Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Zevende Dag 22/02/2004 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9683)

kirie 23 februari 2004 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
seasquid, ik geef u 5000% gelijk. Annemans antwoordde wel degelijk, maar de toon was snel gezet: Vlaamse onafhankelijkheid is dé oplossing alle problemen waar het Blok niets zinnigs over weet te zeggen.

Ik heb Gerolf Annemans op geen enkel moment horen spreken over Vlaamse onafhankelijkheid.
Jij misschien wel.
In dat geval kan je je vast ook nog herinneren bij welke vraag hij dat aanhaalde.

om helemaal volledig - en correct - te zijn sprak hij van een een andere en betere nmbs indien deze vlaams zou zijn. (wat natuurlijk niet noodzakelijk waar moet zijn )

Xanthippe 23 februari 2004 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat voor mij toch wel een duidelijke indicatie is dat de flitspalen vooral geld moeten opbrengen.

Het kernprobleem is dat deze regering in geldnood zit. Aangezien ze al veel te lang veel te veel belastingverlaging beloven en daar al veel te lang veel te weinig werk van maken, zou het niet verstandig zijn de belastingen globaal en rechtstreeks te verhogen.
Oplossing: een belasting op "verkeerd gedrag". Verkeerd gedrag is dan: verkeersovertredingen begaan, met de wagen rijden, roken, plastic verpakkingen kopen, vet eten, vuilniszakken buiten zetten etc.
Deze "belasting op verkeerd gedrag" heeft twee voordelen.
1. Je kan haar verkopen als een kwaad dat iemand zichzelf aandoet. Immers, niemand is verplicht dit verkeerd gedrag te vertonen. Een eenvoudige gedragswijziging volstaat om de belasting te ontlopen.
2. Je kan haar verkopen als opvoeding van de burgers: door een systeem van straffen (meer belasting) en belonen (minder belasting), worden de burgers aangezet om het maatschappelijk meest gewenste gedrag te vertonen. Het is dus voor hun eigen goed.

Citaat:

De boetes die in Vlaanderen geraapt worden gaan wel de federale kas in. Van waaruit de door Vlaanderen opgehoeste centjes dan weer gebruikt kunnen worden voor heel België.
Een zoveelste verdoken transfer.

Tegendradigaard 23 februari 2004 15:20

Steve STevaert op Ketnet is inderdaad uitgezonden. Kwestie van de kleine geestjes wat te indoctrineren zeker ?

Commentaar van mijn 12 jarige zoon die het gezien had : wat voor nen belachelijke patat is dat eigenlijk ?
tja kinderen zien soms beter de waarheid van volwassenen zal ik maar denken zeker ?

Oja merci Steve ge hebt mijne jongste zoon ook al bijna Vlaams Blokker gemaakt. Met uw vreemdelingenstemrecht en dan nog uw belachelijk optreden in Ketnet.

'k hem mijne zoon wel gevraagd of er al ooit andere politiekers aan bod waren gekomen, maar hij had er nog gene gezien. En mijne zoon is ne verwoede ketnet-kijker.

't zal wel toeval zijn geweest dat alleen Steve mocht komen zeker.

Knuppel 23 februari 2004 15:21

Citaat:

Een zoveelste verdoken transfer
In een land als dit kunnen er onmogelijk transfers bestaan.

Hier bestaat enkel 'solidariteit'.

Wie daartegen is, is een egoist, racist en fascist.

Knuppel 23 februari 2004 15:24

Citaat:

't zal wel toeval zijn geweest dat alleen Steve mocht komen zeker?
.

Jij gaat me toch niet proberen wijs te maken dat het fabeltje van de 'rode' BRT, geen fabeltje is?

Xanthippe 23 februari 2004 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:

Ik heb Gerolf Annemans op geen enkel moment horen spreken over Vlaamse onafhankelijkheid.
Jij misschien wel.
In dat geval kan je je vast ook nog herinneren bij welke vraag hij dat aanhaalde.

om helemaal volledig - en correct - te zijn sprak hij van een een andere en betere nmbs indien deze vlaams zou zijn. (wat natuurlijk niet noodzakelijk waar moet zijn )

Dat is wel waar. Ik had daar niet meer aan gedacht, maar ik heb het ondertussen hierboven aangevuld.

