Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   wat is er allemaal verboden door de islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68918)

Ciccio 25 november 2006 05:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2192486)
Elflamencoloco: mijn Geloof zegt dat als je sterft als niet-moslim, je het paradijs niet zal ruiken, noch zal binnetreden: dus daar verleen ik het recht om dat te zeggen...

Hoewel, ik honderd procent achter U sta, en het bijzonder laf vind, dat al die zichzelfnoemende "Ridders der Vrije Mening" U zo zitten op te stoken, begaat U hier toch een fout.

De Islam zegt helemaal niet dat je als niet-moslim, niet in de Hemel zou kunnen geraken. De Heilige Koran, is zoals gewoonlijk, zeer duidelijk en zeer tolerant (iets wat we van menig zogenaamde "web-imams" niet kunnen zeggen) :

Ziehier Koran 2-62:

"Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."

Voor iedereen die het - al dan niet opzettelijk - mis zou kunnen opvatten: de term Allah (of Allahoum), is gewoon God in het Arabisch.
De Arabische christenen, zoals in Libanon en Syrie, noemen God ook Allah.

Dit is trouwens ook niet verwonderlijk. Want het komt van dezelfde ethymologische semitische oorsprong (Ja, inderdaad, Arabisch is een semitische taal).

In het Hebreeuw is God : Elohim.
In het Arabisch: Alahoum Of Allah.

Esperanza 25 november 2006 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2192329)
Als ik als Moslima akkoord ga met de beperkingen die ik krijg van mijn geloof ...

Citaat:

Ik doe al die dingen niet omdat Allah swt miji dat opgelegd heeft,

Enerzijds beweer je dat je akkoord gaat met het feit dat je geloof je beperkingen oplegt. Naar het waarom heb ik evenwel het raden naar. Jezelf nooit eens afgevraagd naar de werkelijke redenen van die beperkingen? Nooit eens stilgestaan bij het feit dat een georganiseerde religie pas bestaansrecht heeft wanneer de gelovigen door tal van beperkingen kunnen worden gecontroleerd?
Citaat:

Ik doe al die dingen niet omdat Allah swt miji dat opgelegd heeft,

Lijkt mij behoorlijk tegenstrijding met je vorige uitspraak. Eerst beweer je dat je akkoord gaat, nu beweer je dat je al die dingen niet doet, nog sterker, je doet die dingen niet omdat Allah het heeft opgelegd. Is het één een gevolg van het andere of is het omgekeerd? Graag enige verduidelijking terzake aub.

Samrah 25 november 2006 12:11

Carlgustaaf: ik heb dan ook mijn diploma in het nederlands gehaald en niet in het engels. Ja typisch, ik heb een schoon diploma gehaald doordat ik brains heb maar neen, tis gekocht van een vervalser hé.. Want een allochtoon die een hoog diploma heeft, dat kan toch niet??
Wat voor diploma ik heb: kom het inzien.. Je mag van mij.. Allensinds, het gaat jouw niveau te boven.. Mijn nederlands gebrekkerig?? helemaal niet, als ik wat dialect wil gebruiken of wil afkorten, dan is dat mijn zaak maar ik praat perfect AN! En om maar te zwijgen van jouw nederlands.. Ooit gehoord van de nieuwe spelling?? En euh .. Wat die 72 maagden betreft: ik gun mijn man dat .. Ik heb zoveel liefde voor mijn man dat ik hem dat gun in het hiernamaals.. heb jij er last van?

Bobke: teneerste ben ik jouw schat niet. Tentweede vind ik mensen niet minderwaardig: dat is uw taak.
Of beter die van heel veel op dit forum. Allochtonen zijn niets waard zo denken jullie. Maar daar liggen wij niet wakker van. Wij hebben mensen zoals jullie niet nodig..

Samrah 25 november 2006 12:19

Esperanza: ik begrijp je vraag niet goed hoor want volgens mij heb ik hier altijd gezegd dat ik dingen doe omdat de Islaam mij dat oplegd..
Ik zei wel dat ik niet akkoord ga met wat die terroristen doen. Allah swt heeft ons gezegd te vechten INDIEN ze ons aanvallen, heeft ons gezegd te VECHTEN indien ons eigendommen worden afgenomen.. enz..
Allah swt heeft niet gezegd een gebouw met 5000 man om geen reden op te blazen! Dat is geen Islaam! Dat is terrorisme! En die mensen hebben geen recht om het leven van andere mensen af te pakken! Die terroristen moeten daarvoor gestraft worden!
Waarom ik akkoord ga met die beperkingen? Ik drink geen alcohol omdat alcohol je in een staat brengt die geen controle heeft over zichzelf..
Ik heb geen sex met verschillende mannen: omdat sexen met verschillende mannen je ziektes kan geven.. En omdat mijn lichaam geen "stuk vlees" is dat door verschillende mannen kan "gebruik worden om hun behoeften te bevredigen" maar omdat ik van mijn lichaam hou en het enkel aan 1 man geef namelijk de man met wie ik trouw of ga trouwen..
Ik draag geen spannende of uitdagende kledij: omdat je dan wel eens lastiggevallen kan worden door mannen, om maar te zwijgen van de vele vrouwen die verkracht zijn door vieze mannen die zich niet konden inhouden als ze dat zagen..
ik ga niet uit omdat ik mijn tijd beter thuis kan besteden, met mijn gezin , en voor mijn geloof in plaats van mijn tijd te verspillen aan muziek en dans..

Nog vragen?

Samrah 25 november 2006 12:21

Ciccio, tuurlijk als jij nog gaat geloven in Allah, en in het hiernamaals , dan ga jij misschien naar de hemel gaan.. maar haha Allah is de god van de Moslims! En niet zomaar een God!
Dus geloven in God van de Moslims of geen Hemel voor jou

circe 25 november 2006 12:31

Citaat:

Ik draag geen spannende of uitdagende kledij: omdat je dan wel eens lastiggevallen kan worden door mannen, om maar te zwijgen van de vele vrouwen die verkracht zijn door vieze mannen die zich niet konden inhouden als ze dat zagen..
Ik draag wèl spannende en sexy kledij: ik word daarom niet lastiggevallen door (autochtone) mannen.
In Pakistan gebeuren constant verkrachtingen (door islamitische mannen) van in lappen gehulde vrouwen en meisjes.

HIER in dit land mogen vrouwen niet verkracht worden, niet als ze sexy kledij dragen en niet als ze in een patattenzak rondlopen!

Het is net uw houding waarmee ik een probleem heb.

Hield ik vroeger netjes voor iedereen de deur open, dan laat ik ze sinds een tijdje gewoon dichtvallen als er een hoofddoek achter me binnenkomt: "ik zie ze - zoals ze zelf willen - gewoonweg niet staan.

smiley 25 november 2006 12:36

Islam's lelijke gezicht

Onze bevolking wordt blootgesteld aan massale en leugenachtige media campagnes. Men maakt ons wijs dat de islam een bijzonder vreedzame, lieflijke zelfs nobele godsdienst is. Voortdurend wordt een vervalste korantekst geciteerd die het doden van mensen zou verbieden. Een deel van die hieronder volledig geplaatste tekst wordt echter altijd weggelaten. Het weggemoffelde deel, onderstreept tussen haakjes, blijkt juist het doden van mensen die wanorde scheppen in het land, dat wil zeggen de profeet niet gehoorzamen, toe te staan. 5.32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, (behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land,) het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. Om de godsdienstige verdraagzaamheid van de islam te bewijzen citeert men altijd de tekst: 2.257 Er is geen dwang in de godsdienst! Maar, wie zich niet onderwerpt moet worden gedood of verdreven zoals in honderden teksten wordt voorgeschreven.! Wie deze leugens aan de kaak stelt wordt bedreigd door moslims zowel als door de eigen Nederlandse overheid wegens gebrek aan respect.

