![]() |
Citaat:
De reden dat die mensen nergens anders heen konden is trouwens veel eenvoudiger. De Goddiensten buiten de mensen even hard uit als de politiek en kunnen het zich veroorloven om stenen gebouwen met gouden dakken weg te zetten, terwijl de bevolking in de goot ligt te kreperen van de honger en wegens niet kunnen betalen van de nodige medische verzorging. |
Citaat:
Masha'Allah haliek. |
Citaat:
|
Citaat:
eentje als wat? |
Citaat:
het was voor circe niet voor u. |
Citaat:
Wat ik als antwoord kreeg is een hele juridische verklaring, die gewoon 1) geen uitspraak doet over het feit dat het in Westerse ogen moreel onverantwoord is om mensen te stenigen bij overspel. 2) geen rekening houdt men mensen die misbruik willen maken van het systeem. Wil iemand hier zijn hand in het vuur steken op Allah, de koran of om het even wat geen zweren dat er nooit mensen onschuldig geëxecuteerd zijn, doordat er mensen het systeem misbruikt hebben? Ik kan wel enkele ten onrechte executies uit het Westers rechtssysteem geven. Nee, ik ben geen anti-doodstraf fannaat, maar als het hier gebeurd, omdat er hier mensen zonder geweten zijn, vraag ik me af of het in andere culturen ook niet voorvalt. En wat eremoorden betreft: de zus van een vriendin van mij is heeft weken op intensive care gelegen, door de manier waarop haar eigen vader haar in naam van Allah aangepakt had, omdat ze weigerde te trouwen met de man waar hij haar aan wou koppelen. Als haar broer niet tussenbeide gekomen was, leefde dat meisje al lang niet meer. Die moeder van het gezin, leefde opgesloten op een zolderkamertje met een WC en een wasbakje en mocht nooit buitenkomen. Dat zijn dingen die in MIJN LAND gebeuren, binnen mijn cultuur en die dus boven mijn petje van verdraagzaamheid gaan. Deze dingen tolereer ik niet. Niet in mijn land en nergens. Nu: Allah veranderd mensen niet in barbaren, maar sommige barbaren gebruiken hem wel als excuus. Dat is een feit waar je met geen enkel koranvers, wettekst of om het even wat, tegen kan schermen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juist, maar ik zie de media eigenlijk weinig oplossingen bieden voor het probleem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
niet te veel komedie citaatjes aub, .. je moet echt leren goed met realiteit omgaan het kilfaat bestond t/m 1920 geef voorbeelden van die straffen, wie zou het durven om ontucht te gaan plegen waar 4 mannen dat kunnen zien ?? weet je wie zo iets zou doen?? alleen iemand die: - mentaal ziek is (geen straf at all) - onmorele dingen in de islamitische maatschappij wilt verspreiden (verdient meer dan steneging !!) alé kijk om te begrijpen moet ik nu een klein vergelijking doen tussen een kalifaat en het westen. in het westen gaat de economische kring boven alles, dus heel afrika en latijns amerika en oost europa en zuid oost asia tot de derde achterlijke wereld maken geen probleem, en al die imperialisme, wereldoorlogen, kolonisatie, neokolonialisme en tien miljoenen slachtoffers geen probleem en dan gaat het nog verder rechtsreeks in irak bijvoorbeeld en onrechtsreeks in alle 3de wereld landen. kom je nog steniging liedje zingen ?? een straf die maximun 5 keer is uitgevoerd in heel de geschiedenis van de islam t/m 1920 ?????? :roll: bon, da is westen en als je het ontkent kom maar de barbaarse onmenselijke terroristiche dierlijke acties van Frankrijk bijvoorbeeld in Algerije, Marokko, Tunisië, Mauritanië , Senegal, Guinee, Mali, Ivoorkust, Benin, Niger, Tsjaad, Centraal-Afrikaanse Republiek en in verschillende Afrikaanse landen rechtvaardigen !! niet vreemd misschien zou je het doen want je zit op je verstand ipv met je verstand na te denken. In een kalifaat gaat geloof boven alles, dus de morele en spirituele waarden van de islam worden in alles toegepast, dus heel de maatschappij, economie, politiek, kunst, wetenschap