Om helemaal de puntjes op de i te zetten: ivm de werken aan de ring van Antwerpen, zei hij dat die problemen hadden kunnen vermeden worden door de werken gefaseerd uit te voeren, en te zorgen voor een betere ontsluiting via de NMBS, wat het geval zou zijn indien de NMBS zou geregionaliseerd zijn.

Dat laatste is inderdaad niet noodzakelijk waar.
Hoewel een geregionaliseerde NMBS zonder Belgische wafelijzerfinanciering en zonder PS-bemoeienissen in Vlaanderen, wel beter zou kunnen inspelen op regionale problemen, en daar is de ontsluiting van Antwerpen één van.

Dan blijft echter nog het feit dat het Vlaams Blok in de Antwerpse gemeenteraad niets te zeggen heeft over de ontsluiting van Antwerpen, laat staan over de regionalisering van de NMBS.
Indien zij nu in het schepencollege hadden gezeten, hadden ze zich moeten behelpen met de verbindingen die er nu zijn. En ik denk niet dat Verhofstadt of di Rupo dan hadden staan springen om Dewinter uit de nood te helpen.
Ze hadden dus hun plan moeten trekken met efficiënte omleidingen en stadsbussen. Bijvoorbeeld tijdelijke grote parkeerzones aanleggen buiten de ring, iedereen die niet binnen de Antwerpse ring woont, daar verplicht laten parkeren en dan pendelbussen inleggen naar het centrum.
Dan rijst wel onmiddellijk de volgende vraag: hoe gaat het Vlaams Blok dat betalen in een stad die haar schuldenberg niet meer kan overzien?
Dat neemt echter niet weg dat Antwerpen al een heel vreemd aangelegde stad moet zijn als het daar niet mogelijk is, verkeersproblemen te voorkomen door een combinatie van gefaseerde uitvoering van de werken en efficiënte omleidingen.

Misschien wilden ze in Antwerpen gewoon zeker zijn dat al die werken achter de rug zijn voor de campagne voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen begint ...

Xanthippe 23 februari 2004 15:31

Citaat:

Citaat:

Hoe ze er eigenlijk nog niet opgekomen zijn om daar ook belasting op te heffen?

Tegendradigaard 23 februari 2004 15:33

Xantippe astemblief. Brengt ze niet op ideeën he.

Distel 23 februari 2004 15:40

Citaat:

Citaat:

Inderdaad. Maar 95% van de mensen is daar gelukkg helemaal niet tegen. Zij hebben namelijk geld teveel.

zarathustra 23 februari 2004 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
zarathustra schreef:
Citaat:

Mja inderdaad, hun punt is toch steeds dat het Vlaams Blok geen mening heeft over andere dingen dan communautair gedoe, migranten en veiligheid
Citaat:

Waarschijnlijk zijn ze bang dat het blok ook daarover iets zinnig weet te zeggen, dan is het hek natuurlijk volledig van de dam
Wat is het nu? Weet je het zelf wel :?:
:P

dat eerste stukje was ironisch bedoeld :x

goed, ik zal er in het vervolg een smiley bij zetten ofzo

Seba 23 februari 2004 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Gelooft u nu uw eigen onzin???

Of even uw bewering anders formuleren:

Interviewer: "Beste mijnheer Annemans, wat is uw oordeel over de superboetes?"
Geïnterviewde: "Vlaamse onafhankelijkheid."
Interviewer: "Beste mijnheer Annemans, wat is uw oordeel over de flitspalen?"
Geïnterviewde: "Vlaamse onafhankelijkheid."

Het ging helemaal niet over Vlaamse onafhankelijkheid, maar over nut en onnut van superboetes.

Och het is onze Seba maar hé. Ik heb het hier al gezegd hij heeft het programma gewoon niet gezien. Maar omdat het over het VB gaat wil hij weer eens zijn commentaarke geven.

onnozelaar, ik heb zelf gezegd dat ik liever had dat Annemans daar aan tafel had gezien, en dat die Annemie Peeters de grootste trut is

tycaja 23 februari 2004 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tycaja

Waar zijn die ander 65 punten dan? oja stilletjes in de kast gestop tot ze ooit eens aan de macht kunnen komen, dan trekken ze die lade weer open!

Die andere 65 zijn de paarsen aan het uitvoeren, maar met het doden van Samira tot gevolg, en dit was geen punt van het Blok. :lol:

Zoals er veel politiemensen VB zijn ? ik weet niet hoor !

