![]() |
http://www.gva.be/Antwerpen/2360/artikel.asp?art={B0512807-4027-4D10-AF66-BBEC77CF0784}
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ook het grauwe en eentonige vallen op. Toen ik in april van dit jaar door een Londense buitenwijk reed, vielen de eentonige, spuuglelijke, grauwe en rot verwaarloosde arbeidersrijtjeshuisjes me echt op. Straten vol. Gruwelijk. Even opvallend als de wanstantelijkheid van de Vlaamse lintbebouwing. Moeder lelijkheid heeft nu eenmaal vele kinderen... |
Citaat:
|
Citaat:
Cliché nr. zoveel. |
Citaat:
Deze grauwe arbeiderswijken - dit zijn overigens niet de arbeiderswijken waar ik het gisteren over had, die kunnen er nog tien keer zo slecht uitzien! - lijken in niets op de nieuwbouwwijken in Nederland, met woonerven, plantsoenen, speeltuinen, veel openbaar groen, voet-/fietspaden, etc. |
Citaat:
Flevoland is natuurlijk ideaal om de Nederlandse ruimtelijke ordening en stedenbouw te bestuderen. Elke vierkante meter is er planmatig ingericht. Dit geldt trouwens voor alle droogmakerijen. In Nederland zelf vindt men dit landschap vaak saai en eentonig, en dat is het eerlijk gezegd ook wel. Maar de meesten beseffen niet dat het internationaal vrij uniek is en in het buitenland oogst het dan ook grote waardering. Niet voor niets staat de Beemster, begin 17e eeuw een van de eerste droogmakerijen, op de Unesco Werelderfgoedlijst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() IJburg - Amsterdam ![]() De nieuwe Apeldoornse wijk Zuidbroek ![]() Nieuwbouwappartementen in het centrum van Apeldoorn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een mening is altijd subjectief. Objectieve meningen bestaan niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be