en ga zo verder. zelf muziek in islam is verboden, er is een andere soort muziek genaamd (nashid) en nashid is op welke manier dan ook niet met westerse muziek te vergelijken. zie hier een voorbeeld (Cat Stevens): http://www.youtube.com/watch?v=ZM9zKyDz4ko anotha Ahmed Bukhatir Forgive me nasheed film kijken ?? geen probleem maar niet van alles en dus films waar je altijd de twee attributen ziet plakken : seks en geweld .. nee nee , de vrouwen worden zo gruwelijk naakt gefilmd en misbruikt :roll: nee nee nee de vrouw heeft haar waarde en haar lichaam is niet te verkopen en ermee commerciele films te maken maar haar lichaam alleen voor haar man en voor haar klein kindjes om lekker mmmmm lekker lekker gezond borstvoeding te krijgen. ik geef je gewoon maar een voorbeeld wat eigenlijk worden de morele en spirituele waarden van de islam in alles toegepast. de moeder is geen borduurmachine maar de moederschap is iets heilig zoals alle heilige dingen die er bestaan en ni als ze ouder wordt in een bejaardenhuis gaan gooien maar blijf met haar want toen je zwak en baby was had je haar liefde nodig en als je een man wordt en zij oud dan heeft ze jouw gezelschap en liefde nodig .. en niet elke weekend pintjes pintjes en mischien een keer per jaar in nieuwjaar moeder gaan bezoeken ..!!!! :roll: het liberalisme en westerse mentaliteit in europ moet geislamiseerd worden anders ik garandeer u als jullie zo verder gaan en de mens zien als een robot die gewoon produceert en consumeert, dan binnen paar jaartjes zal d'er een vergrijzing plaats vinden en dan bestaan jullie niet meer , dan blijft gewoon Winston Churchill, Adolf Hitler, Napoleon Bonaparte, paus Gregorius VII .. in de boeken van de geschiedenis. |
Citaat:
Citaat:
Vandaar dat ik me vragen stel bij 4 mannen die op ontucht staan te kijken. Citaat:
Wie is er hier ziek? Iemand die zijn exhibistionistische neigingen botviert door te seksen voor een camera en dat voor geld verspreid onder de mensen die anders misschien in anderen hun slaapkamer binnen zouden piepen, of iemand die daar een ander voor dood wil? Citaat:
En ja, ik heb er een probleem mee dat er gekken als Bush in mijn rangen rondlopen. Ik geef dat met alle plezier toe. Toch raar dat er volgens jouw bronnen enkel rechtvaardigen in het kalifaat rondlopen. Wat maakt het dan zo anders dan alle andere samenlevingen? Ik dacht dat gekken overal voorkwamen. Citaat:
Of vergeten we de homo's die in Iran aan de kraan hingen? Onze waarden en normen zijn anders en in mijn ogen verre van perfect, maar zeker humaner. Citaat:
Mijn vader was legionair in 1962 en spreekt ook niet alles goed, maar hij heeft ook de gruwel beschreven, die zijn rangen hebben geleden, dus hou maar op met die klaagzang. In een oorlog is ieder elkaar waard. De gruwel van de tegenpartij spreekt die van jezelf niet goed. En nee, ik ben sterk anti-koloniaal. Ik geef ieder volk recht op soevereiniteit en daarom ben ik blij dat de tijd van de kolonies voorbij is. Anderzijds vind ik het zeer jammer dat de volkeren die hun kolonisator buiten gegooid hebben, met zijn aanwezigheid, ook zijn kennis overboord gegooid hebben. Veel Afrikaanse landen zijn van een gruwelijke onderdrukker verlost, maar beginnen nu onderling elkaar af te slachten. Is dat beter? De stammentwisten die hoog oplaaien en de gruwel die nu in een andere vorm voortduurt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ecologie en islam zijn in mijn ogen echter twee aparte dingen. Als we bv onze auto's een op waterstof zouden laten rijden, dan vervuilen we de lucht al minder. |
O.K ok .. ik wou gewoon reageren op niet normale en niet juiste kritiek die jij op islam afvuurt .. maar eigenlijk heb jij ook beetje gelijk want er zijn en er waren moslims die de islam misbruikten en ik ontken niet dat er moslims die echt kapitalisten waren ..