Jan van den Berghe 23 februari 2004 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat een flauwe kul... in Mechelen zitten er ook andere zenders op de kabel dan in Leuven. Worden de Mechelaars nu gediscrimineerd t.o.v. de Leuvenaars, of is het eerder omgekeerd?

"Spijkers op laag water zoeken" noemen ze zoiets... :roll:

Wilt u eens concreet zijn? Over welke zenders gaat het? Of gaat het om zenders als de Griekse televisie die men in Limburg bijvoorbeeld wel kan ontvangen maar in West- en Oost-Vlaanderen niet? Die zijn dan wel niet gericht naar de Vlamingen...

Kotsmos 23 februari 2004 17:51

Wij kunnen hier geen Cartoon Network/TCM ontvangen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat mij dat eigenlijk geen reet kan schelen.

Jan van den Berghe 23 februari 2004 17:52

Citaat:

Indien de Franstaligen in Brussel wél hetzelfde uitgebreide aanbod Franstalige zenders zouden hebben als in de rest van Wallonië (maar ik weet nog altijd niet of dat zo is), en de Vlamingen enkel een beperkt aanbod hebben met enkel de grootste zenders, is dat wel degelijk discriminatie van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen.

Ik heb de zaak proberen na te kijken, maar jammer genoeg vind ik nergens een overzicht wat in Wallonië op de kabel zit (blijkbaar heeft geen enkele Waalse kabelmaatschappij een webstek).

Voor Brussel:

http://www.coditel.be/home/dutch/cat....htm#programme

Jan van den Berghe 23 februari 2004 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Wij kunnen hier geen Cartoon Network/TCM ontvangen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat mij dat eigenlijk geen reet kan schelen.

En wat krijgt u ervoor in de plaats?

Kotsmos 23 februari 2004 17:54

Krijgen wij daar iets voor in de plaats? Kan zijn, dat weet ik niet. Ze hadden mij dat wel mogen zeggen in ieder geval.

Jan van den Berghe 23 februari 2004 17:54

Citaat:

Maar het voorbeeld van De Lijn indachtig, zou dat weldegelijk waar kunnen zijn. Er werd trouwens het idee al geopperd (en dat niet alleen door VB'ers) om de explotatie van bepaalde regionale spoorlijnen aan De Lijn over te dragen.

Jan van den Berghe 23 februari 2004 17:59

Citaat:

Dan rijst wel onmiddellijk de volgende vraag: hoe gaat het Vlaams Blok dat betalen in een stad die haar schuldenberg niet meer kan overzien?

Door het mes te zetten in veel projecten die veelal volkomen nutteloos zijn (subsidies aan allerlei eerder onbetrouwbare jeugdhuizen, heel die linkse culturele sector...).

fernand 23 februari 2004 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tycaja
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Die andere 65 zijn de paarsen aan het uitvoeren, maar met het doden van Samira tot gevolg, en dit was geen punt van het Blok. :lol:

Zoals er veel politiemensen VB zijn ? ik weet niet hoor !

Waren die mensen Vl. Blokkers. Maar allé voor het gemak, het waren zelfs mandatarissen! :eating:

Raf 23 februari 2004 18:20

Citaat:

Citaat:

Wat een flauwe kul... in Mechelen zitten er ook andere zenders op de kabel dan in Leuven. Worden de Mechelaars nu gediscrimineerd t.o.v. de Leuvenaars, of is het eerder omgekeerd?

"Spijkers op laag water zoeken" noemen ze zoiets... :roll:

Wilt u eens concreet zijn? Over welke zenders gaat het? Of gaat het om zenders als de Griekse televisie die men in Limburg bijvoorbeeld wel kan ontvangen maar in West- en Oost-Vlaanderen niet? Die zijn dan wel niet gericht naar de Vlamingen...

Concreet? Ok...

In Leuven zit bijvoorbeeld RAI Uno op de kabel en in Mechelen niet. Discriminatie! Vlaams Blokkers van Mechelen: jullie weten wat je te doen staat!

Vlaamse democraat 23 februari 2004 18:30

Citaat:

Citaat:

Indien de Franstaligen in Brussel wél hetzelfde uitgebreide aanbod Franstalige zenders zouden hebben als in de rest van Wallonië (maar ik weet nog altijd niet of dat zo is), en de Vlamingen enkel een beperkt aanbod hebben met enkel de grootste zenders, is dat wel degelijk discriminatie van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen.

