![]() |
Citaat:
|
zo ver moet je het niet gaan zoeken
denk aan een halve eeuw geleden We hebben toch Congo geexploiteerd van goud? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en ben ik blij dat ik in europa woon en niet in de vs. |
Citaat:
daarom moeten we ze in ere houden. dat kan perfect in combinatie met een moderne parlementaire democratie. om onze europese identiteit te bewaren moeten we vasthouden aan vostendommen. de symboliek, daar gaat het om. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit zou de mensen direct veel meer betrekken, duscusie op hang brengen.... m.aw. meer democratisch ! DINSDAG 8 APRIL OM 19.OO UUR DEBAT EUROPESE GRONDWET IN ARTEVELDE HOGESCHOOL SOCIAAL WERK |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een tijdje samengewerkt met een groep Europeanen buiten Europa. Wat ons bond was niet godsdienst of politieke opvattingen, maar wel cultuur. Verbazend hoeveel een Zweed en een Spanjaard op elkaar lijken. Zet hier een Amerikaan naast en je voelt nog altijd het verschil. Daar liggen ook wel psychologische verklaringen aan ten grondslag natuurlijk. Zeg tegen 2 mensen dat ze blauw zijn en tegen een derde dat die rood is, en de twee blauwen voelen zich direct al meer comfortabel met elkaar. Vloeibaar wezen de mens.
Over de EU maak ik me wel ongerust. Een ondermijning van de democratie lijkt het wel. Nog een lange weg af te leggen. |
Citaat:
Met een mentaliteit van het is al te laat, we kunnen er niets aan doen, raak je nooit ver. DEBAT ARTEVELDE HOGESCHOOL OVER EUROPESE GRONDWET alias VERDRAG VAN LISSABON |
Citaat:
|
Citaat:
Het heeft dus niet met Europeese identiteit te maken Verlichting en democratie heeft alles te maken met Europeese identiteit ,want dat bestaat niet in Azie en Afrika. |
Citaat:
Mosterd na de maaltijd smaakt niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij heeft wel gelijk, het lijkt wel alsof het milieu nog het enige is waarover ze in Europa lullen.
Verder vind ik dat Europa ons teveel kost. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be