Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vlaams succes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=39906)

van Maerlant 17 september 2005 10:00

Ah ja. Eikver.

rodeo 17 september 2005 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik gun Justine Henin alle successen die ze kan bereiken. Op dezelfde manier als ik alle talentvolle tennis-speelsters dat gun : Sharapova, de Williams-zussen, Davenport, noem maar op.

Maar Kim is een van ons, en dat maakt mij gewoon trots. De emoties zijn anders in een wedstrijd die door Kim wordt gespeeld. Dat is toch logisch, niet?

Ik vroeg me recentelijk weer af waarom ik niet meer op politics.be zit....en dit topic geeft me terug het antwoord!

Antoon 26 september 2005 23:24

Tom Boonen : "Ik ben niet zo koningsgezind"[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Antoon on 27-09-2005 at 00:27
Reason:
--------------------------------

Tom Boonen : "Ik ben niet zo koningsgezind"[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[/size]
[/edit]

Everytime 27 september 2005 08:41

[quote=Antoon]

Tom Boonen : "Ik ben niet zo koningsgezind...."[/QUOTE]

".....Maar het kan mij toch niet schelen. Ik verlaat toch binnenkort dat kutland voor Monaco."8)[edit]
[size=1]After edit by Everytime on 27-09-2005 at 09:42
Reason:

[quote=Antoon]

".....Maar het kan mij toch niet schelen. Ik verlaat toch binnenkort dat kutland voor Monaco."8)[/size]

[quote=Antoon]

Tom Boonen : "Ik ben niet zo koningsgezind"[/QUOTE]

".....Maar het kan mij toch niet schelen. Ik verlaat toch binnenkort dat kutland voor Monaco."8)[/size]
[/edit]

jan hyoens 27 september 2005 11:08

[quote=Everytime]
Citaat:

".....Maar het kan mij toch niet schelen. Ik verlaat toch binnenkort dat kutland voor Monaco."8)

Alhoewel dit wel sarcastisch bedoeld zal zijn is er spijtig genoeg een greintje waarheid bij ; dit is een kutland! Want we moeten ons eens de vraag stellen waarom de meeste "belgen" vanaf dat ze het kunnen naar het buitenland verhuizen!

Mitgard 27 september 2005 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Alhoewel dit wel sarcastisch bedoeld zal zijn is er spijtig genoeg een greintje waarheid bij ; dit is een kutland! Want we moeten ons eens de vraag stellen waarom de meeste "belgen" vanaf dat ze het kunnen naar het buitenland verhuizen!

omdat ze hier te hard moeten werken?
de vlaming wil namelijk liefst op 58 met pensioen.

daar gaat alvast uw cliché van 'hardwerkende vlamingen'.

Everytime 27 september 2005 11:55

[quote=jan hyoens]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.

En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[edit]
[size=1]After edit by Everytime on 27-09-2005 at 12:56
Reason:

[quote=jan hyoens]
Citaat:

Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.

En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[/size]

[quote=jan hyoens]
Citaat:

Monaco is ook een fiscaal paradijs. Reden genoeg als je het geld en de mogelijkheid hebt om daar te gaan wonen. En het gaat niet alleen over sportmannen/sportvrouwen die naar Monaco gaan. Er zijn ook "Belgen" die nog hier leven maar die in het buitenland werken. Ik denk bijvoorbeeld aan Philippe Geluck, de Waalse tekenaar van "Le Chat". De man werkt in Frankrijk, op France 2 en op Europe 1. Wat doet hij in België? Hij leeft er. Punt aan de lijn. Hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Hetzelfde voor de Waalse acteur Benoit Poelvoorde. Citaten van Poelvoorde : "Sans la France, je ne serais pas l�* où je suis". ("Zonder Frankrijk zou ik niet zijn waar ik ben"), "Il n'y a pas de star system en Belgique." ("Er is geen starsysteem in België").En hetzelfde als voor Geluck : hij leeft hier maar hij heeft meer media-aandacht in Frankrijk dan in België. Na dit, moeten we nog fier "Belg" te zijn? Ik zal u nog sparen het aantal Franse (uit Frankrijk dus) TV-programmas die we kunnen zien.............op Belgische Franstalige zenders.

En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.[/size]
[/edit]

jan hyoens 27 september 2005 12:08

[quote=Everytime]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

En dit zijn maar voorbeelden. Waarop kunnen we nog fier zijn? Ik vraag het me af!!!! Sorry als ik Franstalige voorbeelden nam, ik weet niet zo goed hoe het op de Vlaamse kant gebeurt.

Vandaar dat wallonië zich maar moet rattacheren met Frankrijk!