Ik heb de zaak proberen na te kijken, maar jammer genoeg vind ik nergens een overzicht wat in Wallonië op de kabel zit (blijkbaar heeft geen enkele Waalse kabelmaatschappij een webstek).

Voor Brussel:

http://www.coditel.be/home/dutch/cat....htm#programme

Wij zijn aangesloten bij UPC en op hun website kan je zowel het aanbod voor , Vlaanderen,Wallonie als voor Brussel raadplegen

Jan van den Berghe 23 februari 2004 18:31

Citaat:

In Leuven zit bijvoorbeeld RAI Uno op de kabel en in Mechelen niet. Discriminatie! Vlaams Blokkers van Mechelen: jullie weten wat je te doen staat!

En hiermee toont u aan dat u niets van heel de discussie begrepen heeft.

Er is nu eenmaal een verschil tussen het op de kabel steken van een buitenlandse zender en het al dan niet aanbieden van een Vlaamse zender. Die eerste is in de eerste plaats bedoeld voor Italianen of mensen met een Italiaanse achtergrond (en dus niet specifiek gericht naar een bepaalde institutioneel erkende bevolkingsgroep in België), terwijl een Vlaamse zender zich richt tot alle Nederlandstaligen/Vlamingen in dit land. Normaal dat we dit dus aantreffen op de kabel in Vlaanderen (voor het grootste deel nu Telenet), maar het zou ook vanzelfsprekend zijn dat we hetzelfde aanbod hebben in Brussel. Brussel is immers officieel tweetalig, waarbij dus het Nederlands op dezelfde voet staat als het Frans.

Als Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt zoals in de Waalse kabelmaatschappijen zou dat ook moeten opgaan voor het aanbod aan Nederlanstalige/Vlaamse zenders in Brussel.

Raf 23 februari 2004 18:34

Citaat:

Citaat:

Er is nu eenmaal een verschil tussen het op de kabel steken van een buitenlandse zender en het al dan niet aanbieden van een Vlaamse zender. Die eerste is in de eerste plaats bedoeld voor Italianen of mensen met een Italiaanse achtergrond (en dus niet specifiek gericht naar een bepaalde institutioneel erkende bevolkingsgroep in België), terwijl een Vlaamse zender zich richt tot alle Nederlandstaligen/Vlamingen in dit land. Normaal dat we dit dus aantreffen op de kabel in Vlaanderen (voor het grootste deel nu Telenet), maar het zou ook vanzelfsprekend zijn dat we hetzelfde aanbod hebben in Brussel. Brussel is immers officieel tweetalig, waarbij dus het Nederlands op dezelfde voet staat als het Frans.

Als Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt zoals in de Waalse kabelmaatschappijen zou dat ook moeten opgaan voor het aanbod aan Nederlanstalige/Vlaamse zenders in Brussel.

Bullshit. Typische mierenneukerij van het Zwart Blok... Hoelang zal het duren voor Jörgen Noens weer met een klacht op de proppen komt omdat de arme Vlaamse Brusselaars niet naar Vitaya kunnen kijken? Hebben jullie echt niet beters te doen dan je met zo'n onnozeliteiten in te laten?

zarathustra 23 februari 2004 18:39

Citaat:

Bullshit. Typische mierenneukerij van het Zwart Blok... Hoelang zal het duren voor Jörgen Noens weer met een klacht op de proppen komt omdat de arme Vlaamse Brusselaars niet naar Vitaya kunnen kijken? Hebben jullie echt niet beters te doen dan je met zo'n onnozeliteiten in te laten?

Aangezien de regering zelf al genoeg zichzelf afbreekt lijkt het me inderdaad dat ze daar tijd voorhebben.

Vlaamse democraat 23 februari 2004 18:40

Citaat:

Citaat:

Ik vind het inderdaad niet normaal dat mijn zus 10 km verder in dilbeek wel Vitaya kan kijken en ik in Brussel niet. Ik betaal evenveel voor mijn kabelabbonement en dan verwacht ik ook dezelfde service. Ik ben geen Vlaams blokker maar ik wil wel waar voor mijn geld en dat krijg ik nu niet!!!!!!

