Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   verstandhouding Belang / N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37566)

Knuppel 5 augustus 2005 10:29

Overigens mag de VLD gehalveerd worden, dan nog zal ze meespelen in de noodgedwongen triparte indien het cordon overeind gehouden wordt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 05-08-2005 at 11:29
Reason:
--------------------------------

Overigens mag de VLD gehalveerd worden, dan nog zal ze meespelen in de noodgedwongen triparte indien het cordon overeind gehouden wordt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Overigens mag de VLD gehalveerd worden, dan nog zal ze meespelen in de noodgedwongen triparte als het cordom overeind gehouden wordt.[/size]
[/edit]

Supe®Staaf 5 augustus 2005 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Sorry Stab, maar ik vind je opiniepeiling tactisch niet zo goed geformuleerd. Ze is namelijk te hypothetisch, omdat je vertrekt vanuit een irreël standpunt. Beide partijen bestaan nu eenmaal. Beter ware geweest : op welke manier kunnen beide nationalistische partijen samenwerken? De te verwachten reacties tonen zonneklaar aan dat je vraagstelling deze partijen eerder verdeelt dan samenbrengt.

Stabs hypothetische vraagstelling geeft elke mogelijkheid weer waarvoor een Vlaams-nationalist zich gesteld kan zien. Als alle mogelijkheden voor handen zijn, dan kan wie het wenst zonder omhaal zijn optie aankruisen, dan vallen de maskers, en komt de latente verdeeldheid aan het licht.
Ik begrijp dat jullie die verdeeldheid betreuren, of liever wegmoffelen.
Kan het een troost betekenen als ze toch voor iemand vreugde brengt?

Citaat:

En als zelfs verstokte belgicisten zich met deze kwestie gaan bemoeien, dan heb ik het wel gehad.
Ik begrijp dat het pijnlijk is, wanneer blijkt dat ideologische tegenstanders toch gemeenschappelijk jouw standpunt afkraken. Dat geeft te denken en maakt in het N-VA-geval terecht onzeker.


Citaat:

Je had dit kunnen vermijden door je peiling op het Vlaams-nationaal forum te plaatsen, waar ze volgens mij thuishoort.
Deze passus zal ik bewaren om eens te citeren wanneer Belgicisten achterkamertjespolitiek aangewreven wordt.
Ikzelf post niet eens op die deelfora.
Ik durf over elk onderwerp de discussie aan, met iedereen.

Knuppel 5 augustus 2005 10:33

Ik kan het goed begrijpen dat je geniet van de verdeeldheid tussen de Vlaams-nationalisten, Staaf.

Met jouw land hoeven zij echter niet hetzelfde te doen want dat is het allang.

Supe®Staaf 5 augustus 2005 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik kan het goed begrijpen dat je geniet van de verdeeldheid tussen de Vlaams-nationalisten, Staaf.

Met jouw land hoeven zij echter niet hetzelfde te doen want dat is het allang.

De oorzaak van de soms schijnbare verdeeldheid van mijn land, ligt precies bij de twee partijen die mekaar vliegen afvangen 'om ter Vlaamst'
Die goorlappen van politici teren op het aanwakkeren van de hebzucht en daartoe demoniseren ze de Waalse bevolkingsgroep als profiteurs en dieven van de Vlaamse welvaart via SZ en flitspalen.
Het is dus een stichtend spektakel om aan alle Belgen van goeie wil de arena te tonen waarbij dat zootje ongeregeld mekaar in de haren vliegt.
Dus:
Zalig hoeveel zuurder Bourgeois kijkt als hij met een VB'er geconfronteerd wordt.
Zalig hoe Bart De Wever zijn venijnigste one-liners bovenhaalt.
Prachtig hoe het VB Vlaamser dan haar light-versie probeert uit de hoek te komen.
Prachtig hoe het VB monkelend toekeek toen haar zusterpartij bijna onder de kiesdrempel geschoffeld werd.

Distel 5 augustus 2005 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De oorzaak van de soms schijnbare verdeeldheid van mijn land, ligt precies bij de twee partijen die mekaar vliegen afvangen 'om ter Vlaamst'

Inderdaad. Een Waals "non" is steevast de schuld van de Flaminganten he? Lid geworden van de BUB ofzo?

Supe®Staaf 5 augustus 2005 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Inderdaad. Een Waals "non" is steevast de schuld van de Flaminganten he?

