Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   de vakbonden zijn een schande (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165099)

goochelaar 24 december 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QRANDAR (Bericht 5883452)
ZONDER VAKBOND ZAT JE NU NET ALS DE REST VAN JE KLASJE OOK OP EEN VAN MIJN FABRIEKEN ALS KINDARBEIDER IN PLAATS VAN OP DE KUL......FLAUWE KUL VERTELLER.

BEGIN MAAR MET NAAR PRIESTER DAENS TE KIJKEN EN HET BLOED DAT ZE DAAR VOOR JOU DE GEWONE MAN HEBBEN VERGOTEN VOOR ALLEER JE OOK NOG MAAR 1 NEGATIEF WOORD OVER DE VAKBONDEN ZEGT GAMIN.

RESPECT VOOR JE EIGEN VOOROUDERS KRIJGEN NOEMEN ZE DAT......OF LEREN ZE JOU DAT NIET OP DE KUL,UW PROFEssOREN.

Duidelijk dat sommigen nog in een ver verleden leven.

eno2 24 december 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar (Bericht 5883613)
Duidelijk dat sommigen nog in een ver verleden leven.

Zoals nu de gewone en arme mens de crisis betaalt
terwijl de banken graaien

Sfax 24 december 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QRANDAR (Bericht 5883452)
ZONDER VAKBOND ZAT JE NU NET ALS DE REST VAN JE KLASJE OOK OP EEN VAN MIJN FABRIEKEN ALS KINDARBEIDER IN PLAATS VAN OP DE KUL......FLAUWE KUL VERTELLER.

BEGIN MAAR MET NAAR PRIESTER DAENS TE KIJKEN EN HET BLOED DAT ZE DAAR VOOR JOU DE GEWONE MAN HEBBEN VERGOTEN VOOR ALLEER JE OOK NOG MAAR 1 NEGATIEF WOORD OVER DE VAKBONDEN ZEGT GAMIN.

RESPECT VOOR JE EIGEN VOOROUDERS KRIJGEN NOEMEN ZE DAT......OF LEREN ZE JOU DAT NIET OP DE KUL,UW PROFEssOREN.

Schattig :lol:

goochelaar 24 december 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5883627)
Zoals nu de gewone en arme mens de crisis betaalt
terwijl de banken graaien

Ik denk dat vooral het spaargeld van de gewone niet arme mens werd gered.
Wat zou er gebeurd zijn als de overheden de banken hadden laten 'springen'?
Zou de gewone man daar beter van geworden zijn?
(zou de gewone man hier trouwens, dankzij onder meer de banken, niet (veel ) boven hun stand leven/geleefd hebben?)

Maar ik wil niet zeggen dat de heren en dames bankiers niet totaal onverantwoord en als graaimonsters hebben gehandeld. Men had die bende geldapen volledig moeten 'nationaliseren' (dus al hun bezittingen 'afpakken') en minstens een paar jaar achter de tralies gezet hebben... Nu kregen verschillende ex-ceo's nog een ongelooflijke oprotpremie.

Trouwens de huidige crisis is o.a. volgens mij geen bankencrisis maar een landencrisis (openbare schulden).
Het zijn dus de landen, die hun landgenoten te veel cadeau's gegeven hebben met geld dat niet het hunne was, die nu de banken in de problemen brengen (bijna waardeloze staatsobligaties).

Kallikles 24 december 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5881181)
Welke legitimiteit hebben die kredietbeoordelaars? Antwoord: GEEN.
Het zijn private, buitenlandse bedrijven die het zich permitteren (omdat de wet en de vrije markten het hen toelaat) om uitspraken te doen over landen en regeringen en daarbij eventueel zware schade aan te richten aan de economie en de financiële situatie van die landen (en dus van de bevolkingen).

Kortom, Stanley & Poors, Moody's,... verdienen geen respect en gehoorzaamheid maar wel een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hun leiding.

Interessant is hier het concept "l'opinion" van Rousseau. Hij schreef een interessante kritiek over hoe in een zgn. "vrije" samenleving eigenlijk "l'opinion, c'est-�*-dire l"inégalité" heerst. Wie uit de gratie van "l'opinion" valt, en de kredietbeoordeelaars zijn meesters in het manipuleren van "l'opinion", wordt met zwaardere consequenties geconfronteerd dan wie uit de gratie van de absolute monarch valt.

Savatage 24 december 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5881181)
Welke legitimiteit hebben die kredietbeoordelaars? Antwoord: GEEN.
Het zijn private, buitenlandse bedrijven die het zich permitteren (omdat de wet en de vrije markten het hen toelaat) om uitspraken te doen over landen en regeringen en daarbij eventueel zware schade aan te richten aan de economie en de financiële situatie van die landen (en dus van de bevolkingen).