Jan van den Berghe 23 februari 2004 18:43

Citaat:

Bullshit. Typische mierenneukerij van het Zwart Blok...

:?:

De grote democraten halen weer eens hun beslissend "argument" boven wanneer ze het niet meer kunnen halen. Dan halen ze weer hun etiket boven. Dan menen ze dat ze hierdoor niet meer redelijk moeten discussiëren.

Mij lijkt een gelijke behandeling van Vlamingen als Franstaligen in Brussel helemaal geen "mierenneukerij". Een gelijke behandeling in ALLES. Volgens onze Grondwet staat het Nederlands en Frans immers op dezelfde hoogte. Er zou volgens de taalwetten geen enkele vorm van discriminatie mogen bestaan. Dus lijkt het me ook maar normaal dat, indien Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt als in Wallonië, ze ook een gelijk aanbod aan Nederlandstalige/Vlaamse zenders aanbiedt als in Vlaanderen.

Principe van de gelijkheid toegepast. Maar ja, we weten al langer dat de linkiewinkies met veel gedruis voor iedereen gelijkheid willen nastreven... met uitzondering van de Vlamingen. Dan hoeft het plotseling niet meer. Dan is het maar "mierenneukerij". En niet te vergeten: "Vlaams Blok-praat".

Maar eventjes dit: niet ik begon die zaak aan te klagen... Heeft u dan weet van de politieke achtergrond van de persoon die het onderwerp hier ter sprake bracht?

George 23 februari 2004 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
een echte schande was het "dat pseudo intervieuw was een belgisch record aan onderbrekingen van een polticus die vijf vraagjes kreeg en het dan mocht afbollen

VLAAMSE RODE TELEVISIE

DIE TRUT VERDIENT HAAR c4 EN EEN NUL OP TIEN VOOR OBJECTIVITEIT

Het was inderdaad wel storend, althans stoorde het mij dat de heer Annemans werd onderbroken. Dat stoort mij ook bij intervieuws met leden van regeringspartijen ook al ligt het er bij hen niet zo dik bovenop.

Ik ben niet bepaald een fan van het blok, dat men hen minder uitnodigd kan ik wel begrijpen maar als men een woordvoerder uitnodigd moet men hem of haar gelijkwaardig behandelen. Dus evenveel of even weinig laten uitspreken. De vragen en de manier waarop ze gesteld worden, daar moeten de politici hun plan maar mee trekken.

Dat de heer Annemans het beter kan uitleggen is mij al veel langer duidelijk, ik vraag mij trouwens af waarom ze de heer Dewinter nog aan het woord laten. Misschien om de blokkers van het eerste uur binnen de rangen te houden? Het herinnerd me in elk geval aan een aflevering van de zevende dag waarin FDW tegenover Jahjah zat. Een gelegenheidscommentator ( dacht Yves Desmedt) wees FDW op z'n beperkte vaardigheden t.o.v. Jahjah. Misschien was het wel overdreven maar toch terecht. Moest Annemans tegenover Jahjah geplaatst zijn zou dit niet opgaan en zoude rode commentator bij mij door de mand vallen. Maarja, Annemans mocht waarschijnlijk niet komen van de vrt. Of zou het toch een beslissing van de partij zijn wie ze sturen?

fernand 23 februari 2004 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
een echte schande was het "dat pseudo intervieuw was een belgisch record aan onderbrekingen van een polticus die vijf vraagjes kreeg en het dan mocht afbollen

VLAAMSE RODE TELEVISIE

DIE TRUT VERDIENT HAAR c4 EN EEN NUL OP TIEN VOOR OBJECTIVITEIT

Het was inderdaad wel storend, althans stoorde het mij dat de heer Annemans werd onderbroken. Dat stoort mij ook bij intervieuws met leden van regeringspartijen ook al ligt het er bij hen niet zo dik bovenop.

Ik ben niet bepaald een fan van het blok, dat men hen minder uitnodigd kan ik wel begrijpen maar als men een woordvoerder uitnodigd moet men hem of haar gelijkwaardig behandelen. Dus evenveel of even weinig laten uitspreken. De vragen en de manier waarop ze gesteld worden, daar moeten de politici hun plan maar mee trekken.

