| Everytime |
27 september 2005 11:55 |
[quote=jan hyoens]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Alhoewel dit wel sarcastisch bedoeld zal zijn is er spijtig genoeg een greintje waarheid bij ; dit is een kutland! Want we moeten ons eens de vraag stellen waarom de meeste "belgen" vanaf dat ze het kunnen naar het buitenland verhuizen!
|
Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.
En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Everytime on 27-09-2005 at 12:56
Reason:
--------------------------------
[quote=jan hyoens]
Citaat:
Alhoewel dit wel sarcastisch bedoeld zal zijn is er spijtig genoeg een greintje waarheid bij ; dit is een kutland! Want we moeten ons eens de vraag stellen waarom de meeste "belgen" vanaf dat ze het kunnen naar het buitenland verhuizen!
|
Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.
En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
[quote=jan hyoens]
Citaat:
|
Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u nog sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.
En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[/size] |
[/edit]
|