De Vlamingen incluis flaminganten hebben de Walen de mechanismen en hefbomen in handen gegeven om 'NoN' te zeggen.
Wat meer is: ze bezitten die hefbomen ook.
Ik kan het niet helpen dat de Walen hun voorziene middelen aanwenden, maar de Vlamingen te bescheten zijn om hetzelfde te doen en liever janken en mekaar een kloot afwringen.
Citaat:

Lid geworden van de BUB ofzo?
Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb.:-)

jan hyoens 5 augustus 2005 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De Vlamingen incluis flaminganten hebben de Walen de mechanismen en hefbomen in handen gegeven om 'NoN' te zeggen.
Wat meer is: ze bezitten die hefbomen ook.
Ik kan het niet helpen dat de Walen hun voorziene middelen aanwenden, maar de Vlamingen te bescheten zijn om hetzelfde te doen en liever janken en mekaar een kloot afwringen.

Daar heb je wel een punt! Reden temeer om slechts één sterke Vlaams nationale partij te hebben!

robert t 5 augustus 2005 11:02

[quote=Knuppel]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t


Vooral het cordon sanitaire, waar meer een meer 'Vlaamse' LULLEN beweren tegen te zijn, in stand houden dus...

Dat is je toch wel logische gevolgtrekking. Ik denk dat je vooral de top van de partij viseert, maar jouw uitdrukking "meer en meer" doet me veronderstellen dat je iets meer dan de top bedoelt. Ook ik beweer een radicaal tegenstander van het onzalige cordon sanitaire te zijn, en deze Vlaamse lul zal je in de toekomst bewijzen dat er naast beweringen ook daden staan om mijn "beweren" kracht bij te zetten. Tussen haakjes, je schijnt weer in optima vorm te zijn vandaag. Houden zo!

Distel 5 augustus 2005 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De Vlamingen incluis flaminganten hebben de Walen de mechanismen en hefbomen in handen gegeven om 'NoN' te zeggen.
Wat meer is: ze bezitten die hefbomen ook.
Ik kan het niet helpen dat de Walen hun voorziene middelen aanwenden, maar de Vlamingen te bescheten zijn om hetzelfde te doen en liever janken en mekaar een kloot afwringen.

Die hefbomen zijn maar cadeau gedaan na het omvormen van België van unitaire naar federale staat. En die omvorming was voornamelijk een eis van Wallonië. Maar toch zou de verdeeldheid dan de schuld zijn van de Vlaams-Nationalistische partijen? Straf toch.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Distel on 05-08-2005 at 12:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De Vlamingen incluis flaminganten hebben de Walen de mechanismen en hefbomen in handen gegeven om 'NoN' te zeggen.
Wat meer is: ze bezitten die hefbomen ook.
Ik kan het niet helpen dat de Walen hun voorziene middelen aanwenden, maar de Vlamingen te bescheten zijn om hetzelfde te doen en liever janken en mekaar een kloot afwringen.

Die hefbomen zijn maar cadeau gedaan na het omvormen van België van unitaire naar federale staat. En die omvorming was voornamelijk een eis van Wallonië. Maar toch zou de verdeeldheid dan de schuld zijn van de Vlaams-Nationalistische partijen? Straf toch.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De Vlamingen incluis flaminganten hebben de Walen de mechanismen en hefbomen in handen gegeven om 'NoN' te zeggen.
Wat meer is: ze bezitten die hefbomen ook.
Ik kan het niet helpen dat de Walen hun voorziene middelen aanwenden, maar de Vlamingen te bescheten zijn om hetzelfde te doen en liever janken en mekaar een kloot afwringen.

Die hefbomen zijn maar cadeau gedaan na het omvormen van België van unitaire naar federale staat. En die omvorming was voornamelijk een eis van Wallonië. Mar toch zou de verdeeldheid dan de schuld zijn van de Vlaams-Nationalistische partijen? Straf toch.[/size]
[/edit]

Supe®Staaf 5 augustus 2005 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Die hefbomen zijn maar cadeau gedaan na het omvormen van België van unitaire naar federale staat. En die omvorming was voornamelijk een eis van Wallonië.

Dat fabeltje blijft hardnekkig floreren in flamingantische schrijfsels.
Precies of de zij waren voorstander om unitair te blijven, terwijl de stoute Walen het land uit elkaar wilden trekken. Komaan hee.
Als dat zo was, dan hadden de Vlamingen hun eisen kunnen stellen.
Ofwel:
Neen!
Ofwel:
Ja, maar mits........

