Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

artisjok 21 juli 2011 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5577239)
Voila Artisjok. D�*t zou ik ook wel eens willen weten.

Paulus.

Welke "dat" zou je willen weten?
Je kan toch zelfstandig een vraag formuleren.

Macchiavelli 21 juli 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577471)

Je doet het er echt om he? Eerst weiger je systematisch om op gestelde vragen antwoord te geven, en daarna, wanneer anderen, in dit geval Paulus, op dezelfde vragen ook graag een antwoord van je willen zien, doe je alsof je niet weet over welke vragen het zou gaan. Is dit wat jij verstaat onder: "Ik ben hier aanwezig om te discussiëren"?

Nuja, in het geval je echt aan acute amnesie blijkt te lijden, hier nogmaals de vragen waarop ik, en gezien de reacties in dit topic ook een aantal anderen, graag een antwoord van je tegemoet zien:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5563746)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5563109)
Neen, niet strafbaar; maar wel racisme.

artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?

En:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5542854)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5542796)
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.

Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar een antwoord op te geven. De vele uitvluchten en smoezen die je tot nu toe bedacht hebt om maar geen antwoord te hoeven geven op deze vragen, hebben je ongetwijfeld veel meer moeite gekost.
Mocht je er gewoonweg geen zinnig antwoord op hebben, hetgeen ik niet onwaarschijnlijk acht, omdat je, ik noem maar wat, enkel je eigen onderbuikgevoelens ventileerde bijvoorbeeld, heb dan in elk geval de intellectuele moed en het respect voor je discussieparter(s) om dat zonder verder dralen toe te geven.

Steve_M 21 juli 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5576753)
En ik heb je uitgelegd waarom ik vind van niet, gefundeerd met de betekenis die aan het woord gegeven wordt in alle woordenboeken en encyclopedia.

Citaat:

Dat lijkt mij meer het gedrag van een rampetampend klein kind dat zijn fout niet wil toegeven, naar anderen wijst en over andere dingen wil beginnen.
http://www.encyclo.nl/begrip/rampetampen
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=rampetampen

Paulus toch! ;-)

artisjok 21 juli 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5577632)
Je doet het er echt om he? Eerst weiger je systematisch om op gestelde vragen antwoord te geven,

Nuance.
Ik weiger om jou te antwoorden.
Zoals ik je eerder al vertelde; ik heb geen goesting om met jou te discussiëren.

Net als ieder andere forumgebruiker mag ik zelf kiezen op wiens post ik reageer en wiens post ik negeer.

Ik kan niet uitleggen waarom ik geen goesting heb om met jou te discussiëren; omdat ik dan het forumreglement zou overtreden.

Cynara Cardunculus 21 juli 2011 19:35

Eerst weiger je systematisch om op gestelde vragen antwoord te geven, en daarna, wanneer anderen, in dit geval Paulus, op dezelfde vragen ook graag een antwoord van je willen zien, doe je alsof je niet weet over welke vragen het zou gaan. Is dit wat jij verstaat onder: "Ik ben hier aanwezig om te discussiëren"?

Nuja, in het geval je echt aan acute amnesie blijkt te lijden, hier nogmaals de vragen waarop ik ook graag een antwoord van je tegemoet zou willen zien:

Citaat:

artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?
En:

Citaat:

Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar een antwoord op te geven. De vele uitvluchten en smoezen die je tot nu toe bedacht hebt om maar geen antwoord te hoeven geven op deze vragen, hebben je ongetwijfeld veel meer moeite gekost.
Mocht je er gewoonweg geen zinnig antwoord op hebben, hetgeen ik niet onwaarschijnlijk acht, omdat je, ik noem maar wat, enkel je eigen onderbuikgevoelens ventileerde bijvoorbeeld, heb dan in elk geval de intellectuele moed en het respect voor je discussieparter(s) om dat zonder verder dralen toe te geven.

Macchiavelli 21 juli 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577657)
Nuance.
Zoals ik je eerder al vertelde; ik heb geen goesting om met jou te discussiëren.

Net als ieder andere forumgebruiker mag ik zelf kiezen op wiens post ik reageer en wiens post ik negeer.

Ik kan niet uitleggen waarom ik geen goesting heb om met jou te discussiëren; omdat ik dan het forumreglement zou overtreden.

Zoals ik al zei:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5577632)

Maar je kunt natuurlijk ook altijd het relevant gedeelte van het forumreglement citeren dat aan jou verbiedt mij uit te leggen waarom je geen goesting hebt om met mij te discussiëren.

