Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ijzerwake: Belastinggeld Voor Nazi's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=38903)

Hans1 21 augustus 2005 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
and proud of it!
maar wel het BELGICA dat Caesar in zijn [size=-1]De Bello Gallico beschreef:-)[/size]

Bedoelt u het Belgica van de Rijn tot de Seine? Dat is het dubbele van het huidige België. U bent dus een Belgisch imperialist. Mooi zo.;-)

Ambiorix 21 augustus 2005 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Geweld als antwoord op een geweldloze actie is nooit goed te keuren. Een gewone wegleiding had volstaan.

De daders zullen worden opgespoord en gestraft.

wel, volgens vele bronnen was er van geweld niet veel sprake maar hebben de ordediensten juist voorkomen dat hen iets overkwam..

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Geweld tegen Belgischgezinden.

Niet te geweld. Die bubbels verstoorden een vreedzame en door de overheid toegelaten manifestatie. Daarom werden ze ook door de politie ingerekend. Slachtoffers worden niet opgepakt. Daders wel. Hier: de provocerenden.

Simpel gezegd: loontje komt om z'n boontje.

Ambiorix 21 augustus 2005 22:25

Citaat:

Bedoelt u het Belgica van de Rijn tot de Seine? Dat is het dubbele van het huidige België. U bent dus een Belgisch imperialist. Mooi zo.;-)

:-(
spijtig Hans, ik ben geen imperialist:-(

Neen, wat mij zo fascineert aan de persoon van Ambiorix is het rebelse, moedige, ja zelfs wanhopige karakter tegen de latiniserende legioenen die onze contreien kwamen bezetten.
Waar en wat precies dat 'Belgica' was laat ik , samen met vele anderen, in het midden. De meest nauwkeurige beschrijving zou Caesar opgetekend hebben. Desondanks, een man om naar op te kijken, een strijder in de 'wilde' Lage Landen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 21-08-2005 at 23:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Neen, wat mij zo fascineert aan de persoon van Ambiorix is het rebelse, moedige, ja zelfs wanhopige karakter tegen de latiniserende legioenen die onze contreien kwamen bezetten.
Waar en wat precies dat 'Belgica' was laat ik , samen met vele anderen, in het midden. De meest nauwkeurige beschrijving zou Caesar opgetekend hebben. Desondanks, een man om naar op te kijken, een strijder in de 'wilde' Lage Landen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Waar en wat precies dat 'Belgica' was laat ik , samen met vele anderen, in het midden. De meest nauwkeurige beschrijving zou Caesar opgetekend hebben. Desondanks, een man om naar op te kijken, een strijder van de 'wilde' laaglanden.[/size]
[/edit]

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 22:25

Citaat:

tis dat. Ik bedoel maar, je ziet daar die ordedienst staan (die niet bepaald met de Ijzerbedevaart 'ordedienst' kan vergeleken worden, als je begrijpt wat ik bedoel); dan weet je toch dat de laatste plaats om zo'n actie te doen het podium is.. dan snap ik niet waarom ze het tóch doen?

Een aantal leden van de ordedienst hebben een zwarte gordel of zijn bedreven in andere gevechtssporten. Inderdaad, niet echt verstandig om dan een beetje onnozel te gaan doen...

Wat heeft die actie trouwens opgebracht? Niets. Geen vermelding in het nieuws. En enige invloed zal het ook wel niet gehad hebben op het publiek. Slechts het omgekeerde effect: nog grotere afkeer voor het belgicisme.

Kim 21 augustus 2005 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat heeft die actie trouwens opgebracht? Niets. Geen vermelding in het nieuws. En enige invloed zal het ook wel niet gehad hebben op het publiek. Slechts het omgekeerde effect: nog grotere afkeer voor het belgicisme.

Geen vermelding in het nieuws, wat is dit dan?

