt heeft door zo geobsedeerd te raken door de PVV.
Uw plaatst zichzelf wel in een positie met uw Israël standpunt. Ik sta niet achter Netanyahu, maar ik sta wel achter de staat Israël, helaas nu door hem geleid.
Citaat:

Als het om economie gaat is de VVD conservatieve partij voor de oude economie

Niet helemaal, ik deel hun zorgen, dat te strenge linkse taxering van bedrijven, bedrijven ofwel wegjaagd of hen elders laat investeren.
Citaat:

Yesligoz is meer een ratelaar van het zelfde deuntje dan een politiek leider.
Ze is beter voor de oppositie dan voor het besturen van het land.

Als de VVD verkiezingen verliest, moet zij weg. IMHO zijn zowel Karremans als Brekelmans al meer geschikt.
Citaat:

Misschien na het weigeren van de VVD om mee te regeren, omdat dit kiezersbedrog is ,
kunnen er een paar VVD ministers toetreden tot een kabinet CDA=D66=GL-PvdA , zoals vroeger Burger dat heeft gepresteerd.

Dit weigeren zal een tijdje duren, in het slechtste geval tot na de gemeenteraadsverkiezingen (hopelijk niet). Welke partij dan, JA21? Nee, dan lijkt mij de VVD het beste, ik zou ze zelf nog, gezien hun bestuurlijke ervaring ook wel 2 belangrijke ministeries geven.

Vlad 28 oktober 2025 07:30

Tegen dat het miljoen huizen zijn gebouwd en de nieuwe steden verrezen slapen de boomers met hun hoofden naar het noorden en staat alles leeg tenzij de kolonisten blijven komen of we ons terug meer gaan voortplanten ...

cato 28 oktober 2025 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 10554153)
Eens, daarom meerdere paden bewandelen.

Dit is volgens mij niet de grootste veroorzaker van die migranten, de logistieke blokkendozen lijken mij erger, maar in tegenstelling tot het Westland is dit minder uniek 'Nederlands'.

Zoiets strategisch opgeven lijkt mij als Nederlander voor Nederland een grote vergissing.

Ik ben het met u eens dat de VVD zichzelf verneukt heeft door zo geobsedeerd te raken door de PVV.
Uw plaatst zichzelf wel in een positie met uw Israël standpunt. Ik sta niet achter Netanyahu, maar ik sta wel achter de staat Israël, helaas nu door hem geleid.

Niet helemaal, ik deel hun zorgen, dat te strenge linkse taxering van bedrijven, bedrijven ofwel wegjaagd of hen elders laat investeren.

Als de VVD verkiezingen verliest, moet zij weg. IMHO zijn zowel Karremans als Brekelmans al meer geschikt.

Dit weigeren zal een tijdje duren, in het slechtste geval tot na de gemeenteraadsverkiezingen (hopelijk niet). Welke partij dan, JA21? Nee, dan lijkt mij de VVD het beste, ik zou ze zelf nog, gezien hun bestuurlijke ervaring ook wel 2 belangrijke ministeries geven.

Yesilgoz wil niet met Timmermans in een regering , terwijl ze zelf de puinhoop van de regering Schoof heeft veroorzaakt
Deze regering was slecht voor onze economie , slecht voor het klimaat , slecht voor de boeren , slecht voor het onderwijs.
slecht voor onze geopolitiek met hun steun voor Israel
Dus deze partij moet je niet meer in een nieuwe regering willen..

De Telegraaf en John de Mol hebben hun droomregering gekregen en we weten nu wat voor puinhoop deze media hebben veroorzaakt

Hopelijk komt Nederland weer tot een gezond verstand , met waardering voor de publieke omroep , met waardering voor kwaliteitskranten , met waardering voor onderwijs en cultuur, met respect voor de rechtstaat en onze democratie.

De moraalbarbaren hebben nu 2 jaar de tijd gehad om hun zakken te vullen.
We hebben nu een regering nodig voor de toekomst van ons land en voor onze kinderen.

