Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   uitspraken raden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90817)

Harry Spacy 19 juni 2007 19:30

(Jacques?) Lacan. Ik ben onlangs nog iets van hem beginnen lezen maar ik hou niet van Freud of zijn aanhangers.

Praetorian 19 juni 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Col. Fokkhof (Bericht 2742763)
(Jacques?) Lacan. Ik ben onlangs nog iets van hem beginnen lezen maar ik hou niet van Freud of zijn aanhangers.

Lacan heerscht. Juist antwoord trouwens.

Harry Spacy 19 juni 2007 20:07

Okee, my turn dan neem ik aan:
"(...)zoals de schapennatuur van de Christen tot uiting komt in zijn vergelijking met het Lam Gods"

Moeilijke, denk ik... bonuspunt voor wie de puntjes kan invullen ;)

vavli 19 juni 2007 21:14

Nietche?

Harry Spacy 20 juni 2007 09:21

Nope :)

amedee 20 juni 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Col. Fokkhof (Bericht 2742856)
Okee, my turn dan neem ik aan:
"(...)zoals de schapennatuur van de Christen tot uiting komt in zijn vergelijking met het Lam Gods"

Moeilijke, denk ik... bonuspunt voor wie de puntjes kan invullen ;)

Bij de waardeverhouding, waarin de jas het equivalent van het linnen is, geldt de ‘jas-vorm’ dus als waardevorm. De waarde van de waar linnen wordt dus uitgedrukt in het lichaam van de waar jas, de waarde van de ene waar dus in de gebruikswaarde van de andere. Als gebruikswaarde is het linnen een duidelijk van de jas te onderscheiden ding, als waarde is het linnen een aan de jas identieke zaak en ziet er dus als een jas uit. Zo krijgt het linnen een van zijn natuurlijke vorm te onderscheiden waardevorm. Zijn eigenschap van waarde komt in zijn identiteit met de jas tot uiting, zoals de schapennatuur van de christen tot uiting komt in zijn identiteit met het Lam Gods.

Karl Marx - Het Kapitaal :p

sancho 20 juni 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amedee (Bericht 2744883)
Bij de waardeverhouding, waarin de jas het equivalent van het linnen is, geldt de ‘jas-vorm’ dus als waardevorm. De waarde van de waar linnen wordt dus uitgedrukt in het lichaam van de waar jas, de waarde van de ene waar dus in de gebruikswaarde van de andere. Als gebruikswaarde is het linnen een duidelijk van de jas te onderscheiden ding, als waarde is het linnen een aan de jas identieke zaak en ziet er dus als een jas uit. Zo krijgt het linnen een van zijn natuurlijke vorm te onderscheiden waardevorm. Zijn eigenschap van waarde komt in zijn identiteit met de jas tot uiting, zoals de schapennatuur van de christen tot uiting komt in zijn identiteit met het Lam Gods.

Karl Marx - Het Kapitaal :p

Wat voor onduidelijk gewauwel is me dat... :-D

vavli 20 juni 2007 20:33

Heel straf Amedee !

Percalion 20 juni 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sancho (Bericht 2745010)
Wat voor onduidelijk gewauwel is me dat... :-D

Dat is een uitspraak van de grote filosoof Sancho. Oké, nu is het mijn beurt :D

"It may sometimes be expedient for a man to heat the stove with his furniture. But if he does, he should know what the remoter effects will be. He should not delude himself by believing that he has discovered a wonderful new method of heating his premises."

Dr. Strangelove 21 juni 2007 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2745322)
Dat is een uitspraak van de grote filosoof Sancho. Oké, nu is het mijn beurt :D

"It may sometimes be expedient for a man to heat the stove with his furniture. But if he does, he should know what the remoter effects will be. He should not delude himself by believing that he has discovered a wonderful new method of heating his premises."

Von Mises, as could be expected (en bevestigd met een gerichte google-search, tja, ik ben een onverbeterlijke valsspeler)

Samsa 21 juni 2007 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 2746011)
Von Mises, as could be expected (en bevestigd met een gerichte google-search, tja, ik ben een onverbeterlijke valsspeler)

't is aan u voor een nieuwe quote

abou Anis 21 juni 2007 10:33

Was het eigenlijk niet aan amedee?

Harry Spacy 21 juni 2007 10:36

Amadee zat uiteraard juist :-D toch iemand die zijn verplichte literatuur kent ;) next!

Samsa 21 juni 2007 10:57

amedee stond vorige keer z'n plaats af. in feite mag hij nu ook

Praetorian 22 juni 2007 00:07

Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit up by the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times.

Je moet het niet ver zoeken. De krijger-estheticus.

vavli 22 juni 2007 08:34

Paul Jambers ?:lol:

vavli 22 juni 2007 08:36

Uit de toespraak van prins Filip in China?

Percalion 22 juni 2007 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2748064)
Today any event worthy of notice is surrounded by a circle of lenses and microphones and lit up by the flaming explosions of flashbulbs. In many cases, the event itself is completely subordinated to its "transmission"; to a great degree, it has been turned into an object. Thus we have already experienced political trials, parliamentary meetings, and contests whose sole purpose is to be the object of a planetary broadcast. The event is bound neither to its particular space nor its particular time, since it can be mirrored anywhere and repeated any number of times.

Je moet het niet ver zoeken. De krijger-estheticus.

Arnold Schwarzenegger?

abou Anis 22 juni 2007 09:42

Ernst Junger

Praetorian 22 juni 2007 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 2748451)
Ernst Junger

\o/


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be