Dat de heer Annemans het beter kan uitleggen is mij al veel langer duidelijk, ik vraag mij trouwens af waarom ze de heer Dewinter nog aan het woord laten. Misschien om de blokkers van het eerste uur binnen de rangen te houden? Het herinnerd me in elk geval aan een aflevering van de zevende dag waarin FDW tegenover Jahjah zat. Een gelegenheidscommentator ( dacht Yves Desmedt) wees FDW op z'n beperkte vaardigheden t.o.v. Jahjah. Misschien was het wel overdreven maar toch terecht. Moest Annemans tegenover Jahjah geplaatst zijn zou dit niet opgaan en zoude rode commentator bij mij door de mand vallen. Maarja, Annemans mocht waarschijnlijk niet komen van de vrt. Of zou het toch een beslissing van de partij zijn wie ze sturen?

Die uitzending was van VOOR Yves De Smet was overvallen door wat "kutmarokkaantjes". snapt ge 't plaatje? :wink:

SeaSquid 23 februari 2004 19:23

Citaat:

Blijkbaar begrijpt u zelf niet waarover het gaat. Hoge boetes is één zaak. Flitspalen is een andere zaak. Een totaal andere zaak.

Dit had ik ondertussen ook al door, Jan (cfr mijn post... vóór de uwe, trouwens). Maar toch bedankt om het nog 's extra in de verf te zetten.

Raf 23 februari 2004 19:23

Citaat:

Mij lijkt een gelijke behandeling van Vlamingen als Franstaligen in Brussel helemaal geen "mierenneukerij". Een gelijke behandeling in ALLES. Volgens onze Grondwet staat het Nederlands en Frans immers op dezelfde hoogte. Er zou volgens de taalwetten geen enkele vorm van discriminatie mogen bestaan. Dus lijkt het me ook maar normaal dat, indien Coditel alle Franstalige/Waalse zenders aanbiedt als in Wallonië, ze ook een gelijk aanbod aan Nederlandstalige/Vlaamse zenders aanbiedt als in Vlaanderen.

Weet je wat? Voer eens een enquête uit in Brussel om te zien hoeveel mensen zich gediscrimineerd voelen omdat ze minder zenders hebben dan de mensen buiten Brussel, en vraag vooral ook of ze vinden dat dit een punt op de politieke agenda van het Zwart Blok moet worden...

Citaat:

Principe van de gelijkheid toegepast. Maar ja, we weten al langer dat de linkiewinkies met veel gedruis voor iedereen gelijkheid willen nastreven... met uitzondering van de Vlamingen. Dan hoeft het plotseling niet meer. Dan is het maar "mierenneukerij". En niet te vergeten: "Vlaams Blok-praat".

Principe van de gelijkheid?? Het aanbod van televisiezenders varieert nu eenmaal overal in België. Ik kan me evengoed gediscrimineerd voelen omdat ik hier in Vlaanderen geen toegang heb tot de Waalse zenders die in Brussel of in Wallonië wèl op de kabel zitten.

Citaat:

Maar eventjes dit: niet ik begon die zaak aan te klagen... Heeft u dan weet van de politieke achtergrond van de persoon die het onderwerp hier ter sprake bracht?

Inderdaad, niet jij, maar wel je vriendje ancapa. Zijn avatar is niet mis te verstaan en zijn politieke gezindheid evenmin. Jij hebt deze waanzinnige discussie inderdaad niet opgestart, maar je neemt er wèl lustig aan deel en je ontwaart natuurlijk ook meteen weer een ontoelaatbare discriminatie van de arme Vlaming die op monsterachtige wijze onderdrukt wordt door de grote, boze Waal...

SeaSquid 23 februari 2004 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid

Tja, momenteel zitten wel met superboetes (of zullen we zitten met..) en als er meer flitspalen zijn zullen er meer superboetes zijn tot zover zie ik een link, zoals ook hier:

Quote van Jan v/d Berghe: "Dat lijkt me terechte kritiek. De oplossing voor het probleem zit hem immers niet in de hoge boetes, maar wel in de verhoogde pakkans. In die zin zouden de politici beter hun licht eens opsteken in Nederland. Daar zijn de boetes lager, maar is de controle intensief en gebeurt de invordering van boetes heel snel en doeltreffend."

We hadden het dus idd eigenlijk over die flitspalen, maar de beide zijn wel redelijk met elkaar verbonden (geïntegreerd verkeersbeleid).

