![]() |
Citaat:
En zeggen dat in heel zwart afrika iedereen met plezier belastingen betaald zou hij ons landje mogen verblijven...:lol: |
Citaat:
"Vanwaar bent u? Mooi weer he vandaag? Wat zijn zo uw hobbys? Is nederlands uw moedertaal?... Hoeveel geld heeft u op uw spaarboekje zitten :lol: ?" |
Citaat:
|
Citaat:
Maar op de vraag "Wat is het om Vlaming te zijn?" of "Wat is het om Belg te zijn?" kan ik echt niet antwoorden, ik heb geen speciale emotionele verbintenis met die begrippen, voor mij zijn die gewoon volledig abstract en archaisisch. Ik "voel" me niet Vlaming of Belg, ik voel me mens. |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad nog een geluk dat niemand mij verplicht... Ook daarom dat het in de praktijk een hoop lulkoek is en weinig concreet :lol: . Nu moest men het opleggen dat zou ik me pas echt slecht beginnen voelen... |
Citaat:
Maar er is wel degelijk behoefte aan een staatshervorming: op dit ogenblik zijn onze structuren ontransparant, onpractisch en zelf contraproductief. Dit is schadelijk voor Walen én Vlamingen. Men dient dit administratief te overleggen en verbeteringen aan te brengen. Een eenheidsstructuur binnen Europa van twee regio's die elk een eigen politieke en economische koers volgen is een aberatie. Maar dit kan niet door éénzijdig te gaan bullschitten, zoals het Blok dat voorstelt: Zowel Europa, Wallonië en vooral Brussel dienen er goed uit te komen. We leven immers niet in de tijd van Atilla de Hun..Niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[SIZE=4]iden·ti·teit[/SIZE] (de ~ (v.)) 1 gelijkheid van naam en persoon 2 (~en) dat wat eigen is aan een persoon => eigenheid, individualiteit, kleur, personaliteit, persoonlijkheid 3 [wisk.] vergelijking die voor alle waarden van de daarin voorkomende veranderlijke grootheden geldig is Oeps?:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ge moet het weten he jan... ma weetje wat om verdere misvattingen tegen te gaan leg eens uit wat jij echt denkt...? |
Citaat:
|
Citaat:
(ik had dat wel door hoor maar het is en blijft quatch :-P trouwens wist u dat u die term zelf heeft uitgevonden?:lol: ) |
Citaat:
Indien u mijn vele berichten eens leest, kunt u zo aan heel het plaatje geraken hoe ik denk over identiteit, nationalisme, volksnationalisme, separatisme, België, Vlaanderen, Europa... |
Citaat:
zoiets?:-D |
Citaat:
Wsl gaat het hier over Franse afzeik uitermate geschikt voor goeie Belgen vd ouwe stempel. |
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik er de visie die ik van Jan van den berghe kreeg er goed in terugvind nu kan hij altijd tegenspreken en zeggen waar hij niet akkoord is natuurlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Wij zijn europeanen : we moeten ons niets anders laten aansmeren. Talrijke andere volkeren op deze planeet hebben de verschrikking van "Den Totalen Krieg" nooit zo meegemaakt als wij : misschien hebben de "jongere generaties" lak aan die oorlogen & nostalgie naar de tijd van de elkaar bekampende legers van diverse naties. Ik kan het me moeilijk voorstellen : ook de jongere generaties van die meer oostelijk gelegen landen beseffen wat tyrannie en nationalisme inhoudt en hebben zich vastbesloten op een solidaire samenwerking in een streven naar eenheid gewend.
Dat de culturele erfenis een groot goed is, daaraan twijfelt niemand. Dat de eigenheden van taal e.d. gekoesterd en gevrijwaard moet worden : dat is onze individuele zeer eigen europese identiteit. Noem het voor mijn part "gezond nationalisme" nl. die soort nationalisme dat zich gastvrij tot de "andere" richt en zich niet achter metershoge muren tracht op te sluiten. |
geen enkele flamingant wil metershoge muren bouwen, geen enkele flamingant wil ten oorlog trekken - integendeel nooit meer oorlog was dé vlaamse frontleuze bij uitstek. Zolang de huidige burgerlijke staten blijven bestaan en het zelfbeschikkingsrecht van volkeren geschonden blijft zal oorlog een optie blijven. Enige oplossing: geef elk volk zijn onafhankelijkheid.
|
Citaat:
Kortom, dit is bitter weinig. |
Citaat:
misvatting zeker...:lol: oooh en btw de schrijver is deze man: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%...iveira_Salazar :clapping: |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk moeten de zwartzakjes eerst een "volksbegrip" ontwaren (vangen dus) om over "eigen volk eerst" te kunnen spreken. Reden waarom ze niet kunnen antwoorden op mijn vraag: definieer het Vlaamsche Volk (en toon de verschillen aan met andere zogenaamde "volkeren")? Zij beginnen dan over mijn warrigheid, dronkenschap (ook al verzonnen begrippen) om toch maar te kunnen gaan "volkeren". Wie een beetje nadenkt ziet in dat die fascistoïde pummeltjes eigenlijk kleine gefrustreerde zeveraartjes zijn met een kleuterfilosofie gebaseerd op totale zever en vangerij...;) Plezant om eens mee te lachen. En dus nogmaals koteren: definieer het VLaamse VOlk of zwijg liever voor je je oeverloos ridiculiseert.. :roll: Het grote besef dat de Vlamen koesteren is allicht dat nationalisme een nefaste invloed heeft op Vlaanderen gehad: dat van de Fransen, Oostenrijkers, Vlaamse (maar franssprekende) bourgeoisie nationalisme (belgicisme), Duitsers die ons om beurten in naam van hun nationalisme kwamen veroveren en/of bezetten. Maar een aantal zotten die in het Galimero denken: "wij zijn klein, jullie zijn groot: wij willen een regio zijn die GERUST GELATEN WORDT" geen voldoening vinden gaan nu een eigen volk bedenken om er een eigen nationalisme rond te cultiveren: allooooo-oooo? Het grote identiteitsbesef van VLamen is: we willen van die zever van af: van buitenlandse zever en van eigen zever eerst! Maar inderdaad: zo'n dertig procent van de Vlamen blijft raaskallen. En daar ben ik niet fier op :( |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Indien dit de nieuwe rechtse stijl is dan gaan we naar het debilisme... Natuurlijk: dit is een eigenschap van nationalisme: simplistisch domdenken. Ik zal het derhalve uitleggen: Nationalisme staat voor "ik ben groot en sterk en wens alleen te blijven, als het moet wil ik "Lebensraum" en in elk geval verfoei ik vreemde inwijking, want ik ben superieur" (Galimero) regionalisme staat voor: Iedereen heeft recht op een eigen bestuur dat zo dicht mogelijk bij de mensen staat. We eisen een bepaalde hoeveelheid culturele, politieke en economische rechten op voor een regio omdat deze daardoor optimaal bestuurbaar is. We wensen ook niet gedomineerd te worden door nationalistische staten, mogendheden enz... Dit laatste is wat Vlaanderen het beste uitkomt: door te gaan de grote nationalist uit hangen komen we over als negentiende eeuwse achterlijken en vangen we overal bot. Maar blijf maar doorzeiken: de pislucht past bij je bruin kleurtje zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nu wordt het dat volkeren niet bestaan Weldra bestaan mensen ook niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be