![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En hetgeen in bold staat bevestigt meteen mijn punt, het is niet bewezen door de wetenschap dus er zou wel nog iets kunnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dat is alsof we de exploratie van de noordpool naar olie zouden financieren via het ministerie van milieu. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Is de financiering van onze gezondheidszorg optimaal? Ik denk het niet. Pas op, ik ben niet echt vragende partij om die boel te financieren, ik stel gewoon dat het onderdeel uitmaakt van de geestelijke gezondheidszorg en dan ook in dit budget moet terechtkomen. Als men dan vindt dat er andere zaken zijn die men beter financiert om een betere geestelijke gezondheid te bekomen heb ik daar geen probleem mee. |
Citaat:
Ik heb de indruk dat u een eigen invulling geeft aan die "openbare orde", terwijl de enige referentie op dat vlak toch de wetgeving is en niets anders dan de wet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, voor zover ik weet is ze geen 'gevaarlijke' sekte maar het is op het randje en het is twijfelachtig indien ze erkend zou worden indien ze een aanvraag zou indienen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
op naar het Duitse systeem : kirchensteur
enkel wie wil betaalt voor de kerk van zijn keuze |
Citaat:
Hoeveel % van de Duitsers betaald de "kirchensteur" ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
op je belastingaangifte geef je aan hoeveel je wil bijdragen en aan welke kerk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik pleit voor het afschaffen van elke vorm van subsidies voor religieuze instanties en voor vrijzinnigen, en voor een totale scheiding van kerk en staat.
En dus ook de totale afschaffing van levensbeschouwelijk vakken op school. We zien 2 lesuren per week een scheiding van de kinderen op basis van de overtuiging van de ouders. Lees: de kinderen worden van klein af aan geïndoctrineerd naar goeddunken, door onze onderwijsinstellingen. Ik vind dat in deze tijd ongelofelijk achterhaald. Gelukkig kan je zonder opgelegde voorwaarden vrijstelling kiezen voor je kinderen, al ging dat ook niet zonder slag of stoot. Ik ben er van overtuigd subsidies weinig of geen invloed hebben op de controle van godsdiensten. Ik zie hier in Antwerpen net zo goed niet erkende gebedsplaatsen. Al of niet gender gescheiden. Hoe controleer je die ? Ik lees dat 2/3 voor de afschaffing van subsidies is. Ik denk dat het er ondertussen meer zijn. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Loof de heer en de heer zal u spijzen is dan blijkbaar toch nonsens ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
maar vakken waar tovenarij wordt voorgesteld als waarachtig, da's nutteloos. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is zo, alleen, iemand die door sociaal isolement en druk van de omgeving niet deelneemt aan bepaalde aspecten van het openbare leven doet dit niet uit vrije keuze. |
Citaat:
|
Geef al die subsidie maar aan mij, want ik kan het goed gebruiken.
|
Citaat:
Bij mijn weten behoort het tot ieders vrijheid om vanuit zijn levensbeschouwing een bepaalde keuze te maken, ook al meent u dat die keuze fout en onverantwoord is. U vergroot uw eigen visie, terwijl die zienswijze niet noodzakelijk gedeeld kan worden door de betrokkene(n). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus herhaal ik bij deze mijn vraag: "Op welke van uw vragen heb ik dan nog niet geantwoord?" |
Citaat:
Volwassenen die met volle besef en vrijheid, zonder druk van buitenaf niet deelnemen aan sociale activiteiten vind ik totaal geen probleem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be