Alboreto 21 juli 2011 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5577683)
Nuja, in het geval je echt aan acute amnesie blijkt te lijden, hier nogmaals de vragen waarop ik ook graag een antwoord van je tegemoet zou willen zien:

Citaat:

Citaat:

Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

Lijkt me perfect te passen.

De vraagsteller heeft een voorkeur voor 'eigen volk' en daar is in principe niets mis mee, maar het is wel racistisch.
Zolang hij niet ageert op die voorkeur en actief mensen begint te weren uit zijn omgeving die daar rechtmatig mogen zijn, is hij zelfs niet strafbaar.
Maar het blijft racistisch.

daiwa 21 juli 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5577735)
[url]
De vraagsteller heeft een voorkeur voor 'eigen volk' en daar is in principe niets mis mee, maar het is wel racistisch.
.

Dan is de Belgische overheid ook racistisch en ook alle politieke partijen.

Macchiavelli 21 juli 2011 20:31

Citaat:

Zolang hij niet ageert op die voorkeur en actief mensen begint te weren uit zijn omgeving die daar rechtmatig mogen zijn, is hij zelfs niet strafbaar.

Is dit het antwoord op de vraag wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?

Als een "voorkeur hebben" racistisch is volgens jou, en dat is het, zo blijkt uit jouw argumentatie, of wat daarvoor door moet gaan, dan is zowat alles wat iedereen dag in dag uit doet racistisch.

Jij bent voor Standard en niet voor Genk: racisme!
Jij ziet liever je eigen kinderen dan die van je buren: racisme!
Jij koopt liever je groenten bij groenteboer A dan bij groenteboer B: racisme!
Jij bent liever een Belg dan een Vlaming: racisme!
Als moslims hun koran indachtig geen vrienden met ongelovigen willen worden: racisme!
Als je als man liever een vrouw hebt dan een andere kerel: racisme!
En ga zo maar tot in het oneindige door.

Heb je echt geen betere uitleg? Want zomaar in het wilde weg "racisme" roepen, is natuurlijk wel een stuk makkelijker en goedkoper dan daadwerkelijk racisme aantonen.

Paulus 21 juli 2011 20:44

Citaat:

Ja ik kan dat.

En dan nu een antwoord graag?

Paulus.

Paulus 21 juli 2011 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5577647)

Inderdaad. U heeft gelijk. Blijkbaar heb ik een verkeerd woord gebruikt.

Bedankt voor de rechtzetting. :thumbsup:

Paulus.

Paulus 21 juli 2011 20:48

Citaat:

Nuance.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5573936)
Kan je mij een citaat (met link) geven waar ik niet respectvol omga met de mening van een ander?

Paulus.

artisjok 21 juli 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5577801)
Ja ik kan dat.

En dan nu een antwoord graag?

Paulus.

Van zodra je een vraag stelt.

Macchiavelli 21 juli 2011 21:01

@Paulus (en eventuele anderen die ook graag een antwoord van artisjok op die vragen zouden willen hebben):

Copypaste gerust mijn vragen en stel ze aan artisjok.

@artisjok:

Heb je al het relevante gedeelte van het forumreglement gevonden dat aan jou verbiedt mij uit te leggen waarom je geen goesting hebt om met mij te discussiëren?

Of ga je liever op zoek naar een andere, nog goedkopere smoes om maar niet te hoeven antwoorden?

artisjok 21 juli 2011 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5577852)
@artisjok:

Heb je al het relevante gedeelte van het forumreglement gevonden dat aan jou verbiedt mij uit te leggen waarom je geen goesting hebt om met mij te discussiëren?

Of ga je liever op zoek naar een andere, nog goedkopere smoes om maar niet te hoeven antwoorden?

Wat scheelt er? Kan je niet aanvaarden dat ik geen goesting heb om met jou te discussiëren?
Er is toch nog volk genoeg op dit forum.

daiwa 21 juli 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5577775)
Is dit het antwoord op de vraag wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?

Als een "voorkeur hebben" racistisch is volgens jou, en dat is het, zo blijkt uit jouw argumentatie, of wat daarvoor door moet gaan, dan is zowat alles wat iedereen dag in dag uit doet racistisch.

