Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen weer hysterisch over Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94734)

Max van Dietschland 13 september 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2925267)
Nee, maar wat des te duidelijker is, is dat Leterme geen stamp onder zijn kloten waard is. Die is nu al sinds 10 juni aan het knoeien dat het een lieve lust is. De hoogste tijd dat de tsjeven die onbenul buiten sodemieteren. Dat hij maat terug oplazert naar Ieper. In de gemeenteraad van zo'n lokaal boerengat kan hij niet te veel misdoen en daar kunnen ze misschien af en toe nog eens lachen om zijn capriolen.

Het steekt toch dat 800 000 Vlamingen gekozen voor een iets meer behoudsgezind beleid en niet meer de extreme decadentie van paars. :twisted:

AdrianHealey 13 september 2007 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2925918)
Akkoord. Maar niet te laag want anders is den doktoor misschien niet meer terugbetaald.

Laten we daar op een ander moment nog eens over verder praten. :p

Citaat:

FAVV, Douane, Politie, etc etc

't zijn soms zure centjes, maar ze komen wel binnen bij Vadertje staat.
Er staat ook nergens dat ik alle werkgelegenheid van de staat wil afpakken.
Enfin, 't heeft natuurlijk ook zijn charmes. Maar op het moment ben ik in de realiteit nog geen anarchist. Ergo overheid, ergo werk.

In de sovjetunie was overheid = werk en werk = overheid. Dat eerste is evident. Dat tweede is idioot.

AdrianHealey 13 september 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2925919)
Het steekt toch dat 800 000 Vlamingen gekozen voor een iets meer behoudsgezind beleid en niet meer de extreme decadentie van paars. :twisted:

Het blauwe gedeelte zit er nog steeds in, hoor.

Kaal 13 september 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri (Bericht 2925374)
Pas veel later begreep ik wat ze bedoelde en nu je zegt dat de dood van Boudewijn een keerpunt was, denk ik dat ze gelijk heeft gekregen.

Boudewijn was de laatste vorst die op universeel respect kon rekenen, inclusief in Vlaanderen. Velen voelden aan dat zijn dood ergens op symbolische wijze de dood van het land aankondigde. Ik ben die dag 9 uur lang gaan aanschuiven om mijn respect voor Boudewijn te betuigen, maar ook om België vaarwel te zeggen. Ik denk niet dat het een keerpunt was, eerder een omen of een onheilsteken.

Mitgard 13 september 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2925182)
Prachtige tekst :thumbsup:

ma allez, hoe kunde dat nu 'prachtig' vinden.
die tekst staat bol van de achterhaalde clichés: 'linkse bastions', 'cultuurmarxisme' etc.
en deze vind ik de mooiste: onze 'germaanse denkwijze'. :lol:
ich denke oft auch germanisch wenn ich mit meine handen in die germanische erde arbeite aber ich glaube das der marxismus auch germanisch ist, nicht?

en dan die laatste zin. wat een tenenkrullende wollige natte ogen romantiek zeg.
OMFG.

pwnd!

Knuppel 13 september 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2925929)
Boudewijn was de laatste vorst die op universeel respect kon rekenen, inclusief in Vlaanderen. Velen voelden aan dat zijn dood ergens op symbolische wijze de dood van het land aankondigde. Ik ben die dag 9 uur lang gaan aanschuiven om mijn respect voor Boudewijn te betuigen, maar ook om België vaarwel te zeggen. Ik denk niet dat het een keerpunt was, eerder een omen of een onheilsteken.

Dan heb ik bijna bubbel zolang als jij aangeschoven.(16 uur) :oops:

En de enige reden was respect. Respect voor de enige Saksen-Coburg die geen hoerenloper was.
Geloof het of niet, maar ik voel nog altijd dezelfde vertedering als ik denk aan de beschermende arm die Boudewijn altijd meteen rond zijn vrouw legde. Ze mag dan al als een tang doorgaan, hij beminde en koesterde haar zoals het een liefhebbende man betaamt.

Ik heb nooit signalen opgevangen die het beeld dat ik van die twee heb vertroebelden. Wel andere. Maar die kwamen pas veel later. Jammer genoeg.

Ik vergaf Boudewijn zelfs dat hij de abortuswet weigerde goed te keuren. Ik begreep het omdat hijzelf kinderloos bleef. Tot ik hoorde dat hij zélf een abortus regelde voor het scharreltje van zijn neef....
Waarmee het laatste restje respect dat ik ooit voor Boudewijn had, verdween.:|

Kortaf 13 september 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 2925684)
Miss kan Kaal zich aandienen als formateur...:-D

I should hope not!

Hij kan er alleen maar corrupt van worden.

Jazeker 13 september 2007 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2926067)

Freudiaanse verspreking, Knuppel? 8O

Jazeker 13 september 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2926070)
I should hope not!

Hij kan er alleen maar corrupt van worden.

Bah... gewoon binnenkomen, koffieke uitgieten, opslurpen, naar buiten naar de camera's en daar aankondigen dat het niet gaat lukken en dat het land gaat springen. Fluitje van een cent. Ik zou het zelf doen, maar ik hou niet zo van aandacht.

