Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Soedan-affaire rond Francken eindigt straks gegarandeerd op een sisser (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242339)

Dadeemelee 9 februari 2018 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8644212)
Zou Dadeemelee ondertussen een vluchteling in huis hebben genomen? Of zijn zijn woorden hier op dit forum hol en inhoudloos?

Jij hebt me blijkbaar lessen te leren: zeg me eens wat jij zoal doet voor je anderen een eerste steen werpt :mrgreen:

Bobke 9 februari 2018 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644214)
Voor de goede orde: ik haal helemaal niemand naar hier.

En ik herhaal: eens ze hier zijn is het onze verantwoordelijkheid.

Dan kunnen ze asiel aanvragen.
Pas dan is het onze verantwoordelijkheid.

Dadeemelee 9 februari 2018 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8644215)
Idd, en ik heb geen reden om aan te nemen dat het in Soedan anders is.

Sorry hoor, maar Syrie zou hetzelfde zijn als Soedan?

Syrie was een vrij welvarende staat (erg Westers) vooraleer de USA er wat aan wou doen. Soedan is een typisch Afrikaans land. Ben je ooit als eens in zo'n Afrikaans land geweest?

Jan van den Berghe 9 februari 2018 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644217)
Jij hebt me blijkbaar lessen te leren: zeg me eens wat jij zoal doet voor je anderen een eerste steen werpt :mrgreen:

U bent het die blijkbaar een lans breekt voor die "arme vluchtelingen". Toon ons dat u het echt meent.

Neem een vluchteling in huis.

Dadeemelee 9 februari 2018 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8644219)
Dan kunnen ze asiel aanvragen.
Pas dan is het onze verantwoordelijkheid.

Helaas pindakaas.

Dadeemelee 9 februari 2018 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8644223)
U bent het die blijkbaar een lans breekt voor die "arme vluchtelingen". Toon ons dat u het echt meent.

Neem een vluchteling in huis.

Ik heb er al 10. Meer gaat niet :-(

Knuppel 9 februari 2018 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644190)
Ik pleit er niet voor om ze naar hier te halen.

De kwestie is simpelweg: eens ze hier zijn is het onze verantwoordelijkheid. Hoe vervelend dat ook moge zijn.

Het doet niet ter zake of jij er wel of niet voor pleit om die mensen naar hier te halen. Ze komen naar hier terwijl ze hier niet eens willen zijn maar van hieruit naar elders willen. Daar gaat het om.

Hoe vervelend het voor jou ook mag zijn, het is NIET onze verantwoordelijkheid om de daarbij te helpen. Het is onze verantwoordelijkheid om ze naar hun eigen land terug te sturen. Zo doet héél Europa dat omdat niemand hen wil.

Francke dééd dat, maar die man wordt daarom als een nazi afgeschilderd. Face it. Jullie houding, ja ook de tsjeverige van jou, heeft niets opgeleverd behalve winst voor Francken, en dus ook voor zijn partij.

Knuppel 9 februari 2018 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644225)
Ik heb er al 10. Meer gaat niet :-(

Zonder te bewijzen wat je uitkraamt zijn je beweringen waardeloos en zelfs leugenachtig.

Knuppel 9 februari 2018 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644224)
Helaas pindakaas.

Edoch. Leugens als waarheid verkopen helpt je niet. Dat de Soudan-affaire rond Francken als een sisser afloopt bewijst dat je raaskalt.

Dadeemelee 9 februari 2018 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8644243)
Het doet niet ter zake of jij er wel of niet voor pleit om die mensen naar hier te halen. Ze komen naar hier terwijl ze hier niet eens willen zijn maar van hieruit naar elders willen. Daar gaat het om.

Hoe vervelend het voor jou ook mag zijn, het is NIET onze verantwoordelijkheid om de daarbij te helpen. Het is onze verantwoordelijkheid om ze naar hun eigen land terug te sturen. Zo doet héél Europa dat omdat niemand hen wil.

Francke dééd dat, maar die man wordt daarom als een nazi afgeschilderd. Face it. Jullie houding, ja ook de tsjeverige van jou, heeft niets opgeleverd behalve winst voor Francken, en dus ook voor zijn partij.

Ze zijn onze verantwoordelijkheid. Jij vindt dat erg, ik ook. Maar het is nu eenmaal zo.

Svennies 9 februari 2018 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644225)
Ik heb er al 10. Meer gaat niet :-(

Kom,kom,als je ze hier wil houden moet je er wat voor over hebben...;-)

Er staan er nog een paar tienduizenden te wachten op gratis kost en inwoning bij u...8-)

Jan van den Berghe 9 februari 2018 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644225)
Ik heb er al 10. Meer gaat niet :-(

Mogen we die redenering ook toepassen op grotere schaal? Bijvoorbeeld op de schaal van een land?