De vraag is, wat het VB er van vindt. Als ik het dan goed begrijp is het VB voor de flitspalen, maar tégen de hoge boetes. Is dat min of meer juist? Waarom zegt Annemans dat dan niet in zoveel woorden?

Kreeg hij dan de tijd om het met zoveel woorden te zeggen ?
Zeg in twee zinnen. :lol:

Ja, ik kan het zelfs in één klein zinnetje:
"het VB is voor de flitspalen, maar tégen de hoge boetes. "

Voil�* dat duurt 4 seconden.

SeaSquid 23 februari 2004 19:45

Citaat:

Citaat:

Hij heeft dat inderdaad gezegd: als antwoord op de vraag van Peeters: "zou het Vlaams Blok dat beter doen?", antwoordde hij: "Ja, het Vlaams Blok zou dat zeker beter doen,", waarna hij alweer werd onderbroken en alweer een nieuwe vraag gesteld werd.

Peeters: uw mening over de flitspalen?
Annemans: niets tegen flitspalen op zich, maar dan evenwichtig gespreid over Vlaanderen en Wallonië

Peeters: uw mening over langdurige werkloosheid?
Annemans: controle op zich is goed, maar dan in gelijke mate in Vlaanderen en Wallonië, en niet zoals nu gebeurt, in Wallonië lakse controle en weinig werklozen schrappen en in Vlaanderen streng controleren en veel werklozen schrappen

Peeters: hoe had het VB de werken op de ring van Antwerpen aangepakt?
Annemans: door de werken gefaseerd uit te voeren én het verkeer efficiënt om te leiden.

Volgens mij heb jij je laten afleiden door de onderbrekingen van Peeters. Als trouwe D7D-kijker zou je daar nochtans al lang moeten hebben leren mee omgaan.

Zoals gewoonlijk zitten er al direct weer een aantal helemaal rond de pot te draaien, da's de specialiteit op dit forum.
Het gebeurt hier zelden op dit afbraakforum, ook al aan speciaal kenteken hier : maar als het juist is moet het gezegd : Xanthippe geeft hier , zonder overdrijven en zonder belangrijke zaken weg te laten, de antwoorden weer zoals ze werden geformuleerd.

Akkoord, dat hij heeft heel goed gedaan. Nu,

flitspalen: hij is niet tegen. Ok. Fine enough.

langdurige werkloosheid: als hij nu aan de macht zou zijn, wát zou hij dan doen? Zou hij ze strenger aanpakken? Zou hij ze even streng aanpakken? of zou hij ze minder streng aanpakken? Ongeacht wat hij in Wallonië gaat doen, want zijn kijkers en stemmers zitten in Vlaanderen - niet in Wallonië. Dus: wát gaat hij nu doen? Ik weet het dus niet hé?

De Ring V A'pen: euhm.. ok dat hij de werken gefaseerd wil doorvoeren is iets waarover we kunnen praten, maar " [..] het verkeer efficiënt om te leiden" dat is dus uitspraak van het kaliber : "ik willen de bussen gratis en de belastingen verminderen enzo..". Wishful thinking. veel blabla en weinig feiten. De vraag die ik Annemans dan wil stellen is: HOE zoudt ge het verkeer 'efficiënt' willen omleiden. Want geloof me: ik passeer elke dag langs de Ring v Antwerpen en reken maar dat er geen enkele mogelijkheid is om efficient om te leiden zonder files.

RomeoAvioli 23 februari 2004 19:55

Lieve SeaqSquid,

disclaimers:

- ik vind Annemie Peeters een lieve mevrouw
- vraag me niet waar het bolletje voor de partij van de heer Annemans staat, want ik zou het niet weten

En toch vind ik haar interviewtechniek heel erg sterk qua compressie. Alleen is het lossy compression ;-(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid
...Wishful thinking. veel blabla en weinig feiten. De vraag die ik Annemans dan wil stellen is: HOE zoudt ge het verkeer 'efficiënt' willen omleiden. Want geloof me: ik passeer elke dag langs de Ring v Antwerpen en reken maar dat er geen enkele mogelijkheid is om efficient om te leiden zonder files.

