Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Nog een week: de poll (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90488)

duveltje382 4 juni 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2706287)
Ik denk dat het tweede zeker waar is, gecombineerd met de eerste invulling dat jongere mensen eerder extremere zaken genegen zijn en vlotter hun weg vinden op internet (cf. polls over ouderdom hier).

Bleef er zo niets achterhangen in dat klein hoofdje van mij dat zij"11% van de jongeren stemmen VB ) :roll:

lombas 4 juni 2007 20:39

Peilingen bij 500 mensen? Ken je dat gezegde niet in de VS: "There are lies, big lies and statistics."?

gladiator 4 juni 2007 20:58

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2706302)
Bleef er zo niets achterhangen in dat klein hoofdje van mij dat zij"11% van de jongeren stemmen VB ) :roll:

Ik heb van die belachelijke poll nog geen onderwerp hier gevonden, maar zal mijn reactie en poll van lnm.eu (momentopname begin Maart) hier dan maar posten, bijna 12 000 - vooral jongeren dus - die tot dan reeds gestemd hadden... :cheer:

Starkan 4 juni 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2706390)
Ik heb van die belachelijke poll nog geen onderwerp hier gevonden, maar zal mijn reactie en poll van lnm.eu (momentopname begin Maart) hier dan maar posten, bijna 12 000 - vooral jongeren dus - die tot dan reeds gestemd hadden...

Eenzelfde pijling die als resultaat de herinvoering van de doodstraf zou betekenen en waar, ongelooflijk maar waar, 43% beweert dat het VB géén racistische partij zou zijn!! Straf..

Toch nog 44% met gezond verstand..

En wtf is LNM??

lomeanor 4 juni 2007 21:24

Maar volgens de poco's zijn polls alleen betrouwbaar als het VB er in verliest. ;)

Duym 4 juni 2007 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2706237)
Inderdaad.

En de kleine partijtjes en het VB zijn oververtegenwoordigd.

Dat kan twee dingen betekenen:

1: dit forum trekt extremen aan

2: mensen die in politiek geïnteresseerd zijn hebben een meer extreme politieke opinie (los van de traditionele partijen).

Juist, maar dat neemt niet weg dat (volgens mij):
1. extreem links relatief veel stemmen van SP.a gaat afsnoepen.
2. het VB de grootste stemmenwist zal behalen

Kay_ 4 juni 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2706450)
Juist, maar dat neemt niet weg dat (volgens mij):
1. extreem links relatief veel stemmen van SPA gaat afsnoepen.
2. het VB de grootste stemmenwist zal behalen

CD&V vergeten?

gladiator 4 juni 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2706432)
Eenzelfde pijling die als resultaat de herinvoering van de doodstraf zou betekenen en waar, ongelooflijk maar waar, 43% beweert dat het VB géén racistische partij zou zijn!! Straf..

En wtf is LNM??

http://www.lnm.eu/

Snoop around ;)

luc broes 4 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2706432)

Een pijling kan zeer pijnlijk zijn voor iedereen.
Tegenwoordig is een peiling vooral pijnlijk voor de VLD.

Pølle 4 juni 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2700820)
Ik weet het dus nog niet. Vorige week dacht ik om maar op een zekere persoon van LDD te stemmen, nu neig ik meer 'blanco'.

Als er nog iemand 'krachtige' personen kent waar ik me achter kan scharen, laat het gerust weten. Hoeft geen 'machtige' figuur te zijn.

Jij komt überhaupt nog buiten om te gaan stemmen? Toch in strijd met hetgeen je al eerder zei.

Ik twijfel zelf ook nog tussen LDD en blanco. Zou LDD enige invloed kunnen hebben en de maatschappij iets libertarischer doen neigen? Of niet...

Pølle 4 juni 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2702434)
Heb reeds een briefje naar het gemeentehuis gebracht dat ik om medische reden niet kan gaan stemmen.

Ik ben namelijk tegen de kiesplicht. In een democratie land heb je kiesrecht en mag het geen kiesverplichting zijn.

Je bent tegen kiesplicht, maar niet tegen de plicht om je te verantwoorden als je niet kan. Da's een goeie.

gladiator 4 juni 2007 22:11

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2706490)
Een pijling kan zeer pijnlijk zijn voor iedereen.
Tegenwoordig is een peiling vooral pijnlijk voor de VLD.

Ben terug aan de resultatenpagina geraakt, met kleine verschuivingen ondertussen (sinds Maart) - vooral in het voordeel van Groen! & SPa:

Praetorian 4 juni 2007 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvarek (Bericht 2706463)
http://www.lnm.eu/

Snoop around ;)

Ow god, een my space-variant. :|

lombas 4 juni 2007 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2706499)
Jij komt überhaupt nog buiten om te gaan stemmen? Toch in strijd met hetgeen je al eerder zei.

Ik twijfel zelf ook nog tussen LDD en blanco. Zou LDD enige invloed kunnen hebben en de maatschappij iets libertarischer doen neigen? Of niet...

Ik denk het niet. Daarom zal ik blanco stemmen. In strijd met wat ik geloof, ik erken thuisblijven en van twaalf tot weet ik hoe laat kijken naar die amusante spielerei met de Strik, maar je moet je ook niet onnodig meer repressie op de hals halen.

