Jazeker |
22 juli 2008 19:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
(Bericht 3584408)
beetje hyperventilatie, angsten. Heb ik ook jaren gehad. Vreselijk. Nevralgiën heet dat geloof ik. Maakt niet uit, betere leefwijze, en komaf maken met bepaalde fantomen en dat gaat zo over. Oh en minder caffeïne. ;-)
|
Mjah... met wat teveel koffie en ongezond leven heb ik me in lastiger periodes ook wat onheil op de hals gehaald. Maar dit ging gewoon om de combinatie alcohol + een sigaret na vier maanden niet roken. Ik kon gewoon niet meer recht blijven staan. Na 5 minuten was het ook weer over als het effect van die sigaret uitgewerkt was. Maar toen wel freaky.
Nee... mijn ergste ervaring was mijn eerste hyperventilatie-aanval toen ik compleet nuchter was. Op de snelweg tegen 150 per uur (wat rond die tijd voor mij een lage snelheid was...) begon dat op te komen en nog geen lichte ook niet. Alles begon wazig te worden, mijn hele lijf stond stijf, mijn tikker begon overuren te kloppen en ik kon niet meer doen dan mijn alarmlichten aansteken en hopen dat de rest van de snelweg dat had gezien zodat ik blindweg naar de pechstrook kon gaan zonder aangereden te worden. Daar dan uit de auto gestrompeld terwijl het bij zo'n angstaanval en je steeds sneller worden hartslag al niet te comfy is om te staan op het randje van een 3-vaksbaan waar men je voorbijscheurt. Ik had het geluk te landen aan een praatpaal waar ik meteen alarm gaf. Ik dacht echt dat ik een hartaanval had. Tegen dat de ambulance er was kon ik niet meer lopen en zat mijn hartslag net boven de 200 hoewel ik me nog amper bewogen had.
Meest akelige dat ik ooit heb meegemaakt.
Intussen ken ik hyperventilatie en als ik er soms nog eens naar neig (niet dat ik zo gestresseerd loop, maar ik heb zo de indruk dat eens je lichaam dat kent, je het makkelijker kan voorhebben) dan weet ik wel wat het is en ken ik de tips & tricks en de ademhalingsmethoden om het te vermijden.
Maar een trauma was het toen wel... dacht dat ik op de pechstrook van de E19 zou sterven :?
|