Deze leugencampagne wordt enthousiast gesteund door bijna alle politieke en kerkelijke leiders in ons land. Premier Balkenende en de ex minister van Buitenlandse Zaken (van den Broek) kennen zogenaamd de echte oorzaak van alle islamitische agressie, haat tegen het Westen, en de weigering om te integreren in onze samenleving of zelfs maar onze taal te leren. Alle huidige spanningen zijn volgens hen te wijten aan de Nederlanders zelf die onvoldoende respect tonen voor moslims..Zij negeren dat wij tientallen miljarden euro’s per jaar offeren voor uitkeringen, scholing, gezondheidszorg, kinderbijslag, huisvesting, subsidies voor moslims die het volgens de koran onze plicht achten om hen te onderhouden. Als dank krijgen wij haat en verachting voor onze samenleving die zij bikkelhard afwijzen en met geweld bestrijden.

Bovendien negeren zij het wereldwijde islamitische geweld, de burgeroorlogen waarin moslims niet moslims verdrijven of uitmoorden zowel als de jaarlijks ruim duizend terroristische aanslagen met dodelijke afloop. Zie de website “the religion of peace” met een onvolledig overzicht van gepleegde aanslagen sinds 9/11. Vaak worden in deze aanslagen honderden, soms zelfs duizenden, onschuldige weerloze slachtoffers waaronder vrouwen en kinderen vermoord. Zeker, niet alle moslims nemen deel aan dit geweld dat zij heimelijk afkeuren. Dat kunnen zij niet openlijk doen omdat de koran en de hadith dit terroristisch geweld goedkeuren en zelfs dwingend voorschrijven. Als zij zich toch tegen dit geweld keren handelen zij in strijd met de koran en worden door fanatici beschouwd als afvalligen die gedood moeten worden.

Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan. Abu Dawud 38.4341: Een Jood bekeerde zich tot de islam, maar werd daarna afvallige. Toen Mohammed kwam zei hij: Ik zal niet van mijn rijdier af komen voor hij gedood is. Hij werd toen gedood. Zelfs diegenen die hier met een Nederlands paspoort rondlopen en de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen blijven eerst en vooral loyaal aan de islamitische ‘oemma’s of politieke /Militaire machthebbers in hun Islamitische herkomstlanden. Zij blijven Turk of Marokkaan omdat zij hun nationaliteit zelfs na meerdere generaties hier niet op mogen geven en dus altijd onderworpen blijven aan buitenlandse islamitische heersers die hun afkeer van het Westen blijven propageren.

Door linkse en rechtse politieke partijen worden er allerlei oorzaken verzonnen voor het mislukken van deze moslims om een normaal onderdeel te vormen van dit land, zoals armoede, racisme, discriminatie, gebrek aan onderwijs, maar geen van deze factoren is de werkelijke oorzaak van deze mislukking. De fundamentele reden is de essentie van de islam. Die essentie is dat de islam een leer is van haat en verachting van ongelovigen die te vuur en te zwaard moeten worden bestreden, onderworpen of gedood en verdreven met achterlating van al hun bezittingen. Uit de koran en de hadith blijkt dat migratie al tijdens het leven van Mohammed de kern vormde Mohammed’s veroverings- en machtspolitiek. 4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; 9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren. Abu Dawud 14.2473: Er zal geen einde komen aan migratie tot het berouw ophoudt en berouw zal niet eindigen voor de zon opkomt in het Westen. Net als een kernwapen leidt migratie tot een kettingreactie, van volgende migranten, gezinshereniging, huwelijksmigranten, en hoge geboorte cijfers waardoor de normale bevolkingsgroei wordt verveelvoudigd.

Dat werd in het verleden nog verder versterkt door het doden van alle mannen en het roven van vrouwen en kinderen uit de veroverde gebieden als echtgenoten of slavinnen. 19.4364: De Joden van Nadir en Quraizi verzetten zich tegen de boodschapper van Allah die de Nadir verdreef, maar de Quraizi toestond om te blijven. Hij begunstigde de laatsten tot ook zij zich verzetten. Toen doodde hij hun mannen en verdeelde de vrouwen, kinderen en al hun bezittingen onder de moslims. Maar sommigen voegden zich bij de boodschapper van Allah die hen bescherming bood. Zij omarmden de islam. De boodschapper van Allah verdreef alle Joden uit Medina. Vanwege de massale roof van vrouwen en kinderen was het toegestaan om vier vrouwen plus slavinnen te hebben. Ieder moslim bolwerk kende daardoor een bevolkingsexplosie. Huw vrouwen die liefhebben en zeer vruchtbaar zijn, want door jullie zal ik alle volkeren in aantal overtreffen. De door migratie gevormde en van de buitenwereld geïsoleerde moslim populaties mogen zich niet vermengen met de autochtone bevolking, daar zelfs niet mee omgaan, want dan behoren zij tot de ongelovigen. 3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. 9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Vanuit de zo gevormde geïsoleerde moslim bolwerken werd dan de omringende bevolking aangevallen, beroofd en verdreven of onderworpen. Moslim gemeenschappen werden onderhouden door de van ongelovigen afgedwongen belasting en de van hen geroofde buit en tegenwoordig door westerse uitkeringen en subsidies. 19.3040: Belastingen moeten worden geheven van Joden en Christenen, maar niet van moslims. 48.18. Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning. 48.19. En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs; 48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden. 8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: “De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper. 8.69 Eet van de buit die gij ontvangt als wettig en goed en vreest Allah. 8.41. En weet, dat wat gij ook als buit neemt, er een vijfde van voor Allah, de boodschapper, de verwanten, de wezen, de armen en de reiziger is.

Moslims leiden een parasitair bestaan en kunnen al hun tijd besteden aan strijd en verdere veroveringen of de verdediging van hun bolwerken. Dat is de voornaamste oorzaak voor de economische achterstand van islamitische enclaves, die niet in eigen onderhoud kunnen voorzien. De haat en verachting van moslims voor de hen omringende ongelovige bevolking mag blijken uit de volgende teksten. 8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen. 5.60 Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald." 98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen. Koran en hadith bevelen moslims om ongelovigen te bestrijden en te vervolgen 4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u 4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk. 8.39 En bestrijdt hen (de ongelovigen) totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. 9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. Het is ook duidelijk dat de islam onze democratische rechtsorde gewoon niet erkent en moslims onze wetten niet mogen gehoorzamen. 5.44 En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen. 5.45 En wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden, zijn onrechtvaardigen. 5.47 En wie niet rechtspreken naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.

Al even duidelijk is dat het Mohammed te doen was om zijn persoonlijke macht en dat alleen hij moest worden gehoorzaamd. 26.108 Vreest daarom Allah, en gehoorzaamt mij, 26.110 Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij. 26.126 Daarom vreest Allah en gehoorzaamt mij. 26.131 Vreest Allah en gehoorzaamt mij. 26.144 Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij. Volgens Turken en Arabieren zijn vrouwen slechts tweederangs Moslims, dit blijkt als zij de moskee bezoeken. De echte gelovigen - mannen dus - mogen binnen een soort omheining in het midden plaats nemen. Maar vrouwen moeten achter geponste houten schermen blijven aan de buitenste rand, dus waar de ongelovigen moeten zitten. Dit was een traditie toen Anatolië (het huidige Turkije)door de Moslims veroverd was, Het Christelijk Byzantijnse rijk was toen veroverd door Turkse en Arabische nomaden, vlak daarna begon de grote Islamisering, zoals nu in Nederland, met overal grote moskeeën en minaretten, vrouwen werden misbruikt als een middel om de Moslim bevolking te vergroten. Niet islamieten en vrouwen waren beiden onderworpen aan de Moslims. 2.223 Uw vrouwen zijn een akker voor u, komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor u zelf.) 4.34 Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. De Nederlandse overheid speelde met vuur door de massale immigratie van moslims te bevorderen en zelfs te subsidiëren.

