Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een ferme scheut liberalisme is dringend nodig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=221569)

Supe®Staaf 16 augustus 2015 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781576)
Hij heeft hier zelf al toegegeven dat hij zoveel mogelijk van het systeem profiteert, maar dat maakt enkel de anderen die het ook doen tot profiteurs.

Fuck the system, before the system fucks you.

tandem 16 augustus 2015 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781593)
Is dat niet tot wat politiek verworden is, eet de zwakkeren op? Totdat ze zelf zwakker worden is dat geen probleem. Maar een roofdier met verstand zou beter moeten weten. Een roedel hyena's kan één leeuw aan.

Een roofdier met verstand zou op een mens kunnen gaan lijken, blijkt een zeldzaamheid. :-):-)

tandem 16 augustus 2015 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781596)

Je zit echt wel vast, enig concreet en constructief voorstel?

tandem 16 augustus 2015 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781595)
Ik dacht eerder aan afbraak.

Innovatie is creatieve destructie

subocaj 16 augustus 2015 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7781597)
Een roofdier met verstand zou op een mens kunnen gaan lijken, blijkt een zeldzaamheid. :-):-)

Omgekeerd is het al lang geen zeldzaamheid meer.;-)

subocaj 16 augustus 2015 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781596)

Change the system, before the system fucks you.

Supe®Staaf 16 augustus 2015 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7781598)
Je zit echt wel vast,

Als je vastzit in een systeem, dan moet je het zoveel mogelijk naar je hand zetten, uitbuiten, en aan de kant van de begunstigden proberen te geraken.
If you cannot beat them, join them.

Citaat:

enig concreet en constructief voorstel?
Voorstellen helpen niet als je niet in de positie zit om ze door te drukken.

Supe®Staaf 16 augustus 2015 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781605)
Change the system, before the system fucks you.

Probleem: we willen het systeem in compleet tegenovergestelde richting wijzigen.
;-)

tandem 16 augustus 2015 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781603)
Omgekeerd is het al lang geen zeldzaamheid meer.;-)

Voor het intellect wat moeilijke woorden, zo geraken ze sneller de weg kwijt. :-)
Citaat:

Praxeologie is de wetenschap die zich bezighoudt met het menselijk handelen. Alfred Espinas was de eerste persoon die deze term opperde in een artikel "Les origines de la technologie" voor het blad Revue Philosophique in 1890, alhoewel de latere betekenis gevormd werd door Ludwig von Mises en zijn aanhangers (onder meer Friedrich von Hayek en Murray Rothbard).Uit de praxeologie maakte hij de afleiding dat elke bewuste menselijke handeling een intentie is om het welzijn van de persoon te verbeteren. Daarbij maakte hij wel de kanttekening dat praxeologie zich niet bezig houdt met wat het welzijn voor ieder individu inhoudt, maar wel op welke manier de individu het welzijn zal willen verbeteren. Het individu verbetert het welzijn door het verwijderen van een ontevredenheid. Omdat de toekomst niet vaststaat, kan het individu niet een a priori uitspraak doen of de handeling daadwerkelijk het welzijn zal verbeteren, en zijn deze handelingen dus speculatief.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Praxeologie

tandem 16 augustus 2015 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781606)
Als je vastzit in een systeem, dan moet je het zoveel mogelijk naar je hand zetten, uitbuiten, en aan de kant van de begunstigden proberen te geraken. If you cannot beat them, join them. Voorstellen helpen niet als je niet in de positie zit om ze door te drukken.

Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, doe zo verder.

Supe®Staaf 16 augustus 2015 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7781609)
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, doe zo verder.

De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven.
Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee.
En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.

Wapper 16 augustus 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781494)
Ik heb 6 kippen, die leggen per week 40 eieren, ik zelf gebruik er maar 10 per week dus heb ik er 30 over.
Die kippen lopen los en ik heb ze ook gekocht om mijn tuin tussen de struiken van onkruid te ontdoen.

1) Ik geef aan 3 buren, ieder 10 eieren ieder week gratis, want die heb ik teveel en mijn koelkast heeft slechts een rekje voor 12 eieren. Ik heb dus een akkoord dat zij ze iedere week krijgen.

2) Als die kippen in de winter slechts 10 eieren leggen per week, die ik zelf nodig heb, zou ik volgens jouw theorie voor het ongemak dat ze hebben, hen hun benzine moeten betalen, omdat ze ze nu moeten gaan kopen?

Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord?

Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel.
Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel.
Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal?

Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt.

Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt.

Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.

subocaj 16 augustus 2015 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781615)
De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven.
Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee.
En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.

Weet je wat ik gek vind? Dat ik de gekke realiteit wil veranderen in een gedefinieerde normale realiteit, zodat ik niet enkel de perceptie van normaal en gek zoals ze nu is verander, in een andere perceptie.

Anders uitgelegd, laat ons gewoon ons boerenverstand gebruiken ipv ons percepties te laten opdringen.

Je weet wel: wasmiddel X wast witter. Gebruik X en je vaatwasser verslijt even snel. Al ooit kritisch bekeken.

Zet het geluid eens af als je naar Werchter of Tomorrowland kijkt en je ziet een wei vol zotten. Perceptie?
De perceptie is wat tegenwoordig telt. Niet het reëel boerenverstand.

Supe®Staaf 16 augustus 2015 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781656)
Weet je wat ik gek vind? Dat ik de gekke realiteit wil veranderen in een gedefinieerde normale realiteit, zodat ik niet enkel de perceptie van normaal en gek zoals ze nu is verander, in een andere perceptie.