Jij bent voor Standard en niet voor Genk: racisme!
Jij ziet liever je eigen kinderen dan die van je buren: racisme!
Jij koopt liever je groenten bij groenteboer A dan bij groenteboer B: racisme!
Jij bent liever een Belg dan een Vlaming: racisme!
Als moslims hun koran indachtig geen vrienden met ongelovigen willen worden: racisme!
Als je als man liever een vrouw hebt dan een andere kerel: racisme!
En ga zo maar tot in het oneindige door.

Heb je echt geen betere uitleg? Want zomaar in het wilde weg "racisme" roepen, is natuurlijk wel een stuk makkelijker en goedkoper dan daadwerkelijk racisme aantonen.

Dat bedoelde ik ook met mijn antwoord aan Alboreto, vrijwel iedereen is dan racistisch volgens zijn stelling.

daiwa 21 juli 2011 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577900)

Graag dan een antwoord op volgende vragen.

Citaat:

Citaat:

SDX 21 juli 2011 21:36

Citaat:

Wat scheelt er? Kan je niet aanvaarden dat ik geen goesting heb om met jou te discussiëren?

Maar niemand - op alboreto na - die zo gul strooit met 'racisme' krijten als er onwelgevallige meningen geuit worden.

Dan wordt er ook verwacht dat je die 'stelling' kan staven.

Je eerdere 'uitleg' en de 'poging' van alboreto waren maar povertjes.

Probeer 't nog eens, want je geloofwaardigheid zakt naar ongekende diepten met de seconde.

artisjok 21 juli 2011 21:49

Citaat:

Citaat:

Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven".

Je doet dan de moeite om een uitleg te geven, en dan zijn er die dit kwaadwillig mis interpreteren, (door er 1 woord uit te pikken) en doen alsof elke voorkeur racisme zou zijn.

Macchiavelli 21 juli 2011 22:03

Citaat:

Ik vind het nogal vreemd dat iemand die zegt op dit forum aanwezig te zijn om te discussiëren vervolgens een inhoudelijke discussie uit de weg gaat. Voordat ik jou namelijk die bewuste vragen stelde, die feitelijk heel eenvoudig te beantwoorden zouden moeten zijn, was er geen vuiltje aan de lucht en ging je wel gewoon met mij in discussie, maar sinds je blijkbaar geen goed antwoord kon en kan bedenken, zonder te moeten toegeven dat je je uitspraken niet hard kunt maken en aldus misschien wel eens gezichtsverlies zou kunnen lijden, probeer je op alle mogelijke manieren de discussie te ontlopen. Alsof je daar geen gezichtsverlies mee lijdt.

Verder is er inderdaad genoeg volk op dit forum, maar er is slechts één artisjok die bepaalde uitspraken heeft gedaan die ik graag door diezelfde artisjok toegelicht zou zien worden.

Alboreto 21 juli 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577952)
Je doet dan de moeite om een uitleg te geven, en dan zijn er die dit kwaadwillig mis interpreteren, (door er 1 woord uit te pikken) en doen alsof elke voorkeur racisme zou zijn.

Ik weet het, ik wist dat het paarlen voor de zwijnen waren, maar hey, you can't blame a guy for trying;)

artisjok 21 juli 2011 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578026)
Ik weet het, ik wist dat het paarlen voor de zwijnen waren, maar hey, you can't blame a guy for trying;)

Natuurlijk niet. Veel meer dan proberen kunnen we niet doen.

Ik vind het wel spijtig dat iedere discussie zo verknoeit wordt.
De theorie van de posts op niveau die aanstekelijk zouden werken blijft theorie.

Macchiavelli 21 juli 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577952)

Over kwaadwillig misinterpreteren gesproken. Hoe zou jij deze uitspraak, zeker omdat die na herhaaldelijke verzoeken nooit werd toegelicht, willen kwalificeren:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5542796)
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.

?

Dat riekt wel een beetje naar kwaadwillige misinterpretatie, vind je ook niet, artisjok?

Alboreto 21 juli 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578059)

De theorie van de posts op niveau die aanstekelijk zouden werken blijft theorie.

Blijkbaar.

Nu, vind ik het wel aangenamer discussiëren nadat ik de raad van Maarten en enkele mods heb opgevolgd en een paar rabiate racisten, precies een suske en wiske boek (pun intended), op de negeerlijst heb gezet.

Macchiavelli 21 juli 2011 22:27

Citaat:

Je zou beter niet gekleurde stukjes waardeloos glas met parels verwisselen, anders ga je je misschien nog bekocht voelen als je voor je lief een parelketting koopt en het komt uit.