Zij kan absoluut niet weten welke moslims zich fundamentalistisch opstellen en ons inderdaad met geweld willen bestrijden. Ook de zogenaamd gematigde moslims stellen dat zij trouw blijven aan de koran en die moeten gehoorzamen. Fanatieke fundamentalisten die stellen dat hier het kalifaat en islamitische heerschappij moet worden gevestigd zoals de aanhangers van de Hizb Ut Tahrir en de door saoudis gefinancierde fundamentalistische moskeeën zijn hier in grotere aantallen binnen gestroomd. In Duitsland was men zo verstandig HUT te verbieden. Nederlandse politieke partijen en kerken blijven streven naar hun eigen ondergang: Zij streven naar toelating van islamitische landen tot de Europese Unie waardoor Immigratie, moskeebouw en explosieve groei van moslimpopulaties zich ongeremd door zullen zetten. Zelfs diegenen die hier met een Nederlands paspoort rondlopen en de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen blijven eerst en vooral loyaal aan de islamitische ‘oemma’s of politieke /Militaire machthebbers in hun herkomstlanden....Door linkse en rechtse politieke partijen worden er allerlei oorzaken verzonnen voor het mislukken van deze moslims om een normaal onderdeel te vormen van dit land, zoals armoede, racisme, discriminatie, gebrek aan onderwijs, maar geen van deze factoren is de werkelijke oorzaak van deze mislukking.

De fundamentele reden is de essentie van de islam. In essentie verdeelt de islamitische wereldbeschouwing deze wereld in twee verschillende kampen: Dit zijn Daru’l Islam (het huis van de islam) en Daru’l Harb (het huis van oorlog). De islam is een uiterst gewelddadige oorlogsdoctrine die stelt dat ongelovigen Joden en Christenen zich moeten onderwerpen aan het gezag van de islam en daaraan belastingen moeten betalen. Wie zich daartegen verzet en de profeet of Allah bespot moet worden gedood of verdreven waarbij al hun bezittingen mogen worden geroofd door de moslims. Er wordt zelfs letterlijk gezegd dat de hele wereld en alles daarop behoren aan de profeet. Sahih Muslim 19.4363: Wij waren in de moskee toen Allah’s boodschapper bij ons kwam en zei: Laten we naar de Joden gaan. Wij gingen met hem mee tot we bij de Joden kwamen. Allah’s boodschapper stond op en riep drie maal: Verzamelde Joden aanvaard islam en je zult veilig zijn. De derde maal voegde hij daaraan toe: Weet dat de wereld toebehoort aan Allah en zijn apostel en het is mijn wens jullie van dit land te verdrijven en alle bezittingen achter te laten. Sahih Muslim 19.4366: Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims. De door Mohammed daartoe voorgeschreven en toegepaste methoden kunnen alleen maar worden bestempeld als de allerwreedste vormen van terrorisme zoals dat ook nu nog wereldwijd op grote schaal wordt toegepast. Van 632 tot ongeveer 1923 hebben islamitische staten onafgebroken veroveringsoorlogen gevoerd tegen Europa en grote delen daarvan honderden jaren lang bezet en uitgeplunderd.

Pas in 1923 waren de Turken (de laatste islamitische veroveraars) tijdens de Balkanoorlogen verslagen en verdreven uit Europa met uitzondering van het gebied rond Istanbul, vroeger Constantinopel hoofdstad van het christelijke Byzantijnse of Oost Romeinse rijk. Het uiterst succesvol gebleken migratiewapen werd na 1950 opnieuw met succes toegepast. Na dat jaar was Europa bezeten van het idee van de multiculturele samenleving en islamitische propaganda die de islam (in strijd met de werkelijkheid) propageerde als de godsdienst van de vrede en een verrijking van onze samenleving. Europa begon een proces van zelfvernietiging door het massaal toelaten van fanatieke ongeschoolde en het Westen vijandig gezinde moslims. Laten we niet vergeten dat de stichter van de islam met zijn oorspronkelijk mengsel van Christelijke en Joodse elementen geen enkel succes had in zijn geboortestad Mekka. In tegendeel, zijn Arabische stam en stadgenoten weigerden hem te gehoorzamen zoals hij voortdurend eiste en joegen hem de stad uit. In zijn ballingsoord Medina veranderde hij zijn leer tot een uiterst agressief geheel van moord, doodslag en terreur tegen iedereen die hem niet gehoorzaamde of bespotte. Met beloften van rijke geroofde buit en paradijselijke beloningen wist hij in Medina een groot leger van fanatieke volgelingen te vormen. Daarmee veroverde hij razend snel zijn geboortestad Mekka en daarna heel het Midden Oosten en Noord Afrika. Iedereen die zich niet onderwierp, kritiek op hem leverde of hem bespotte werd afgemaakt. Enkele voorbeelden uit de vele slachtingen en sluipmoorden die in de overleveringen in gruwelijk detail worden beschreven: S. Bukhari 4.52.265: Allah’s apostel zond een groep helpers naar een man genaamd Abu Rafi. Een van hen drong s’nachts zijn huis binnen en vermoordde hem in zijn slaap. Abu Dawud 14.2678: De profeet zei op de dag van de verovering van Mekka: Er zijn vier personen die ik niet zal sparen. Hij noemde hun namen. Daaronder waren twee zingende meisjes. Een daarvan werd gedood en de ander ontsnapte en bekeerde zich tot de islam. Abu Dawud 38.4348 Een blinde man had een zwangere slavin die de profeet placht te beledigen en bespotten. Hij verbood haar, maar zij hield er niet mee op. Op een nacht begon zij weer de profeet te bespotten en kwaad van hem te spreken. Daarop nam hij een dolk, stak die in haar buik en doodde haar. Een kind dat tussen haar benen kwam te liggen was besmeurd met het bloed dat daar vloeide. ’s Morgens werd de profeet daarover ingelicht. Daarop zei hij: O wees mijn getuige, geen vergelding is nodig voor haar bloed. Met dit soort terreur en steeds groeiende militaire macht werd de islamitische oemma tot stand gebracht. Nog steeds zijn migratie en terreur de voornaamste wapens van de islam.

Bij de minste of geringste kritiek of spot op de islam raast het van de doodsdreigingen en massale terroristische aanvallen op Europese ambassades en westers personeel in islamitische landen gesteund door hun eigen overheden en de conferentie van islamitische staten die om het hardst protesteren bij westerse overheden om ieder commentaar op de islam te verbieden en strafbaar te stellen. Het meest recente voorbeeld daarvan is de volslagen hysterische reactie in de moslim wereld over de spotprentjes in een Deense krant. Westerse ambassades worden aangevallen en in brand gestoken door hysterische menigten, opgezweept door islamitische en politieke leiders. Handelsboycotten worden uitgevaardigd. Islamitische ambassadeurs worden teruggetrokken. Journalisten worden bedreigd met de dood en ontslagen en zo voort. Dat zijn geen spontane acties. De ongeletterde demonstranten en terroristen weten niets van Denemarken. Een Deense krant hebben ze nooit gezien en Deense producten kennen ze al helemaal niet. Al deze acties worden door islamitische religieuze en politieke leiders georganiseerd met slechts een doel: Terreur om zo de Europese wetten aan te passen aan de sharia en ieder protest tegen de Europese islamisering de kop in te drukken. Helaas maken onze regeringen zich schuldig aan verraad en collaboratie met een vijandige, intolerante godsdienst, die openlijk stelt Europese landen te zullen onderwerpen en hier een islamitische theocratische dictatuur te vestigen. Daar de Europese regeringen zich steeds toegeeflijker op blijven stellen en islamitische landen willen toelaten tot de Europese Unie, met massale migratie stromen als gevolg, zullen de moslims hun eisen steeds harder stellen en zullen de problemen steeds groter worden. De grote Nederlandse steden worden al overheerst door Turkse en Arabische moslims, Zij noemen zich allemaal gematigd om geen weerstand en mogelijke tegenmaatregelen op te roepen. De meesten van hen zijn werkloos wegens gebrek aan scholing en taalkennis.

