![]() |
Kom, Raf, je bent nu al zolang om de hete aardappel aan het draaien dat het gênant wordt:
Is het Rode Kruis een homofoob clubje dat homoseksuelen discrimineert omdat ze homoseksuelen haten? Of ga je de analyse en expertise van het Rode Kruis in twijfel trekken door hun stelling aan te vechten dat de homoseksuelen driemaal meer risico lopen op bloedbesmetting en daarom niet geschikt zijn als kandidaat-donors? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, geen speld tussen te krijgen. :? |
Zucht, stel relnichten, blijkbaar een Cursusje Abou JahJah gehad.
Het rode kruis is niet aan het discrimineren, of alleen positief.([size=2]of HIV negatief, wat positief is[/size]) Wees blij dat je als je risicogedrag vertoond geen bloed mag geven. Da's zowat het laatse wat nog niet belast is hier in dit apenland.Zelfs lucht moeten we al voor betalen. De dag dat er een bloedtransfusie naar een risico gedrag vertonende persoon word geweigerd, dan is het discriminatie. Het Rode Kruis vraagt gewoon om niet hypocriet hun vragenlijstje in te vullen. Niet om je levenswandel uitbundig neer te pennen. Misschien kan de woordkeuze voor de vragenformulieren een beetje subtieler aangepakt worden.Maar botte eerlijkheid is geen discriminatie bij mijn weten. Wees eerlijk tegenover jezelf ,liefhebbers van mannen voor mannen , da's een goeie start en al moeilijk genoeg. Effe een stukje wetenschap en logica.Want ook hier waart het spook van desinformatie rond, en niet zo'n beetje, zeker niet omdat er een religieuze galachtige bijsmaak aanplakt. Citaat:
Het HIV virus is een heel stuk kleiner dan een spermacel, en daar zijn condooms niet op voorzien.Op dit vlak is het duidelijk Het virus kan door de latex heen. Citaat:
Zoals vermeld het HIV en andere virussen kunnen wel door de poriën van een condoom heen. Alleen zitten virussen in lichaamscellen, en maar heel zelden vrij in het lichaam tussen de cellen in. Dus een condoom laat geen besmette cellen door, en dan is wel een barriere die werkt. Dus wat die kardinalen ook uit hun botten slaan, gebaseerd op half juist geïnterpreteerde gegevens, Condooms helpen.mits. Citaat:
Citaat:
Zelfs met perfect condoomgebruik, en zaaddodende cremes([size=2]die ook een beetje helpen[/size])ten spijt, HIV kan ook met andere "sexuele" gedragingen overgebracht worden. En de huidige westerse "cultuur" rond sexualiteit moedigt die aan.([size=2]geen probleem, maar zorg wel dat je partner zeker kiemvrij is[/size]) |
geen speld tussen te krijgen :lol: :lol: :lol: :lol:
doorprikt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
'k Denk dat jij me redelijk verkeerd gequote hebt... 8O 't Is wel duidelijk dat je met die "geen speld..." doelt op Turkje's post. Citaat:
Inderdaad, geen speld tussen te krijgen. :? |
Citaat:
|
"Ik denk wel niet dat deze maatregel een "bewuste discriminatie" is van de kant van het Rode Kruis. Waarschijnlijk betreft het een maatregel die historisch is gegroeid, en nu structureel is ingebakken zonder dat men zich daar vragen bij stelt. Misschien is dit wel een goede opportuniteit om de ganse procedure eens te herbekijken."
U gaat dus NU bewijzen dat het Rode Kruis ongelijk heeft, of niet? Ik wacht nu al een hele tijd op uw bewijs dat de stelling van het Rode Kruis, die ze pas nog herhaald hebben (het betreft dus géén achterhaalde en vergeten maatregel, het is er één waar ze nog altijd achterstaan) te ontkrachten. Ik ben het goed beu om hier dat rond-de-pot-gedraai van u te blijven lezen, want u durft de aardappel niet aanraken wegens te heet: a) Heeft het Rode Kruis ongelijk wat betreft het sterk verhoogde risico op bloedziekten bij homoseksuelen? Zo nee, bewijzen graag en anders uw muil. b) Indien ja, waarom wilt u dan met alle geweld dat het Rode Kruis deze maatregel, door wetenschappelijk resultaat onderbouwd, afschaft? |
Citaat:
|
als je dit allemaal leest 8O zoals de beschuldigingen naar het Rode Kruis heb je het wel begrepen zeker :roll:
wie niet met ons is... is tegen ons :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het rode kruis heeft een chronisch gebrek aan bloed, waarom zouden ze zonder reden donors uitsluiten ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jehova's getuigen weigeren bloedtransfusie |
Citaat:
'k Heb die hier al eens gepost. Zal eens gaan koekeloeren seffens... |
Citaat:
|
Citaat:
Bij bloedafname binnen het bedrijf mocht ik tijdens mijn werkuren ook geen bloed gaan geven. Blijkbaar vond men het risico op concentratieverlies te groot. Ik vind dat onzin, ik heb nooit noemenswaardige nadelen van bloedgeven ondervonden, maar ik leg mij bij die maatregel neer. |
Ik ben geen expert in veilig bloed.
