Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welke namen krijgt het broertje/zusje van Elisabeth, Gabriël en Emmanuel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103386)

floppy 26 maart 2008 19:42

Laten we eens écht grof doen (ik bedoel marginaal):

Laurent

of

Astrid

Nierika 26 maart 2008 23:58

Voor een meiske: Harpegia

Voor een manneke: Judas

Welke nen zot zit nu op zo'n onnozele topics te broeden? Sommige mensen weten blijkbaar echt geen zin te geven aan hun eigen bestaan.

Paracelsus 27 maart 2008 00:31

Hmmm... indien een jongentje :

Eugeny-Alberic Jean-Baptiste Giscard-Amory-Percely Eduard-Eustache Gilles-Jacques Brum-Brum Marie

En voor een meisje:

Sigrune Demeter Esra N!xau Xlotlpotl Marie

Knuppel 27 maart 2008 06:47

Citaat:

Welke nen zot zit nu op zo'n onnozele topics te broeden? Sommige mensen weten blijkbaar echt geen zin te geven aan hun eigen bestaan.
Magnifieke zotten?

Jazeker 27 maart 2008 08:12

Ik zou het gewoon:

hoera-weer-een-dotatie noemen.

floppy 27 maart 2008 08:19

Jean
en voor een vrouwtje: Ann

zodat de papa zijn kroost ook tot zich kan roepen zonder zich te verspreken.

Pelgrim 27 maart 2008 10:42

voor adoptie weggeven ja. De saxen coburgs zouden zich niet eens mogen voortplanten.

circe 27 maart 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3324800)
Ik zou het gewoon:

hoera-weer-een-dotatie noemen.

Vanaf welke leeftijd beginnen die troonsopvolgers te incasseren?

en zullen we dat mogen weten of zal dat ook ergens onder de mat worden geduwd?

Koningshuis kost ons in totaal 28 miljoen euro"

De koninklijke familie krijgt drie keer meer middelen van de overheid dan de jaarlijkse dotatie.

Dat heeft kamerlid Jan Jambon (N-VA) donderdag gezegd in een gesprek met de VRT-nieuwsredactie.

Jaarlijks krijgt het koningshuis nu zo'n 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning. Ook de prinsen Filip, Astrid en Laurent én koningin Fabiola krijgen een dotatie.

"In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven", zegt Jambon. "Maar in andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro." "Zo staan er bijvoorbeeld dagelijks 234 agenten in voor de veiligheid, worden de stookkosten apart betaald, de paleizen bewaakt en moeten ze bijvoorbeeld niet betalen voor hun vliegtuigreizen."

"Nu zijn alle bedragen verdoken in andere departementen. Als blijkt dat de dotatie niet volstaat, dan moet de dotatie omhoog." Als het nodig is om de dotatie transparant te maken, dan is Jambon bereid om in het parlement te stemmen voor een verhoging van de dotatie. Jambon wil ook dat de dotatie voor Astrid en Laurent wordt afgeschaft. "Dat zijn de 5e en de 13e in rang voor de troonopvolging en dus gewone mensen zoals u en ik. Ik zie niet in waarom ze niet zelf een baan zouden zoeken."

Jambon hoopt dat hij in de huidige regering genoeg voorstanders vindt voor zijn voorstel. "Ik denk wel dat we aan Vlaamse kant een meerderheid hebben."

GVA

Pelgrim 27 maart 2008 11:17

en als we nou eens de dotatie in zijn geheel afschaffen en de gehele kliek Coburgers den bak in gooien wegens schending van de mensenrechten? Daar wil ik gerust wel mee bewakers voor betalen.

floppy 27 maart 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3324989)
Vanaf welke leeftijd beginnen die troonsopvolgers te incasseren?

en zullen we dat mogen weten of zal dat ook ergens onder de mat worden geduwd?

Koningshuis kost ons in totaal 28 miljoen euro"

De koninklijke familie krijgt drie keer meer middelen van de overheid dan de jaarlijkse dotatie.

Dat heeft kamerlid Jan Jambon (N-VA) donderdag gezegd in een gesprek met de VRT-nieuwsredactie.

Jaarlijks krijgt het koningshuis nu zo'n 12 miljoen euro, waarvan 9 miljoen voor de koning. Ook de prinsen Filip, Astrid en Laurent én koningin Fabiola krijgen een dotatie.