Macchiavelli 21 juli 2011 22:51

Citaat:

Ik vind het ook bijzonder spijtig dat discussies verknoeid worden omdat mensen die zeggen dat ze op het forum aanwezig zijn om te discussiëren, dat vervolgens niet doen.

De theorie dat posts op niveau aanstekelijk werken, klopt wel degelijk. Zo was duidelijk te zien dat het topic dat iemand van de forumleiding als goed voorbeeld daarvan aanhaalde, en waar jij naar eigen zeggen uit weggebleven bent, dan ook een zeer sereen topic was, waar een prima discussie tussen voor- en tegenstanders gaande was, totdat... A. met zijn interventies kwam. Vanaf dat ogenblik kelderde het niveau meteen.

SDX 21 juli 2011 22:52

Citaat:

Jij hebt blijkbaar nog steeds niet door door wie die discussies steeds verknoeid worden, herlees de draad die Arbiter aanraadde en let goed op vanaf w�*�*r de discussie ontspoort, uit de hand loopt en 'verknoeid' werd!

Mensen doen 'n poging om met jou of alboreto in discussie te gaan, je mening, visie te leren kennen en dan krijg je antwoorden als;
Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5577092)
Oh, maar ik wil gerust toelichten, de bal ligt in uw kamp.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5576422)
FIFY

X zoveel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5576270)
Been there, done that.
Het is zinloos.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5576227)
Inderdaad alice.
Ik doe dan eens mijn best om het uit te leggen en dan gaat ge u een beetje pretentieus en denigrerend gaan gedragen.
Zeg me eens waarom ik me moe zou maken om mensen zoals gij ter wille te zijn.
Het moet van twee kanten komen, alice.
Misschien, als ik wat meer tijd heb kom ik hierop nog terug.
Tot dan blijft ge op uw honger zitten en kunt ge de virtuele boom in ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5575599)
Inderdaad, aan mensen die dat niet willen verlies ik geen tijd meer.
Simpel

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5575335)
Als ge het niet wilt horen, maakt me niet uit.
Gij uw zin.8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5574800)
Kijk, ik doe een poging om het u uit te leggen.
Als ge een beetje meewerkt, dan lukt het wel denk ik.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5574655)
Goed, ik doe een poging.
Reist ge veel?
Welke landen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5574465)
Toon het nodige respect en ik wil gerust terug met u verder praten.
Tot dan zult ge op uw honger blijven zitten.

etc etc...
Kan je me aantonen in welke post, welke zin zelfs, 'n discussie zou moeten voorstellen?

Ik ga verder;
Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5577827)

Citaat:

Nuance.

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5576809)
Wat zou jij eigenlijk ook wel eens willen weten, Paulus?

...en 't 'ultieme;
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5573936)
Kan je mij een citaat (met link) geven waar ik ....

X oneindig!

Waar wordt er in elk van die posts, zinnen, over 't eigenlijke onderwerp gediscussieerd, w�*�*r???

Koop 'n spiegel sjok en laat alboreto meekijken!

Paulus 21 juli 2011 22:56

Citaat:

Wat ben je nu toch weer respectvol bezig......

:roll:

Paulus.

SDX 21 juli 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578073)
Blijkbaar.

Nu, vind ik het wel aangenamer discussiëren nadat ik de raad van Maarten en enkele mods heb opgevolgd en een paar rabiate racisten, precies een suske en wiske boek (pun intended), op de negeerlijst heb gezet.

Herlees je eigen 'bijdragen' even in de draad die je aangeraden werd door Arbiter en wees eerlijk tegen jezelf, vooral hoe je met de vragen van alice omging; is d�*t 't summum van 'discussiëren', zie boven enkele van je 'bijdragen'!

De draad w�*s inderdaad sereen en verliep op volwassen toon totdat...ja juist...'t 'n suske & wiske boekje wèrd...

Spiegel!

Bovendien heb je nog steeds niet uitgelegd w�*e die rabiate 'racisten' zijn en w�*t hen tot rabiate 'racisten' maakt!

Let op voor die spagaat...

Macchiavelli 21 juli 2011 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578073)
Blijkbaar.

Zeg Alboreto, hoe rijm jij dat met jouw herhaaldelijke beweringen dat het op dit forum stikt van de racisten en racisme wanneer je ze op je negeerlijst zet en bijgevolg niet kunt lezen wat er geschreven wordt?
Je aanklachten tegen dat vermeende "racisme" worden er in elk geval niet geloofwaardiger op.