Ik zeg dat niet, Van Dun zegt dat.

brother paul 4 juni 2007 22:46

als ik een ding kan besluiten uit deze enquete dat het VB wel politiek de mondigste partij is

Starkan 4 juni 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2706617)
als ik een ding kan besluiten uit deze enquete dat het VB wel politiek de mondigste partij is

mondig.. is dat iets als oraal?

Pølle 4 juni 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2706571)
Ik denk het niet. Daarom zal ik blanco stemmen.

Doe je er iets verkeerd aan om voor LDD te stemmen? Ik bedoel, je denkt niet dat LDD een goeie invloed (dus de maatschappij meer libertarisch doen neigen) zal hebben, maar denk je ook dat hij een slechte invloed zal hebben? Of wat is je reden dan precies om niet voor LDD te stemmen?

Pølle 4 juni 2007 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2706621)
mondig.. is dat iets als oraal?

mon·dig (bn.)
1 meerderjarig
2 sociaal weerbaar => assertief

:roll:

lombas 4 juni 2007 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2706670)
Doe je er iets verkeerd aan om voor LDD te stemmen? Ik bedoel, je denkt niet dat LDD een goeie invloed (dus de maatschappij meer libertarisch doen neigen) zal hebben, maar denk je ook dat hij een slechte invloed zal hebben? Of wat is je reden dan precies om niet voor LDD te stemmen?

Ik kom niet overeen met LDD qua migranten, inburgering, belastingen, sociale zekerheid &c. Lijken me, zeker in deze tijd, toch wel belangrijke punten.

daiwa 5 juni 2007 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2706698)
Ik kom niet overeen met LDD qua migranten, inburgering, belastingen, sociale zekerheid &c. Lijken me, zeker in deze tijd, toch wel belangrijke punten.

Die blauwe duikboot is een hypocriet.
De Decker zegt dat hij tegen toetreding van Turkije is, en Van Hecke toonde hem zwart op wit aan dat hij in het parlement een JA stem gaf voor toetreding van Turkije.

longhorn 5 juni 2007 00:57

Dagelijks lees ik op de Belgische nieuwssites een nieuwe reden om op het VB te stemmen. Vandaag was het de soap rond de advertentie die de gazetten weigerden. Alhoewel ik niet kan stemmen, probeer ik toch mijn visie op Vlaanderen en Europa alhier te verkopen.

Esperanza 5 juni 2007 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 2706739)
Alhoewel ik niet kan stemmen, probeer ik toch mijn visie op Vlaanderen en Europa alhier te verkopen.

Woon jij niet in de VS? Je kan toch via de ambassade stemmen, of niet?

Duym 5 juni 2007 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2706458)
CD&V vergeten?

CD&V zal het minder goed doen dan gedacht. Het masker van Leterme is gevallen. Zijn anti-Vlaams karakter is overduidelijk geworden.

Het wordt een tripartite met meer van hetzelfde. Groen! kan het vergeten.

Jantje 5 juni 2007 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2706763)
CD&V zal het minder goed doen dan gedacht. Het masker van Leterme is gevallen. Zijn anti-Vlaams karakter is overduidelijk geworden.

Het wordt een tripartite met meer van hetzelfde. Groen! kan het vergeten.

Ik zou er nog niet te zeker van zijn dat Groen! niet zal moeten mee spelen.

Want ik zie het steeds meer en meer richting Antwerpssysteem gaan.

Duym 5 juni 2007 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2706771)
Ik zou er nog niet te zeker van zijn dat Groen! niet zal moeten mee spelen.

Want ik zie het steeds meer en meer richting Antwerpssysteem gaan.

Dat is geen vergelijk. In Antwerpen speelde CD&V nauwelijks mee, en VLD helemaal niet. Mathematisch gezien hebben ze Groen! niet nodig.

lombas 5 juni 2007 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2706732)
De Decker zegt dat hij tegen toetreding van Turkije is, en Van Hecke toonde hem zwart op wit aan dat hij in het parlement een JA stem gaf voor toetreding van Turkije.

Ik ben tegen de EU, dus Turkije laat me wat koud. Kijk, weer een punt van verschil.

brother paul 5 juni 2007 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker (Bericht 2706670)

volgens mij is LDD een verloren stem omdat hij de kiesdrempel niet haalt. Daarom ofwel moet je echt een kritische massa overtuigen. Moest openVLD een LDD subcultuur knuffelen zoals Spa-spirit dat doet zou ik de stem wel nuttig vinden...

Jantje 5 juni 2007 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2706784)
Dat is geen vergelijk. In Antwerpen speelde CD&V nauwelijks mee, en VLD helemaal niet. Mathematisch gezien hebben ze Groen! niet nodig.

Dat bedoel ik nu net, ze gaan met zijn allen de mogelijkheid onderzoeken om samen te regeren en zo bij de volgende verkiezingen alle kleine partijtjes in één klap vernietigen.

