![]() |
Toen me gisteren spontaan "beminde aanwezigen" te binnen schoot, maakte ik natuurlijk de associatie met "beminde parochianen". Zo spraken de pastoors ons vroeger aan bij het preken.
Daar werden natuurlijk ook rijmkes op gemaakt. Beminde parochianen,Dat komt van mijn grootmoeder. hinnen = hennen, winnen = wenen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oeps, ik bedoel rijmpje :oops:
|
Citaat:
|
Citaat:
(vul in op de stippelijn :lol:) Wijze: Wij zijn gezworen kameraden Wij zijn de paters Jezuïeten, Wij spelen met elkanders ........, Wij zijn bijeen en we blijven ondereen, Wij zijn de paters Jezuïeten. Wij zijn de paters Dominicanen, Wij ....... kiekens en geen hanen, Wij zijn voor den ... en wij blijven voor den ..., Wij zijn de paters Dominicanen. Wij zijn de paters Dominicanen, Wij hebben ...... gelijk bananen, Wij zijn voor den ... en wij blijven voor den ... Wij zijn de paters Dominicanen. Wij zijn de zusters Karmelieten Wij spelen met elkanders ......, Wij ...... daar eens aan en dan gaan ze naar de maan, Wij zijn de zusters Karmelieten Wij zijn de paters Benedictijnen, Bij ons speelt ieder met de ..... We zijn voor de lol en we blijven voor de lol Wij zijn de paters Benedictijnen. Wij zijn de paters Jozefieten, Wij kunnen hem verdomme verre ........ Wij draaien hem rond ons wel ne keer of vier of vijf Wij zijn de paters Jozefieten. Wij zijn de paters minderbroeders, Wij maken alle meisjes moeder Wij zijn meteen en we ...... ze meteen Wij zijn de paters minderbroeders Wij zijn de mannen van de leute Wij spellen met de wijven uller ...... Hop en deop en het gaatje is verstopt Wij zijn de mannen van de leute |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn lieve kat,Dat komt juist uit met de melodie en de klank. De pastoor, zelfs de nonnekes, merkten het niet als we deze woorden zongen ipv "Magnificat, anima mea Dominum". |
Goeiemorgen ongelovigen :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
:roll: |
Citaat:
En dan kwamen die geiten weer roet in 't eten gooien......:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- Heel weinig omdat ze katholiek zijn - Sommige doen het voor't feest , ze willen het een keer proeven - andere wegens of uit traditie , - Of voor de (schoon)-ouders - Sommige doen het omdat de kinderen anders minder zijn in de maatschappij !! Euh ???? 8O Ze zeggen dat de maatschappij nog steeds katholiek is , en laten hen dan ook maar dopen , anders worden ze scheef bekeken , en de kinderen kunnen dan ook niet overal terecht !! Euh ???? 8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be