Nou, ik ben heel de tijd bezig over het kalifaat en niet over landen die in jouw ogen islamitisch zijn maar in mijn ogen helemaal niet and never !! kijk .. zoals ik gezei heb, wou k gewoon reageren om je misverstanden te regelen en dat is alles want eigenlijk ben jij steeds een klein kindje, je moet eerst basis onderwijs halen en dan naar middelbaar en dan naar hoger onderwijs dan pas ga ik met je discussieren. ik wil woordjes met je delen en jij lacht mij uit !! ik schreef : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Islam en ecologie (PDF format) (C) http://www.actaacademica.nl |
Citaat:
Of heb je het er moeilijk mee, dat ik je op mijn manier, zonder de academicus uit te willen hangen, er op attent maak, dat een totalitair islamkalifaat dat wereldwijd reikt, nooit zal bestaan? In ieder geval: het feit dat u me hier nu persoonlijk begint te beledigen, zegt genoeg. Speel op de bal en niet op de mens. Blijkbaar zijn uw academische argumenten niet meer toereikend voor mijn boerenlogica. |
Ik beledig niemand ikke maar hoe gij reageert is kinderachtig te merken
ik schreef : Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als jij dat uitlachen noemt ... lees dan eerst zelf eens wat je schrijft. Mijn oordeel is het volgende: een goede grens voor een goede verstandhouding. Ik ben het niet eens met de regels van de islam, die mijn voorouders hier in het gebied waar ik geboren ben, ook verworpen heb. Ik zeg ook waarom ik ze niet aanvaard, omdat ik teveel belang hecht aan de vrijheden waar mijn volk voor gevochten heeft. Mijn visie is dus: jij in je kalifaat, als je dat het paradijs op aarde vindt, maar kom je dan niet moeien met het Westen en ik verwerp ook mensen als Bush die zich in het Oosten gaan moeien met alle geweld. Als mensen als Bush het eens zouden willen opgeven om heel de wereld te willen verwesteren en mensen als jij het zouden willen opgeven om heel de wereld te willen islamiseren, kunnen we allemaal tevreden zijn. Ik vind als Westerse vrouw een hoofddoek een vernedering en zal hem nooit dragen, dus ga ik nooit naar landen waar hij verplicht is. Anderzijds moeten ze hem me hier niet komen opleggen. Europa zal nooit een kalifaat worden. Daarvoor zijn we al te ver gevorderd in de scheiding van kerk en staat. Het enige wat je met je wil op te willen dringen kan bereiken, is een opstand en geweld van de mensen die je wil onderdrukken, net als dat de moslims in hun landen terugvechten tegen Westerse bezetters. Je gaat van Europa enkel een nieuw Irak maken, als je je wil wilt opdringen. Jouw mening, mijn mening ... we zijn allemaal goedbedoelende potentiële dictators, die denken dat we alle wijsheid in pacht hebben. Wel, ik heb niet alle wijsheid in pacht, maar Europa zal nooit zwichten voor Mekka, op enkele bekeerlingen na, die je gerust mag meenemen naar het kalifaat, wat mij betreft. Stuur in de plaats dan vrouwen die hun sluiers willen afwerpen en willen studeren naar hier. Jullie daar met jullie regels die een Westerling nooit goed zal keuren en wij met regels die jullie niet aanstaan, hier. Even goede vrienden, maar laten we elkaars kritiek verdragen en er geen oorlog om voeren. Ieder zijn lap grond en ieder zijn geluk, maar maak nooit de fout dat je de wijsheid in pacht hebt om je op een ander te moeien. Ik geloof dat mensen als Bush, gehaat in jouw wereldje (en ook een groot deel in de mijne) duidelijk maken wat er gebeurd dat je je wil aan een ander wil opdringen met alle geweld. De ene partij begint een oorlog in Irak en de andere blaast zich als vergelding op in een overvolle trein, tram of bus in een Europese hoofdstad en vermoord zo ook onschuldige mensen. Nee, ik ben het dus niet eens met de oorlog in Irak, maar evenmin het de beelden van de stank voor dank. De Westerlingen, zoals Margareth Hassan, die brutaal vermoord worden, terwijl ze juist het puin willen opruimen en de mensen willen helpen, bewijzen dat het inderdaad geen nut heeft om iets in het Oosten te willen bijbrengen. Mensen zoals Daniel Pearl worden gewoon levend het