![]() |
Citaat:
|
Citaat:
En een vreemdelingenbeleid maken gebaseerd op wat, godsdienst, cultuur, nationaliteit? |
Citaat:
Het islamitische apartheidsdenken is toch algemeen aan het worden tegenwoordig? |
Citaat:
|
Citaat:
criminaliteit moet je ten eerste voorkomen en ten tweede hard aanpakken. gaan kijken uit welk land iemand komt, gaat het niet helpen voorkomen, je gaat enkel anderen stigmatiseren, maw het helpt niet in de discussie. het feit dat in bepaalde buurten er totaal geen controle meer is op jongeren, dat jongeren compleet losgeslagen zijn door foutief integratiebeleid, slechte opvoeding en te laks optreden, daar wil ik mee akkoord gaan. maar dat gaan verengen tot de afkomst? dan ken je de mix niet van nationaliteiten in die buurten. |
Citaat:
|
En heeft het ook resultaat in Nederland?
En hoe meet men de integratiegraad? Cultuur kan ik nog wel begrip voor opbrengen maar statistieken zijn gevaarlijk en kunnen rap beinvloedt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
23 maart Een 50jarige vrouwelijke buschauffeur wordt verbaal aangevallen door vier herrieschoppers op bus 28 in Merksem. Een 18-jarige reizigster neemt het op voor de bestuurster en loopt een gekneusde kaak op. 29 maart Een vrouwelijke buschauffeur wordt op lijn 36 door twee mannen met een scherp voorwerp in het gezicht toegetakeld. 31 maart Een buschauffeur incasseert aan een halte in Ekeren enkele klappen wanneer hij een passagier om zijn vervoersbewijs vraagt. De buschauffeur raakt lichtgewond. 1 april Een 62-jarge politieman wordt aan het Astridplein aangevallen door enkele jongeren. Hij is zwaargewond. Bron De standaard 3 april Allemaal fait dhiver natuurlijk, en die vrouwen en oudere man hebben dat waarschijnlijk ook zelf uitgelokt :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik commentaren hoor van mensen in het kleuteronderwijs (in een sjieke villawijk, geen kansarmen) dat vele allochtone kleutertjes onhandelbaar zijn omdat ze thuis aangeleerd krijgen dat ze niet moeten luisteren naar vrouwen (die kinderen zeggen dat zelf en oudercontacten verlopen soms ook zo), dan is daar een probleem dat mij zorgen baart. Heb ooit een interraciale relatie gehad. Als je de reacties uit beide "kampen" vergelijkt dan is er echt een probleem met bepaalde culturen dat me nog veel meer zorgen baart. Ook geen kansarmen trouwens... Bon, ik kan nog voorbeelden aanhalen maar zo blijven we bezig en waarschijnlijk worden die toch weer gewoon ontkend (waar ik dan ook weer geen probleem mee heb). Feit is dat ik vind dat het 5 voor 12 is en dat het hoog tijd is om duidelijkheid te scheppen, zodat we ons niet meer moeten baseren op onze eigen ervaringen maar op objectieve gegevens. |
Citaat:
|
Citaat:
kijk, als ik als trainer van basketbal een Turk in mijn ploeg zou hebben die niet met meisjes wil samenspelen, is het simpel, dan zet ik die jongen constant bij een groep waar minstens 1 meisje bij is. niet willen spelen? ok, dan mag hij naar huis gaan. dat doe ik trouwens met Belgen ook die niet willen samenspelen met een bepaald iemand. het ligt ook aan de consequentie van de opvoeders natuurlijk. |
Als ge de term 'busincident' leest, dan weet ge al uit welke richting de wind waait.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be