Kaal 13 september 2007 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2925783)
Leterme doet dit doelbewust.

Ik geloof er niets van. Ten eerste moest Leterme zeker weten dat de VRT dat tijdens het journaal zou uitzenden. Indien het alleen op Karrewiet te zien was geweest hadden de franstalige journalisten daar nooit iets van geweten.

Ten tweede moest Leterme zeker weten dat de franstaligen zouden steigeren. Ik keek naar het VRT journaal. Ik ben franstalig en volg de politiek van dichtbij. Ik heb dat stuk uit karrewiet bekeken en heb geen ogenblik gedacht dat dat zou worden geïnterpreteerd als een voorstel naar de franstaligen toe.

En dat is nog niet alles : hij moest Karrewiet vragen om dat interview te regelen, hij moest de vragen geven aan die jonge gast, hij moest ...

Neen, het is allemaal zeer onwaarschijnlijk dat hij dat met opzet deed. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij nooit de media manipuleert.

Zwartengeel 13 september 2007 19:44

Citaat:

Om plat op de buik te gaan en de Franstalige eisen gewillig te aanvaarden in ruil voor het eerste ministerpostje is nu eenmaal niet veel politieke moed nodig, nietwaar?

Kaal 13 september 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2926067)

Nu je het zegt was het bij mij eerder 12 uur. Van 8 uur tot 8 uur of zo.

Citaat:

Wel andere. Maar die kwamen pas veel later. Jammer genoeg.
Nooit van gehoord eerlijk gezegd. Het moet ook waar zijn he wat er allemaal verteld wordt. Enfin, het is een ander debat en over doden niets dan goeds. Maar de levenden, die kregen ook van mij geen respect.

Kortaf 13 september 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2925783)
Als er afgesproken wordt om Van Rompuy in alle stilte en sereniteit z'n werk te laten doen, dan laat je die man z'n werk doen.

Onzin.

Dat is niet afgesproken.

In een democratie spreekt iedereen wanneer hij zin heeft en geen debiel heeft daar iets aan te commanderen.

Van Rompuy heeft het recht te mislukken en iedereen heeft het democratisch recht daar zijn steentje toe bij te dragen.

robert t 13 september 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2926155)
Om plat op de buik te gaan en de Franstalige eisen gewillig te aanvaarden in ruil voor het eerste ministerpostje is nu eenmaal niet veel politieke moed nodig, nietwaar?

Is het zover? Zijn de Franstalige eisen gewillig aanvaard? Je bent wel zeer goed ingelicht.

AdrianHealey 13 september 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2926235)
Onzin.

Dat is niet afgesproken.

In een democratie spreekt iedereen wanneer hij zin heeft en geen debiel heeft daar iets aan te commanderen.

Van Rompuy heeft het recht te mislukken en iedereen heeft het democratisch recht daar zijn steentje toe bij te dragen.

Maar dan ook niet verschieten dat je beschuldigt wordt van het feit dat je het express wilt doen mislukken.

Zwartengeel 13 september 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 2926238)
Is het zover? Zijn de Franstalige eisen gewillig aanvaard? Je bent wel zeer goed ingelicht.

Ik dacht dat je wel zou begrepen hebben dat ik het uiteraard over Verhofstadt had?

robert t 13 september 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2926282)
Ik dacht dat je wel zou begrepen hebben dat ik het uiteraard over Verhofstadt had?

Neen, maar in dit geval, sorry.

daiwa 14 september 2007 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925444)
Maar wat heeft Letermke nu concreet gedaan?

Dat is ook niet zo gemakkelijk met een tegenpartij die al voorhand op alles NON zegt.
Zijn de Vlaamse wensen dan zo onredelijk? Ik dacht van niet.
Vlaanderen wil meer bevoegdheden, maar wij pakken niets af want Wallonié krijgt exact dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen.
Hun marchalplan loopt als een trein en volgens sommige Waalse politici groeit de Waalse economie sneller dan de Vlaamse.
Wat is dan eigenlijk wel het probleem?

Jazeker 14 september 2007 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2927060)
Dat is ook niet zo gemakkelijk met een tegenpartij die al voorhand op alles NON zegt.
Zijn de Vlaamse wensen dan zo onredelijk? Ik dacht van niet.
Vlaanderen wil meer bevoegdheden, maar wij pakken niets af want Wallonié krijgt exact dezelfde bevoegdheden als Vlaanderen.
Hun marchalplan loopt als een trein en volgens sommige Waalse politici groeit de Waalse economie sneller dan de Vlaamse.
Wat is dan eigenlijk wel het probleem?

Ik denk dat AH hier eerder vraagt wat Yves heeft misdaan om de laster uit de beginpost over zich heen te krijgen.

daiwa 14 september 2007 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2927068)
Ik denk dat AH hier eerder vraagt wat Yves heeft misdaan om de laster uit de beginpost over zich heen te krijgen.

