subocaj |
17 augustus 2015 07:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper
(Bericht 7781865)
Behalve in tijden van hongersnood, misoogsten etccc, heeft niemand heeft altijd alles, dat is uw denkfout. Het verhandelen of ruilen van overschotten heeft altijd voor een stuk de economie gedreven.
|
Ja, de zogenoemde eco premie op auto's om hun overstocks weg te werken al vergeten? die zit nochtans in het begrotingstekort.
Citaat:
Door alles gratis weg te geven gaat dat nog gestimuleerd worden.
"ik zal mij nog eens een iPhone kopen, want mijn eten krijg ik toch gratis"
|
Heb ik een iPhone nodig?
Citaat:
Da's prachtig, maar verwacht niet van iedereen dat hij/zij een groentetuin heeft die veel te groot is, en misschien liever een gazonneke heeft voor de kinderen.
|
Iedereen kan er een hebben als hij niet alle 3 maanden de laatste nieuwe iPhone koopt en zijn abonnement opzegt. een stukje landbouwgrond van 20 are kost minder dan een middenklasse wagen en brengt op ipv kosten.
Citaat:
Je vergeet de mens, die door zijn werkkracht en zijn inzet de natuur meer laat produceren dan strikt nodig voor hem alleen en zijn gezin. Met de opbrengst kan een groenteboer vlees kopen bij de veeboer en vice versa.
|
Mijn vlees loopt op 15 are, die geen hof zijn te grazen en ze lammeren ieder jaar verse. De andere 6 lopen te scharrelen en verzorgen me met teveel eieren. Dus ik moet niet ruilen.
De werkkracht van tegenwoordig eindigt als ze op hun werk achter hun laptop uit kruipen en zich van dan af op hun IPhone storten. Speakers in hun oren en maar gamen en dan in de avond koers, voetbal en de 80ste herhaling van de kampioenen.
De natuur meer laten produceren dan strikt noodzakelijk is hem vernielen.
De patatten worden duurder het is te droog geweest.
Hoe komt het dat mijn patatten daar geen last van hebben?
Citaat:
Dat moet van mij helemaal niet, maar het is een fout uw eigen situatie (een te grote groententuin) te verheerlijken tot een economisch systeem.
|
Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de jaren 50-60 leefde in Limburg bijna iedereen van een stukje grond van een halve hectare. Pa ging werken en ma en de kinderen na schooltijd verzorgden de tuin en de paar dieren.
Het is een economisch systeem, nog steeds en voor iedereen die werkt mogelijk. Behalve in Noord-Limburg waar de grond door vervuiling van onze gezegende en gesubsidieerde industrie reeds decennia vergiftigd is.
|