Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Kartel en het ACW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100655)

Kortaf 14 januari 2008 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zam (Bericht 3208060)
Dit moet je eens verduidelijken. ACV is de linkse vleugel terwijl NV-A rechts is.

Wat moet ik verduidelijken? Greta Dhont zegt het toch zelf? Het ACV wil politieke macht, daarvoor heeft het een politieke formatie nodig die qua grootte boven de doorsneepartijtjes uitsteekt. Zonder NVA valt CD&V terug onder de 20 pct en heeft ze dus niet de macht die het ACV wenst.

Wat is daar moeilijk aan?

Kortaf 14 januari 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3208065)
Indien de obscure Belgische machten ons in hun greep blijven houden inplaats van te doen wat jij al maanden bepleit, dan KOMT er die opstand ook ooit in het land dat Vlaanderen koloniseert.

Die opstand is bezig. Hij ziet er alleen niet uit zoals in Congo, hij verloopt op de Vlaamse manier.

A propos, wat ik niet begrijp is dat jij blijkbaar van de "obscure machten" verwacht dat zij de koloniale verhoudingen zouden doorbreken. Waarom zouden ze dat in godsnaam doen? Maar dat terzijde.

Knuppel 14 januari 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3208075)
Dat is zo.

Democratie is dus de eerste prioriteit van de Vlaamse Beweging, lijkt me.

Jij weet evengoed als ik dat de Vlaamse Beweging, en alles wat nog niet heeft opgehouden met Vlaams te bewegen, in de marginaliteit geduwd wordt door het regime. Dit via altijd dezelfde weg: géén medewerking van de 'Vlaamse' media maar wel minimalisatie en demonisatie.

Vergeet niet dat dit Belgique een regime is dat alle kenmerken van een dictatuur begint te vertonen.

Welke dictatoriale regimes ken jij die al
geweldloos en zonder opstanden aan hun einde kwamen?

Knuppel 14 januari 2008 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3208085)
Die opstand is bezig. Hij ziet er alleen niet uit zoals in Congo, hij verloopt op de Vlaamse manier.

Inderdaad.

We zullen zien welk resultaat een opstand op Vlaamse wijze oplevert... en wanneer.
Uiteindelijk is het het resultaat dat telt, hé?

Kortaf 14 januari 2008 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3208088)
Jij weet evengoed als ik dat de Vlaamse Beweging, en alles wat nog niet heeft opgehouden met Vlaams te bewegen, in de marginaliteit geduwd wordt door het regime. Dit via altijd dezelfde weg: géén medewerking van de 'Vlaamse' media maar wel minimalisatie en demonisatie.

Ik beschouw dat als te verwachten en normaal.

Citaat:

Vergeet niet dat dit Belgique een regime is dat alle kenmerken van een dictatuur begint te vertonen.

Welke dictatoriale regimes ken jij die al
geweldloos en zonder opstanden aan hun einde kwamen?
Een reden te meer om van democratie een prioritair strijdpunt te maken. Democratie is het wapen waar België geen antwoord op heeft.

Kortaf 14 januari 2008 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3208091)
We zullen zien welk resultaat een opstand op Vlaamse wijze oplevert... en wanneer.

De kans bestaat dat het resultaat ons niet aanstaat. Maar we kunnen moeilijk een ander volk verkiezen, nietwaar.

Knuppel 14 januari 2008 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3208094)
De kans bestaat dat het resultaat ons niet aanstaat. Maar we kunnen moeilijk een ander volk verkiezen, nietwaar.

Jij en ik hébben nochtans al voor een ander volk gekozen.

Kortaf 14 januari 2008 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3208116)
Jij en ik hébben nochtans al voor een ander volk gekozen.

Ha ja???

Knuppel 14 januari 2008 11:04

Citaat:

Democratie is het wapen waar België geen antwoord op heeft.
Toch wel.

Georganiseerde verkrachting.

Knuppel 14 januari 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3208118)
Ha ja???

Volgens onze eigen normen niet maar volgens de Belgische wél.

Distel 14 januari 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3208059)
Dus lees ik goed dat "een meerderheid niet nodig is, als er maar een signaal"is"?:shocked!: Besef je wel wat je schrijft?

1. Dat is niet wat Knuppel zegt.

2. Wat vind je dan van de pariteit, alarmbelprocedure, en stemming bij 2/3 meerderheid? Die maken het immers ook mogelijk om iets erdoor te krijgen tegen de meerderheid in.

Zam 14 januari 2008 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3208081)
Wat moet ik verduidelijken? Greta Dhont zegt het toch zelf? Het ACV wil politieke macht, daarvoor heeft het een politieke formatie nodig die qua grootte boven de doorsneepartijtjes uitsteekt. Zonder NVA valt CD&V terug onder de 20 pct en heeft ze dus niet de macht die het ACV wenst.

Wat is daar moeilijk aan?

Geen idee, ofwel had ik uw eerste stelling verkeerd begrepen of had jij het verkeerd geformuleerd. In ieder geval begrijp ik wat je wilt zeggen.

Ik geloof dat het kartel sneuvelt wanneer Leterme zijn paasei legt. Ik zie ze nog in kartel gaan met LDD.