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...x.html?video_1

http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=235580

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...wake/index.html[edit]
[size=1]After edit by Kim on 21-08-2005 at 23:30
Reason:

Citaat:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_...wake/index.html[/size]

[size=1]After edit by Kim on 21-08-2005 at 23:29
Reason:

Citaat:

Een aantal leden van de ordedienst hebben een zwarte gordel of zijn bedreven in andere gevechtssporten. Inderdaad, niet echt verstandig om dan een beetje onnozel te gaan doen...

[size=1]After edit by Kim on 21-08-2005 at 23:28
Reason:

Citaat:

Geen vermelding in het nieuws:

[font=Arial]http://www.lalibre.be/article.phtml?id=10&subid=90&art_id=235580[/font]

Citaat:

Geen vermelding in het nieuws:

[font=Arial]http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/050821ijzerwake/index.html?video_1[/font][/size]
[/edit]

Kim 21 augustus 2005 22:34

Citaat:

wel, volgens vele bronnen was er van geweld niet veel sprake maar hebben de ordediensten juist voorkomen dat hen iets overkwam..

In geen geval, men heeft hem op een uiterst laffe manier aangepakt.

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Nog niet opgemerkt, maar fijn dat u daarop wijst. In ieder geval, toont het nogmaals aan dat belgicisten en bubbels zich graag belachelijk maken.

Toen het incident achter de rug was (duurde nauwelijks een paar seconden), zei ik tegen een van de omstanders: "Eigenlijk zouden ze die twee mannen nu gewoon op het podium moeten brengen. En dan zouden we eens goed kunnen lachen." Onmiddellijk werd er links en rechts van mij instemmend geknipt en ja gezegd.

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 22:36

Citaat:

Nu mag u mij eens uitleggen wat er laf is geweest aan die aanpak. Blijkbaar moet een ordedienst in uw ogen dus niets doen... Juist, daarvoor zijn ordediensten, zeker.

De bubbellogica... Echte narren toch, die bubbels!

Pietje 21 augustus 2005 22:41

Citaat:

Nu mag u mij eens uitleggen wat er laf is geweest aan die aanpak. Blijkbaar moet een ordedienst in uw ogen dus niets doen... Juist, daarvoor zijn ordediensten, zeker.

De bubbellogica... Echte narren toch, die bubbels!

Een enkeling met 15 man afranselen is idd laf.

Hans1 21 augustus 2005 22:46

Citaat:

Hoe noemde die Iraakse generaal in Bagdad ook al weer?:lol:

Hans1 21 augustus 2005 22:49

Citaat:

Aan het begin van de IJzerwake waagde er een tweetal een poging om op het podium te komen. In tegenstelling tot wat op de IJzerbedevaart gebeurde, had men geen tijd om ook maar iets te ontvouwen of te roepen. De bubbels waren nog maar vooraan of daar stormen enkele mannen van de ordeploeg erop af. Daarop sloegen de bubbels onmiddellijk in paniek (zo heldhaftig waren ze dus niet) en haastten zich over de paraderand (langs waar de bloemenhulde gebeurt). Nauwelijks een seconde later sprongen de leden van de ordeploeg onmiddellijk ook over die rand en wistten de op de vlucht geslagen bubbels in een handomdraai te overmeesteren.

Daarop werd de politie gebeld die liet weten dat ze de mannetjes kwamen inrekenen (jawel, doorluchtige Voorzitter-Leider, Hans I le Grand, uw medebubbel werd netjes door de arm der wet bij de lurven gepakt). Vervolgens werd een van hen naar achteren afgevoerd onder gelach en boegeroep van de mensen.

Neen, die bubbels zullen het geen twee keer wagen op de IJzerwake!

Dat hoeft ook niet. Opdracht volbracht. En VDB die dacht dat de B.U.B. zijn woord niet hield. Hij werd weer eens in z'n hemd gezet en blijkbaar stond hij er met zijn stomme neus op te kijken.;-)

Ambiorix 21 augustus 2005 22:51

Citaat:

Dat hoeft ook niet. Opdracht volbracht. En VDB die dacht dat de B.U.B. zijn woord niet hield. Hij werd weer eens in z'n hemd gezet en blijkbaar stond hij er met zijn stomme neus op te kijken.;-)

nu, �*k vind dat die bubbels wel een medaille moed verdienen. Máar, dat wil niet zeggen dat het ongepast en provocerend was, en dat de ordedienst gewoon haar werk deed. zoals gesteld door JVDB, op een festivalweide wordt men ook verwijderd na zo een stunt.

