![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Oplossing: een belasting op "verkeerd gedrag". Verkeerd gedrag is dan: verkeersovertredingen begaan, met de wagen rijden, roken, plastic verpakkingen kopen, vet eten, vuilniszakken buiten zetten etc. Deze "belasting op verkeerd gedrag" heeft twee voordelen. 1. Je kan haar verkopen als een kwaad dat iemand zichzelf aandoet. Immers, niemand is verplicht dit verkeerd gedrag te vertonen. Een eenvoudige gedragswijziging volstaat om de belasting te ontlopen. 2. Je kan haar verkopen als opvoeding van de burgers: door een systeem van straffen (meer belasting) en belonen (minder belasting), worden de burgers aangezet om het maatschappelijk meest gewenste gedrag te vertonen. Het is dus voor hun eigen goed. Citaat:
|
Steve STevaert op Ketnet is inderdaad uitgezonden. Kwestie van de kleine geestjes wat te indoctrineren zeker ?
Commentaar van mijn 12 jarige zoon die het gezien had : wat voor nen belachelijke patat is dat eigenlijk ? tja kinderen zien soms beter de waarheid van volwassenen zal ik maar denken zeker ? Oja merci Steve ge hebt mijne jongste zoon ook al bijna Vlaams Blokker gemaakt. Met uw vreemdelingenstemrecht en dan nog uw belachelijk optreden in Ketnet. 'k hem mijne zoon wel gevraagd of er al ooit andere politiekers aan bod waren gekomen, maar hij had er nog gene gezien. En mijne zoon is ne verwoede ketnet-kijker. 't zal wel toeval zijn geweest dat alleen Steve mocht komen zeker. |
Citaat:
Hier bestaat enkel 'solidariteit'. Wie daartegen is, is een egoist, racist en fascist. |
Citaat:
Jij gaat me toch niet proberen wijs te maken dat het fabeltje van de 'rode' BRT, geen fabeltje is? |
Citaat:
Om helemaal de puntjes op de i te zetten: ivm de werken aan de ring van Antwerpen, zei hij dat die problemen hadden kunnen vermeden worden door de werken gefaseerd uit te voeren, en te zorgen voor een betere ontsluiting via de NMBS, wat het geval zou zijn indien de NMBS zou geregionaliseerd zijn. Dat laatste is inderdaad niet noodzakelijk waar. Hoewel een geregionaliseerde NMBS zonder Belgische wafelijzerfinanciering en zonder PS-bemoeienissen in Vlaanderen, wel beter zou kunnen inspelen op regionale problemen, en daar is de ontsluiting van Antwerpen één van. Dan blijft echter nog het feit dat het Vlaams Blok in de Antwerpse gemeenteraad niets te zeggen heeft over de ontsluiting van Antwerpen, laat staan over de regionalisering van de NMBS. Indien zij nu in het schepencollege hadden gezeten, hadden ze zich moeten behelpen met de verbindingen die er nu zijn. En ik denk niet dat Verhofstadt of di Rupo dan hadden staan springen om Dewinter uit de nood te helpen. Ze hadden dus hun plan moeten trekken met efficiënte omleidingen en stadsbussen. Bijvoorbeeld tijdelijke grote parkeerzones aanleggen buiten de ring, iedereen die niet binnen de Antwerpse ring woont, daar verplicht laten parkeren en dan pendelbussen inleggen naar het centrum. Dan rijst wel onmiddellijk de volgende vraag: hoe gaat het Vlaams Blok dat betalen in een stad die haar schuldenberg niet meer kan overzien? Dat neemt echter niet weg dat Antwerpen al een heel vreemd aangelegde stad moet zijn als het daar niet mogelijk is, verkeersproblemen te voorkomen door een combinatie van gefaseerde uitvoering van de werken en efficiënte omleidingen. Misschien wilden ze in Antwerpen gewoon zeker zijn dat al die werken achter de rug zijn voor de campagne voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen begint ... |
Citaat:
|
Xantippe astemblief. Brengt ze niet op ideeën he.
