Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Veganiërs, wat eet je vandaag? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131677)

eno2 30 juli 2012 12:18

Bloed moet saus worden, voor onze fijngevoelige vleesetertjes:cheer:

NieuwNoors 30 juli 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6249427)
Bloed moet saus worden, voor onze fijngevoelige vleesetertjes:cheer:

Lombas en ik zijn bloeddorstige roofdieren!!:cheer::cheer::cheer:
Ne goeien biefstuk straks, lekker saignant!
Eet gij maar uw rubberachtige vleesvervangers.....:lol:

eno2 30 juli 2012 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6249450)
Lombas en ik zijn bloeddorstige roofdieren!!:cheer::cheer::cheer:
Ne goeien biefstuk straks, lekker saignant!
Eet gij maar uw rubberachtige vleesvervangers.....:lol:



Ik eet puur natuur en bio , maar jullie zijn nog niet eens in staat vers bloed te drinken, ge moet er eerst saus van maken. En jullie vlees is kweekvlees, product van een semi-criminele vleesindustrie met al zijn ziekmakende additieven. Onze lieve "natuurlijke vleeseters" Lombas en NieuwNoors kunnen niet eens meer zelf gaan jagen. Het wild is uitgeroeid en vervangen door gedomesticeerde dieren voor slacht. :-( Dat is efficiënter. Dan kan je hele dagen op forum zitten ipv achter je vleesmaaltijd aan te gaan.

lombas 30 juli 2012 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6249479)
Onze lieve "natuurlijke vleeseters" Lombas en NieuwNoors kunnen niet eens meer zelf gaan jagen. Het wild is uitgeroeid en vervangen door gedomesticeerde dieren voor slacht. :-( Dat is efficiënter. Dan kan je hele dagen op forum zitten ipv achter je vleesmaaltijd aan te gaan.

Dat heet beschaving, en dat heeft ervoor gezorgd dat jij je sojadrankje en je tofuburger hebt.

Ik ben overigens helemaal niet zo'n grote vleeseter en ben zelf enkele jaren vegetariër geweest.

eno2 30 juli 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6250074)
Dat heet beschaving, en dat heeft ervoor gezorgd dat jij je sojadrankje en je tofuburger hebt.

Ik ben overigens helemaal niet zo'n grote vleeseter en ben zelf enkele jaren vegetariër geweest.

;-)

Ik geloof niet dat mensen ooit rauw vlees gegeten hebben, ze hebben onmiddellijk het vuur uitgevonden toen ze mens werden.

lombas 30 juli 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6250132)
;-)

Ik geloof niet dat mensen ooit rauw vlees gegeten hebben, ze hebben onmiddellijk het vuur uitgevonden toen ze mens werden.

Jij "gelooft" dat niet... Zijn er nog zo'n wetenschappelijke zekerheden waar je niet in gelooft?

eno2 30 juli 2012 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6250257)
Jij "gelooft" dat niet... Zijn er nog zo'n wetenschappelijke zekerheden waar je niet in gelooft?

Wat zegt de wetenschap over rauw vlees eten?

lombas 31 juli 2012 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6250631)
Wat zegt de wetenschap over rauw vlees eten?

Dat mensen - ook mensapen - zonder enige twijfel rauw vlees eten.

Het meest eenvoudige voorbeeld is insecten.

eno2 31 juli 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6251010)
Dat mensen - ook mensapen - zonder enige twijfel rauw vlees eten.

Uitzonderlijk. Hun staple food was niet rauw. Veel wetenschap errond is er niet, geloof ik.

Citaat:

Het meest eenvoudige voorbeeld is insecten.
[/quote]

Insecten zijn wetenschappelijk gesproken geen rauw vlees en worden ook niet rauw gegeten maar bewerkt.

lombas 31 juli 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251116)
Insecten zijn wetenschappelijk gesproken geen rauw vlees en worden ook niet rauw gegeten maar bewerkt.

Insecten behoren tot de animalia, toch?

Ik heb overigens nog niet veel mensapen insecten zien roosteren...

eno2 31 juli 2012 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6251257)
Insecten behoren tot de animalia, toch?