Maar mijn eerste indruk is dat het hier gaat om ideologische fratspatserij en regelneverij as usual. Het politiek scoren bij holebi's is de eigenlijke motivatie. Demotte weet ook wel dat alle bloedstalen worden getest - de impact op volksgezondheid is nihil. Mij stoort het als een zoveelste regelneverij, alsof het RK niet in staat zou zijn tot efficiënte procedures. Politiekers die meer wakker liggen van politiek scoren dan van volksgezondheid zijn het ware probleem. |
Citaat:
Citaat:
|
In België gelden dus dezelfde richtlijnen als in Nederland, ook hier kunnen homo's, net als verslaafden (zelfs mensen die OOIT drugs hebben gespoten, al is het al lang geleden) en mensen die tussen 1980 en eind 1996 ofzo langer dan 6 maanden in Groot-Brittannië hebben verbleven (vanwege Creuzfeldt-Jacob), als risicogroep geweigerd worden. Beetje vreemd ook dat het Belgische Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding zich hiermee gaat bemoeien. In Nederland hebben we alleen een Commissie Gelijke Behandeling, dat zèlf het recht heeft om uitspraken in geschillen te doen, en die besloot in 1998 nu juist om bloedbanken wèl het recht te geven om homo's te weigeren. Het volgende krantenartikel van 16 december 1998 zegt eigenlijk alles:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat niet om een wetenschappelijke verklaring, het gaat om efficiënte procedures en de vraag of het RK voor het opstellen daarvan de betutteling van een Demotte nodig heeft. Alsof Demotte wetenschappelijker zou zijn dan het RK ? Demotte is een politicus, die wil gewoon scoren bij z'n publiek. |
Naar mijn bescheiden mening begint de anti-discriminatie regelgeving bizarre vormen aan te nemen.
Zelfs de homo's zijn geen vragende partij geweest. Waar houden onze eerwaarde ministers zich in godsnaam mee bezig. Zijn er nu echt geen belangrijkere zaken in de politiek? Harddrug gebruikers, Afrikaanse negers, homosexuelen e.d. vormen nu eenmaal een groep met een hogere risico factor op aids besmetting. Primeert de volksgezondheid niet boven de anti-discriminatie regelgeving. Het wordt hier in onqs land hoe langer hoe absurder. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus toch een volksgezondheidsrisico. Mijn zaak wordt sterker. Demotte plaats duidelijk politiek scoren bij holebi's boven volksgezondheid. |
" De bloedbanken kunnen bloed wel op het aids-virus testen, maar de uitslag is niet volledig betrouwbaar. Dragers van het virus kunnen besmet zijn zonder dat het is aan te tonen. "
Kan iemand met een medische background dit bevestigen ? De quote komt uit een krantenartikel anno 1998. Ik zoek een wetenschappelijke bron anno 2004. Als de quote klopt, lijkt het me volkomen terecht dat het RK zo voorzichtig mogelijk speelt. |
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me ook af wat voor gevolgen dit evt. besluit heeft voor de internationale aanvaarding van Belgisch donorbloed. Of is er in België geen sprake van overschotten? |
En klopt het dat het initiatief van Karin Jironflée (sp.a) komt ?
|
neen, van die "halve" zonder "roze" brilletje demotte, dat is precies vis noch vlees :roll:
|
Citaat:
Homo’s die geen risicogedrag vertonen hoeven niet noodzakelijk in te vullen dat ze homo zijn nietwaar. Denkt u dat iedereen die vragenlijst naar waarheid invult ? Het gaat tenslotte maar om het verminderen van de risico’s en is zeker geen waterdicht systeem. Wie wel een risicogedrag vertoont en daarover liegt is een potentiële moordenaar |
het is een stap te ver... zie dat je na bloed gekregen te hebben ook van die neigingen begint te krijgen :roll: en alles begint roze te zien ? en ik begin te geilen op de buurman in plaats van op de buurvrouw 8O
|
DS 25/7/2003
>>> Sinds oktober 2002 wordt ook een extra test uitgevoerd om hepatitis C en HIV 1 op te sporen. Door deze test wordt het virus herkend vóór het lichaam antistoffen heeft aangemaakt. Deze testen halveren de gevaarlijke blinde periode tussen de besmetting en de aanwezigheid van antistoffen in het bloed. <<< Periode gehalveerd, maar dus nog steeds een blinde periode. En dus terecht dat het RK voortgaat op risicogedrag om bloedgevers te weigeren. Oordeel zelf of er daarbij 'discriminatie' is : http://www.bl.rodekruis.be/broch/bloed.htm#3 Zoals ik het begrijp, kan iedereen ten alle tijde bloed geven, alleen zal het bloed van risicogroepen niet worden gebruikt. Lees zelf : >>> Er zijn enkele voorwaarden waaraan je moet voldoen. Je moet tussen de 18 en 65 jaar zijn en gezond. Bovendien mag je geen risicogedrag voor AIDS vertonen. Bij een bloedinzameling bekijken we jouw persoonlijke gegevens in alle discretie. Stel bijvoorbeeld dat enkele vrienden naar een bloedinzameling gaan. Bij het lezen van de AIDS-infofolder herkent één van hen zich in het beschreven risicogedrag. Door sociale druk wil hij toch bloed geven. Om dergelijke gevoelige situaties op te vangen, krijgt elke bloedgever een 'bloedbestemmingsformulier', waarop hij kan vermelden of hij al dan niet een risicogedrag vertoont. Het formulier is anoniem en heeft enkel een nummer, gelijk aan het donatienummer van het bloedzakje. Na de bloedgift wordt het formulier gecontroleerd door een bevoegde medewerker <<< |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be