Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   D.U.P wint verkiezingen in Britse provincie Ulster (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83614)

Metternich 16 maart 2007 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 2527613)
Belfast is nochtans een héél leuke stad hoor.

Ja en?

nabat54 17 maart 2007 14:33

citaat:Belfast is nochtans een héél leuke stad hoor.

yep , heel mooie stad, ben er al geweest 96

evilbu 24 november 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2512643)
Omdat ze mss toevallig gekozen zijn door het Britse volk. En ja hoor de meerderheid, goed luisteren nu, M E E R D E R H E I D van de inwoners van Ulster zijn Protestantse Presbyterianen en ingeweken Schotten.

En is dat dan een argument? Je weet zelf ook goed dat slechts in vier van de zes counties van Noord-Ierland een pro-Britse meerderheid was.
In heel wat van de achttien kiesdistricten is er nu nog steeds een pro-Ierse meerderheid. Als Ierland deelbaar is, is Noord-Ierland dat dan ook volgens jou?

Sinistra 26 november 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2525072)
gij zijt een religieuze fundamentalist. De Ierse vlag bestaat uit oranje, wit en groen. raad eens waar die voor staan? Het gaat helemaal niet om protestantisme of katholicisme maar om onafhankelijkheid of imperialisme.

Die oranje kleur in de Ierse vlag heeft niets te maken met de protestantse Oranjeorde. Ulster is al eeuwen Verbritst en men kan nog moeilijk spreken van een stukje bezet Ierland. De cultuur, het dagelijkse leven, het straatbeeld, de omgang is volledig verengelst. Jammer voor die minderheid van Republikeinen die een verloren strijd voeren.

lombas 27 november 2007 00:00

Ik vraag me af waarom ze in Noord-Ierland niet gewoon parochie per parochie een referendum houden.

Praetorian 27 november 2007 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3101569)
Ik vraag me af waarom ze in Noord-Ierland niet gewoon parochie per parochie een referendum houden.

Omdat protestanten zich niet in een parochie willen verzamelen? :-P

evilbu 27 november 2007 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3101569)

:roll:

En:roll:

Jij weet heel goed waarom beide partijen dat niet willen.

lombas 28 november 2007 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3103828)
:roll:

En:roll:

Jij weet heel goed waarom beide partijen dat niet willen.

Omdat ze kinderachtig zijn, inderdaad. Murray Rothbard heeft meer dan tien jaar geleden al een excellent compromis voorgesteld.

evilbu 28 november 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3105014)
Omdat ze kinderachtig zijn, inderdaad. Murray Rothbard heeft meer dan tien jaar geleden al een excellent compromis voorgesteld.

Omdat Noord-Ierland dan een heel pak kleiner zou kunnen worden. Misschien zou de vorm zelfs zodanig gek zijn dat het niet meer leefbaar is. En dus willen de unionisten het niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be