Zij accepteren geen gezag van westerse werkgevers en gedragen zich alsof zij het hier voor het zeggen hebben. De koran stelt immers dat zij zullen heersen over de ongelovigen. Vandaar de opstelling alsof ze in een islamitisch land wonen en tweeduizend jaar westerse cultuur naast zich neer mogen leggen. Met de hoogste minaretten en de grootste moskeeën willen zij uitdagend demonstreren dat ons land een islamitisch gebied geworden is. Nederlanders verlaten hun wijken en straten. Daar is Turks of Arabisch de voertaal geworden. Het zaaien van haat door het citeren van teksten uit koran en hadith wordt hier toegestaan omdat zij slechts hun heilige boeken citeren. Dat valt dan onder onze vrijheid van godsdienst en wordt getolereerd. Nog een stapje verder en onze overheid staat ook het moorden in naam van de profeet toe. Dat staat immers ook in hun heilige boeken. Politieke partijen en gemeentes willen niet weten bij welke complot ze betrokken zijn! Islamitische massa’s zijn sterk gepolitiseerd onder leiding van imams, Turkse, Arabische staatsambtenaren die de religieuze diensten in de grote moskeen binnen Nederland verzorgen. Verder zijn zij hecht georganiseerd in verenigingen en moskeekoepels onder buitenlandse leiding met buitenlandse financiering en Nederlandse subsidies.

De rol van de militaire en religieuze Arabische en Turkse politiek staat hierbij centraal. Zij vormen geen Nederlandse etnische minderheden, maar de voorhoede van buitenlandse islamitische mogendheden die hun eigen nationaliteit en karakter willen behouden (het Trojaanse paard) en zich afzetten tegen de Nederlandse samenleving die zij willen onderwerpen. Hierdoor kunnen Turken en Arabieren over aantal jaren ons land beschouwen als een provincie. Het meest verwonderlijke aspect is dat in alle discussies rond de islam geen woord gezegd mag worden over de inhoud en doelstellingen van de islam, de koran en de overleveringen of het leven van de profeet. Het blijft bij vage discussies over vrijheid van godsdienst en onderwijs en respect voor andermans overtuiging alsof alle doctrines en godsdiensten gelijkwaardig en respectabel zijn. Dat is heel zeker niet het geval. Dat gebrek aan feitelijke inhoud bleek onder andere uit de NOVA-uitzending van Zaterdag waarvoor een groot aantal deelnemers was uitgenodigd. De enige poging tot een inhoudelijke stelling van Hirsi Ali dat het streven naar een theocratische dictatuur in Europa onvermijdelijk tot oorlog leidt. Werd ogenblikkelijk overschreeuwd.

Vooral door het inhoudsloze gebrul van Mohammed Cheppi en door de gespreksleidster Clarry Polak die haar simpelweg niet aan het woord liet. Niettemin gaat het hier over de essentie van de islam die systematisch wordt verzwegen. Die essentie is vervat in voornamelijk de hoofdstukken van de koran, gedicteerd door Mohammed na zijn verdrijving uit Mekka en de overleveringen over het gedrag en de uitspraken van de profeet. Beide “heilige” hebben niets mystieks en laten aan duidelijkheid niets te wensen over. Het vergt niet veel tijd om de meest relevante delen te bestuderen en te beoordelen. Het zijn de volgende hoofdstukken:

Uit de koran de hoofdstukken 2-3-4-5-8-9-11-24-26-33-47-48-56-58-98 Uit de hadith: Sunan Abu Dawud, Boek 14, Jihad …………………….Boek 38 Voorgeschreven straffen …………………… Boek 19, Schatplicht buit en heerschappij …………………… Boek 11, Huwelijk …………………….Boek 12, Scheiding Sahih Muslim……. Boek 19, Oorlog en krijgstocht …………………… Boek 17, Voorgeschreven straffen …………………… Boek 8, Huwelijk …………………… Boek 9, Scheiding Malik’s Muwatta… Boek 21, Jihad …………………… Boek 28, Huwelijk Sahih Bukhari…….. Boek 52, Vechten voor de zaak van Allah ……………………. Boek 62, Huwelijk ……………………. Boek 63, Scheiding

Laat u niet ontmoedigen door het aantal boeken en hoofdstukken. Alles bij elkaar is het niet zo erg veel. Als u dit heeft doorgelezen wil u echt niets meer weten van de islam en is het duidelijk dat de overheid de harde plicht heeft om haar burgers, ongelovigen zowel als goedwillende eigenlijk afvallige moslims te beschermen tegen de islam. Men zal moslims duidelijk moeten maken dat de leer van Mohammed in een vreedzame en beschaafde samenleving niet getolereerd kan worden. Er zijn harde en ingrijpende maatregelen nodig om de islamisering van ons land en van heel Europa tegen te gaan. Vrijheid van Godsdienst en onderwijs, immigratie en door het buitenland gefinancierde moskeeën en imams mogen door de overheid niet langer worden toegestaan.

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=6401

Bobke 25 november 2006 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193179)
Bobke: teneerste ben ik jouw schat niet.

O jawel, of je dat nu prettig vindt of niet.
Citaat:

Tentweede vind ik mensen niet minderwaardig: dat is uw taak.
Dat vindt u wel, ik beweer niet dat mensen met een andere mening het hiernamaals niet zullen betreden.
Ps, ik zou het op prijs stellen indien u de post waar u op reageert zou quoten.
Het bespaart ons een scrollpols.

Bobke 25 november 2006 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193200)
Ciccio, tuurlijk als jij nog gaat geloven in Allah, en in het hiernamaals , dan ga jij misschien naar de hemel gaan.. maar haha Allah is de god van de Moslims! En niet zomaar een God!

Dus heeft Samrah zelfs de macht om te oordelen welke God de ware is en welke niet. :lol:

ElFlamencoLoco 25 november 2006 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2192486)
Elflamencoloco: mijn Geloof zegt dat als je sterft als niet-moslim, je het paradijs niet zal ruiken, noch zal binnetreden: dus daar verleen ik het recht om dat te zeggen.

Zou je geloven, lieve Samrah, dat de katholieke Kerk, waarin ik gedoopt ben, en waarin ik me zelfs redelijk engageer, identiek hetzelfde zegt: niemand die niet gedoopt is, niemand die Jezus Christus niet als de mensgeworden God erkent, zal het paradijs binnengaan.

Jamaar, wat is het nu? Heeft jouw geloof gelijk? Of het mijne? Hebben ze allebei gelijk? Of slaan ze allebei de bal mis?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah
Maar als Moslima moet Allah swt nog beslissen hoe het met mij afloopt, ik zal in het hiernamaals ook boeten voor de fouten die ik begaan heb maar hoop inshallah (indien Allah het wilt) dat mijn fouten zullen vergeven worden en dat ik het Paradijs zal binnentreden..

Hier sluiten ons beider geloven elkaar geenszins uit: ook christenen geloven in het Laatste Oordeel en ervaren dit in grote lijnen net zoals moslims.

Flippend Rund 25 november 2006 13:24

Citaat:

Allah is toch maar het arabisch woord voor god, dus waarom zou er een verschil zijn tussen mijn god en allah?

Ciccio 25 november 2006 13:24

Citaat:

Zie mij maar niet als uw tegenstander, want dan vergis je je van vijand.