Kortom, Stanley & Poors, Moody's,... verdienen geen respect en gehoorzaamheid maar wel een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hun leiding.

Lol, als de thermometer aanwijst dat iemand ziek is moet ineens de thermometer bestraft worden. Solidaristische logica, zeker,

Savatage 24 december 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QRANDAR (Bericht 5883452)
ZONDER VAKBOND ZAT JE NU NET ALS DE REST VAN JE KLASJE OOK OP EEN VAN MIJN FABRIEKEN ALS KINDARBEIDER IN PLAATS VAN OP DE KUL......FLAUWE KUL VERTELLER.

BEGIN MAAR MET NAAR PRIESTER DAENS TE KIJKEN EN HET BLOED DAT ZE DAAR VOOR JOU DE GEWONE MAN HEBBEN VERGOTEN VOOR ALLEER JE OOK NOG MAAR 1 NEGATIEF WOORD OVER DE VAKBONDEN ZEGT GAMIN.

RESPECT VOOR JE EIGEN VOOROUDERS KRIJGEN NOEMEN ZE DAT......OF LEREN ZE JOU DAT NIET OP DE KUL,UW PROFEssOREN.

He kijk, vakbondsniveau :-)

-Jo- 24 december 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5884060)
Lol, als de thermometer aanwijst dat iemand ziek is moet ineens de thermometer bestraft worden. Solidaristische logica, zeker,

Thermometers die mensen nog zieker maken dan ze al zijn, en die op-sterven-na ziek zijnde persoon als een ideaal aanzien omdat ze er kunnen aan verdienen worden inderdaad beter bestraft, of beter gezegd vernietigd.

filosoof 24 december 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5883352)
Deel dat maar door twee. Ik los het op door bij problemen voor een appel en een ei exact hetzelfde tweedehandsexemplaar te kopen en zelf onderdelen te kannibaliseren.

Zoals die slogan van de containerfirma: afval bestaat niet.

Onze gepensionneerden naar de afvalparken sturen om er CV-toestellen te recupereren? What's next? Garbage diving bij de supermarkten?

filosoof 24 december 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5881181)
Welke legitimiteit hebben die kredietbeoordelaars? Antwoord: GEEN.
Het zijn private, buitenlandse bedrijven die het zich permitteren (omdat de wet en de vrije markten het hen toelaat) om uitspraken te doen over landen en regeringen en daarbij eventueel zware schade aan te richten aan de economie en de financiële situatie van die landen (en dus van de bevolkingen).

Kortom, Stanley & Poors, Moody's,... verdienen geen respect en gehoorzaamheid maar wel een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hun leiding.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5884060)
Lol, als de thermometer aanwijst dat iemand ziek is moet ineens de thermometer bestraft worden. Solidaristische logica, zeker,

Ik heb een zéér zwart vermoeden dat er met die thermometer gepoterd wordt om de bevolking een bepaald medicijn te doen slikken:
http://www.businessinsider.com/moody...#ixzz1frkkgaAu
http://lmgtfy.com/?q=who+owns+Moody%27s%3F

De bevolking zal niet beter worden van dit medicijn. George Soros, Warren Buffet en hun vrienden wél

goochelaar 24 december 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5884329)
Onze gepensionneerden naar de afvalparken sturen om er CV-toestellen te recupereren? What's next? Garbage diving bij de supermarkten?

Inderdaad...

Enkele decennia geleden.. toen de gemiddelde leeftijd 66 jaar was, werkten men vanaf zijn veertiende tot zijn 65...

Nu van zijn 25 tot zijn 55... en wordt men gemiddeld 85 jaar oud...
En vindt men werken tot 62 ondraaglijk...

filosoof 24 december 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar (Bericht 5884434)
Inderdaad...

Enkele decennia geleden.. toen de gemiddelde leeftijd 66 jaar was, werkten men vanaf zijn veertiende tot zijn 65...

Nu van zijn 25 tot zijn 55... en wordt men gemiddeld 85 jaar oud...
En vindt men werken tot 62 ondraaglijk...

Jij houdt duidelijk van mensen...zolang je ze kunt gebruiken in je voordeel.

BitterSweet 24 december 2011 22:31

Vandaag in dialoog,lezersbrieven hln.

Een staking is voor niemand leuk,maar niemand staakt voor zijn plezier.
De staking was een wanhopige schreeuw om meer sociale rechtvaardigheid.
volgens recent onderzoek aan de KUL loopt de staat jaarlijks om en bij de 75 miljard euro mis door allerhande fiscale cadeautjes waar vooral de grootste ondernemingen van profiteren.
Wanneer men dan een put van 15miljard wil dempen door de rekening aan de middenklasse en lagere klasse door te schuiven,dan vraagt men gewoon om stakingen! En nog volgens die meneer is een rechtvaardiger verdeling van de lasten en de lusten een remedie waar we allemaal kunnen bij winnen.