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 23:01

Citaat:

Ik, in m'n hemd? Maar, doorluchtige Voorzitter-Leider toch. Ik genoot van het feit dat de hele poging in een paar seconden al achter de rug was. Het ging zelfs zo snel dat een groot gedeelte van het publiek gewoon niet heeft gezien wat er gebeurde.

Voor de rest heb ik niet gezegd dat uw bubbelclub diens woord niet zou houden. Ik heb alleen er nogmaals opgewezen dat u aangekondigd had dat er iets zou gebeuren. Alleen heeft u daarvoor een paar jonge snaken voor warm moeten maken. In tegenstelling tot op de IJzerwake durfde u blijkbaar niet naar de IJzerwake gaan.

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 23:02

Citaat:

nu, �*k vind dat die bubbels wel een medaille moed verdienen. Máar, dat wil niet zeggen dat het ongepast en provocerend was, en dat de ordedienst gewoon haar werk deed. zoals gesteld door JVDB, op een festivalweide wordt men ook verwijderd na zo een stunt.

Inderdaad, ik herinner me eens dat een of andere dronkelap het waagde om in de grote tent van Dranouter het podium te beklimmen. Hij werd er gewoon hardhandig afgesleurd.

Hans1 21 augustus 2005 23:08

Citaat:

Inderdaad, ik herinner me eens dat een of andere dronkelap het waagde om in de grote tent van Dranouter het podium te beklimmen. Hij werd er gewoon hardhandig afgesleurd.

Was u dat, VDB ?;-)

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 23:09

Citaat:

Was u dat, VDB ?;-)

Neen, ik behoorde tot de ordedienst. ;-)

Hans1 21 augustus 2005 23:13

Och, zijt gij die oude bodyguard met snor die ik op TV zag?

Ambiorix 21 augustus 2005 23:14

Citaat:

Och, zijt gij die oude bodyguard met snor die ik op TV zag?

u hebt de Dranouter "bodyguards" op tv gezien?

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 23:17

Citaat:

u hebt de Dranouter "bodyguards" op tv gezien?

Blijkbaar weet de Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub ook niet goed wat een "ordedienst" juist betekent. Hij verwart dat blijkbaar met lijfwachten... Hans I le Grand komt blijkbaar niet teveel buiten zijn zelfverklaard paleis.

En, inderdaad, ik wist niet dat het hoofd van de IJzerwakeordedienst ook in Dranouter werkzaam is. Daar heb ik hem in ieder geval nog niet gezien.

Hans1 21 augustus 2005 23:19

Citaat:

Blijkbaar weet de Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub ook niet goed wat een "ordedienst" juist betekent. Hij verwart dat blijkbaar met lijfwachten... Hans I le Grand komt blijkbaar niet teveel buiten zijn zelfverklaard paleis.

En, inderdaad, ik wist niet dat het hoofd van de IJzerwakeordedienst ook in Dranouter werkzaam is. Daar heb ik hem in ieder geval nog niet gezien.

Ik verwarde u met een andere oude zak, dan. Sorry.;-)

Jan van den Berghe 21 augustus 2005 23:22

Citaat:

Ik verwarde u met een andere oude zak, dan. Sorry.;-)

Welke dan wel?