Als AH dat bedoelde verontschuldig ik mij bij hem. :oops:

Patrik 14 september 2007 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2924773)
vd Franstalige politici, niet van 'de Walen' ... maak aub dat verschil ! (Walen zijn ook slachtoffer van België)

Niet akkoord!

Al veel in Wallonie geweest en met hen gesproken?

Ik wel. Elke week twee keer naar de groentemarkt in Luik in de jaren 70.

Het "sales flamins" werd daar vaak gehoord.

Een cafeuitbaatster uit Eigenbrakel heeft mij en mijn vrouw eens
verteld dat ze kippenvel kreeg als een Vlaming haar cafe binnenkwam.

Dat was voor ze dan later met een Vlaming getrouwd is.

Wij hebben een Zuid-Afrikaan gekend die met een vrouw uit
Maastricht getrouwd was en daar op bezoek ging. IK hadhem
gevraagd om toch overal Afrikaans te spreken.

Toen hij terugkwam zei hij dat hij mijn raad had opgevolgd.
Hij vond dit niet zo goed want in Luik was hij voor zijn leven
moeten gaan lopen om geen klop te krijgen.

Toen ik in 1976 naar de heimat West-Vlaanderen terugkeerde
vanuit Brussel vonden mijn twee nationalistische vrienden daar
(nu een landsbekend) dat ik anti-waals was en zij konden dit
niet verstaan.

Ze zijn nu veel veranderd!

Tegendradigaard 14 september 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2925708)
Wat een kinderpraat. Ga broekschijten op een ander ...

als gij het uitwast....

Pol 14 september 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 2924778)
Je kan de man niet kwalijk nemen dat hij de Vlaamse leeuw prefereert boven de Brabanconne. In een federaal land is het niet meer als normaal dat bepaalde mensen zich meer gaan identificeren met de deelstaat dan met het federaal land (denk bijvoorbeeld aan de Texanen in de US). Blijkbaar kan men dit in franstalig België nog steeds niet accepteren als zijnde normaal.

Bovendien (maar dit is mijn eigen mening) vind ik muzikaal gezien de Vlaamse leeuw gewoon een beter volkslied. Maar ik verbind daar geen nationalistische gevoelens aan.

Franstalige polici zijn gewoon hysterisch tegen elkeen die hun supprematie in dit land in vraag stelt of wil raken aan hun voorkeurbehandeling of hen zonder bijkomende al of niet persoonlijke sponsoring wil verantwoordelijk maken voor hun politieke beleid in hun deelstaat.

slegie 14 september 2007 17:59

Het is duidelijk dat een goede samenwerking in de toekomst zeer moeilijk zoniet onmogelijk word.

We kunnen blijven schieten op mekander over wie er nu in de fout gaat en wie niet. Maar dat is eigenlijk niet meer aan de orde op dit moment.

Het is duidelijk dat samen besturen niet meer gaat, dat de idealogie van beide landsdelen niet samengaan. Veel te veel dossiers en problemen worden stelselmatig op de lange baan geschoven omdat men niet tot een besluit kan komen of men niet de confrontatie aan wilt gaan of dat er voor elke verandering een tegenprestatie moet zijn.
Dit is niet meer een gezond bestuur en dit moet men erkennen.

Men moet denken naar de toekomst en naar de wensen en problemen van het volk. En de problemen zouden beter kunnen worden opgelost als walen en vlamingen uiteen gaan. Er zouden snellere beslissingen kunnen komen, men kan het hij en zij exuus niet meer gebruiken voor het falen van politici in bepaalde dossiers want nu steken een pak politici hun falen en onkunde achter het hij en zij exuus.
Voor beide volkeren zou het dus beter zijn.
En eens uiteen kunnen we nog steeds samenwerkingsakkoorden sluiten met wallonië en eventuele solidair zijn met onze buur. maar ieder volk zou dan zijn eigen weg kunnen inslaan en ik denk dat dit beter is voor beide volkeren.

Het is spijtig dat belgië dan niet meer bestaat maar wat was belgië eigenlijk? een samenraapsel gemaakt door de grootmachten van die tijd en niet meer dan dat.

de toekomst is veel belangrijker en die toekomst ligt op aparte wegen vrees ik.

Raf 14 september 2007 20:08

Citaat:

Ze zijn er vet mee... :?

Eddy B 14 september 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2929203)
Ze zijn er vet mee... :?

Misschien toch wél he Raf...

Jan van den Berghe 14 september 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2924734)
De man zegt iets in een jeugdjournaal en heel franstalig belgique is weer hysterisch aan het krijsen. Het moge duidelijk zijn dat met die mensen gewoon niet meer te praten valt.

Delvaux is dan ook een van de minst objectieve redacteuren in de Belgische perswereld. Dat mens zoekt gewoon een stok om steeds weer de Vlamingen te slaan.

Eddy B 14 september 2007 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2929481)
Delvaux is dan ook een van de minst objectieve redacteuren in de Belgische perswereld. Dat mens zoekt gewoon een stok om steeds weer de Vlamingen te slaan.

Het zou tof zijn enkele erkende Vlaamse journalisten hetzelfde te zien doen voor Vlaanderen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be