De God in Wie ik geloof, is de Heer der Werelden :

Koran 26.77 - 26.82
77. ... de Heer der Werelden,
78.Die mij heeft geschapen en Hij is het, Die mij leidt;
79.En Die mij voedsel en drank geeft.
80.En Die mij geneest wanneer ik ziek ben;
81.En Die mij zal doen sterven en daarna weer tot het leven terugroepen. 82.En Die, hoop ik, mij mijn tekortkomingen zal vergeven op de Dag des Oordeels."

Dus alstublieft, kwets me niet meer door te zeggen, dat ik zomaar in een god geloof ...

Samrah 25 november 2006 13:33

Teneerste wil ik zeggen aan Smiley dat ik jouw tekst of jouw reactie niet lees, ik negeer ze dus daarom kan ik ook niet reageren op jou.

Circe: hoe weet jij nu dat er in Pakistan talloze verkrachtingen zijn?? Staat er dagelijks in de krant dat er verkrachtingen zijn? Of was jij er bij ??
Je houdt de deur niet open "als er een hoofdoek achter je komt".. Hmm.. Een hoofddoek achter je komt? Hebben die hoofddoeken dan pootjes?
Maar begrijp wat je wil zeggen en niemand ziet jouw ook staan hoor, mij intreseer het niet wie achter mij komt, ik zal de deur zelf openhouden voor Filip De Winter, maar als jij constant wil kijken voor wie wel en niet de deur zal openhouden, dan zit jij eerder met een probleem en niet ik..

En wat je kleding betreft: ja misschien ben je niet aantrekkelijk genoeg daarmee dat ze niet kijken? Want als je sexy kleding draagt, zullen er normaal gezien wel mannen naar je omkijken.. Allé, ik wil niets zeggen hé.. Maar euhhh.. denk dan echt dat het met jou te maken heeft..

En neen hoor, ik heb geen macht om dingen te doen.. Enkel Allah swt heeft de macht om dingen te doen.. En mijn God praat in de Koraan over alle andere geloven, Koraan praat over Christenen en Joden, over mensen die helemaal niet geloven.. Staat er in de Bijbel iets over Moslims???

circe 25 november 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193393)
Teneerste wil ik zeggen aan Smiley dat ik jouw tekst of jouw reactie niet lees, ik negeer ze dus daarom kan ik ook niet reageren op jou.

Beetje rare reactie. Indien je namelijk wel de moeite om lezen had gedaan, dan had je gezien dat het zuiver koranische teksten en ahadith waren die Smiley heeft geplaatst. Welk probleem kan je daar nu mee hebben? Bang van je eigen spiegelbeeld?

Citaat:

Circe: hoe weet jij nu dat er in Pakistan talloze verkrachtingen zijn?? Staat er dagelijks in de krant dat er verkrachtingen zijn? Of was jij er bij ??
Het staat inderdaad zeer regelmatig in de kranten. Recent zelfs, en vooral naar aanleiding van de wetten over verkrachting die veranderd werden en waar gelukkig nu de koranische voorschriften niet meer worden gevolgd, werd hopen informatie doorgegeven in verband met het aantal slachtoffers.
Volgens een onafhankelijke mensenrechtenorganisatie wordt in Pakistan iedere twee uur een vrouw verkracht en vindt er om de acht uur een collectieve verkrachting plaats. Maar dit is ongetwijfeld een onderschatting omdat de meeste verkrachtingen vanwege de oude wetgeving niet aangegeven werden.

Citaat:

Je houdt de deur niet open "als er een hoofdoek achter je komt".. Hmm.. Een hoofddoek achter je komt? Hebben die hoofddoeken dan pootjes?
Maar begrijp wat je wil zeggen en niemand ziet jouw ook staan hoor, mij intreseer het niet wie achter mij komt, ik zal de deur zelf openhouden voor Filip De Winter, maar als jij constant wil kijken voor wie wel en niet de deur zal openhouden, dan zit jij eerder met een probleem en niet ik..
Vrouwen die vinden dat ze zich in lappen stof moeten wikkelen, vinden zichzelf gewoonweg één grote erotische zone: één grote vagina zullen we zeggen. Zelf zie ik enkel de lappen stof (dat is hun bedoeling dus). Vandaar mijn verwijzing naar de lappen stof en niet naar het "wezen" dat eronder zit en zichzelf bewust wil onttrekken aan de blik van andere personen.

Citaat:

En wat je kleding betreft: ja misschien ben je niet aantrekkelijk genoeg daarmee dat ze niet kijken? Want als je sexy kleding draagt, zullen er normaal gezien wel mannen naar je omkijken.. Allé, ik wil niets zeggen hé.. Maar euhhh.. denk dan echt dat het met jou te maken heeft..
:lol: je hebt het precies niet zelf in de gaten, maar je trapt hier netjes in het valletje dat ik voor je opzette!
Nochtans volg je hier ook netjes de voorgeschreven islamitische gedachtenkronkels: je wist toch ook dat "oude" (= niet aantrekkelijke) vrouwen zich niet meer moesten "bedekken" van Mohammed? Die laatsten zouden toch niet meer "lastiggevallen" worden door zijn hitsige volgelingen zeker?
Ik mag dus aannemen dat jij jezelf ontzettend aantrekkelijk vindt, zodanig zelfs dat je je moet bedekken om niet te worden besprongen?

Voorbeeld: "wezen"? dat denkt dat ze één grote erotische zone is:

Citaat:

En neen hoor, ik heb geen macht om dingen te doen.. Enkel Allah swt heeft de macht om dingen te doen.. En mijn God praat in de Koraan over alle andere geloven, Koraan praat over Christenen en Joden, over mensen die helemaal niet geloven.. Staat er in de Bijbel iets over Moslims???
Tja... toen Allah de Bijbel liet nederdalen (dat zegt hij toch in de koran) was mohammed natuurlijk nog niet geboren en blijkbaar had Allah niet de voorzienigheid om dat toekomstbeeld even door te seinen.
Allah praat in de koran trouwens ook over andere goden, want hij zegt van zichzelf dat hij de "grootste" is: tiens, groter dan wie?
Allah praat in de koran echter niet over hinduisme, boeddhisme, confucianisme en nog vele andere religies worden niet vermeld. Zou Allah niet geweten hebben dat er Maya's leefden in Zuid-Amerika? Of had hij dit werelddeel nog niet ontdekt?

ElFlamencoLoco 25 november 2006 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193393)
Staat er in de Bijbel iets over Moslims???

Nogal wiedes dat er in de Bijbel niet over moslims, over islam of over Mohammed wordt gesproken.

De voornaamste reden is dat zelfs de jongste delen van de Bijbel meer dan 500 jaar geschreven werden vóóraleer er sprake was van Mohammed, die toch als grondlegger van de islam wordt beschouwd - ook door de moslims zelf.

Een minder belangrijke reden zou de volgende kunnen zijn. Waar de komst van Jezus Christus wel degelijk werd voorspeld in het Oude Testament, eeuwen voordien, gebeurde dat kennelijk niet voor Mohammed. Bijvoorbeeld het begin van het zevende hoofdstuk van het boek Jesaja, waaruit ik hier vers 14 uitlicht:
Citaat:

Daarom geeft de Heer zelf een teken aan u: Zie, de jonge vrouw is zwanger, en zal een zoon ter wereld brengen, en u zult hem de naam Immanuël geven.
De Hebreeuwse uitdrukking "Immanuël" betekent zoveel als "God-Met-Ons".

Het voornaamste twistpunt tussen joden en christenen is dat eerstgenoemden Jezus niet als Messias erkennen. In tegenstelling tot christenen wachten joden nog altijd op die Messias. Maar beiden, christenen en joden, geloven in een Messias die wel degelijk voorspeld wordt in de Bijbel.

Waarom werd Mohammed niet voorspeld? Waarom rept de Bijbel met geen letter over hem, noch over de islam?

't Is zomaar een vraagje hoor...