Paulus 21 juli 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5578128)
Jij hebt blijkbaar nog steeds niet door door wie die discussies steeds verknoeid worden, herlees de draad die Arbiter aanraadde en let goed op vanaf w�*�*r de discussie ontspoort, uit de hand loopt en 'verknoeid' werd!

Mensen doen 'n poging om met jou of alboreto in discussie te gaan, je mening, visie te leren kennen en dan krijg je antwoorden als;

X zoveel.

etc etc...
Kan je me aantonen in welke post, welke zin zelfs, 'n discussie zou moeten voorstellen?

Ik ga verder;

...en 't 'ultieme;
X oneindig!

Waar wordt er in elk van die posts, zinnen, over 't eigenlijke onderwerp gediscussieerd, w�*�*r???

Koop 'n spiegel sjok en laat alboreto meekijken!

Mooi gedaan! To the point en onmiskenbaar confronterend.

Paulus.

SDX 21 juli 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578147)
Mooi gedaan! To the point en onmiskenbaar confronterend.

Paulus.

Kleine greep uit 't hele oeuvre.

Maar dat wist je al en iederéén die kan lezen.

Jammer.

Jammer dat mensen die menen zoveel hoger te staan op de morele ladder, zo denigrerend en uit de hoogte tegen anderen menen te moeten doen, zelfs beschuldigingen �* volontè over rabiate racisten uiten en ze niet kunnen duiden, en dat 'n 'discussie' durven noemen!

Paulus 21 juli 2011 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5578159)
Kleine greep uit 't hele oeuvre.

Maar dat wist je al en iederéén die kan lezen.

Jammer.

Jammer dat mensen die menen zoveel hoger te staan op de morele ladder, zo denigrerend en uit de hoogte tegen anderen menen te moeten doen, zelfs beschuldigingen �* volontè over rabiate racisten uiten en ze niet kunnen duiden, en dat 'n 'discussie' durven noemen!

Het blijft altijd moeilijk om over jezelf te oordelen. Dat is voor iedereen zo, dus ook voor Arisjok.

Toch voel ik ergens aan dat zij het weldegelijk goed bedoelt en daarom verdient ze ergens toch nog wel wat respijt.

Niemand is volmaakt. Maar iedereen verdient wel een tweede kans.

Ikzelf ben ook niet perfect weet ik wel, maar als ik een fout maak, heb ik wel voldoende respect om dat ook toe te geven + bijpassende verontschuldigingen. En ik ga er in tegenstelling tot Artisjok niet prat op dat ik elke mening respecteer.

Het zou mooi zijn als Artisjok dat ook eens kon doen.

Ze zou stijgen in mijn achting en wellicht in de uwe ook.

Tenminste, dat denk ik toch.

Paulus.

SDX 21 juli 2011 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578173)
Het blijft altijd moeilijk om over jezelf te oordelen. Dat is voor iedereen zo, dus ook voor Arisjok.

Toch voel ik ergens aan dat zij het weldegelijk goed bedoelt en daarom verdient ze ergens toch nog wel wat respijt.

Niemand is volmaakt. Maar iedereen verdient wel een tweede kans.

Ikzelf ben ook niet perfect weet ik wel, maar als ik een fout maak, heb ik wel voldoende respect om dat ook toe te geven + bijpassende verontschuldigingen. En ik ga er in tegenstelling tot Artisjok niet prat op dat ik elke mening respecteer.

Het zou mooi zijn als Artisjok dat ook eens kon doen.

Ze zou stijgen in mijn achting en wellicht in de uwe ook.

Tenminste, dat denk ik toch.

Paulus.

Niemand is perfect Paulus, dat is zeker.

"The fool doth think he is wise,
But the wise man knows himself to be a fool"!

Paulus 22 juli 2011 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5578181)
Niemand is perfect Paulus, dat is zeker.

"The fool doth think he is wise,
But the wise man knows himself to be a fool"!

Wijze spreuk die je daar afgaat.

Eentje die ik zal trachten te onthouden.

Paulus.+

SDX 22 juli 2011 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578192)
Wijze spreuk die je daar afgaat.

Eentje die ik zal trachten te onthouden.

Paulus.+

Shakespeare. :)

Paulus 22 juli 2011 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5578193)
Shakespeare. :)

Goed om te weten.