Suggestie (ai, ik geef mezelf bloot want ben zelf niet betrokken): rekeningrijden, maar dan wel van die soort waarbij de opbrengsten de kosten ferm overstijgen. Dus Robert Stevaert niet verantwoordelijk maken daarvoor.
Resultaat: happy few kunnen rijden => zeer vlot verkeer in het begin => na een tijdje raken de verlof- en ziektedagen van de pendelaars op. Die nemen het openbaar vervoer (zie je wel dat het werkt !), of nemen de auto (en betalen zich blauw => als ze dan ook nog zo stemmen is het dubbele winst).
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn ?

Jan van den Berghe 23 februari 2004 20:41

Citaat:

Principe van de gelijkheid?? Het aanbod van televisiezenders varieert nu eenmaal overal in België. Ik kan me evengoed gediscrimineerd voelen omdat ik hier in Vlaanderen geen toegang heb tot de Waalse zenders die in Brussel of in Wallonië wèl op de kabel zitten.

Nog steeds niet door waarover het hier gaat... Menslief...

Het betreft hier de Vlaamse/Nederlandstalige zenders, niet het andere aanbod dat soms heel uiteenlopend is en dat inderdaad van kabelmaatschappij tot kabelmaatschappij kan verschillen. In heel Vlaanderen, door welke kabelmaatschappij men ook wordt bediend, ontvangt men ALLE bestaande Vlaamse zenders (even de regionale zenders buiten beschouwing gelaten natuurlijk). Woon ik in Nieuwpoort, Antwerpen, Aalst of Hasselt, ik kan Vitaya bekijken. Ik kan er VT4 bekijken. Enzovoort.

In een stad waar de twee talen op voet van gelijkheid staan, is het dan ook maar normaal dat daar hetzelfde pakket Vlaamse zenders op de kabel wordt aangeboden als in Vlaanderen. Dat gebeurt blijkbaar wel voor de Franstalige zenders in vergelijking met Wallonië.

Waalse zenders zijn anderstalig en bijgevolg passen ze niet in die redenering.

Jan van den Berghe 23 februari 2004 20:42

Citaat:

Jij hebt deze waanzinnige discussie inderdaad niet opgestart, maar je neemt er wèl lustig aan deel en je ontwaart natuurlijk ook meteen weer een ontoelaatbare discriminatie van de arme Vlaming die op monsterachtige wijze onderdrukt wordt door de grote, boze Waal...

Waar staat "ontoelaatbaar"? Waar staat "arme Vlaming"? Waar staat "monsterachtige wijze"? Waar staat "de grote, boze Waal"?

Slaat uw verbeelding niet een beetje op hol?

Ik denk het.

Dimitri 23 februari 2004 20:49

Citaat:

In heel Vlaanderen, door welke kabelmaatschappij men ook wordt bediend, ontvangt men ALLE bestaande Vlaamse zenders (even de regionale zenders buiten beschouwing gelaten natuurlijk).

Welke Vlaamse zenders zijn er eigenlijk allemaal? In Nederland kennen we alleen de twee VRT-zenders, en VTM ken ik van horen zeggen, maar er zullen ongetwijfeld veel meer zenders zijn.

Jan van den Berghe 23 februari 2004 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Welke Vlaamse zenders zijn er eigenlijk allemaal? In Nederland kennen we alleen de twee VRT-zenders, en VTM ken ik van horen zeggen, maar er zullen ongetwijfeld veel meer zenders zijn.

VRT 1 (bekend als TV1)
VRT 2 (bekend als Ketnet en Canvas)

VTM1 (bekend als VTM)
VTM2 (bekend als Kanaal 2)

VT4

JimTV

Vitaya

Kanaal Z

Dimitri 23 februari 2004 21:08

Citaat:

VRT 1 (bekend als TV1)
VRT 2 (bekend als Ketnet en Canvas)

VTM1 (bekend als VTM)
VTM2 (bekend als Kanaal 2)

VT4

JimTV

Vitaya

Kanaal Z

Bedankt voor het overzicht! Dat zijn toch vijf Nederlandstalige zenders die ik moet missen. Of mis ik niet zoveel? :wink:

Wordt er in Vlaanderen eigenlijk veel naar Nederland 1, 2 en 3 gekeken? En vermelden de tv-gidsen ook door welke omroep een bepaald programma wordt uitgezonden, of wordt dat weggelaten?

Stefanie 23 februari 2004 21:10

En de Musicfactory?????

Tussen haakjes, MTV Europe is nu weg. Nu hebben we een cartoonnet (voor kleine kinderen) en MTV Nederland in de plaats.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be