hoofd afgesneden, als ze de waarheid aan het licht willen brengen. Of Ken Bigley, Nick Berg en zovele andere hulpverleners ... Goede PR! Zonder het zelf te beseffen wakkeren jullie met jullie haat en afgunst ten opzichte van het Westen, de haat tegenover jullie in het Westen ook aan en zorg je voor nog meer onschuldige slachtoffers. Of vindt jij het Westers wantrouwen tegenover de islam de laatste tijd niet een beetje te begrijpen. Als dat het respect is dat jullie voor ons hebben, als jullie daar heel het Westen willen haten, ook de mensen van mijn volk, die aan jullie kant staan, vraag ik me af met wat je bezig bent. Met die houding is het normaal dat je vijanden en weerstand creëert. Probeer eerst te begrijpen tegenover wie je staat, voor je de geleerde probeert te zijn, want jouw leer en de realiteit komen zelden overeen. Het Westen is een wereld apart. Het heeft zijn gebreken, maar het verwerpen en er anderzijds heen komen voor het economische profijt is laag. En ik vermoed dat de belangen van de islam hier ook economisch zijn. Waarom kwamen jullie hier anders in oorsprong als gastarbeiders? |
Soory maar ik begrijp jou echt niet
ik begrijp jou niet ik begrijp jouw achtergrond niet ik ken u ideologie niet ik begrijp niet wat je wilt zeggen en ook niet wat je wilt kritiseren ik kan je gewoon niet volgen |
Citaat:
Weet jij waarom? De islam is realistisch. |
Mijn achtergrond: al heel mijn leven zie het aantal moslimmigranten in mijn buurt stijgen, waaronder ook het aantal fundi's en rotte appels, die stilaan ook de goed geïntegreerden beginnen te overwoekeren.
Mijn ideologie: geen specifieke. Ik verfoei ideologie omdat het te totalitair is. Op de eerste plaats ben ik volksnationalist, wat betekent dat ik opkom voor mijn volk en andere volkeren daarvoor op hun eigen grondgebied ook dat recht geef. Mijn religie: paganist. Mijn enige leefregel is: doe wat je wilt, zolang het een ander niet schaadt en ik baseer me op de oude religies van Kelten en de Germanen. Ik aanbid enkel deze Goden en verwerp het monotheïsme, vermits ik sinds de komst van het christendom en nu met de islam, enkel oorlog en onderdrukking vanuit religie heb zien komen. Daarnaast verwerp ik enkel visies en nooit de mensen die ze aanhangen, vermits mensen altijd kunnen veranderen, visies echter niet. |
Citaat:
Probleem is dat zelfs binnen 1 groep mensen het oneens zijn. Moslims zijn bv ook niet allemaal hetzelfde. Kijk bv eens naar de Shi'ieten en de Soennieten. Zelfs binnen de islam zijn er dus al stromingen, die het al niet met elkaar eens zijn. Dat is de realiteit. De moslim bestaat niet en de Westerling ook niet. Mensen zullen altijd verdeeld zijn en maar goed ook. Of wil je persee alles met een dictatuur bijeen houden? Veel moslimlanden zijn inderdaad dictaturen. Zulke dingen werken voor een tijdje en dan loopt het vroeg of laat fout, want altijd zal je ondergronds verzet krijgen van andersdenkenden. Of hoe zijn de nazi's gevallen? Juist, omdat niet heel de wereld als een nazi dacht. Als je de wereld wil veroveren, kom je tot de vaststelling dat er een limiet is. Ghengis Khan wou de wereld ook veroveren. Hij slaagde er in om alle rivaliserende Mongoolse stammen te verzamelen voor zijn werk en bouwde het grootste rijk ooit op aarde. Nog geen eeuw na zijn dood was het al uiteen gevallen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ehhh wat moet ik nu zeggen? kijk vriend, ik zie hier in België geen Saudiër of iemand uit Emarates, Qatar of Kuweit maar gewoon arme mensen uit door het westen gekoloniseerde landen zoals Afrika, Latijns Amerika enzovoort of mensen die weg gaan van geweer en chemische gevaarlijke bommen van westerse landen in Irak, Afghanistan en Somal enzovoorts. Er is nog iets .. niet alleen moslims komen naar Europa maar ook andere komen naar Europa: christenen en joden en liberalen en marxisten en ga zo verder .. En hé , gij moet ook weten dat Europa arbeidskracht nodig heeft manneke.! Leer andere keer beter redeneren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be