"In de begroting staat alleen die dotatie ingeschreven", zegt Jambon. "Maar in andere departementen zitten vaak nog kosten verscholen, in totaal voor meer dan 16 miljoen euro." "Zo staan er bijvoorbeeld dagelijks 234 agenten in voor de veiligheid, worden de stookkosten apart betaald, de paleizen bewaakt en moeten ze bijvoorbeeld niet betalen voor hun vliegtuigreizen."

"Nu zijn alle bedragen verdoken in andere departementen. Als blijkt dat de dotatie niet volstaat, dan moet de dotatie omhoog." Als het nodig is om de dotatie transparant te maken, dan is Jambon bereid om in het parlement te stemmen voor een verhoging van de dotatie. Jambon wil ook dat de dotatie voor Astrid en Laurent wordt afgeschaft. "Dat zijn de 5e en de 13e in rang voor de troonopvolging en dus gewone mensen zoals u en ik. Ik zie niet in waarom ze niet zelf een baan zouden zoeken."

Jambon hoopt dat hij in de huidige regering genoeg voorstanders vindt voor zijn voorstel. "Ik denk wel dat we aan Vlaamse kant een meerderheid hebben."

GVA

Volgens Rudy van Hespen is Jambon een demagoog :lol::lol::lol:

vlaanderen72 27 maart 2008 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3325067)
Volgens Rudy van Hespen is Jambon een demagoog :lol::lol::lol:

:roll:Sja de rudy de zot.Wie wil nu zo iets in stand houden alez,een gelverslindende machine die alles behalve nog in deze tijd thuishoort.Een koningshuis echt iets uit de middeleeuwen begot.En het zou ook weer een moeial minder zijn.Dat ze gaan werken zoals een ander!Ge moet toch al een flinke vijs kwijt zijn als je daar staat te zwaaien met een belgisch vodje en zelfs een cadeau gaat afgeven he!En in weer en wind.Koekendozenromantiek ja!

stab 28 maart 2008 08:09

Citaat:

Als Jambon meent dat voorstel er door te kunnen krijgen, dan zou dat eigenlijk moeten kunnen lukken. Zijn partij zit nu wel niet in de regering, maar de kartelpartner wel.
Of toch niet?

MaGNiFiCaT 16 april 2008 17:52

Het pasgeboren kind heet dus Eléonore Fabiola Victoria Anne Marie.

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Eléonore, Prinses van België.

Niemand die het gevonden heeft:-o: jullie waren zwakke deelnemers!:|

Garry 16 april 2008 17:58

Ze moeten hun geld hoofdzakelijk krijgen van de Vlamingen maar tijdens het nieuws is nog maar eens gebleken in welke taal de welpen van onze kroonprins groot gebracht worden. Je mag drie keer raden. Dat is overduidelijk niet ons koningshuis maar dat van Wallonië. Dat zij er dan maar voor betalen ook. Ze mogen ze hebben, van A tot en met........... Hoe lang gaat Vlaanderen dat nog blijven slikken.

Garry 16 april 2008 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3366016)
Het pasgeboren kind heet dus Eléonore Fabiola Victoria Anne Marie.

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Eléonore, Prinses van België.

Niemand die het gevonden heeft:-o: jullie waren zwakke deelnemers!:|

*knip*

Gelieve niet te schelden.

Mvg,

Diatonos

Garry 16 april 2008 18:13

"Zenobie de la poil de pissoir", had toch veel schoner geweest hé.

van Maerlant 16 april 2008 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3366042)
*knip*

Gelieve niet te schelden.

Mvg,

Diatonos

't Is precies altijd dezelfde die knipt :-D

Burkide 16 april 2008 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3366016)
jullie waren zwakke deelnemers!:|

Neen, zij waren slecht meewerkende naamgevers ;-)

Zwartengeel 16 april 2008 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3366096)

Een koningsgezinde mod wellicht?

Garry 16 april 2008 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3366096)

Ze mag knippen wat ze wil , ik ga ze daar niet minder ziekelijk voor vinden. Juist eerder nog ziekelijker. Daaraan zie je juist hoe we nagels met koppen slaan. In Antwerpen zeggen ze, "Daar zijn kosten aan", grote kosten zelfs of " der is een hoek af", maar in dit geval zou ik eerder denken dat alle hoeken der al af zijn. Daar komt niets goeds meer van. Een hopeloos geval, klaar voor 't zothuis.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be