Boontjes 14 januari 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3205314)
Wat zegt Greta D'hondt (ACW) op 12 jan 2008 in De Morgen over het kartel:

In mijn hart waren ik en vele andere ACW'ers geen voorstander van een kartel. Maar het was voor de partij een weloverwogen opportunistische keuze en met de ACW'ers hebben we die gesteund. Het ging niet om de vraag: 'Welk voordeel biedt N-VA ons?' Het ging om de vraag: 'Als N-VA elders aansluit, wat verliezen wij dan?' Veel, zo bleek. Wilde CD&V na de verkiezingen incontournable zijn, dan was het kartel onvermijdelijk. Dan was ook de ACW-keuze gemaakt: om straks onze idealen te kunnen realiseren is nu het kartel nodig. Dat is ons pragmatisme. Tot N-VA afkwam met Dedecker. Dat was een brug te ver. En dan zie je dat die partij en die beweging toch hun principes hebben waar ze niet van afstappen. Het komt op het evenwicht aan: het is niet goed dat één vleugel te sterk is. Ik heb die CD&V verfoeid en opgehemeld, maar zolang er voldoende mensen overtuigd zijn van de noodzaak van een brede volkspartij, zolang is er geen vrees dat de CD&V te links, te rechts of te ik weet niet wat wordt.

Jawel, iemand heeft ooit gezegd wat de CD&V is: een KWAL - en die wordt ze niet; ze IS het.
.

Knuppel 14 januari 2008 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes (Bericht 3209167)
Jawel, iemand heeft ooit gezegd wat de CD&V is: een KWAL - en die wordt ze niet; ze IS het.
.

Vergeet niet dat alle partijen hetzelfde hebben gedaan.
Zondagmorgen gaf Roland Duchatelet nog de Vlaams-nationalisten- die in alle partijen zijn binnengewaaid na de splitsing van de VU- de schuld van de ontoegeeflijkheid tijdens de voorbije regeringsonderhandelingen.

Boontjes 14 januari 2008 22:01

[quote=Knuppel;3209218] Vergeet niet dat alle partijen hetzelfde hebben gedaan.
Zondagmorgen gaf Roland Duchatelet nog de Vlaams-nationalisten- die in alle partijen zijn binnengewaaid na de splitsing van de VU- de schuld van de ontoegeeflijkheid tijdens de voorbije regeringsonderhandelingen.[/QUOTE't Zal wel zijn zeker - nog nooit (en ik zeg wel NOOIT) heeft de VU zo een groot succes geboekt: de voorzitter van de VLD, de top-onderhandelaar van de VLD(enfin, Van Krunkelsven) + NVA: nog nooit heeft de VU zo veel macht gehad - helaas, met het VU-parcours komen we er niet, want dat is toch maar een kleine 20% van ons Vlaamse kiespubliek - ECHTE liberalen walgen van wat bezig is (met het VB houden we effekes geen rekening, want die leven in een ander zonnestelsel) - kijk eens, gewoon economisch: Brussel MOET uitbreiden, net zoals Rijsel tot Kortrijk komt (of Kortrijk tot Rijsel - 't is maar hoe je het bekijkt)

Knuppel 14 januari 2008 22:24

Moeten staat op stal en als Brussel MOET uitbreiden, breidt het maar uit met Waals grondgebied.

Jan Meuleman 14 januari 2008 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes (Bericht 3209167)

Reeds j�*�*�*ren

maarte 14 januari 2008 23:07

[quote=Boontjes;3209455]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3209218)
Zondagmorgen gaf Roland Duchatelet nog de Vlaams-nationalisten- die in alle partijen zijn binnengewaaid na de splitsing van de VU- de schuld van de ontoegeeflijkheid tijdens de voorbije regeringsonderhandelingen.[/QUOTE't Zal wel zijn zeker - nog nooit (en ik zeg wel NOOIT) heeft de VU zo een groot succes geboekt: de voorzitter van de VLD, de top-onderhandelaar van de VLD(enfin, Van Krunkelsven) + NVA: nog nooit heeft de VU zo veel macht gehad - helaas, met het VU-parcours komen we er niet, want dat is toch maar een kleine 20% van ons Vlaamse kiespubliek - ECHTE liberalen walgen van wat bezig is (met het VB houden we effekes geen rekening, want die leven in een ander zonnestelsel) - kijk eens, gewoon economisch: Brussel MOET uitbreiden, net zoals Rijsel tot Kortrijk komt (of Kortrijk tot Rijsel - 't is maar hoe je het bekijkt)

Brussel moet uitbreiden, waarvoor? De tijd van het imperialisme is hoop ik allang voorbij.
Voor de economie? We leven nu in een geglobaliseerde wereld, bedrijven kunnen zich vestigen waar ze willen. Het zal bedrijven worst wezen of ze nu in brussel of in vlaanderen liggen voor zover de belastingen er niet wezenlijk verschillen en ze dicht bij int. en nat. instellingen gelegen zijn.
Het grote probleem is dat de brusselse overheid/gewest slecht werkt. Moeten we dat belonen door brussel uit te breiden? Moeten we het slechte inefficïente bestuur exporteren naar VL brabant?
Nee, natuurlijk niet.
Die zogezegde economische voordelen in een uitbreiding van Brussel zijn gewoon onbestaande. Maar het klinkt zo mooi hé brussel uitbreiden in de naam van de economie.

maarte 14 januari 2008 23:07

[quote=Boontjes;3209455]
Citaat:

dubbel

maarte 14 januari 2008 23:08

[quote=Boontjes;3209455]
Citaat:

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be