Samrah 25 november 2006 14:37

Circe, ik ben enkel bang van Allah swt, voor de rest heb ik nergens schrik voor..
Ik zal je eens zeggen waarom, ik zal normaal altijd reageren of antwoorden, maar Smiley beledigd constant, sorry maar zulke mensen negeer ik, ze zijn te laag van niveau voor mij, dus daar verlaag ik mij niet naar.
Moest zij of hij normaal reageren dan zal ik ook op haar of zijn tekst reageren maar nu doe ik de moeite niet om die te lezen, ik heb daar geen nood aan.

Samrah 25 november 2006 14:39

Circe: in de krant staat het? Heb het niet gelezen maar kom, het kan natuurlijk hé, hoe weet ik nu dat er wel of geen verkrachtingen plaats vinden. Maar vergeet niet, in België gebeurt het ook hoor dus je moet niet over de grenzen heen gaankijken om te zoeken naar verkrachtingen.. In eigen land hebben we al voorbeelden genoeg hé..

Samrah 25 november 2006 14:41

Neen hoor, de bijbel is inderdaad geschreven voor de Islaam er was.. Maar ja, de Islaam praat ook over dingen in de toekomst.. Want Allah swt ziet ook de toekomst.. En er staan dingen in de Koraan die toen nog niet plaatsvonden, maar in de toekomst wel. Wil je weten wat, ga dan naar een bib en huur er een vertaalde Koraan of zoek op internet.
Als jullie geloof de waarheid was, dan had het ook moeten spreken over dingen van in de toekomst

circe 25 november 2006 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193610)
Circe: in de krant staat het? Heb het niet gelezen maar kom, het kan natuurlijk hé, hoe weet ik nu dat er wel of geen verkrachtingen plaats vinden. Maar vergeet niet, in België gebeurt het ook hoor dus je moet niet over de grenzen heen gaankijken om te zoeken naar verkrachtingen.. In eigen land hebben we al voorbeelden genoeg hé..

Samrah meiske: het ging hem over JOUW bewering dat het dragen van een hoofddoek of andere lappen stof jou zullen beschermen tegen verkrachtingen. In Pakistan zijn de vrouwen verplicht zich te hullen in lappen stof en worden ze dramatisch veel verkracht. Dus die lappen stof helpen niet!

Ik ben nog nooit verkracht, nog nooit lastiggevallen. Jij mag denken dat het komt omdat ik lelijk ben, maar ik had je nog niet verteld dat ik altijd met een indianenpluim op mijn hoofd rondloop: zo weten de mannen dat ze me niet mogen verkrachten! Slim hé?
Heb jij al ooit gehoord dat vrouwen met een indianenpluim op hun hoofd verkracht werden? ik niet hoor. Daar heb je ineens het bewijs dat het werkt.

Samrah 25 november 2006 14:44

Circe: bullshit!
Iedere moslimvrouw moet zich bedekken. Wat een bullshit dat je daar verkoopt zeg. Dus indien ik oud word, dan hoef ik geen hoofddoek meer te dragen want dan heb ik toch amper haar en dan is het toch grijs en ben ik toch niet aantrekkelijk genoeg??
Echt bullshit! De regels voor kleding zijn voor elke moslimvrouw, ongeacht de leeftijd!!!
Als je iets wil zeggen, doe het dan juist hé zeg. Dit is de eerste keer dat ik zo iets belachlijks hoor.

circe 25 november 2006 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193619)
Iedere moslimvrouw moet zich bedekken. Wat een bullshit dat je daar verkoopt zeg. Dus indien ik oud word, dan hoef ik geen hoofddoek meer te dragen want dan heb ik toch amper haar en dan is het toch grijs en ben ik toch niet aantrekkelijk genoeg??
Echt bullshit! De regels voor kleding zijn voor elke moslimvrouw, ongeacht de leeftijd!!!
Als je iets wil zeggen, doe het dan juist hé zeg. Dit is de eerste keer dat ik zo iets belachlijks hoor.

Even geduld. zo te zien ken je je eigen religie niet, maar ik zal het even voor je opsnorren!

Vorenus 25 november 2006 14:46

Citaat:

Als die hoofddoeken verplicht, waar halen jullie dat dan vandaan?
In de Koran staat er niets van in.

Samrah 25 november 2006 14:49

Circe: werelddeel nog niet ontdekt? De hele wereld is van Allah swt.. De hele aarde is van Hem swt, jij bent enkel te gast op aarde, jij blijft niet voor eeuwig, jij zal sterven en dan ben je hier weg.. Dus niets is van jou..
Allah swt praat over alle groepen.
En wat de bijbel betreft:
Er is maar 1 God Allah swt die inderdaad de bijbel heeft doen neerdalen. Maar de mens heeft de bijbel veranderd naar zijn goesting. Verschillende keren heeft Allah swt de godsdienst op aarde gegeven hoe het echt is maar heeft de mens heeft het verschillende keren veranderd. Ook de Profeten die het moesten verkondigen slaagden er niet volledig in..
Toen heeft Allah swt via Mohamed vrede zij met hem de Koraan laten neerdalen, en Mohamed vrede zij met hem hield vol en heeft de Koraan op de manier waarop Allah swt de Koraan gegeven heeft, ook de wereld ingestuurd..
Dat is de verklaring van de andere godsdiensten.. Er is maar 1 maar telkens heeft de mens het veranderd of heeft de Profeet die het moest verkondigen niet kunnen volhouden.. Maar Mohamed vzmh slaagde er wel in

ElFlamencoLoco 25 november 2006 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193610)

Het probleem is niet dat we in beide landen verkrachtingen hebben, of dat we de verkrachtingen in den vreemde maar moeten gaan negeren omdat we hier "al voorbeelden genoeg" hebben.

Het probleem stelt zich hier: in dit België, waar de vrouw ontvoogd is, is zij inderdaad nog steeds het slachtoffer van verkrachting. Dit t.g.v. het ontegensprekelijke gegeven dat de gemiddelde man lichamelijk sterker is dan de gemiddelde vrouw, en dus best in staat een vrouw te overweldigen. Verkrachting van mannen door vrouwen komt veel minder voor (niet alleen in België, ook in Pakistan, vermoed ik).

In Pakistan hoopt men de mannelijke geslachtsdrift in te tomen door de vrouwen van kop tot teen in te pakken. Kennelijk werkt dat systeem helemaal niet naar behoren. Ik twijfel er zelfs aan of zulk systeem wel naar behoren kan werken.

In België blijft verkrachting zelden ongestrafd. Mannen die zich niet kunnen beheersen kunnen onder geen beding nog het argument inroepen dat zij "verleid" werden door de vrouw. De ontvoogding van die vrouw heeft zulks voorgoed onmogelijk gemaakt.

Pakistaanse verkrachters daarentegen blijven veelal ongestraft, en kunnen blijkbaar nog steeds het argument van "verleiding" inroepen, zelfs al loopt de betrokken vrouw in burqah rond. Toch twee gegevens die enorm in tegenstelling liggen t.o.v. mekaar, want die burqah dient precies om "verleiding" onmogelijk te maken.

Statistieken tonen aan dat in België ongeveer 1 op 5 vrouwen minstens één keer in haar leven met aanranding geconfronteerd wordt. Of we daarmee beter scoren dan Pakistan weet ik niet, en die vraag is ook niet aan de orde.

Wat wél aan de orde is, is de vergelijking van de rechtssystemen in beide landen. Geen van beide systemen vermag verkrachting uit te bannen. Maar de Belgische - niet religieus gebonden - rechtspraak komt wél tegemoet aan de behoefte tot beteugeling van het misdrijf, iets waartoe de Pakistaanse rechtspraak blijkbaar niet eens in staat is.

De reden achter het volstrekte falen vanwege de Pakistaanse rechtspraak ken ik niet zo direct. Ofwel zit (een bepaalde interpretatie van) de islam er voor veel tussen, ofwel gaat het om doodgewone corruptie (al dan niet mogelijk gemaakt met medewerking vanuit religieuze hoek).