|
Citaat:
|
Citaat:
goed, ik zal er in het vervolg een smiley bij zetten ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij kunnen hier geen Cartoon Network/TCM ontvangen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat mij dat eigenlijk geen reet kan schelen.
|
Citaat:
Voor Brussel: http://www.coditel.be/home/dutch/cat....htm#programme |
Citaat:
|
Krijgen wij daar iets voor in de plaats? Kan zijn, dat weet ik niet. Ze hadden mij dat wel mogen zeggen in ieder geval.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Leuven zit bijvoorbeeld RAI Uno op de kabel en in Mechelen niet. Discriminatie! Vlaams Blokkers van Mechelen: jullie weten wat je te doen staat! |
Citaat:
|
Citaat:
Er is nu eenmaal een verschil tussen het op de kabel steken van een buitenlandse zender en het al dan niet aanbieden van een Vlaamse zender. Die eerste is in de eerste plaats bedoeld voor Italianen of mensen met een Italiaanse achtergrond (en dus niet specifiek gericht naar een bepaalde institutioneel erkende bevolkingsgroep in België), terwijl een Vlaamse zender zich richt tot alle Nederlandstaligen/Vlamingen in dit land. Normaal dat we dit dus aantreffen op de kabel in Vlaanderen (voor het grootste deel nu Telenet), maar het zou ook vanzelfsprekend zijn dat we hetzelfde aanbod hebben in Brussel. Brussel is immers officieel tweetalig, waarbij dus het Nederlands op dezelfde voet staat als het Frans. Als Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt zoals in de Waalse kabelmaatschappijen zou dat ook moeten opgaan voor het aanbod aan Nederlanstalige/Vlaamse zenders in Brussel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De grote democraten halen weer eens hun beslissend "argument" boven wanneer ze het niet meer kunnen halen. Dan halen ze weer hun etiket boven. Dan menen ze dat ze hierdoor niet meer redelijk moeten discussiëren. Mij lijkt een gelijke behandeling van Vlamingen als Franstaligen in Brussel helemaal geen "mierenneukerij". Een gelijke behandeling in ALLES. Volgens onze Grondwet staat het Nederlands en Frans immers op dezelfde hoogte. Er zou volgens de taalwetten geen enkele vorm van discriminatie mogen bestaan. Dus lijkt het me ook maar normaal dat, indien Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt als in Wallonië, ze ook een gelijk aanbod aan Nederlandstalige/Vlaamse zenders aanbiedt als in Vlaanderen. Principe van de gelijkheid toegepast. Maar ja, we weten al langer dat de linkiewinkies met veel gedruis voor iedereen gelijkheid willen nastreven... met uitzondering van de Vlamingen. Dan hoeft het plotseling niet meer. Dan is het maar "mierenneukerij". En niet te vergeten: "Vlaams Blok-praat". Maar eventjes dit: niet ik begon die zaak aan te klagen... Heeft u dan weet van de politieke achtergrond van de persoon die het onderwerp hier ter sprake bracht? |
Citaat:
Ik ben niet bepaald een fan van het blok, dat men hen minder uitnodigd kan ik wel begrijpen maar als men een woordvoerder uitnodigd moet men hem of haar gelijkwaardig behandelen. Dus evenveel of even weinig laten uitspreken. De vragen en de manier waarop ze gesteld worden, daar moeten de politici hun plan maar mee trekken. Dat de heer Annemans het beter kan uitleggen is mij al veel langer duidelijk, ik vraag mij trouwens af waarom ze de heer Dewinter nog aan het woord laten. Misschien om de blokkers van het eerste uur binnen de rangen te houden? Het herinnerd me in elk geval aan een aflevering van de zevende dag waarin FDW tegenover Jahjah zat. Een gelegenheidscommentator ( dacht Yves Desmedt) wees FDW op z'n beperkte vaardigheden t.o.v. Jahjah. Misschien was het wel overdreven maar toch terecht. Moest Annemans tegenover Jahjah geplaatst zijn zou dit niet opgaan en zoude rode commentator bij mij door de mand vallen. Maarja, Annemans mocht waarschijnlijk niet komen van de vrt. Of zou het toch een beslissing van de partij zijn wie ze sturen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"het VB is voor de flitspalen, maar tégen de hoge boetes. " Voil�* dat duurt 4 seconden. |