Zwartengeel 5 juni 2007 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2706820)
volgens mij is LDD een verloren stem omdat hij de kiesdrempel niet haalt. Daarom ofwel moet je echt een kritische massa overtuigen. Moest openVLD een LDD subcultuur knuffelen zoals Spa-spirit dat doet zou ik de stem wel nuttig vinden...

Zelfs mocht LDD toch de kiesdrempel halen, zie ik ze echter evenmin deelnemen aan eender welke regering.

Duym 5 juni 2007 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2706835)
Dat bedoel ik nu net, ze gaan met zijn allen de mogelijkheid onderzoeken om samen te regeren en zo bij de volgende verkiezingen alle kleine partijtjes in één klap vernietigen.

Zeg dat dan.:-) Vernietigen? Opeten, dat wel. LDD, NVA, Spirit en Vivant, daar komt een eind aan. Extreem links daarentegen CAP en PVDA zie ik samen ooit de kiesdrempel halen.

lombas 5 juni 2007 08:11

Arntz kan het beter verbeelden.

Brugge Veilig en Leefbaar 5 juni 2007 08:18

Drie (3) op de 137 stemmen voor de CD&V, wahw... is me dat een peiling die aan de ribben plakt. Leterme beeft gegarandeerd op zijn benen ! :-P

Jantje 5 juni 2007 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 2706858)
Zeg dat dan.:-) Vernietigen? Opeten, dat wel. LDD, NVA, Spirit en Vivant, daar komt een eind aan. Extreem links daarentegen CAP en PVDA zie ik samen ooit de kiesdrempel halen.

De eerste partijen zie ik idd ook opgegeten worden door de reuzen, CAP en PVDA zullen mss ooit wel de kiesdrempel halen, maar zeker nog niet in de nabije toekomst.
Maar Groen! zie ik niet opgegeten worden, maar eerst in de totale vernieling geholpen worden.
Als zij het nu aandurven van mee in de regering te stappen, dan zullen zij opnieuw mogen opdraaien voor de fouten en problemen veroorzaakt door de nieuwe regering.
Stappen zij niet in de regering zullen zij de prijs betalen van hun ondoordachte en vaak idiote belastingsvoorstellen en tegenstrijdige standpunten in hun programma over milieu en immigratie.

Want zij gaan de zondebok zijn die zal geofferd worden voor de milieuproblemen en milieurampen die ons te wachten staan, door de overbebouwing in Vlaanderen.
Maar ook de zondebok voor het gebrek aan behoorlijke energievoorziening die op komst is bij een ondoordacht sluiten van de kerncentrales en de benzine en diesel bevoorradingsproblemen die er gaan onstaan door hun voorstellen in verband met vrachtverkeer.

Jantje 5 juni 2007 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2706836)
Zelfs mocht LDD toch de kiesdrempel halen, zie ik ze echter evenmin deelnemen aan eender welke regering.

De partij is machtsbelust en zal volgens mij zelfs proberen in de regering te geraken als gecoöpteerde als ze de kans krijgt en de kiesdrempel niet haald.
Als ze de kiesdrempel wel halen, zal ze er zonder nadenken haar diensten aanbieden en zelf proberen een vise-premier post te bemachtigen.

Maar hoe dan ook, Dedecker zal alles in het werk stellen om senator te worden en zelfs minister als hij de kans ziet.

Zijne Heerlijkheid 5 juni 2007 08:45

Citaat:

Daar had Vanhecke blijkbaar geen last van toen hij Dedecker het lijsttrekkerschap voor de VB-senaatslijst aanbood.

brother paul 5 juni 2007 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2706836)

nee beschouw LDD een VB stem die niet in het cordon sanitaire valt

Zwartengeel 5 juni 2007 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2706948)
nee beschouw LDD een VB stem die niet in het cordon sanitaire valt

Niet in 'het cordon' als dusdanig. Maar LDD maakt volgens mij geen kans om deel te nemen aan een regering. Zowel Vande Lanotte als de VLD zullen er alles aan doen om hen erbuiten te houden.

Kay_ 5 juni 2007 08:49

Citaat:

Van Hecke heeft ook de kiesdrempel gestemd waar hij tegen is.
Pot,ketel, enzo.

E 5 juni 2007 08:50

hahaha... die peiling zegt echt wel �*lles over het loserig gehalte van dit forum.... VB 40%, extreem-links 8+6%, alle grote partijen onder de 10%... Dit is duidelijk de cyber revenge van de verliezers in de echte wereld...

Jantje 5 juni 2007 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 2706906)
Drie (3) op de 137 stemmen voor de CD&V, wahw... is me dat een peiling die aan de ribben plakt. Leterme beeft gegarandeerd op zijn benen ! :-P

Als ik deze poll bekijk, dan zijn er slechts 5 partijen die de kiesdrempel halen en zou het VB samen met de NV.a een meerderheid hebben bij de zetelverdeling.

Het geeft dus wel een beeld van de mensen die hier actief deelnemen aan de polls, maar is dus net als alle andere peilingen gewoon boerenbedrog.

Enkel in het stemhokje word eerlijk gestemt

Want volgens mij zijn er die hier VB hebben gestemt, maar in het stemhokje anders stemmen, dit om hun stem niet verloren te laten gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be