SethMoN 21 augustus 2005 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Die hebben we lekker in elkaar getrapt langs het jaagpad. Samen met zo'n vijftien man hebben we er op geschopt en geslagen. Mijn vuist doet er verdomme nog zeer van. Die zien we volgend jaar niet meer terug. :twisted:

Typisch iets voor jullie achtergesteld Islamitisch klotevolk.

ingenious 21 augustus 2005 23:56

Citaat:

Die hebben we lekker in elkaar getrapt langs het jaagpad. Samen met zo'n vijftien man hebben we er op geschopt en geslagen. Mijn vuist doet er verdomme nog zeer van. Die zien we volgend jaar niet meer terug. :twisted:

hier over gelezen jan van den berghe? dit is gewoon misselijk. dat dit geweld hier dan nog wordt goedgepraat begrijp ik niet. ja, dit was onnozele provocatie waar tegen opgetreden mag worden. maar er zijn andere manieren dan er met 15 man op staan schoppen.

nu ja, voor zover het waar is natuurlijk. het kan even goed wat grootspraak zijn van een idioot met een minderwaardigheidscomplex.

Jan van den Berghe 22 augustus 2005 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
nu ja, voor zover het waar is natuurlijk. het kan even goed wat grootspraak zijn van een idioot met een minderwaardigheidscomplex.

Dat heeft u juist opgemerkt. Dat is immers helemaal niet gebeurd.

Kim 22 augustus 2005 04:36

Citaat:

Neen? U heeft de beelden van VRT niet gezien?

Goed kijken naar de man volledig in het zwart (u zal een aantal keer moeten kijken). U ziet hem letterlijk op de persoon in kwestie intrappen.[edit]
[size=1]After edit by Kim on 22-08-2005 at 05:38
Reason:

Citaat:

Neen? U heeft de beelden van VRT niet gezien?

Goed kijken naar de man volledig in het zwart (u zal een aantal keer moeten kijken). U ziet hem letterlijk op de persoon in kwestie intrappen.[/size]

Citaat:

Neen? U heeft de beelden van VRT niet gezien?[/size]
[/edit]

Fille van de Foor 22 augustus 2005 05:18

Citaat:

Een aantal leden van de ordedienst hebben een zwarte gordel of zijn bedreven in andere gevechtssporten.

Ja, denksportkampioenen zitten er inderdaad niet bij...

Jan van den Berghe 22 augustus 2005 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor

Als u meent dat judo enkel een zaak is van brute kracht, dan weet u wel heel weinig van die gevechtssport af. Uw denken staat inderdaad niet op een al te hoog niveau.

Jan van den Berghe 22 augustus 2005 08:43

Citaat:

Goed kijken naar de man volledig in het zwart (u zal een aantal keer moeten kijken). U ziet hem letterlijk op de persoon in kwestie intrappen.

Dat is helemaal niet uit de beelden af te leiden, daarvoor is er onvoldoende ingezoomd. U meent dat erin te zien.

ossaert 22 augustus 2005 08:54

Citaat:

Het komt allemaal uit de gezamenlijke pot. Dus ook van ons belastinggeld. Trouwens, vele VB-kiezers (simpele mensen dikwijls) betalen niet eens belastingen, maar leven van de S.Z. !

Citaat:

U moet leren lezen. Ik merkte zonet op dat vele Belang-kiezers geen belastingen betalen. Andere Belgen betalen dus mee voor die partij.

Als de BUB echt de volkspartij wil worden die ze aspireert te zijn, dan zal ze toch wel wat genuanceerder en minder schofferend uit de hoek moeten komen. Een volkspartij bekommert zich ook (vooral?) om de zwakkeren in de maatschappij en rekent ze niet af op hun veronderstelde domheid. Zoals u het nu stelt, gecombineerd met het reeds bekende sektarisme van uw partij, klinkt het me allemaal net iets teveel als een elitaristische instelling, genre 'het domme klootjesvolk' moet maar eens deftig geleid worden, in plaats van ze al te veel invloed te geven (i.e. hen afrekenen op hun kiesgedrag). Kiezers, mensen dus, moet je altijd ernstig nemen... Wat dan met die financiering van staatswege? Wel, de keuze is duidelijk: ofwel doe je het voornamelijk van staatswege, ban je excessen uit, maar moet je wel voor lief nemen dat er ook geld gaat naar partijen waarmee je het niet eens bent (overigens één van de basisprincipes van de democratie en de rechtsstaat, dat je het systeem aanvaardt, ook al is het niet jouw mening die het haalt); ofwel laat je ze sponsoren door het bedrijfsleven, maar riskeer je dat de politiek al te veel aan het handje van de economie loopt. Plafonds? Dat kan nuttig zijn, maar stel je ze te laag in, hebben de partijen te weinig geld, dan riskeer je of je democratie te ondergraven (ongelijke kansen voor de verschillende partijen), of moedig je de partijen impliciet aan tot illegale praktijken. In beide gevallen heb je een strenge controle nodig op de partijen... en dan ligt de politiestaat op de loer...