U hier laten inpakken door liberaal gezever lijkt me dan ook niet aangewezen.

BitterSweet 24 december 2011 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar (Bericht 5883613)
Duidelijk dat sommigen nog in een ver verleden leven.

In een nog niet zo ver verleden werkten de mensen die nu met pensioen zijn of met pensioen gaan in jaren 60/70 nog 45 uur! gij ook?

eno2 24 december 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar (Bericht 5884434)
Inderdaad...

Enkele decennia geleden.. toen de gemiddelde leeftijd 66 jaar was, werkten men vanaf zijn veertiende tot zijn 65...

Nu van zijn 25 tot zijn 55... en wordt men gemiddeld 85 jaar oud...
En vindt men werken tot 62 ondraaglijk...

55?:lol::lol::lol:
Ik vond niet mogen werken tot mijn 65-ste ondraaglijk8O8O8O

Rizzz 25 december 2011 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5884335)
Ik heb een zéér zwart vermoeden dat er met die thermometer gepoterd wordt om de bevolking een bepaald medicijn te doen slikken:
http://www.businessinsider.com/moody...#ixzz1frkkgaAu
http://lmgtfy.com/?q=who+owns+Moody%27s%3F

De bevolking zal niet beter worden van dit medicijn. George Soros, Warren Buffet en hun vrienden wél

Vandaar dat we ook niet 1 maar 3 onafhankelijke thermometers hanteren, als er met 1 "gepoterd" wordt zullen we het merken aan de andere 2.

goochelaar 25 december 2011 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 5884455)
Vandaag in dialoog,lezersbrieven hln.

Een staking is voor niemand leuk,maar niemand staakt voor zijn plezier.
De staking was een wanhopige schreeuw om meer sociale rechtvaardigheid.
volgens recent onderzoek aan de KUL loopt de staat jaarlijks om en bij de 75 miljard euro mis door allerhande fiscale cadeautjes waar vooral de grootste ondernemingen van profiteren.
Wanneer men dan een put van 15miljard wil dempen door de rekening aan de middenklasse en lagere klasse door te schuiven,dan vraagt men gewoon om stakingen! En nog volgens die meneer is een rechtvaardiger verdeling van de lasten en de lusten een remedie waar we allemaal kunnen bij winnen.


U hier laten inpakken door liberaal gezever lijkt me dan ook niet aangewezen.

Ga je nu beweren dat in de landen waar de grote bedrijven geen of veel minder fiscale cadeautjes krijgen..., er niet langer moet gewerkt worden?

Bovendien is het wel heel eigenaardig dat in een land waar men men fiscale cadeautjes naar de grote bedrijven smijt... deze ons land verlaten...

Die stakingen hebben m.i. maar één groot voordeel en dat is dat zich hier geen grote ondernemingen meer zullen komen vestigen... en dat de grote die zich hier nog gevestigd hebben... zo vlug mogelijk zullen wensen te vertrekken...

En uiteraard is dat een zege voor het land...

goochelaar 25 december 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5884443)
Jij houdt duidelijk van mensen...zolang je ze kunt gebruiken in je voordeel.

Waarom zou jij meer van mensen houden dan ik?
Toch niet omdat jij je niet verantwoordelijk voelt voor de jongere generaties en je met hand en tand verzet om langer te werken?

filosoof 25 december 2011 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 5884541)
Vandaar dat we ook niet 1 maar 3 onafhankelijke thermometers hanteren, als er met 1 "gepoterd" wordt zullen we het merken aan de andere 2.

Fitch: Fimalac en HearstCorp (een groot US uitgeverij imperium
)

Standard & Poors: Mc Graw Hill, een ander groot US uitgeverij imperium

Dus niet direct 'onafhankelijk', maar integendeel diep ingebed in de beurswereld, diezelfde beurswereld van markten en bankiers die de regeringen schrik aanjaagt. Shorten (met voorkennis) en daarna een rating verlagen kan zeer veel opbrengen.

Ik noem dat niet onafhankelijk. Integendeel.
Ik noem dat "de kat bij de melk zetten."

Nieuws flash!: de telefoon bestaat. Collusie ook.
volgens deze bekentenis wordt er wel degelijk gepoterd.

filosoof 25 december 2011 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goochelaar (Bericht 5884550)
Waarom zou jij meer van mensen houden dan ik?
Toch niet omdat jij je niet verantwoordelijk voelt voor de jongere generaties en je met hand en tand verzet om langer te werken?

Jij wil de klok decennia terugdraaien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be