Citaat:
Akkoord, dat hij heeft heel goed gedaan. Nu, flitspalen: hij is niet tegen. Ok. Fine enough. langdurige werkloosheid: als hij nu aan de macht zou zijn, wát zou hij dan doen? Zou hij ze strenger aanpakken? Zou hij ze even streng aanpakken? of zou hij ze minder streng aanpakken? Ongeacht wat hij in Wallonië gaat doen, want zijn kijkers en stemmers zitten in Vlaanderen - niet in Wallonië. Dus: wát gaat hij nu doen? Ik weet het dus niet hé? De Ring V A'pen: euhm.. ok dat hij de werken gefaseerd wil doorvoeren is iets waarover we kunnen praten, maar " [..] het verkeer efficiënt om te leiden" dat is dus uitspraak van het kaliber : "ik willen de bussen gratis en de belastingen verminderen enzo..". Wishful thinking. veel blabla en weinig feiten. De vraag die ik Annemans dan wil stellen is: HOE zoudt ge het verkeer 'efficiënt' willen omleiden. Want geloof me: ik passeer elke dag langs de Ring v Antwerpen en reken maar dat er geen enkele mogelijkheid is om efficient om te leiden zonder files. |
Lieve SeaqSquid,
disclaimers: - ik vind Annemie Peeters een lieve mevrouw - vraag me niet waar het bolletje voor de partij van de heer Annemans staat, want ik zou het niet weten En toch vind ik haar interviewtechniek heel erg sterk qua compressie. Alleen is het lossy compression ;-( Citaat:
Resultaat: happy few kunnen rijden => zeer vlot verkeer in het begin => na een tijdje raken de verlof- en ziektedagen van de pendelaars op. Die nemen het openbaar vervoer (zie je wel dat het werkt !), of nemen de auto (en betalen zich blauw => als ze dan ook nog zo stemmen is het dubbele winst). Wat kan het leven toch eenvoudig zijn ? |
Citaat:
Het betreft hier de Vlaamse/Nederlandstalige zenders, niet het andere aanbod dat soms heel uiteenlopend is en dat inderdaad van kabelmaatschappij tot kabelmaatschappij kan verschillen. In heel Vlaanderen, door welke kabelmaatschappij men ook wordt bediend, ontvangt men ALLE bestaande Vlaamse zenders (even de regionale zenders buiten beschouwing gelaten natuurlijk). Woon ik in Nieuwpoort, Antwerpen, Aalst of Hasselt, ik kan Vitaya bekijken. Ik kan er VT4 bekijken. Enzovoort. In een stad waar de twee talen op voet van gelijkheid staan, is het dan ook maar normaal dat daar hetzelfde pakket Vlaamse zenders op de kabel wordt aangeboden als in Vlaanderen. Dat gebeurt blijkbaar wel voor de Franstalige zenders in vergelijking met Wallonië. Waalse zenders zijn anderstalig en bijgevolg passen ze niet in die redenering. |
Citaat:
Slaat uw verbeelding niet een beetje op hol? Ik denk het. |
Citaat:
|
Citaat:
VRT 2 (bekend als Ketnet en Canvas) VTM1 (bekend als VTM) VTM2 (bekend als Kanaal 2) VT4 JimTV Vitaya Kanaal Z |
Citaat:
Wordt er in Vlaanderen eigenlijk veel naar Nederland 1, 2 en 3 gekeken? En vermelden de tv-gidsen ook door welke omroep een bepaald programma wordt uitgezonden, of wordt dat weggelaten? |
En de Musicfactory?????
Tussen haakjes, MTV Europe is nu weg. Nu hebben we een cartoonnet (voor kleine kinderen) en MTV Nederland in de plaats. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be