Antoon 27 september 2005 14:19

[quote=Everytime]
Citaat:

".....Maar het kan mij toch niet schelen. Ik verlaat toch binnenkort dat kutland voor Monaco."8)

Ik zou voor minder. Zijn fortuin wordt hier anders serieus afgeroomd om de miljardentransfers naar de Wallonen te financieren. België is inderdaad een kutstructuur.[edit]
[size=1]After edit by Antoon on 27-09-2005 at 15:19
Reason:

[quote=Everytime]
Citaat:

Ik zou voor minder. Zijn fortuin wordt hier anders serieus afgeroomd om de miljardentransfers naar de Wallonen te financieren. België is inderdaad een kutstructuur.[/size]

[quote=Everytime]
Citaat:

Ik zou voor minder. Zijn fortuin wordt hier anders serieus afgeroomd om de miljardentransfers naar de Wallonen te financieren.[/size]
[/edit]

phoebe 6 oktober 2005 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De Belgische driekleur is de nationale vlag van u en ik. Het is dus volkomen normaal om daarmee te zwaaien. De Vlaamse vod daarentegen wordt meestal gebruikt om te provoceren.

De driekleur is niet mijn vlag, ik verkies de mooie geel zwarte vlag, niet om te provoceren, maar om aan te tonen dat U en ik in de eerste plaats Vlamingen zijn.
En voor de Vlaamse eisen dienen op te komen.

:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:

vlaanderen onafhanklijk liever gisteren dan morgen.

phoebe 6 oktober 2005 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
omdat ze hier te hard moeten werken?
de vlaming wil namelijk liefst op 58 met pensioen.

daar gaat alvast uw cliché van 'hardwerkende vlamingen'.

De Vlaming blijkt wel veeeel harder te werken dan de waal
Walen laten zich liever onderhouden door noeste Vlaamse arbeid.

van Maerlant 6 oktober 2005 16:14

Dat geldt niet voor alle Walen, phoebe.

phoebe 6 oktober 2005 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Dat geldt niet voor alle Walen, phoebe.

De transfers van Vlaams geld naar Waalse portomonee doet me anders vermoeden.
Daar ik niet zo direkt Waalse transfers in de mijne voel.
Tuurlijk zijn er walen die ook hard werken evenals er Vlamingen zijn die zich liever laten onderhouden door de sociale zekerheid.
Maar ik heb het hoofdzakelijk over de monster transfers komende van Vlaanderen en gaande naar Wallonië.

van Maerlant 6 oktober 2005 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
De transfers van Vlaams geld naar Waalse portomonee doet me anders vermoeden.
Daar ik niet zo direkt Waalse transfers in de mijne voel.
Tuurlijk zijn er walen die ook hard werken evenals er Vlamingen zijn die zich liever laten onderhouden door de sociale zekerheid.
Maar ik heb het hoofdzakelijk over de monster transfers komende van Vlaanderen en gaande naar Wallonië.

In dat geval hebt u overschot van gelijk.

Supe®Staaf 7 oktober 2005 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phoebe

Dat is zijn goede recht.
Wie zijn wij om hem tegen te houden.

Citaat:

Als dat kan, waarom niet?
Wie zijn wij om hen tegen te houden?

Antoon 7 oktober 2005 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door phoebe

Dat is zijn goede recht.

Wij zijn Vlamingen, we kunnen dus verder hard werken, of niet.

Citaat:

Citaat:

Wij zijn Vlamingen, we kunnen dus stoppen met miljarden onderhoudsgeld naar OCMW Wallonie te transfereren.[edit]
[size=1]After edit by Antoon on 07-10-2005 at 10:50
Reason:

Citaat:

Citaat:

Dat is zijn goede recht.

Citaat:

Citaat:

Wij zijn Vlamingen, we kunnen dus stoppen met miljarden onderhoudsgeld naar OCMW Wallonie te transfereren.[/size]

[size=1]After edit by Antoon on 07-10-2005 at 10:49
Reason:

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:

Dat is zijn goede recht.
Wie zijn wij om hem tegen te houden. [\QUOTE]

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Wie zijn wij om hen tegen te houden? [\QUOTE]

Wij zijn Vlamingen, we kunnen dus stoppen met miljarden onderhoudsgeld naar OCMW Wallonie te transfereren.[/size]

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:

Dat is zijn goede recht.
Wie zijn wij om hem tegen te houden. [quote]

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Wie zijn wij om hen tegen te houden? [quote]

[/edit]

phoebe 8 oktober 2005 18:48

Citaat:

Dat is zijn goede recht.

U zal hem niet tegen houden, U bent zo verlekkert op het profiterend establishment, dat u zo liefkozend België noemt....
Het ontgaat u blijkbaar dat er al 175 jaar van de Vlaming wordt geprofiteerd, en geparasiteerd....

Jazeker 9 oktober 2005 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ze staat wel zo'n vier Grand Slam-titels achter op Henin (die nu ook in een dipje zit.

Ja... maar Henin is een Monegaskische, daar hebben we niets mee te maken.

Jazeker 9 oktober 2005 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps

Dat is precies een halve vent hé.

Bah... het is een lekker wijf. Zeg dat Jazeker het gezegd heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be