Samrah 25 november 2006 14:54

sOERA eN_nIS7 136

O Gij die gelooft! Geloof in Allah voor altijd! In zijn Profeet, in Het Boek dat Hij aan Zijn Boodschapper heeft geopenbaard en in de Geschriften die eraan vooraf gingen!"

Hier ook duidelijk dat al de geschriften die eraan vooraf gingen: Bijbel en zo voor ook allemaal van Allah swt komen..

Samrah 25 november 2006 14:56

"Allah, er is geen God behalve Hij, de Levende, De Eeuwige. Hij heeft u Het Boek der Waarheid geopenbaard, Dat hetgeen ervoor was bevestigd, evenals heeft hij de Taurah en de Evangeliën neergezonden, eraan voorafgaand als leiding voor de mensheid. Hij heeft het beslissende criterium geopenbaard"
Soerat El imraan

circe 25 november 2006 15:01

Citaat:

Et voil�*;

"De bejaarde vrouwen die niet verwachten te trouwen begaan geen zonde door hun kledingvoorschriften te ontspannen, als ze niet teveel van hun lichaam onthullen. Bescheiden te blijven is beter voor hen. God is Alhorend, Alwetend." 24:60

of in de officiele engelse vertaling:

024.060
YUSUFALI: Such elderly women as are past the prospect of marriage,- there is no blame on them if they lay aside their (outer) garments, provided they make not a wanton display of their beauty: but it is best for them to be modest: and Allah is One Who sees and knows all things.
PICKTHAL: As for women past child-bearing, who have no hope of marriage, it is no sin for them if they discard their (outer) clothing in such a way as not to show adornment. But to refrain is better for them. Allah is Hearer, Knower.
SHAKIR: And (as for) women advanced in years who do not hope for a marriage, it is no sin for them if they put off their clothes without displaying their ornaments; and if they restrain themselves it is better for them; and Allah is Hearing, Knowing.

Samrah, velen op dit forum weten dit al, maar hou er toch ook maar rekening mee dat ik in feite nooit iets beweer over islam zonder dat ik zeker ben van de juistheid ervan.

circe 25 november 2006 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elflamencoloco
De reden achter het volstrekte falen vanwege de Pakistaanse rechtspraak ken ik niet zo direct. Ofwel zit (een bepaalde interpretatie van) de islam er voor veel tussen, ofwel gaat het om doodgewone corruptie (al dan niet mogelijk gemaakt met medewerking vanuit religieuze hoek).

De reden is tamelijk eenvoudig:

De wetsaanpassing is een versoepeling van de shariawet, die jarenlang werd toegepast bij verkrachtingszaken. Mishandelde vrouwen die naar de rechtbank stapten en geen vier mannelijke getuigen konden vinden, werden meestal veroordeeld voor overspel. Daardoor kregen ze niet alleen een lijfstraf opgelegd maar verloren ze ook hun maatschappelijke status. Voor overspel veroordeelde vrouwen werden gestraft met zweepslagen of met een steniging.

Het is weinig waarschijnlijk dat een verkrachter eerst gaat wachten tot er vier getuigen klaarstaan die nadien willen verklaren dat de vrouw verkracht werd.
De bepaling over die vier getuigen diende in feite om "roddel en achterklap" te vermijden.

Het is toch wel opmerkelijk dat het begrip verkrachting nergens in de koran zelfs maar wordt vermeld.

De wet op de vier getuigen heeft niks met eventuele verkrachtingsbewijzen te maken, maar alles met kwaadsprekerij. Je mag dus niet zeggen dat Ali het met Fatima doet zonder dat je daarvoor vier getuigen hebt die het gezien hebben.
Dat Fatima daar dik tegen haar zin ligt heeft geen enkel belang blijkbaar.

Ook in verband met het verdelen van hun vrouwelijke oorlogsbuit en de rest van de behandeling van de slavinnen is er nergens een spoortje terug te vinden van enige vorm van toestemming door de vrouw.
Zelfs instemmen voor een huwelijk is niet nodig: het zwijgen van de maagd betekent toestemmen! En dan natuurlijk goed zorgen dat de dochters maagd zijn zodat je ze kan uithuwelijken zonder dat ze hun mond daarvoor moeten opendoen!

Je vraagt aan koe Bella toch ook geen toestemming alvorens je haar door stier Juul laat bespringen?

Als kers op de taart is de vrouw echter wèl medeschuldig in geval van "overspel": m.a.w. ze hoeft geen toestemming te geven, maar als je haar kunt bespringen is ze zelf mee fout en zal ze worden gestenigd!

Zelfs Bella de koe wordt niet gestenigd als een andere stier dan Juul haar plotseling bespringt!

In feite komt het er dus op neer dat vrouwen nog minder rechten hebben dan koeien!

Samrah 25 november 2006 15:11

Hilfiger : hoofddoek is wel verplicht aan de moslimvrouwen, daar is geen discuttie over.

De Koraan schrijft:

"En zeg tot de gelovige vrouwen, dat zij zedig hun blikken neerslaan en hun gevoelens beheersen! En niets van hun schoonheid tonen, behalve hetgeen ervan zichtbaar moet zijn.. De kleding moet het gehele lichaam en hoofd bedekken behalve het gezicht en de handen. Dit betekent de nek, onderarmen, oren en oorbellen die je draagt.. De kleding mag de aandacht van mannen niet vestigen op de schoonheid van de vrouw.
(dit betkent dat felle kleuren, glitterige versieringen niet mag en dus vermeden moeten worden)
De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van het lichaam te verbergen, de nauwsluitende stijlen zijn niet toegestaan.
De kleding mag niet lijken op die van niet-moslims.
(één van de functies van de hoofddoek is om een iemand te kunnen identificeren als Moslima die trots is op haar geloof)

Soera El-Noor 31

Je haren moeten dus ook bedekt zijn, en niet met een pet want ook je nek je oren en zo moeten bedekt zijn. Een pet mag zowizo niet vermits we ons niet mogen kleden zoals een man en een pet is meestal iets dat mannen dragen

ElFlamencoLoco 25 november 2006 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193614)
Neen hoor, de bijbel is inderdaad geschreven voor de Islaam er was.. Maar ja, de Islaam praat ook over dingen in de toekomst.. Want Allah swt ziet ook de toekomst.. En er staan dingen in de Koraan die toen nog niet plaatsvonden, maar in de toekomst wel. Wil je weten wat, ga dan naar een bib en huur er een vertaalde Koraan of zoek op internet.
Als jullie geloof de waarheid was, dan had het ook moeten spreken over dingen van in de toekomst

Een on line Koran heb ik. In het Nederlands welteverstaan. Maar ik ben benadeeld, want jij zal natuurlijk aankomen met het argument dat een vertaling géén gezag heeft, en ik er dus geen argumenten aan kan ontlenen.

En ik ben niet zinnens Arabisch te leren, enkel en alleen om God beter te leren kennen. Temeer omdat God Zich aan me laat kennen als Iemand Die mijn taal spreekt.

Hier een on line Bijbel. Jij mag gerust argumenten aan die vertaling ontlenen, want een bijbelvertaling heeft wél leergezag, in tegenstelling tot een koranvertaling.

Spijts dat voordeel (voor jou dus) zal lectuur van de Bijbel je wel duidelijk maken dat de Bijbel net als de Koran het over de toekomst heeft, dat hij vele voorspellingen doet die later uitgekomen zijn...

... maar tevergeefs zul je zoeken naar Mohammed.

Waarom niet? Tja...