Het omgekeerde is weldegelijk war.
De flaminganten wilden secessie. Ze kregen enkel federalisme, en betaalden er de hoge en vaak ondemocratische prijzen voor, die nu voor geween en tandengeknars zorgen.

Citaat:

Maar toch zou de verdeeldheid dan de schuld zijn van de Vlaams-Nationalistische partijen? Straf toch.
Als de Vlaamsnationalistische partijen wat minder de mensen hadden dolgedraaid met hun fabeltjes over een welvarend Vlaanderen met eenWaals profitariaat aan het been, dan zou België in eenheid kunnen groeien en bloeien, met een fantastische levensstandaard, ongehinderd door de huidige administratieve en communautaire hinderpalen van ettelijke regeringen en bestuursniveaus.

Distel 5 augustus 2005 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat fabeltje blijft hardnekkig floreren in flamingantische schrijfsels.
Precies of de zij waren voorstander om unitair te blijven, terwijl de stoute Walen het land uit elkaar wilden trekken. Komaan hee.
Als dat zo was, dan hadden de Vlamingen hun eisen kunnen stellen.
Ofwel:
Neen!
Ofwel:
Ja, maar mits........

Het omgekeerde is weldegelijk war.
De flaminganten wilden secessie. Ze kregen enkel federalisme, en betaalden er de hoge en vaak ondemocratische prijzen voor, die nu voor geween en tandengeknars zorgen.

Jij bent het die fabeltjes verkoopt. Ik beweer immers nergens dat de Flaminganten geen secessie willen. Ik beweer echter wel: "die omvorming was voornamelijk een eis van Wallonië."

Citaat:

Als de Vlaamsnationalistische partijen wat minder de mensen hadden dolgedraaid met hun fabeltjes over een welvarend Vlaanderen met eenWaals profitariaat aan het been, dan zou België in eenheid kunnen groeien en bloeien, met een fantastische levensstandaard, ongehinderd door de huidige administratieve en communautaire hinderpalen van ettelijke regeringen en bestuursniveaus.
Wel eerst nog Wallonië doen akkoord gaan met het feit dat een unitair België gelijk staat met een permanente Vlaamse meerderheid.

Over fabeltjes gesproken. :rofl:

gorik 5 augustus 2005 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Daar heb je wel een punt! Reden temeer om slechts één sterke Vlaams nationale partij te hebben!

één groot Vlaams belang waarschijnlijk:roll:

Jong N-VA'er 5 augustus 2005 16:13

We weten uit het verleden wat er gebeurt als een partij één grote partij wil op zijn eigen zijde...

Knuppel 5 augustus 2005 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Dat is je toch wel logische gevolgtrekking. Ik denk dat je vooral de top van de partij viseert, maar jouw uitdrukking "meer en meer" doet me veronderstellen dat je iets meer dan de top bedoelt. Ook ik beweer een radicaal tegenstander van het onzalige cordon sanitaire te zijn, en deze Vlaamse lul zal je in de toekomst bewijzen dat er naast beweringen ook daden staan om mijn "beweren" kracht bij te zetten. Tussen haakjes, je schijnt weer in optima vorm te zijn vandaag. Houden zo!

Dit kwam toch van jou?

Citaat:

als (voor de duidelijkheid : ik ben daar geen voorstander van) de N-VA in de volgende federale regering stapt, is de PS moeilijk uit te sluiten, nietwaar? Je mag er van op aan dat de liberalen zo goed als zeker niet meer nationaal zullen meespelen. Alles hangt af van de vraag : bestaat het Vlaams Kartel nog in 2007? Meer wil ik daar op dit ogenblik niet over kwijt.
Het is logisch dat je niets meer kwijt wilde over het voortbestaan van het Kartel. Ook ik heb Leterme nog geen uitbreiding van de levensduur van dit Kartel tot aan de volgende federale verkiezingen horen vernoemen. Maar daar ging het mij ook niet om. Mijn reactie sproot voort uit iets anders namelijk dit:

