![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Enfin, 't heeft natuurlijk ook zijn charmes. Maar op het moment ben ik in de realiteit nog geen anarchist. Ergo overheid, ergo werk. In de sovjetunie was overheid = werk en werk = overheid. Dat eerste is evident. Dat tweede is idioot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
die tekst staat bol van de achterhaalde clichés: 'linkse bastions', 'cultuurmarxisme' etc. en deze vind ik de mooiste: onze 'germaanse denkwijze'. :lol: ich denke oft auch germanisch wenn ich mit meine handen in die germanische erde arbeite aber ich glaube das der marxismus auch germanisch ist, nicht? en dan die laatste zin. wat een tenenkrullende wollige natte ogen romantiek zeg. OMFG. pwnd! |
Citaat:
En de enige reden was respect. Respect voor de enige Saksen-Coburg die geen hoerenloper was. Geloof het of niet, maar ik voel nog altijd dezelfde vertedering als ik denk aan de beschermende arm die Boudewijn altijd meteen rond zijn vrouw legde. Ze mag dan al als een tang doorgaan, hij beminde en koesterde haar zoals het een liefhebbende man betaamt. Ik heb nooit signalen opgevangen die het beeld dat ik van die twee heb vertroebelden. Wel andere. Maar die kwamen pas veel later. Jammer genoeg. Ik vergaf Boudewijn zelfs dat hij de abortuswet weigerde goed te keuren. Ik begreep het omdat hijzelf kinderloos bleef. Tot ik hoorde dat hij zélf een abortus regelde voor het scharreltje van zijn neef.... Waarmee het laatste restje respect dat ik ooit voor Boudewijn had, verdween.:| |
Citaat:
Hij kan er alleen maar corrupt van worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede moest Leterme zeker weten dat de franstaligen zouden steigeren. Ik keek naar het VRT journaal. Ik ben franstalig en volg de politiek van dichtbij. Ik heb dat stuk uit karrewiet bekeken en heb geen ogenblik gedacht dat dat zou worden geïnterpreteerd als een voorstel naar de franstaligen toe. En dat is nog niet alles : hij moest Karrewiet vragen om dat interview te regelen, hij moest de vragen geven aan die jonge gast, hij moest ... Neen, het is allemaal zeer onwaarschijnlijk dat hij dat met opzet deed. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij nooit de media manipuleert. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat is niet afgesproken. In een democratie spreekt iedereen wanneer hij zin heeft en geen debiel heeft daar iets aan te commanderen. Van Rompuy heeft het recht te mislukken en iedereen heeft het democratisch recht daar zijn steentje toe bij te dragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is ook niet zo gemakkelijk met een tegenpartij die al voorhand op alles NON zegt. Zijn de Vlaamse wensen dan zo onredelijk? Ik dacht van niet. Vlaanderen wil meer bevoegdheden, maar wij pakken niets af want Wallonié krijgt exact dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen. Hun marchalplan loopt als een trein en volgens sommige Waalse politici groeit de Waalse economie sneller dan de Vlaamse. Wat is dan eigenlijk wel het probleem? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al veel in Wallonie geweest en met hen gesproken? Ik wel. Elke week twee keer naar de groentemarkt in Luik in de jaren 70. Het "sales flamins" werd daar vaak gehoord. Een cafeuitbaatster uit Eigenbrakel heeft mij en mijn vrouw eens verteld dat ze kippenvel kreeg als een Vlaming haar cafe binnenkwam. Dat was voor ze dan later met een Vlaming getrouwd is. Wij hebben een Zuid-Afrikaan gekend die met een vrouw uit Maastricht getrouwd was en daar op bezoek ging. IK hadhem gevraagd om toch overal Afrikaans te spreken. Toen hij terugkwam zei hij dat hij mijn raad had opgevolgd. Hij vond dit niet zo goed want in Luik was hij voor zijn leven moeten gaan lopen om geen klop te krijgen. Toen ik in 1976 naar de heimat West-Vlaanderen terugkeerde vanuit Brussel vonden mijn twee nationalistische vrienden daar (nu een landsbekend) dat ik anti-waals was en zij konden dit niet verstaan. Ze zijn nu veel veranderd! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is duidelijk dat een goede samenwerking in de toekomst zeer moeilijk zoniet onmogelijk word.
We kunnen blijven schieten op mekander over wie er nu in de fout gaat en wie niet. Maar dat is eigenlijk niet meer aan de orde op dit moment. Het is duidelijk dat samen besturen niet meer gaat, dat de idealogie van beide landsdelen niet samengaan. Veel te veel dossiers en problemen worden stelselmatig op de lange baan geschoven omdat men niet tot een besluit kan komen of men niet de confrontatie aan wilt gaan of dat er voor elke verandering een tegenprestatie moet zijn. Dit is niet meer een gezond bestuur en dit moet men erkennen. Men moet denken naar de toekomst en naar de wensen en problemen van het volk. En de problemen zouden beter kunnen worden opgelost als walen en vlamingen uiteen gaan. Er zouden snellere beslissingen kunnen komen, men kan het hij en zij exuus niet meer gebruiken voor het falen van politici in bepaalde dossiers want nu steken een pak politici hun falen en onkunde achter het hij en zij exuus. Voor beide volkeren zou het dus beter zijn. En eens uiteen kunnen we nog steeds samenwerkingsakkoorden sluiten met wallonië en eventuele solidair zijn met onze buur. maar ieder volk zou dan zijn eigen weg kunnen inslaan en ik denk dat dit beter is voor beide volkeren. Het is spijtig dat belgië dan niet meer bestaat maar wat was belgië eigenlijk? een samenraapsel gemaakt door de grootmachten van die tijd en niet meer dan dat. de toekomst is veel belangrijker en die toekomst ligt op aparte wegen vrees ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be