Ik heb overigens nog niet veel mensapen insecten zien roosteren...

Ik jou ook niet

NieuwNoors 31 juli 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251275)
Ik jou ook niet

Kom kom, Eno, geef maar toe dat jouw theorietjes en veronderstellingen wal noch kant raken. De mens heeft altijd vlees gegeten. Alleen de laatste 25-35j vooral is het vegetarisme opgekomen. Waarom moeten vegetariërs trouwens trachten vleeseters te bekeren? Of hen schuldig te laten voelen? De mens is een alleseter. Steeds geweest. En nog iets: toen ik nog thuiswoonde bij mijn ouders, had ik niet eens moeten "proberen" om vegetariër te worden. Daar gold de wet: eten wat op tafel komt en anders niks.

NieuwNoors 31 juli 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251275)
Ik jou ook niet

Geef toe dat Lombas gelijk heeft eh.

eno2 31 juli 2012 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6251359)
Geef toe dat Lombas gelijk heeft eh.

Op basis van wat? Geen enkele wetenschappelijke link. Het onderwerp is in beginfaze van onderzoek.

Of eten jullie soms rauw vlees? Drinken jullie vers bloed? Zelfs de natuurvolken doen dat niet:lol:

eno2 31 juli 2012 12:43

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6251357)
Kom kom, Eno, geef maar toe dat jouw theorietjes en veronderstellingen wal noch kant raken. De mens heeft altijd vlees gegeten.

Ik heb het over rauw vlees.

Citaat:

Alleen de laatste 25-35j vooral is het vegetarisme opgekomen.
Niets van, het is er altijd geweest en wel bij de meest talrijke bevolkingen, die ook arm waren. Vleeseten is een luxeverschijnsel.

Citaat:

Waarom moeten vegetariërs trouwens trachten vleeseters te bekeren?
Omdat dat absoluut het beste is voor de wereld en zijn bewoners, niet in het minst de dieren.

Citaat:

Of hen schuldig te laten voelen?
Begin van de wijsheid
Citaat:

De mens is een alleseter. Steeds geweest
.

Ja, en dat laat hem toe een vegetarisch dieet te voeren

Citaat:

En nog iets: toen ik nog thuiswoonde bij mijn ouders, had ik niet eens moeten "proberen" om vegetariër te worden. Daar gold de wet: eten wat op tafel komt en anders niks.
Die hadden dan ongelijk.

lombas 31 juli 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251383)
Op basis van wat? Geen enkele wetenschappelijke link. Het onderwerp is in beginfaze van onderzoek.

Of eten jullie soms rauw vlees? Drinken jullie vers bloed? Zelfs de natuurvolken doen dat niet:lol:

Iedereen die een Martino bestelt, eet rauw vlees.

eno2 31 juli 2012 13:02

Frieten met een slaatje vandaag, gister had ik geen tijd (en geen goesting, ik kook niet graag meer)

NieuwNoors 31 juli 2012 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251466)
Frieten met een slaatje vandaag, gister had ik geen tijd (en geen goesting, ik kook niet graag meer)

Ik eet straks (speciaal voor jou Eno, :-)) biefstuk met frietjes en champignonsaus. Biefstukje 1 minuutje langs elke kant bakken slechts.....mjam. Nog lekker rauw vanbinnen dus. En het bloed zal eruit druipen. 8-)8-)
Bloeddorstiger kan toch niet? :lol:

NieuwNoors 31 juli 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6251466)
Frieten met een slaatje vandaag, gister had ik geen tijd (en geen goesting, ik kook niet graag meer)

Toch opletten met die frieten hoor. In welk vet je ze bakt. Stel dat er sporen van dierlijke vetten inzitten....

eno2 31 juli 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6251494)
Ik eet straks (speciaal voor jou Eno, :-)) biefstuk met frietjes en champignonsaus. Biefstukje 1 minuutje langs elke kant bakken slechts.....mjam. Nog lekker rauw vanbinnen dus. En het bloed zal eruit druipen. 8-)8-)
Bloeddorstiger kan toch niet? :lol:

Verslind het dan toch rauw:lol: ipv blauw: Minder werk


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be