Citaat:

als de N-VA in de volgende federale regering stapt, is de PS moeilijk uit te sluiten,
De PS is wel degelijk uit te sluiten maar daarvoor moet het cordon doorbroken worden. Niet alleen jouw partij denkt daar niet aan (ook al beweert ze ertegen te zijn), maar ook jij had enkel de VLD in gedachten om aan een meerderheid te geraken, maar die wel eens niet veel groter meer zou kunnen zijn dan je eigen partij.
Met een groot VB, een groot Kartel en de VLD als hoekvulling zou er immers wél een meerderheid gehaald kunnen worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 05-08-2005 at 17:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Dat is je toch wel logische gevolgtrekking. Ik denk dat je vooral de top van de partij viseert, maar jouw uitdrukking "meer en meer" doet me veronderstellen dat je iets meer dan de top bedoelt. Ook ik beweer een radicaal tegenstander van het onzalige cordon sanitaire te zijn, en deze Vlaamse lul zal je in de toekomst bewijzen dat er naast beweringen ook daden staan om mijn "beweren" kracht bij te zetten. Tussen haakjes, je schijnt weer in optima vorm te zijn vandaag. Houden zo!

Dit kwam toch van jou?

Citaat:

als (voor de duidelijkheid : ik ben daar geen voorstander van) de N-VA in de volgende federale regering stapt, is de PS moeilijk uit te sluiten, nietwaar? Je mag er van op aan dat de liberalen zo goed als zeker niet meer nationaal zullen meespelen. Alles hangt af van de vraag : bestaat het Vlaams Kartel nog in 2007? Meer wil ik daar op dit ogenblik niet over kwijt.
Het is logisch dat je niets meer kwijt wilde over het voortbestaan van het Kartel. Ook ik heb Leterme nog geen uitbreiding van de levensduur van dit Kartel tot aan de volgende federale verkiezingen horen vernoemen. Maar daar ging het mij ook niet om. Mijn reactie sproot voort uit iets anders namelijk dit:

Citaat:

als de N-VA in de volgende federale regering stapt, is de PS moeilijk uit te sluiten,
De PS is wel degelijk uit te sluiten maar daarvoor moet het cordon doorbroken worden. Niet alleen jouw partij denkt daar niet aan (ook al beweert ze ertegen te zijn), maar ook jij had enkel de VLD in gedachten om aan een meerderheid te geraken, maar die wel eens niet veel groter meer zou kunnen zijn dan je eigen partij.
Met een groot VB, een groot Kartel en de VLD als hoekvulling zou er immers wél een meerderheid gehaald kunnen worden.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=robert t]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat is je toch wel logische gevolgtrekking. Ik denk dat je vooral de top van de partij viseert, maar jouw uitdrukking "meer en meer" doet me veronderstellen dat je iets meer dan de top bedoelt. Ook ik beweer een radicaal tegenstander van het onzalige cordon sanitaire te zijn, en deze Vlaamse lul zal je in de toekomst bewijzen dat er naast beweringen ook daden staan om mijn "beweren" kracht bij te zetten. Tussen haakjes, je schijnt weer in optima vorm te zijn vandaag. Houden zo!

Dit kwam toch van jou?

Citaat:

als (voor de duidelijkheid : ik ben daar geen voorstander van) de N-VA in de volgende federale regering stapt,
is de PS moeilijk uit te sluiten, nietwaar? Je mag er van op aan dat de liberalen zo goed als zeker niet meer nationaal zullen meespelen. Alles hangt af van de vraag : bestaat het Vlaams Kartel nog in 2007? Meer wil ik daar op dit ogenblik niet over kwijt.
Het is logisch dat niets meer over kwijt wilde over het voortbestaan van het Kartel. Ook ik heb Leterme nog geen uitbreiding van de levensduur van dit Kartel tot aan de volgende federale verkiezingen horen vernoemen. Maar daar ging het mij ook niet om. Mijn reactie sproot voort uit iets anders namelijk dit:

Citaat:

als de N-VA in de volgende federale regering stapt, is de PS moeilijk uit te sluiten,
De PS is wel degelijk uit te sluiten maar daarvoor moet het cordon doorbroken worden. Niet alleen jouw partij denkt daar niet aan (ook al beweert ze ertegen te zijn), maar ook jij had enkel de VLD in gedachten om aan een meerderheid te geraken, maar die wel eens niet veel groter meer zou kunnen zijn dan je eigen partij.
Met een groot VB, een groot Kartel en de VLD als hoekvulling zou er immers wél een meerderheid gehaald kunnen worden.[/size]
[/edit]

giserke 5 augustus 2005 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dit kwam toch van jou?