Jan van den Berghe 9 februari 2018 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644255)
Ze zijn onze verantwoordelijkheid. Jij vindt dat erg, ik ook. Maar het is nu eenmaal zo.

Dat klopt niet. Volgens de EU-afspraken zijn de landen verantwoordelijk waar de vluchtelingen binnenkomen. In de meeste gevallen komen zwart-Afrikanen binnen via Italië. Dan draagt dat land verantwoordelijkheid.

Svennies 9 februari 2018 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644255)
Ze zijn onze verantwoordelijkheid. Jij vindt dat erg, ik ook. Maar het is nu eenmaal zo.

Toch niet....

Zij vragen immers géén asiel aan in dit land....

Zij plaatsen zichzelf in de illegaliteit mijn beste....

En al de rest is links gezeik...

Dadeemelee 9 februari 2018 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8644271)
Dat klopt niet. Volgens de EU-afspraken zijn de landen verantwoordelijk waar de vluchtelingen binnenkomen. In de meeste gevallen komen zwart-Afrikanen binnen via Italië. Dan draagt dat land verantwoordelijkheid.

Dat is natuurlijk juist, maar moeten we daarom Italie gewoon maar met de miserie laten? Of ze maar laten verdrinken in de Middellandse Zee?

Wie ook verantwoordelijk draagt is de USA die een beetje oorlog wou maken in Libie en Syrie. De rotzooi is voor de EU uiteraard.
Binnekort destabiliseren ze Iran ook en dan mogen we nog meer gasten ontvangen. :?

Knuppel 9 februari 2018 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644255)
Ze zijn onze verantwoordelijkheid. Jij vindt dat erg, ik ook. Maar het is nu eenmaal zo.

Neen het is NIET zo.
Het heeft geen hol te maken met wat ik wel of niet erg vind.
Omdat JIJ iets beweert is het nog niet zo. Illegaal een land binnenkomen is een misdrijf. Het is onze verantwoordelijkheid om buitenlandse wetsovertreders die ONS land enkel als een uitvalsbasis willen gebruiken het land uit te zetten. Ze mogen Francken op hun blote knieën bedanken dat ze gratis voor niks naar hun eigen land worden teruggebracht.

Knuppel 9 februari 2018 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644283)
Dat is natuurlijk juist, maar moeten we daarom Italie gewoon maar met de miserie laten? Of ze maar laten verdrinken in de Middellandse Zee?

Wie ook verantwoordelijk draagt is de USA die een beetje oorlog wou maken in Libie en Syrie. De rotzooi is voor de EU uiteraard.
Binnekort destabiliseren ze Iran ook en dan mogen we nog meer gasten ontvangen. :?

Kronkelen en draaien helpt je niet. Door te bevestigen wat JVDB schreef geef je toe dat je lult. Feit is dat de landen waar de "vluchtelingen" aan land gaan verantwoordelijk voor hen zijn. Dat ze kans lopen om te verzuipen voor ze hun doel bereiken is uitsluitend hun eigen verantwoordelijkheid. Niemand verplicht hen om slachtoffer te worden van mensenhandelaars. Gezien er ondertussen honderdduizenden "vluchtelingen" zijn die contact met hun thuislanden hielden weet heel de wereld dat het afgelopen is met het sprookje van een nieuw en beter leven in Europa. Europa, dus haar bevolking, heeft NIET de verantwoordelijkheid om voor het OCMW van de hele wereld te spelen. En dit ten koste van het eigen welzijn en de eigen cultuur.

Laat er de VS liever buiten. Zonder de VS hadden de moffen het al veel langer dan vandaag in heel Europa voor het zeggen.

Wapper 10 februari 2018 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644283)
Dat is natuurlijk juist, maar moeten we daarom Italie gewoon maar met de miserie laten? Of ze maar laten verdrinken in de Middellandse Zee? ...snip...

Het zal me benieuwen uw oplossingen hiervoor te vernemen?
(Laat u gerust gaan, plus est en vous!)

Knuppel 10 februari 2018 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644342)
Het zal me benieuwen uw oplossingen hiervoor te vernemen?
(Laat u gerust gaan, plus est en vous!)

Hij nam naar eigen zeggen tien van de tienduizenden gelukzoekers in huis.
Dat is zijn oplossing.

Svennies 10 februari 2018 02:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644342)
Het zal me benieuwen uw oplossingen hiervoor te vernemen?
(Laat u gerust gaan, plus est en vous!)

Ach,hij geraakt niet verder dan de Mieke Vogels style....

Blabla genoeg,en daar blijft het ook bij ,en dit bij gebrek aan boemboem...:lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be