In dit kader wil ik je toch de Tweede Brief van Petrus niet onthouden, waar we hetvolgende vers lezen, geschreven lang voordat een zekere Mohammed van zich liet horen:
Citaat:

Toch zijn er onder het volk ook valse profeten geweest, en zo zullen er onder u dwaalleraren komen. Ze zullen verderfelijke ketterijen invoeren, ze zullen zelfs de Meester loochenen Die hen heeft vrijgekocht, en zo hun eigen ondergang bespoedigen. (II Petrus 2, 1)
Met enige kwade wil zou je kunnen stellen dat de Bijbel het hier o.a. over die Mohammed heeft... en dat die voorspelling inderdaad is uitgekomen... Let wel, dit is niet noodzakelijkerwijze mijn persoonlijk interpretatie van dit bijbelvers, maar er zijn wel degelijk mensen die dit vers gewis interpreteren als een voorspelling van de komst van de islam als een valse leer.

Och ja, nog één ding: ik raad je ten stelligste aan de Bijbel niet al te letterlijk te lezen. Ik doe dat zelf ook niet met de Koran. Letterlijke lezing is voer voor fundamentalisten.

zoekrecht 25 november 2006 15:20

Zoekrecht

God is hij wie alles bij het begin heeft bepaald en neergeschreven in de tijdsgeest van het nu.
De bijbel schrijft in het boek openbaring u bent warm of koud in dien u lauw bent spuug ik u uit.
U bent goed gesteld en voor God goed, ongeacht geboorte afkomst.
Jezus zegt aan het kruis, vader vergeef het hun! wand zij weten niet wat zij doen.
Onwetendheid word niet gestraft, het weten en niet doen is waar God ons voor laat straffen door onze eigen gevolgen van onwetendheid.
Hoe wij die juist de ander de vrede moeten geven, aanstoot nemen in het anders zijn.
Geen aanstoot nemen en alzo een getuigenis geven van ons goed verleden door slecht belicht.
alles kan een mens tot oorlog drijven, ook alles kan de mens naar de begeerde vrede leiden door inzicht en begrip van wat GOD werkelijk wilt van ons mens.
Richt het oog goed en het kind zal goed worden, ongeacht geloof of ras.

WarmHart zoektrecht

De vier winden de vier evangelies de vier geloofstaken alles is door God geworden,
Aan ons uit elkander in hem te laten leven voor vrede ten goede van dier, kind en toekomst.

Denk aan onze kinderen!!!
Behoed ze van verstandige hebzucht…

Samrah 25 november 2006 15:21

Je praat over Pakistan en hun rechtsysteem.. Sorry maar daar hou ik mij echt niet mee bezig.. Wat Pakistan doet is niet mijn zaak, noch mijn verantwoordelijkheid maar indien er mannen in Pakistan ongestraft verkrachten, vind ik wel dat er dringend iets aan gedaan moet worden en dat het niet kan maar tja..

Samrah 25 november 2006 15:25

Elflamenco: de bijbel online mag je houden, die wil ik niet lezen, dat hoeft ook niet. Ik heb de Waarheid gelezen en daarmee hoef ik mijn tijd niet te steken in het lezen van de Bijbel..

Wat je daar zegt: er wordt niet gezegd: Koraan of Mohamed vzmh .. Er wordt gezegd dat er iemand gaat komen die de Meester zullen Loochenen..
Dat noem ik niet een voorspelling van Islaam en Mohamed vzmh.

Samrah 25 november 2006 15:26

Ik neem de Koraan wel letterlijk. De Koraan is Allah swt Zijn woord, waarom moet ik dan nog gaan denken wat hij eigenlijk wil zeggen.. Als het er letterlijk instaat..

En als jij beslist om de bijbel niet letterlijk te nemen, heb je gelijk! Tis toch niet de Waarheid.

circe 25 november 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193743)
Je praat over Pakistan en hun rechtsysteem.. Sorry maar daar hou ik mij echt niet mee bezig.. Wat Pakistan doet is niet mijn zaak, noch mijn verantwoordelijkheid maar indien er mannen in Pakistan ongestraft verkrachten, vind ik wel dat er dringend iets aan gedaan moet worden en dat het niet kan maar tja..

Het rechtssysteem in Pakistan is de sharia! Me dunkt dat jij daar toch grote voorstander van moet zijn?

circe 25 november 2006 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samrah
Hilfiger : hoofddoek is wel verplicht aan de moslimvrouwen, daar is geen discuttie over.

Toch wel hoor! Natuurlijk is er voor jou geen discussie over: je weigert alle commentaar of informatie die niet in jouw kraam tepas komt. Hoe je met zo'n mentaliteit ooit een deftig diploma hebt kunnen behalen is me een raadsel.

In elk geval: je kan eens een kijkje nemen op deze ISLAMITISCHE site over de kledingvoorschriften voor islamitische dames.

www.submission.org

Bobke 25 november 2006 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193643)
Circe: werelddeel nog niet ontdekt? De hele wereld is van Allah swt.. De hele aarde is van Hem swt, jij bent enkel te gast op aarde, jij blijft niet voor eeuwig, jij zal sterven en dan ben je hier weg.. Dus niets is van jou..
Allah swt praat over alle groepen.

Hij had wel meer niet ontdekt, waar de zon gebleven was ’s nachts bijvoorbeeld.
Citaat:

En wat de bijbel betreft:
Toen heeft Allah swt via Mohamed vrede zij met hem de Koraan laten neerdalen, en Mohamed vrede zij met hem hield vol en heeft de Koraan op de manier waarop Allah swt de Koraan gegeven heeft, ook de wereld ingestuurd..
Dat is de verklaring van de andere godsdiensten.. Er is maar 1 maar telkens heeft de mens het veranderd of heeft de Profeet die het moest verkondigen niet kunnen volhouden.. Maar Mohamed vzmh slaagde er wel in
Heeft Allah de Koraan dan zelf geschreven ?
Na wat ik hier al gelezen heb gebruikte Mo de Koraan vooral in zijn eigen voordeel.

Lincoln 25 november 2006 15:43

Citaat:

Zie ,wat ciccio gezegd heeft ,heeft hij daarin veel gelijk in,. Allah is gewoon het hebreeuwse woord elie ,elohim is zoals ciccio zei hat arabische woord allahouma,. De god van de christenen en de joden is dus ook de god van de moslims !

PS: als je twijfelt zie de verwoording die shaikh al nuaimi wat hij hierover zei !

circe 25 november 2006 15:46

Lincoln, wie zijn dan die andere goden waar Allah het over heeft als hij zegt dat hij de grootste is?

ElFlamencoLoco 25 november 2006 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2193775)
Ik neem de Koraan wel letterlijk. De Koraan is Allah swt Zijn woord, waarom moet ik dan nog gaan denken wat hij eigenlijk wil zeggen.. Als het er letterlijk instaat..

Waarom heeft Hij je die 1,2 kg witte massa gegeven tussen je oren? Om niet te denken?

Waarom gaf Hij je twee benen? Om niet te lopen?

Waarom gaf Hij je twee ogen? Om niet te zien?

Waarom gaf Hij je twee oren? Om niet te luisteren?

Waarom gaf Hij je...?

Ach, zo kan ik nog jaren doorgaan... maar je voldoet perfect aan de algemeen geldende definitie van "fundamentalist(e)".

Ik heb afgeleerd met fundamentalisten in discussie te gaan. Je bent nog jong, en misschien ben je nog wel te "redden" (zelfs al blijf je moslim). Maar niet alleen de Koran is het woord Gods, ook jouw en mijn lichaam met alle zintuigen, en mét hersens is Zijn werk.

Ik ervaar het als een verschrikkelijke belediging aan Gods adres om enkel en alleen voort te bouwen op Zijn woord (voor jou de Koran, voor mij de Bijbel) zonder te letten op Zijn schepping, waarvan ook het menselijk lichaam (mét zintuigen én hersenen) deel uitmaakt. Het lijkt erop dat je enkel Zijn woord respecteert, doch niet Zijn schepping.

Misschien toch maar eens nadenken hierover...?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be