Het is logisch dat je niets meer kwijt wilde over het voortbestaan van het Kartel. Ook ik heb Leterme nog geen uitbreiding van de levensduur van dit Kartel tot aan de volgende federale verkiezingen horen vernoemen. Maar daar ging het mij ook niet om. Mijn reactie sproot voort uit iets anders namelijk dit:



De PS is wel degelijk uit te sluiten maar daarvoor moet het cordon doorbroken worden. Niet alleen jouw partij denkt daar niet aan (ook al beweert ze ertegen te zijn), maar ook jij had enkel de VLD in gedachten om aan een meerderheid te geraken, maar die wel eens niet veel groter meer zou kunnen zijn dan je eigen partij.
Met een groot VB, een groot Kartel en de VLD als hoekvulling zou er immers wél een meerderheid gehaald kunnen worden.

Knuppel, is dit wat ze vertellen bij VB studiedagen ivm institutioneel recht? :?
In een paritaire regering is er geen meerderheid vanuit Vlaanderen of Wallonië. Waalse partijen bepalen zelf wie ze naar de federale regering sturen.

Rr00ttt 5 augustus 2005 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Knuppel, is dit wat ze vertellen bij VB studiedagen ivm institutioneel recht? :?
In een paritaire regering is er geen meerderheid vanuit Vlaanderen of Wallonië. Waalse partijen bepalen zelf wie ze naar de federale regering sturen.

Idd. En logischerwijze zou daar dus uit volgen dat ofwel de walen enorm gaan inbinden ofwel het land ophoud te bestaan gezien er geen regering meer gevormd kan worden. Een win-win situatie dus. Maar ja, door in bed te duiken met sp-a en desnoods groen! en/of de restanten van de vld zullen we 'ook' veel vooruitgang boeken hoor... <ironie>

giserke 5 augustus 2005 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Idd. En logischerwijze zou daar dus uit volgen dat ofwel de walen enorm gaan inbinden ofwel het land ophoud te bestaan gezien er geen regering meer gevormd kan worden. Een win-win situatie dus. Maar ja, door in bed te duiken met sp-a en desnoods groen! en/of de restanten van de vld zullen we 'ook' veel vooruitgang boeken hoor... <ironie>

wal beste, Bop heeft hier een goeie uitleg gegeven in een andere topic:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Zou trouwens inhouden dat Belgie zou barsten, en dat het niet meer moeten betalen van de weddes aan de koninklijke familie, een bijkomende besparing zal teweegbrengen :-D
1. Vrees wel dat het establismentlobby een stuk sterker is dan den nva (zelfs met de cdv, en zelfs met het vb erbij)
2. Zou toch wel eens een correcte berekening willen zien, niet van de transfers naar de walen, maar van de transfers naar de immigranten toe

Wat er ons te doen staat is op een intellectueel eerlijke manier de bevolking sensibiliseren! De N-VA heeft misschien fouten gemaakt in haar perscommunicatie, maar ze heeft wel met de BHV crisis de ogen van veel mensen doen opengaan. Dit is alleen aan de N-VA te danken!
Zonder N-VA was er dit jaar geen BHV crisis geweest!
Dit is waarin het VB militanten zich schromelijk in vergissen.

Supe®Staaf 5 augustus 2005 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wat er ons te doen staat is op een intellectueel eerlijke manier de bevolking sensibiliseren!

Daar heeft de N-VA niet de geschiktemensen voor.

Citaat:

De N-VA heeft misschien fouten gemaakt in haar perscommunicatie, maar ze heeft wel met de BHV crisis de ogen van veel mensen doen opengaan.
Mijn ogen zijn idd opengegaan door het B-H-V-débâcle.
Ik zie dat ik de N-VA schromelijk overschatte.

Citaat:

Zonder N-VA was er dit jaar geen BHV crisis geweest!
Dat ware nog niet eens zo slecht geweest.

stab 6 augustus 2005 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Zonder N-VA was er dit jaar geen BHV crisis geweest!

Proficiat.

Ambiorix 6 augustus 2005 12:17

ik zou in eerste instantie (dwz in tussentijd) op NVA stemmen maar op termijn toch denken om met mensen zelf een partij of beweging uit de grond te stampen. Compromis-loos eisen voor onze rechten, zonder toegevingen en andere systeem-kwalen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be