Anders uitgelegd, laat ons gewoon ons boerenverstand gebruiken ipv ons percepties te laten opdringen.

Inderdaad.
Men probeert ons klinkklare diefstal te verkopen als solidariteit.
Laat ons die zwendel doorprikken.
Gebruik uw gezond boereverstand en verkondig luid dat filantropie bedrijven met andermans geld ordinaire oplichterij en schijnheilige struikroverij is.

Citaat:

Je weet wel: wasmiddel X wast witter. Gebruik X en je vaatwasser verslijt even snel. Al ooit kritisch bekeken.

Zet het geluid eens af als je naar Werchter of Tomorrowland kijkt en je ziet een wei vol zotten. Perceptie?
De perceptie is wat tegenwoordig telt. Niet het reëel boerenverstand.
Hoe onzinnig waspoeder en liedjes op een wei ook mogen zijn, je bent tenminste vrij om er al dan niet voor te betalen.

subocaj 16 augustus 2015 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7781650)
Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord?

Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel.
Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel.
Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal?

Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt.

Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt.

Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.

De patatten, appelen en peren die ik teveel heb geef ik ook weg en ik denk dat ze bij mij en anderen ook geraken, waar jij wil dat ze terechtkomen.

Ik handel ook, maar niet met wat ik teveel heb. Is dat niet de ziekte van de tegenwoordige tijd: ik heb nooit genoeg?
Ik heb teveel en ik betaal om het op het stort te gooien, enkel om mijn prijs te handhaven, in plaats van gratis weg te geven of te laten afhalen?

Al duizenden jaren geeft de natuur, maar ons intellect maakt er handel van en vernietigd voor wat kunstmatige blingbling, diezelfde natuur.

Waarom moet volgens jou voor een teveel, iets tegenover staan?

tandem 16 augustus 2015 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7781650)
Economisch altruisme is een mooie droom, en "gratis", waar hebben we dat nog gehoord? Wat wel bewezen heeft van te werken is ruilhandel. Jij hebt eieren te veel? Toevallig heb ik patatten te veel. Ik geef 5 kilo voor uw 10 eieren, deal? Maar noteer wel dat als ik morgen iemand vind die 12 eieren biedt voor 5 kg patatten, gij uw eieren kunt steken waar de zon niet schijnt. Ook hier is geen sprake van een contract, enkel een ad hoc overeenkomst die dagelijks gewijzigd kan worden door... de markt. Handel drijven zit al duizenden jaren in de menselijke genen, iets gratis weggeven niet.

En wie heeft die robotten zo geprogrammeerd? God? :-):-)

tandem 16 augustus 2015 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781615)
De maatschappij kan niet gek zijn, enkel de mensen die er in leven. Als gekte de realiteit is, dan hou je er maar best rekening mee. En als je constant denkt dat je de enige normale bent, dan moet je je definities en perceptie van gek en normaal misschien eens kritisch herbekijken.

Doe gewoon verder Superstaaf, mensen zijn nu eenmaal roofdieren en daar kan niet aan getornd worden. Kritisch bekijken?

Supe®Staaf 16 augustus 2015 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7781694)
De patatten, appelen en peren die ik teveel heb geef ik ook weg en ik denk dat ze bij mij en anderen ook geraken, waar jij wil dat ze terechtkomen.

Ik handel ook, maar niet met wat ik teveel heb. Is dat niet de ziekte van de tegenwoordige tijd: ik heb nooit genoeg?
Ik heb teveel en ik betaal om het op het stort te gooien, enkel om mijn prijs te handhaven, in plaats van gratis weg te geven of te laten afhalen?

Al duizenden jaren geeft de natuur, maar ons intellect maakt er handel van en vernietigd voor wat kunstmatige blingbling, diezelfde natuur.

Waarom moet volgens jou voor een teveel, iets tegenover staan?

Voor mijn part geef jij je broek weg.
Maar vraag een ander niet hetzelfde te doen.

tandem 16 augustus 2015 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7781767)
Voor mijn part geef jij je broek weg. Maar vraag een ander niet hetzelfde te doen.

Het is zoals gezegd, we leven in een wereld vol roofdieren waar je je tegen moet beschermen door hetzelfde te doen.
Citaat:

2. Magisch-animistisch

Het denken is animistisch, de aarde wordt bevolkt door – goed en slecht – magische geesten die met hun bezweringen geluk en ongeluk kunnen brengen en zo de loop der gebeurtenissen bepalen, vormt etnische stammen. De geesten leven in voorouders en houden de stam bij elkaar. Verwantschap en afstamming zijn bepalend voor politieke banden. Wordt aangetroffen in geloof in voodoo en vervloekingformules, bloedbroederschap, oude vetes, geluk brengende amuletten, familieriten, magisch etnische opvattingen en bijgeloof. Sterk aanwezig in derdewereldlanden, bendes, sportteams en de ‘stamcultuur’ van bedrijven

https://panarchisme.wordpress.com/wereldbeelden/

Supe®Staaf 16 augustus 2015 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7781777)
Het is zoals gezegd, we leven in een wereld vol roofdieren waar je je tegen moet beschermen door hetzelfde te doen.

Eet of wordt gegeten.
Dat is één optie.

Er bestaat nog een andere optie.
Je kan met de roofdieren onderhandelen, en mekaars overschot ruilen.
Maar dan moet je je afspraken nakomen, of je wordt alsnog gegeten.

En dan is er de derde optie.
De roofdieren met smoesjes overtuigen dat ze voor jou op rooftocht moeten en jou een deel van de buit afstaan.
Vergeet niet te bedanken als je je pootje ophoudt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be