Paulus.

alice 22 juli 2011 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5578127)
Ik vind het ook bijzonder spijtig dat discussies verknoeid worden omdat mensen die zeggen dat ze op het forum aanwezig zijn om te discussiëren, dat vervolgens niet doen.

De theorie dat posts op niveau aanstekelijk werken, klopt wel degelijk. Zo was duidelijk te zien dat het topic dat iemand van de forumleiding als goed voorbeeld daarvan aanhaalde, en waar jij naar eigen zeggen uit weggebleven bent, dan ook een zeer sereen topic was, waar een prima discussie tussen voor- en tegenstanders gaande was, totdat... A. met zijn interventies kwam. Vanaf dat ogenblik kelderde het niveau meteen.

Dat vind ik ook, het lijkt een vaste strategie, je doet provocerende uitspraken en legt vervolgens een hele discussie lam met onwil die uitspraken toe te lichten, jammer dat het zo gaat..want het niveau keldert dan onmiddellijk.

Esperanza 22 juli 2011 05:41

Citaat:

Nuance.

Citaat:

Tiens. In het begin van deze topic heb ik nochtans meerdere posts geplaatst die, naar mijn bescheiden mening, toch de moeite waard waren om een debat over te voeren. Idem dito wat betreft de posts van de Hertog van Gelre. Idem dito wat betreft posts van diverse andere forummers.

Op geen enkele van die posts ben jij ingegaan. Werden zelfs stuk voor stuk zorgvuldig genegeerd. Geen goesting? Ook verboden door het forumreglement (sic)? Of waren deze eenvoudigweg té confronterend en/of niet te weerleggen? Té moeilijk misschien?

In plaats hiervan blijf je iedereen maar om de oren slaan met racisme hier en racisme daar. Enige verduidelijking is evenwel teveel gevraagd. Voor iemand die beweert hier louter aanwezig te zijn om te discussieren sla je toch maar een pover figuur. Veel geloofwaardigheid heb je niet (meer) over.
Citaat:

Klopt als een bus. Alleen spijtig dat jij dit niet inziet van jezelf.

Weet je, min of meer tot "hetzelfde kamp" behorend heb ik jou steeds behoorlijk wat krediet gegeven. Deze topic toont evenwel perfect aan dat het jou louter om het flooden en trollen gaat. Discussies, die naam waardig, zijn aan jou niet besteed. Idem dito wat die kloon van jou betreft.

Bizar dat vrijwel iedere topic waarin jij opduikt steevast uitdraait op gekibbel om jóuw persoon. Indien het jou louter om persoonlijke aandacht te doen is, ga dan op zoek naar een ander forum of start een blog. Maar doe jezelf een plezier en hou aub op met halsstarrig te beweren dat jij hier bent om te discussiëren.

Esperanza 22 juli 2011 06:00

800 posts terug :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5533024)
En zo is een passend einde gekomen aan een wat in principe een boeiende topic over vrije meningsuiting had kunnen wezen.

Begin eerst met de discussies te vertragen door steeds maar weer dezelfde vragen te stellen, linken te eisen, stellingen uit de context te rukken. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Volstaat dit niet langer? Geen probleem.

Catalogiseer je politieke opponent als zijnde een haatzaaier, racist, islamofoob - of wat dan ook - om hen de mond te snoeren. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Nog steeds geen resultaat? Geen probleem.

Schakel over op het laatste redmiddel en beschouw hen als een trol. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Wees vervolgens verheugd over het feit dat de politieke opponent de topic uit arren moede maar verlaat.

Na deze eclatante overwinning te hebben gevierd, ga dan op zoek naar een andere topic alwaar eveneens niet-welgevallige meningen worden verkondigd en begin van voor af aan.

500 posts terug :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5539843)
Is het nog niemand opgevallen dat bepaalde forummers er wééral in geslaagd zijn een topic volledig naar hun hand te zetten?

Hùn grieven, hùn wensen, hùn eisen? Hùn specifiek bezwaar tegen specifieke posts en topics? Hun doordrammen om steeds maar weer dezelfde uitleg. Een uitleg die ze vervolgens categoriek negeren gezien die uitleg hen niet aanstaat? Hùn halsstarrig negeren van posts die aan hen gericht zijn en waar ze klaarblijkelijk geen verweer tegen hebben?

Wat zei ik ettelijke pagina's terug? Dit kón een boeiende discussie zijn geweest? Met de nadruk op 'kón'?

Verder commentaar is overbodig, me dunkt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be