Skobelev 29 oktober 2025 15:40

Als ze die Timmermans aan het Hollands roer zetten zal het schip wel vanzelf zinken. Rip Holland as we knew it.

Vette Pois(s)on 29 oktober 2025 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10554495)
Als ze die Timmermans aan het Hollands roer zetten zal het schip wel vanzelf zinken. Rip Holland as we knew it.

https://www.tiktok.com/@jesse.klaver...42318434667809

Universalia 29 oktober 2025 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10554495)

Toch blijven er velen kiezen voor die gek of zijn dat geen Nederlanders meer die ervoor kiezen??

Als men mocht kiezen voor die man zal het zwaard van Damocles vallen in Nederland nu hangt het nog gevaarlijk te bengelen.

Verder…

https://x.com/ongehoordnedtv/status/1983254943789146342

Vergeten:

https://opiniez.com/2025/10/28/eu-su...wouter-roorda/

Glennos1 29 oktober 2025 18:31

Premier Bontebal of Timmermans is de hamvraag.

Dat laatste corrupt mannatje zou een ramp zijn, wel lief van de media dat ze zo stil waren over de Europese miljarden die hij stal voor zijn klimaat NGO's.

ViveLaBelgique 29 oktober 2025 18:44

Ik heb niet alles gevolgd van de politiek in Nederland. Van wat ik opgenomen heb bleek het de laatste weken bitter weinig over genocide te gaan.

Glennos1 29 oktober 2025 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10554530)
Ik heb niet alles gevolgd van de politiek in Nederland. Van wat ik opgenomen heb bleek het de laatste weken bitter weinig over genocide te gaan.

Een genocide aan de gang in Nederland? Raar dat ik dat gemist heb.

reservespeler 29 oktober 2025 18:58

Iets lager opkomst vergeleken met 2023 op hetzelfde uur.

wagner.666 29 oktober 2025 19:07

Als't diene timmerman (Timmermans) is die aan het roer komt kunnen we al ons moslimtuig naar hem zenden, hij ziet ze graag komen en wij zijn ze graag kwijt.
Er zitten er nog genoeg in de reserve die misschien ooit zouden willen werken.
Alleen de lepe vossen gaan weer door de mazen glippen.

Dadeemelee 29 oktober 2025 21:05

D66+VVD+CDA+ nog iets.

Wilders krijgt klappen.

Edit: wat is Ja21 voor iets?

Pandareus 29 oktober 2025 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10554551)
D66+VVD+CDA+ nog iets.

Wilders krijgt klappen.

Dat is het belangrijkste.

Glennos1 29 oktober 2025 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10554551)
D66+VVD+CDA+ nog iets.

Wilders krijgt klappen.

D66: Links liberaal
VVD: Rechts liberaal
CDA: Tsjeven
JA21: Conservatief liberaal

Dadeemelee 29 oktober 2025 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 (Bericht 10554558)
D66: Links liberaal
VVD: Rechts liberaal
CDA: Tsjeven
JA21: Conservatief liberaal

D66: progressief rechts
VVD: conservatief rechts
CDA: religieus rechts
JA21: extreemrechts

Pandareus 29 oktober 2025 22:15

Het ziet ernaar uit dat D66 wint, en de geblondeerde nazi Wilders flink verlies incasseert.

Schitterende uitslag dus.

quercus 29 oktober 2025 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10554508)

Ik denk dat Jesse Klaver een jeanet is. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Voltian 29 oktober 2025 22:17

Kijk eens aan, D66…

Wat bewijs dat er electoraal potentieel is voor een echte liberale partij.

VLD, you watching?… :)

Dadeemelee 29 oktober 2025 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 10554565)
Kijk eens aan, D66…

Wat bewijs dat er electoraal potentieel is voor een echte liberale partij.

VLD, you watching?… :)

Veel teveel conservatieve zuurpruimen in Vlaanderen.

Glennos1 29 oktober 2025 22:25

Het goede nieuws is dat Fransje Timmermans opstapt dames en heren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be