jOOSt 22 augustus 2005 09:25

Volgens mij was dat optreden van die Belgicisten een geplande act van de organisatie om er de sfeer in te brengen en om op het nieuws te komen met de IJzerwake. Die kerel die de klappen incaseerde was natuurlijk een geoefende stuntman, die alle kneepjes van het vak kent.

instromaniac 22 augustus 2005 09:30

Citaat:

Wat een zielig persoon ben jij zeg.

Ik krijg echt wel het schijt van die klojos op de wake die hun handen vuil maken aan geweld, toont opnieuw maar eens aan dat dat feestje niets te maken heeft met godsvrede ondanks wat ze beweren. Nog liever zo'n zwakke IJzerbedevaart dan dit crapuulfeestje dat het flamingantisme nog in een slechter daglicht stelt.
Jullie mogen je echt heel diep schamen.

lomeanor 22 augustus 2005 10:25

[quote=Kim]Geen vermelding in het nieuws, wat is dit dan?[quote]

Inderdaad verwijzingen naar 2 belgisch gezinden, maar geen enkel woord over jullie bubbelklup. Jammer voor jullie, maar nog steeds 99% van de "belgen" heeft nog nooit van jullie gehoord...

lomeanor 22 augustus 2005 10:26

Citaat:

Was je er mss bij, Kim? Ik heb je daar namelijk niet gezien.
Of geloof je de cowboyverhalen van een paar pubers, die pochen met het "gevaar" waar ze in verkeerden?
Ik had meer van je verwacht dan puberale praat voor waar aan te nemen, zelf al zijn het je partijgenoten.

lomeanor 22 augustus 2005 10:30

Citaat:

Zat ge nu echt bij de ordedienst of niet, Jan?

lomeanor 22 augustus 2005 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor

Hoort ook niet echt bij een ordedienst, hé ;-)
Ik geloof niet dat denksport daarvoor een nodige qualificatie is.

Jan van den Berghe 22 augustus 2005 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Zat ge nu echt bij de ordedienst of niet, Jan?

Ja, ik heb een tijdje, als vrijwilliger, werkzaam geweest bij de ordedienst van het folkfestival Dranouter. Ik was 's avonds en 's nachts van dienst.

lomeanor 22 augustus 2005 10:56

Citaat:

Ja, ik heb een tijdje, als vrijwilliger, werkzaam geweest bij de ordedienst van het folkfestival Dranouter. Ik was 's avonds en 's nachts van dienst.

Dat moet fijn geweest zijn. Dranouter is een prachtig festival.

De Knut 22 augustus 2005 11:12

Citaat:

U moet leren lezen. Ik merkte zonet op dat vele Belang-kiezers geen belastingen betalen. Andere Belgen betalen dus mee voor die partij.

IEDRE meerderjarige betaalt belastingen en taksen, dwazen bubbel

Jan van den Berghe 22 augustus 2005 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dat moet fijn geweest zijn. Dranouter is een prachtig festival.

Dat was inderdaad het geval. Tijdens de dag gaan dansen in de danstent; 's avonds en 's nachts werken. Moordend natuurlijk, want het aantal uren slaap gedurende heel het festival kon ik op één hand tellen. Dat was het evenwel iedere keer waard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be